Are ceva daca o spal la motor?
![]() ![]() ![]() |
Are ceva daca o spal la motor?
djasu82 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
crick |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Am spalat motorul dupa 7 ani de functionare, asta fiindca trebuia dusa la" doctor" pentru schimbat distributia.Am dus-o la 6,30 in fata la spalatorie,apoi pe la 11 am intrat cu ea(a avut timp ca motorul sa se raceasca).Am acoperit calc cu o carpa si apoi peste o punga,bobina de inductie si cutia cu relee;apoi i-am lasat pe baieti sa-si faca treaba.Dupa spalare au aparut niste culori la componentele motorului care nu credeam ca exista.A pornit foarte bine,in schimb a trebuit sa golesc goarna de la alarma de apa si sa scot becurile din far pentru a se usca(acele protectii de cauciuc de la becuri sunt pentru praf,nu pentru apa sub presiune)
![]() This post has been edited by crick: 2 Aug 2010, 16:59 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
dj_sweat |
![]()
Post
#33
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
Un prieten a spalat motorul si 2 zile a avut probleme la pornire, adica nu mai pornea din prima, probabil pana s-a uscat si nu mai facea scurt pe undeva.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
ramsen |
![]()
Post
#34
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
eu din noiembrie 2007 nu am spalat motorul deloc...si nici nu o sa il spal vreodata
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#35
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Eu sterg "caroseria" din compartimentu motor si capacu' filtrului de aer cu clin de geamuri si cu o carpa moale
![]() QUOTE(crick @ 2 Aug 2010, 17:58) Am spalat motorul dupa 7 ani de functionare, asta fiindca trebuia dusa la" doctor" pentru schimbat distributia. Tu... ai spalat motoru' ca te-ai dus la service? ![]() This post has been edited by Iulikk: 12 Sep 2010, 20:40 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Alin_09 |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 30 August 10 ![]() |
Toata chestia e sa nu ramana apa la bujii, ca face descarcare pe bloc motor si masina merge aiurea pana se evapora apa
![]() ![]() |
--------------------
D
D
2006
|
|
crick |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Da Iulikk,am tot amanat,din lipsa de timp si aveam o retinere(tot auzeam sfaturi,nu se spala!) dar cand i-a venit sorocul am zis ce naiba,plus ca altfel se lucreaza la un motor curat.Mizeria trecuse de faza stersului cu carpa moale...
Alin_09 p-ala de la spalatorie il doare-n cot(are un afis mare cu:"nu raspundem de problemele aparute la spalarea motorului!) ,ii da cu presiune maxima.. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
Alin_09 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 30 August 10 ![]() |
QUOTE(crick @ 12 Sep 2010, 22:34) Alin_09 p-ala de la spalatorie il doare-n cot(are un afis mare cu:"nu raspundem de problemele aparute la spalarea motorului!) ,ii da cu presiune maxima.. Da, stiu ca cei de la spalatorie nu au grija, de aceea eu imi spal singur motoarele de la masini ![]() QUOTE(Alin_09 @ 12 Sep 2010, 22:01) eu am spalat de multe ori motorul si nu am acoperit nimic, am avut grija sa nu dau jet tare la calculator in rest turbojet peste tot ![]() oricum eu sustin ideea ca un motor trebuie pastrat curat, astfel observi mai usor diversele probleme, iar praful intarit pe fisele electrice pot dauna aprinderii. |
--------------------
D
D
2006
|
|
puiu82 |
![]()
Post
#39
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
QUOTE(crick @ 2 Aug 2010, 17:58) Am spalat motorul dupa 7 ani de functionare, asta fiindca trebuia dusa la" doctor" pentru schimbat distributia.Am dus-o la 6,30 in fata la spalatorie,apoi pe la 11 am intrat cu ea(a avut timp ca motorul sa se raceasca).Am acoperit calc cu o carpa si apoi peste o punga,bobina de inductie si cutia cu relee;apoi i-am lasat pe baieti sa-si faca treaba.Dupa spalare au aparut niste culori la componentele motorului care nu credeam ca exista.A pornit foarte bine,in schimb a trebuit sa golesc goarna de la alarma de apa si sa scot becurile din far pentru a se usca(acele protectii de cauciuc de la becuri sunt pentru praf,nu pentru apa sub presiune) ![]() Sa nu se murdareasca dom'doctor pe maini ![]() QUOTE(ramsen @ 12 Sep 2010, 20:57) Subscriu.Eu din mai 2007,atunci am cumparat-o. QUOTE(crick @ 12 Sep 2010, 23:34) Da Iulikk,am tot amanat,din lipsa de timp si aveam o retinere(tot auzeam sfaturi,nu se spala!) dar cand i-a venit sorocul am zis ce naiba,plus ca altfel se lucreaza la un motor curat.Mizeria trecuse de faza stersului cu carpa moale... Alin_09 p-ala de la spalatorie il doare-n cot(are un afis mare cu:"nu raspundem de problemele aparute la spalarea motorului!) ,ii da cu presiune maxima.. Pe ala de la spalatorie nu-l "doare-n cot" si cu presiune iti da din 2 motive:sa curete mizeria calumea si pentru ca nu poate sa stea 2 ore sa iti spele tie motorul. Afisul ala mare e pus acolo pt ca dupa spalare,nu iti poate usca perfect motorul si mai ales partea electrica. Bafta! This post has been edited by puiu82: 13 Sep 2010, 00:24 |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
