Masinile consuma cu pana la 50% mai mult, decat au declarat producatorii!
![]() ![]() ![]() |
Masinile consuma cu pana la 50% mai mult, decat au declarat producatorii!
cristidb |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|||
2dor |
![]()
Post
#32
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu pot sa spun ca a mea care are dat in carte consum urban de 11.7, a scos asta iarna cu traficul din Bucuresti 14 litri. Calculul l-am facut cu plin-plin. Mie mi se pare excelent mai ales ca imi place mult sa o tin in a doua si sa ma joc pana spre 7000 de ture. Plus ca la ce distanta am eu de acasa la munca si inapoi, saracul motor nu are cum sa se incalzeasca.
This post has been edited by 2dor: 17 Apr 2008, 12:53 |
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
klaus |
![]()
Post
#33
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
eu cred ca lumea nu intelege ca masuratorile se fac conform unor acte normative, nu se fac pe strada ci pe banc, conform conditiilor stabilite de respectivele acte normative (de ex. http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?val=801...box&visu=#texte )
Ca unii producatori sunt ma bagabonti si speculeaza slabiciunile modului de masurare este altceva, dar problema reala este desuetudinea actului legal tehnic dupa care se fac masuratorile. Vina principlaa o are LEGIUITORUL |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paul_s |
![]()
Post
#34
|
. Group: Members Posts: 305 Joined: 2 July 04 From: . ![]() |
Chiar si cu standardul asta, la consumul extraurban ies destul de aproape
Consum la supernova Bucuresti - Venetia cam 5.7 - 5.8 si nu am mers la consum , nu mai stiu cat scrie in carte dar parca e mai mult, ceva de genu 5.9 , in conditiile astea pun pariu ca daca vreau scot si mai putin ( pe autorstrada am mers pe la 110 - 120 mai rar pe la 130 - 140) aa, drumul a fost facut asta vara deci cu ac pornit, nu non stop dar cam 70% din timp ) |
--------------------
.
.
- .
.
|
|
Serje |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai producatorii nu pot de capul lor sa-si modifice standul de proba, ca atunci ar insemna sa incalce legea. ONU sau cine reglementeaza treaba asta trebuie sa modifice si abia apoi producatorii. Ce-ar insemna ca fiecare producator sa faca masuratorile dupa capul lui ? Atunci ar fi intradevar hotie, asa este un standard, bun sau rau toti trebuie sa-l respecte.
Cat despre consum, ii foarte logic ca este un consum informativ, nu unul exact. Cam cum ati vrea sa poata da un producator un consum exact? Ar trebuii sa dea consum pt fiecare oras in parte si pentru intervale orare. Nu poti compara consumul din Bucuresti cu cel din Cluj sau Cugir. In Cugir au 3 masini pe strada, in Bucuresti de la 6 dimineata ii trafic intens, in Cluj ii alt trafic ... si asa mai departe. Consum extraurban nu-i sa zbori pe autostrada cu 150km/h. Ia vedeti la ce viteze si in ce regimuri de mers se calculeaza consumurile. Suntem pe forum auto nu pe forum culinar sau de alte aberatii. Mai ganditi un pic inainte de a scrie cate ceva si cititi ce s-a discutat iainte. |
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
IsNa |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Pai pe mine ma surprinde stirea asta.
Pana acum am avut 2 masini luate de noi, deci cu specificatii de consum de la producator SuperNova si Fabia. La ambele, consumurile inregistrate se misca destul de echilibrat in jurul cifrelor date de producator. (Probabil acum o sa ma incadrati la categoria "mosilor"..) Oricum, atata timp cat toti producatorii masoara dupa ACEEASI procedura, nu vad unde-i problema. Nimeni n-o sa poata face o procedura care sa-ti dea estimari exacte si pt. Bucuresti si pt. Sinnicolaul Mare. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
os |
![]()
Post
#37
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Uite de aia ii statea bine inchis, topicului astuia. Totusi o sa-l mai las o vreme, poate se mai invata lumea care-i treaba.
