DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pornire, ritualul de dimineata

harbulet
post 13 Dec 2004, 10:30
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




Am si o problema cu harbuletul meu, mentionez ca o am de 3 luni - prima iarna care o petrecem impreuna.
Problema consta in ritualul de pornire din fiecare dimineata. Inainte de a pornii harbuletu trebuie sa-i dau la coada pentru a avea benzina la pornire.
daca nu desfasor ritualul de pornire se descarca bateria cat dau la cheie.
poate imi dati voi o solutie ca intru in crize dimineata cand trebuie sa plec.




--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adumitrachy
post 13 Dec 2004, 10:33
Post #2


Membru autohton


Group: Members
Posts: 915
Joined: 27 January 04
From: Iasi




Schimba bateria in primul rand.Eu asa pateam cand aveam bateria slaba. incearca si faza cu 2-3 sprituri, da nu prea multe sa nu o inneci.


--------------------
Dacia 1310 L Audi B4 quatro 1998 / 1991 - IS 04/84 DLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 13 Dec 2004, 10:34
Post #3


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Bine ai venit pe forum. daca ai timp si iti permite conexiunea, cauta, vei gasi. Daca nu, iti scriem noi aici.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 13 Dec 2004, 10:49
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04





bine v-am gasit
la problema mea nu am gasit raspuns

faza cu spriturile le stiu. bateria tine cam la 3-4 chei lungi, deci nui problema cu ea

problema mea este ca daca ii dau sprit fara ritual, fac scurta la picior si degeaba

cred ca isi pierde benzina din carburator dar nu stiu cauza.

ritualul este cam asa
deschis usa
deschis capota
scos furtunul de alimentare cu benzina de la carburator
dat la coda(daca nu este pe cama - pusa pe cama)
dat la coda pana iese benzina pe furtun
pus furtun la carburator
dat la coda de 4-5 ori
suit in masina dat sprit tras soc
si cheie

la prima o ia nu o ia, la a doua sigur se invarte

problema este ca ma mai grabesc cate odata si plus nu am chef sa miros a benzina in fiecare zi - mai este si frig pe deasupra.


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali73
post 13 Dec 2004, 15:25
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 15 October 04




Nu stiu sigur , dar impresia mea este ca problema este la pompa de benzina.Ea nu trebuie sa se dezamorseze.Ceea ce faci tu , este amorsarea pompei.Benzina trebuie sa iasa la prima apasare pe coada pompei.Oricum verifica daca dimineata ai benzina in carburator care sa treaca cel putin peste jiglerul de la pompa de spritz.Daca da , parerea mea e ca pompa de benzina este de vina.


--------------------
Dacia 1310 - ph-73-ali
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Dec 2004, 15:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(harbulet @ 13 Dec 2004, 10:49)
cred ca isi pierde benzina din carburator dar nu stiu cauza.



la prima o ia nu o ia, la a doua sigur se invarte

problema este ca ma mai grabesc cate odata si plus nu am chef sa miros a benzina in fiecare zi - mai este si frig pe deasupra.
*



Da, la tine pierde benzina din carburator; asta in majoritatea cazurilor e din cauza pompei de repriza (de sprit); verifica membrana si stringerea/etansarea ei precum si supapele.
Apoi, ar fi bine sa verifici si pompa de alimentare, dar in primul rind concentreaza-te pe pompa de repriza.
ALI73, daca ar avea benzina in carburator cum spui, ar trebui sa porneasca si apoi sa se umple camera de nivel ...

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Dec 2004, 15:35


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_d
post 13 Dec 2004, 15:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 343
Joined: 10 February 04
From: Bucuresti




Eu nu cred ca e din amorsarea pompei. Benzina ar trebui sa ramana in camera de nivel constant. Subiectul s-a tot discutat pe forum dar nu cred ca s-a ajuns la un consens privind cauza. Se pare ca ar fi din cauza mebranei sau a garniturii de la pompa de sprit.


--------------------
Dacia 1210
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 13 Dec 2004, 23:18
Post #8


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Daca vi la intalnire si confirmi acest lucru, ne putem uita la ce probleme ai tu, eventual desfacut pompa de benzina si carburatorul. Daca ti'e mai usor, mergi la un mecanic capabil. Pentru ce ai tu 100 mii de lei de verificat ti'ar ajunge ca sa platesti un mecanic serios.
De asemnea niste bujii vechi(la daciile mai vechi bujiile se fac varza in 1000 de km), platini cu distante prea mici, fise cu rezistente mari si nu in ultimul rand un acumulator vechi contribuie din plin la problema ta!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teaser
post 14 Dec 2004, 01:30
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 6 August 04




salut. Am si eu problema asta numai ca la mine odata pleaca la prima cheie si de doua ori, nu asta numai cand e frig. Vara nu fac nici o pedala, nu ridic capota, pleaca la sfert. Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca e posibil sa fie de la bujii ca n-ar fi de iarna, ca sunt calde sau reci, nici nu mai stiu. Ce bujii sunt recomandate pentru o dacie 1310 ca sa porneasca iarna bine? Mecanicul mai zicea ceva de niste cerculete pe corpul bujiei care tre sa fie 3, 2 sau 1.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali73
post 14 Dec 2004, 08:43
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 15 October 04