tataiedaciotul |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 20 September 08 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- B-31-PGD Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
|
|
hhd_0 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 ![]() |
Se pare ca eu sunt singurul "nesanatos" ! La spalatorie mi s-a zis ca acel calculator de langa baterie este sigilat ....sau ceva de genul ..... in concluzie nu se pune nici o punga sau alte chestii pe motor sa sa-l protejezi de apa !!
Nu imi dau seama ce a fost in capul meu ( asta dupa ce am citit cum procedati voi ) , dar dupa ce am spalat motorul a mers fara probleme ! Am facut o tura de 20 KM sa-l usuc bine si merge fara probleme ! Au trecut vreo 4 luni de atunci si totul este OK . Desi ma consider un caz fericit , nu recomand sa-l spalati ! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
alex_dinu476 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 4 January 09 From: Timisoara ![]() |
Eu spal motorul aproape de cate ori spal si masina si nu am avut nici odata probleme si nici nu am izolat nimic cand kl am spalt
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004/1.4MPI
- DJ 08 EDO
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai rabdare ... in curand te vedem la sectiunea probleme tehnice : "nu porneste" , nu arata bine la bord , "cum se curata senzorul... " ...
Mai mult de o data pe an NU ai de ce sa-l cureti . Poti intretine motorul curat si fara apa ! In definitiv nu numai apa il curata ! Anumite componente din compartimentul motor trebuiesc protezate de apa /presiune/jet ( bobina de inductie , calculatorul de injectie , filtrul de aer / filtrul sport , cutia cu relee , borna + , ... ) Si daca nu reuseti sa protejezi totul , conteaza foarte mult sa le sufli cu aer bine si neaparat sa lasi totul sa se usuce foarte bine , altfel poti sa ai parte de multe probleme care se alsa cu multi bani cheltuiti din cauza la o nenorocire de spalare . Eu in 6 ani l-am spalat de 2 ori si motorul si tot ce se vede pe acolo si arata destul de bine . Daca il sufli doar cu aer la presiune la intervale regulate , cureti cu o laveta , ceva silicon pe plastice si furtune , totul se pastreza ok . Motorul se face mizerabil pentru ca acolo interactioneaza praful cu vapori de ulei / lichide /antigel , mizerie de pe drum ... Daca ai grija sa cureti macar o data la 2 luni tot e ceva . alin_09 "oricum eu sustin ideea ca un motor trebuie pastrat curat, astfel observi mai usor diversele probleme, iar praful intarit pe fisele electrice pot dauna aprinderii." - de fapt daca il cureti prea des nu mai observi nimic ! Problemele apar de obicei prin scurgeri subtile de diverse lichide , nu curgeri sub presiune ! De asta cand se cumapra o masina se prefera sa nu fie spalat motorul , ca omul vrea sa vada ce curge si pe unde ! - ce praf intarit si unde ? Fisele sunt cam singurele componente de cauciuc/electrice care nu patesc nimic , in schimb senzorii se oxideaza , ruginesc , au depuneri de diverse ... Praful nu ajunge nicaieri unde ar dauna aprinderii ! ( poate la motorasul pas-cu-pas si filtrul de aer , dar nu are treaba la pornire , iar pe senzorul de turatie de pe volanta nu se depunde praf ca e intors invers , iar el oxideaza . ) This post has been edited by marius80_eugen: 18 Jan 2011, 01:34 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
is05giu |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 22 January 11 ![]() |
o poti spala la abur ...eu am spalat-o si e oky
|
--------------------
solenza 1.4mpi
dacia
1994
- is-05-giu
|
|
AdiZ |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru' Citit Group: Members Posts: 313 Joined: 2 November 06 From: Zalau ![]() |
Depinde si pe ce drumuri umbli cu masina( ma refer la cat praf e in compartimentul motor), la solenza e doar scutul, asa ca poate intra pe sub masina cata mizerie incape... Daca am pune si noi niste carenaje care sa izoleze cat de cat partea de jos a motorului, cred ca ar fi pastrat mai curat motorul, mult mai curat. la Vw Golf IV am vazut prima data acum multi ani... si motorul e curat tot timpul, un strat superficial de praf, pe care poti sa il sufli. ( si nu ma refer la aer comprimat..