.... Si asa, ca idee, un act normativ: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...980L1268:RO:PDF |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
fnp |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Stirea astea este ca cele de la ProTV cu zeci de morti si raniti: un titlu cu valoare mare mediatica si nu chiar neadevarat dar care nu da toate detaliile problemei.
"Oricum, atata timp cat toti producatorii masoara dupa ACEEASI procedura, nu vad unde-i problema." - Corect |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
- B
2007 Laureate + ABS
|
|
argon |
![]()
Post
#39
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
atata timp cat aceasta stire de r@h@t a ajuns pe prima pagina a ziarelor , cu un titlu senzationat de exploziv, scop atins. Si nu uitati...din 2010 se interzice non-euro
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Qubs |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 16 May 07 ![]() |
masina mea scoate un consum ca cel dat de producator consumul difera in functie de trafic si de viteza
|
--------------------
VW
Jetta
2007
|
|
CGB |
![]()
Post
#41
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
si-a mea scoate tot cat zice la carte.
|
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
valpred |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 27 November 07 From: Galati ![]() |
Salut
La Clio III din semnatura diferenta de consum e ce vreo 12% (producatorul declara un consum mixt de 6.6 iar mie mi-a iesit ceva de genul 7.4) Cred ca diferenta este irelevanta, tine de aglomeratie, de stilul de condus, etc ... |
--------------------
Renault
Clio III
- GL-07-...
Dynamique / 2007 / 1.4 16V 100cP
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#43
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(CuTzU @ 17 Apr 2008, 13:39) ssilviu, os a explicat destul de clar: Am vazut ce a scris, dar tot nu explica situatia. Asta pentru ca eu unul cel putin din tabel nu am reusit sa-mi dau seama de tipologia testului facut, tocmai pentru ca nu doar masini cu tehnologii diferite, dar si masini cu aceeasi tehnologie obtin rezultate contradictorii. Ar fi bine daca cineva ar gasi o descriere a modului de desfasurare a testului. Si totusi pana la urma vorbim de Autobild daca nu ma insel ![]() Oricum, o descriere foarte buna a modului in care constructorii stabilesc consumul o gasiti aici: http://www.reno.ro/Consum-Urban-Extraurban...nat-t41148.html |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
os |
![]()
Post
#44
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ssilviu - sunt multi factori pe care nu-i cunoastem, care pot influenta in interiorul aceleiasi tehnologii abaterea, si enumar doar citiva: forma (coeficientul aerodinamic); puterea motorului; conducatorul (caci nu-mi imaginez ca acelasi conducator a condus exact la fel toate modelele - asta nu merge, macar si din cauza ca toata povestea s-a desfasurat in trafic si nu in laborator).
Nu-mi dau seama cu ce conotatie zici de AutoBild -> dar imi permit sa spun ca e o revista... slaba. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#45
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eu nu as spune slaba, doar ca are anumite opinii ... sa le zicem ... discutabile ..
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
balanel |
![]()
Post
#46
|
![]() Transmisie automata - confort si siguranta. Group: Members Posts: 1.219 Joined: 29 September 06 ![]() |
Eu nu inteleg un aspect: fabricantii auto testeaza dupa un procedeu impus prin lege, pe care nu au voie sa il incalce. Foarte corect, si sunt de acord cu cei care au subliniat acest aspect.
DAR ![]() |
--------------------
chevrolet aveo sedan
t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013
(in curand alta masina, cu transmisie automata) *********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale. Fan Mircea Badea. |
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#47
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
In primul rand, articolul postat aici, de fapt copiat, este din Libertatea. Iar idiotii aia au pus pe pagina respectiva un titlu: TEAPA! Langa titlu, apare un Logan. Apoi, mai jos, e textul copiat aici. De ce p***a ma-sii au pus o poza cu Logan la articolul asta? Iar la Logan apare un consum mai mare cu 13%. Asta m-a ofticat in primul rand.