[quote=harbulet,13 Dec 2004, 10:49]
dat la coda pana iese benzina pe furtun
Eu va intreb de ce nu iese benzina din prima?
Sunt de acord ca benzina poate dispare din camera de nivel,chiar am zis sa se uite dimineata in carburator;dar la prima cheie,pompa de benzina trebuie sa scoata ceva.


--------------------
Dacia 1310 - ph-73-ali
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 14 Dec 2004, 11:04
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




am fost ieri la mecanic si a reglat tacheti suna mai bine

despre ritual si a zis ca pompa de benzina este varza

trebuie schimbat capacu' cu supape
garnitura pompei



si ca trebuie sa pun filtru pe furtun ca ar tine o rezerva de benzina pt pornire


nu inteleg de ce ca am filtru de decantor de sticla pe alimentarea pompei




--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Dec 2004, 12:56
Post #12


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




eu aveam o problema cu pornirea pe timp de iarna la masina lui tata. Am postat si pe forum, m-am chinuit anul trecut de mi-au sarit capacele si tot n-am facut-o.
Cand era cald afara sau motorul cald pleca la sfert, nu conta (in primul caz) daca era nepornita de 2 saptamani. Cum venea frigul, n-o mai lua nici moarta. am schimbat tot ce se putea schimba. Concluzia era ca n-are scanteie ca lumea, toate astea cu bobina noua, fise, bujii, platina, reglat avans, tot tacamu'.

Acum 1 sapttamana m-am prins ce are. E un contact imperfect in blocul de contact si pierde curent p'acolo. Mi-am dat seama ca am alimentat o data bobina direct de pe + ul bateriei si a luat-o instantaneu. Acum merge fara nici o problema.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radduu
post 14 Dec 2004, 14:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 16 April 04
From: Bucuresti




poate sa fie si de la nivel, asa am patit si eu.


--------------------
Dacia 1300 /1310 1983 - B
If you can't find something to live for, Then you best find something to die for


User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 14 Dec 2004, 14:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(harbulet @ 13 Dec 2004, 10:49)
bine v-am gasit
la problema mea nu am gasit raspuns

faza cu spriturile le stiu.  bateria tine cam la 3-4 chei lungi, deci nui problema cu ea

problema mea este ca daca ii dau sprit fara ritual, fac scurta la picior si degeaba

cred ca isi pierde benzina din carburator dar nu stiu cauza.

ritualul este cam asa
deschis usa
deschis capota
scos furtunul de alimentare cu benzina de la carburator
dat la coda(daca nu este pe cama - pusa pe cama)
dat la coda pana iese benzina pe furtun
pus furtun la carburator
dat la coda de 4-5 ori
suit in masina dat sprit tras soc
si cheie

la prima o ia nu o ia, la a doua sigur se invarte

problema este ca ma mai grabesc cate odata si plus nu am chef sa miros a benzina in fiecare zi - mai este si frig pe deasupra.
*



Aaaa.... cred (nu stiu absolut sigur) ca ai putea sari peste partea cu scosul furtunului si asteptat sa vina benzina pe el. Pur si simplu da la coada de 10 ori (sau din experienta cu scosul furtunului tine minte de cate ori e nevoie sa dai ca sa "vina" benzina), si nu mai scoate furtunul. Asa in mod cert o sa mirosi mai putin a benzina smile.gif

Si eu "dau la pompa" daca pornesc masina mai rar de 1 data pe saptamana, in rest nu e nevoie, porneste singura.

In alta ordine de idei, mai am o observatie: la pornitul de dimineata, daca a fost foarte frig peste noapte, trage frana de mana, scoate din viteza si invarte de elicea de la ventilator inainte-inapoi macar o jumatate de tura. Facand asta, realizezi 2 lucruri extrem de utile:

- "rupi" filmul de ulei solidificat la temperaturi scazute

- lasi motorul intr-o faza optima pentru pornire, adica la punctul in care elicea (antrenand arborele cotit, desigur), opune cea mai mica rezistenta la inaintare, facilitand efortul minim la pornire al electromotorului.