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- TBR La inceput de drum. (in a face din Solenza masina)
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#46
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
poate un ecran - tabla in spatele radiatorului daca mai ai loc si orientat in jos pentru a scoate fortat aerul cald pe care il dispia radiatorul datorita curentului frontal .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
wheelman2011 |
![]()
Post
#47
|
traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul Group: Members Posts: 172 Joined: 20 January 11 From: Bucuresti ![]() |
eu am spalat mai multe motoare si numai de Dacia si nu au fost probleme, dar l-am spalat eu cu mana mea nu am dus-o la spalatorie sa bage aia jetul aiurea pe unde nu trebuie, deci am dat cu o pensula cu benzina prin zonele foarte murdare apoi peste tot cu solutie de spalat motoare si in final am clatit bine cu apa, am lasat-o sa se scurga apoi am dat cu spray de contacte pe la mufe si a mers bine de fiecare data, e adevarat ca dureaza cateva ore dar macar stii ca ai facut o treaba buna.
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 CLIMA 1.4 MPI Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul !
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu se spala cu benzina motorul pe exterior ! Orice suprafata de plastic , furtune , cabluri sau alte suprafete care nu sunt de metal , vor fi afectate de benzina .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
motorina?
PS:antigelul e schimbat , nu mai e negru ![]() This post has been edited by ovidiu87: 16 Feb 2011, 17:19 Attached thumbnail(s) 16072009680.jpg ( Size: 532.18k ) Number of downloads: 654 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#50
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Tu speli plasticele din rezervor sau pe cele din compartimentul motor care suporta alte regimuri de temperaturi , murdarie , presiuni ? Si asa se duc naiba si crapa / se invechesc singure , fara alte "atacuri" chimice .
Eu am spus cum e bine , tu sa faci cum vrei , apoi in cativa ani te vedem la "Probleme tehice" . Una e sa desfaci complet motorul pe un stand si sa-l cureti si alta este cand este montat pe masina . Referitor la "plasticele" din rezervor , ar fi bine sa te intereseazi ce fel de plastice sunt ! Ca pentru orice roman , orice plastic e plastic si orice cauciuc e cauciuc . De asta se fac masinile si componentele in halul asta de schimbi bucsele la 2-3 luni si crapa plasticele pe masini dupa 1-2 ani . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#52
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Cand ai zis "orice suprafata de plastic,furtune,cabluri",ma gandesc ca te-ai referit la toate,inclusiv la cele din rezervor,conducte si ce mai sunt pe masina.
![]() Eu cand o mai curat la motor,dau cu motorina,nu de alta,dar vecinul de garaj are diesel si ma serveste... ![]() Iar plasticele de zici ca crapa dupa 2 ani si bucsele dupa 2-3 luni,din experienta mea,da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine.Or fi ele produse romanesti,dar nu sunt chiar asa slabe.Unele. ![]() Altfel,uzina Dacia ar fi fost inchisa demult si ne-am fi luat toti masini germane... ![]() This post has been edited by bogdanelkva: 17 Feb 2011, 09:19 |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce gluma buna . Majoritatea vor sa-si ia masini germane ! Uzina nu se inchide pentru ca exact acele compoennte de proasta calitate sunt considerate consumabile si se vand foarte scump . Apoi sunt piese de cauciuc/plastic care nu sunt produse de uzina sau sub licenta de uzina , pentru ca uzina nici nu mai produce astfel de repere , ci alte SRL-uri care le fac mult mai proaste !