Apoi, testele ar fi fost facute de Autobild si Quattrorute. Dar de cand a ajuns Autobild o revista de incredere? Eu am o parere foarte proasta despre ei. Daca ar fi fost facut de AMS, poate, dar Autobild nu-mi inspira incredere. Si chiar nu cred ca au testat ei atatea masini. Dar, acceptand ideea ca au testat toate acele masini, testele in urma carora un producator declara sunt facute pe bancuri. Presupun ca nu folosesc AC, vitezele sunt schimbate doar la regimuri optime (astfel incat sa se obtina un consum redus), nu exista vant si alte conditii naturale. Pai nu e normal ca , consumul in conditii reale sa fie mai mare? Si cred ca diferentele sunt maxim de 15%, in nici un caz de pana la 50%. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
- GL
Dynamique 1.6 16V (2007) I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
dack |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai da mai Sorin, dar tu nu vrei sa stii cat va consuma viitoarea ta masina in conditii cat mai apropiate (macar) de cele reale?
Cu ce te incalzeste un consum calculat in conditii "optime"? Conditii in care tu nu mergi aproape niciodata..Cu ce te ajuta? Un telefon mobil marca X are in carte un timp de stand-by 300 de ore, nu? Dupa care te miri de ce te tine acumulatorul 2 zile si te gandesti daca nu e stricat.. Pai stai asa - ca sunt 300 de ore in conditii de semnal optim, distanta pana la releu de x, fara obstacole interpuse, etc.. Aceeasi porcarie. Conditiile in care se calculeaza durata acumulatorului ar trebui sa fie cat mai apropiate de ceea ce face un utilizator mediu, nu pentru maximum de randament, pentru ca de fapt, asa se intampla si in cazul normei de calcul al consumului de combustibil - foarte amabila cu producatorii auto.. This post has been edited by dack: 17 Apr 2008, 19:15 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#49
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Producatorii de masini testeaza dupa niste reguli si proceduri pe care le respecta cu strictete. Ca e bine ca se testeaza pe banc, ca nu e bine, asta e o alta discutie. Dar tu, ca si client, nu poti sa te duci sa-i dai in judecata ca masina ta consuma mai mult decat declara ei. Deoarece producatorii sunt in regula din punct de vedere al testelor in urma carora dau consumul.
Pe de alta parte, majoritatea stiu ca , consumul declarat este obtinut in conditii de banc si este calculat in conditii optime. Tu nu poti obtine acele conditii deoarece pe strada lucrurile variaza de la locatie la locatie, de la km la km. De aceea este dat consumul in conditii optime, pentru ca soferul (clientul) sa-si faca o idee despre acest lucru. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
- GL
Dynamique 1.6 16V (2007) I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
dack |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Sa se schimbe regulile dupa care calculeaza consumul, pentru ca nu au legatura cu realitatea. Asta spun. Sunt aceleasi de 15000 de ani.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#51
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ar fi interesant, pentru că odată cu consumul, cresc și gramele de CO2 pe kilometru parcurs.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#52
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.745 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si cu ce mama ciorilor ajuta pe soferul Roman, care circula in Bucuresti, un consum realizat la 2 noaptea in Berlin sau Milano? Conditiile or fi cele reale, dar traim in realitati diferite.
Un coleg cu un 307 2.0 hdi avea 20l/100 km consum mediu, cu viteza medie de 12 km/h, si asta pe o ruta de 14 km din Militari in Pipera. ALa o fi consum real? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#53
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai e real, pentru portiunea aia de drum.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#54
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Si aici e o problema. Ar trebui sa se stabileasca foarte bine un numar de km pe care sa se faca testele, conditiile de teste etc. Una e sa testezi, pentru a calcula consumul in oras, intr-un oras aglomerat si alta e sa testezi intr-un oras cu trafic lejer. Una e sa testezi pe autostrada si alta pe o sosea "normala". Si atunci, per total, poti sa auzi ca, spre exemplu, Renault care a testat in Franta, are un consum anume, iar aceeasi masina, testata in Romania, are un consum mai mare. Sau, Clio scoate un consum in Franta, iar Corsa un consum mai mic in Germania. Crezi ca ii convine lui Renault?