Toate astea sunt artificii pentru cei cu baterii trecute de "floarea varstei". Daca te tine bateria, pur si simplu dai la cheie 4-5-6 secunde si porneste singura, fara toate operatiile astea.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristianH
post 14 Dec 2004, 18:15
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 10 August 04
From: Sighisoara




Din expierenta mea cu D.1310:
-supapa pompa de benzina neetansa - inlocuire corp superior si montare filtru de benzina inainte de pompa;
-cui pontou (cred ca asa ii spune) cu bavura - lasa benzina din camera cu nivel constant din carburator sa fuga inapoi spre pompa si spre cilindri, datorita faptului ca este incalzit carburatorul cand opresti masina - trebuie inlocuit;
-fiecare masina o ai asa cum o inveti ( un sprit vara, doua-trei iarna. Conteaza mult daca atunci cand dai cheie calci sau nu pedala de acceleratie);
-bateria conteaza mult si la fel o aprindere electronica;
-sa dai " lung la cheie" nu este prea indicat . Eventual atunci cand inneci masina. Atunci dai cheie cu pedala de acceleratie la podea ( fara sprituri).
Sper sa-ti fie cu folos.

This post has been edited by CristianH: 14 Dec 2004, 18:16


--------------------
Ex DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 mpi / Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 15 Dec 2004, 10:53
Post #16


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Ritual la mine :

VARA :
Un sprit, dupa care tin usor calcata pedala de acceleratie ... pornire rapida si fara probleme .

IARNA :
Trei - patru sprituri, soc tras la maxim...pornire rapida, motorul destul de accelerat, dar bag putin socul cand vad ca urac turatia mult ! Dupa cateva secunde mai bag socul pana se obtine o turatie de 1200 - 1300 rpm . Dupa 2-3 minute plec si gata !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 15 Dec 2004, 12:29
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




harbulet
De ce crezi ca trebuie sa dai la coada dimineata - pentru ca in carburator benzina este insuficienta - de ce ? - ptr ca nivelul este mic si din alta parte nu poate lua- sunt convins ca nici putere nu are motorul tau.
- reglezi la sutime nivelul de benzina
Faci acest lucru dupa care povesteste cum se manifesta


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytt
post 15 Dec 2004, 12:32
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 584
Joined: 14 December 04




Am avut aceeasi problema cu pompa de benzina... tot asa trebuia sa ii dau la coada dimineata ca sa porneasca in cele din urma mi s-a intepenit pompa de benzina in mers intr-o panta lucru ce se intampla foarte rar dar la mine s-a intamplat precum si multe altele.... a trebuit sa duc masina acasa tractata..

normal i-am schimbat pompa..am pus una noua (de fabrica)...merge perfect ..porneste imediat..se merita investitia. CE E NOU E NOU. Nu mai am nici o problema acum la pornire


--------------------
DACIA 1400 TLX 1999 - AG-03-UNP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 15 Dec 2004, 16:00
Post #19


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




La mine (-3 grade) pleaca din prima. Nu dau nici o pompa inainte. Nepornita o saptamana. La sfert. Conditia: tras socul la maxim inainte. Aprindere electronica. D 1300 clasic.

Bafta.

PS. Are pompa noua. Oricum mai am una in porbagaj, de rezerva, ca se "consuma" repede supapele alea :-D


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michimaus
post 16 Dec 2004, 08:26
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 7 October 04




daca dupa ce ii vine benzina in carburator o ia la cheie inseamna ca problema e strict la alimentarea cu benzina si n-are rost sa te iei si de aprindere si carburatie.teoretic ar trebui sa-ti ramana benzina in camera de nivel constant.daca nu ramane vezi pe la ce garnitura sau cui fuge.
verifica si pompa de benzina si vezi daca e buna.
si referitor la pornirea la rece vezi pe la tutoriale ca era un post f detaliat despre modificari la carb si chiulasa.acolo scria si de pornirea la rece fara shoc.eu dupa ce am citit ce scrie acolo am uitat ce inseamna shocul


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 16 Dec 2004, 09:27
Post #21


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




michimaus, da exact linkul, te rog.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harbulet
post 16 Dec 2004, 11:06
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 13 December 04




QUOTE(Dyda @ 15 Dec 2004, 12:29)
harbulet
De ce crezi ca trebuie sa dai la coada dimineata - pentru ca in carburator benzina este insuficienta - de ce ? - ptr ca nivelul este mic si din alta parte nu poate lua- sunt convins ca nici putere nu are motorul tau.
- reglezi la sutime nivelul de benzina
Faci acest lucru dupa care povesteste cum se manifesta
*




la coda ii dau pt ca nu are benzina in carb verificat cam asa, am scos cotul prin care trage aer di filtru si dat sprit de mai multe ori si nimic
mers mai departe la pompa de benzina dat la coda si nimic
scos furtunul din carb dat la coda nimic
verificat daca este benzina in rezervor OK
amorsat pompa benzina OK
montat furtun da alimentrare carburator, dat la coada de cateva ori
sprit OK

tras soc pornit la sfert afara fiind dimineata si destul de frig
asta a fost prima data