Furtunelul de 20 cm care face legatura intre gura de umplere si rezervor , ca tot ai dat tu exemplu de piese din rezervor , este vre-o 75 ron ! Bucsele de la stabilizatoare se schimba la maxim 6 luni daca mergi moderat cu masina , alfel si mai repede . Furtunele de la servo se crapa / deterioreaza la 4-5 ani maxim si nici macar nu sunt romanesti ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
andrei87grs |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 280 Joined: 1 November 10 ![]() |
Eu nu mi-am spalat niciodata motorul, nici proprietarul anterior nu cred ca a facut-o....mai sterg din cand in cand cu o carpa uscata fara motorina sau benzina......a-s spala motorul dar nu cred ca uce injectie si bobina de inductie s-ar bucura. Cred ca se poate spala motorul daca se izoleaza corespunzator anumite subansamble, si ca masura de protectie sa nu se porneasca imediat ci doar dupa o zi cu soare
![]() |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2003/SCALA
|
|
wheelman2011 |
![]()
Post
#55
|
traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul Group: Members Posts: 172 Joined: 20 January 11 From: Bucuresti ![]() |
nu sunt afectate plasticele de benzina pentru ca nu dai pe ele cu benzina si chiar daca le mai stropesti nu e nici o problema ca oricum le clatesti imediat cu apa, cu benzina se da pe ciuloasa, pe bloc, deci in general pe partile foarte murdare si apoi cu solutie de spalat motoare, eu am facut asa de multe ori si nu am avut nici o problema, iar in privinta utilitatii va spun ca e util sa ai motorul curat in special pentru a vedea eventuale scurgeri de ulei sau carburant, ca daca e plin de jeg nu ai ce sa vezi si ar mai fi si faptul ca poti umbla in conditii mai bune la diferite anexe ale motorului si unde mai pui ca arata si el cum trebuie.
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 CLIMA 1.4 MPI Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul !
|
|
b64chr |
![]()
Post
#56
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Am SLZ de noua din sept. 2003 si nu am spalat motorul niciodata.
De vreo 2 ori m-am jucat cu laveta si un lighean langa mine, dar mare lucru n-am facut. Mai rau m-am julit la maini. Sunt prea multe suprafete, 90% inaccesibile. Capacul de la filtru de aer il dau jos si-l spal luna, asta cand schimb filtrul. Din cand in cand mai sterg bidoanele de lichide, ca sa pot vedea nivelul. Asta de obicei cand ii pun lichid de parbriz, ca altfel nu-i deschid capota. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#57
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
La mine il mai freaca aia la service cu o carpa cand ma duc sa fac revizia
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Svendrix |
![]()
Post
#58
|
A Who's who Group: Members Posts: 95 Joined: 29 August 09 ![]() |
Eu de obicei mi-o curat la motor cu o carpa umeda de fiecare data cand o spal sau cand mai deschid capota tot dau asa usor cu carpa pe motor.. O singura data am spalat-o cu jet de apa la motor si asta pentru ca nu o mai curatasem de ceva timp plus ca statusem vreo 2 saptamani la tara si avea de toate intrate pe la motor.. Oricum atunci am avut grija sa nu dau cu apa pe la baterie, comp, zona aia si nu am avut nici cea mai mica problema..
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Rapsodie
|
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#59
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Spunea cineva mai sus ca nu raspunde de defectiunile dupa spalarea motorului,eu n-am vazut la nici o spalatorie , in plus unde m-am dus a venit patronul mi-a acoperit capacul delcoului dupa spalare l-a curatat cu aer (nu stiu cum se numeste ) ,poate doar la unele nu raspunde...
|
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
klaus |
![]()
Post
#60
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca tot vorbesti matale de berlina cu delcou, poate as putea sa-ti impartasesc si eu cum spal motorul de la bicicleta, pe un topic de spalat motoare de solenza...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:35 |