In conditiile prezente, toti testeaza pe banc, simuland exact aceleasi conditii de rulare, conform procedurilor in vigoare. Si astfel nu mai apar discutii. Bineinteles, o data cu consumul real ar creste si concentratia de CO2 declarata. PS: La telefoanele mobile e o alta poveste. This post has been edited by sorin_f39: 17 Apr 2008, 19:32 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
- GL
Dynamique 1.6 16V (2007) I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sorin_f39 @ 17 Apr 2008, 19:04) De cand e si 308 castigatoarea la calitate si siguranta in presa germana... Presa formata din revista "Bild und Sontag" sau cam asa ceva, evident, o revista de mare "angajament" in zona auto. De care eu nici nu auzisem pana la reclama cu 308. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
xcss |
![]()
Post
#56
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Bild face parte din categoria tabloidelor...
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
biscu |
![]()
Post
#57
|
![]() ... Group: Members Posts: 500 Joined: 24 January 07 ![]() |
Pentru al meu Clio 3 consumul este foarte foarte apropiat de cel dat in cartea tehnica de catre producator
![]() |
--------------------
Renault
Clio III
- ...
2007
|
|
cristidb |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Aceeasi masina nu poate consuma la fel pe trasee diferite. Aceeasi masina nu va consuma la fel cu 2 soferi. O masina nu va consuma cat spune producatorul in orice conditii.
Cum puteti sa spuneti "masina mea consuma cat a spus producatorul". In ce conditii? Pun pariu ca pot face orice masina sa consume cel putin de doua ori mai mult decat spune producatorul. Consumul extraurban e consumul care se obtine sub 100km/h, mers constant in ultima treapta. La 160km/h majoritatea masinilor cu putere mica consuma cu 60-70% mai mult decat la 100km/h. Cum sa obtin consumul urban dat de producator cand din o ora cat fac de acasa pana la servici 30 de minute stau la semafor iar in rest merg in treptele 1 si 2 si fac 100 de plecari de pe loc in 10km? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
dack |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Actualele norme de calcul al consumului prevad simulari ale unui anumit numar de kilometri in oras, un anumit numar de kilometri afara, acceleratii de o anumita intensitate, rulaj la o anumita viteza, etc... Cum crezi ca au fost stabilite actualele norme? La "ghici"? Sau dupa niste analize statistice, facute la vremea lor?
Sustin ca intre-timp, realitatile traficului in UE s-au modificat si posibil, chiar comportamentul soferilor, care beneficiaza de motoare mult mai performante fata de acum 15 ani. Asa ca s-ar putea face o cercetare pentru a afla care este comportamentul mediu al soferului din UE, ajunstand norma de calcul al consumului de combustibil in consecinta. Nu o sa fie perfect, pentru ca asa cum spuneau si altii, sunt soferi diferiti, trasee diferite, conditii diferite. Dar oricum ar fi, o sa fie mai aproape de realitate. Mai bine decat in prezent. Inca o intrebare - sa pastram aceeasi norma de calcul si peste 100 de ani? PS.Cum e la telefoanele mobile? Principiul e acelasi. Se folosesc situatii in care in mod real nu stiu daca se afla 5% dintre utilizatori.. Poate doar cei care au antena in curte. Si care nu intra in casa, ca sa pastreze o receptie de 100%, timp de 300 ore. Come on. ![]() This post has been edited by dack: 17 Apr 2008, 21:21 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
BAC |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Nu stiu de ce se minuneaza aia de consumul mai mare. Un test pe stand greu poate simula conditiile reale, rulajul pe role nu-i la fel cu cel pe astfalt iar rezistenta aerului nu stiu daca e luata in calcul. Din experienta proprie fiecare stie ca in realitate masina va consuma mai mult. Totusi un consum real de peste 30% fata de cel declarat, da dovada de o rea intentie din partea producatorului.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
- MS
2007 OPC line
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 16:50 |