am mai povestit in st si dr problema si am ajuns la o concluzie


1 carb neetans
2 nivelul in camera de nivel constant mic
3 pompa de benzina se dezamorseaza din cauza supapelor


aaaa la pornire dupa 1 min plec fara probleme - deci putere este-


mai trebuie sa treca timp pana ne obijnuim impreuna - eu&harbulet


--------------------
dacia 1310 - berlina mlx
Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Dec 2004, 11:33
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Iata un test f simplu ptr a verifica atit nivelul cit si pompa de benzina
Pornesti motorul , lasi sa functioneze 2,3 min, il opresti , scoti furtun alimentare benzina carburator, il pui intr-o sticla de plastic -1l, dupa care pornesti motor si il lasi pina se opreste- se termina benzina din carburator.
Raportul nivel benzina carburator/debit pompa trebuie sa fie favorabil unui nivel de benzina in sticla de cca 0.75l
Deci, cu toate ca pompa are un debit mic nivelul benzinei din carburator trebuie sa fie suficient ptr a asigura o functionare motor pina ce aceasta se amorseaza
Incearca cu nivelul si daca tot face fite inlocuie si corp pompa
aaaa... ptr putere nu ma-m referit la demaraj , ci la reprize adica esti in a 4 reduci la 50k/h dupa care accelerezi si aici spun ca nu prea ai putere ptr ca accelereaza mai lent

This post has been edited by Dyda: 16 Dec 2004, 11:37


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 16 Dec 2004, 12:05
Post #24


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mah, io chiar nu pot sa va inteleg ce faceti cu masinile astea. Eu am dacie din 77 si in fiecare dimineata o pornesc fara propbleme. Cateodata asa porneste zici ca e pe injectie. E dreptu ca trag socu destul de mult (dar sa nu urle, mai ales pana nu face presiune la ulei), dau un sprint incet dar destul de lung (cam 1-1.5 secunde) stau asa cu acc. apasata tot cam 1-2 secunde (sa se scurga frumos benzina de pe clapeta) . Si ii dau cheie. Porneste de numa. Si am bateria asa terminata ca atunci cand pun contactu, aeroterma de abia se misca cand sunt ceva - grade afara. Cateodata, imediat dupa pornire trebuie sa mai dau doua sprituri finute daca vrea sa moara, dar dupa asta instant is revine si sta super constant.

So: cu baterie moarta, carb + aprindere reglata dupa urechi (fara carbotesturi si stroboscoape) , aprindere de Tg Mures...se poate....voi ce faceti?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 Dec 2004, 13:00
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




driverx

Tu chiar le stiusi pe toate cind incepusi dragostea pentru automobile ??
uni percep mai greu alti mai deloc -importanta este perseverenta
Vor veni ele si rezultatele


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michimaus
post 17 Dec 2004, 00:32
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 7 October 04




QUOTE(FiveThreeFive @ 29 Feb 2004, 18:54)
[
CUM SE CONDUCE FARA SOC?!
Simplu! Carburatoarele Weber DCOE nu aveau initial soc. Rolul socului este de a imbogati amestecul la pornire. Dar carburatorul are pompa de spritz.
Pentru a "emula" clapeta de soc, inainte de a porni, pompati energic si ritmic pedala de acceleratie (de vreo 3-4 ori).
Vara, cu frecventa mai mica, iarna, cu frecventa mai mare.
Fara a va opri din pompat pedala dati la cheie. Motorul va porni. Continuati sa pompati; daca il simtiti ca se ineaca, reducei frecventa si amplitudinea pomparii. Daca da se se opreasca din cauza amestecului slab, pompati mai tare.
Vara trebuie pompat numai dimineata, sau pe racoare, cca. 5..10 secunde. Apoi motorul se stabilizeaza si e suficient sa il mai tineti inca 30 sec. usor turat (1500..2000 rpm) sa se incalzeasca.
Iarna trebuie pompat cca. 15..20 sec, apoi tinut usor turat cca. 1 minut.
La inceput pare complicat. Dupa ce va obisnuiti, insa, veti porni de fiecare data din prima si va veti intreba la ce naiba era bun socul.
continuare in post-ul urmator
*


postul era lung asa ca am scos exact ce trebuia


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 18 Dec 2004, 12:18
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




aplic o tactica ce da rez f bune in fiece dimineata: seara scot + baterie, curat platinile...., dimineata pun +ul, dau la rece 5-6 pedale, trag soc la 1/2 si cheie... prima cheie=pornire.


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 20 Dec 2004, 02:22
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




omule, adica tu cureti platinile in fiecare zi?
m-as imbolnavi de nervi, imi place sa o intretin, totul arata ca nou la mine, far nici o gluma, dar sa cureti in delcou zilnic,nici asa.....


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th June 2025 - 22:10
Forum Renault