vitezometru de bicicleta, montarea unui vitezometru de bicicleta
![]() ![]() ![]() |
vitezometru de bicicleta, montarea unui vitezometru de bicicleta
kalyyyyyy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Si cit costa un vitezometru din ala Sigma sport bc 600?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Buyaka |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Cat costa si de unde?
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
insane |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 1 November 06 From: Iasi ![]() |
moto-velo in iasi, pret nu stiu dar ma pot interesa
|
--------------------
Dacia
1310 L
1994
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#5
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
pai daca tot e sa facem o chestie, ar fi de preferat sa nu se foloseasca tot cablul de kilometraj, ca doar asta sta la baza lipsei de fiabilitate a vitezometrului de dacie.. nu gasim alt element in miscare (dupa demultiplicarea cutiei, bineinteles)?
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Probabil se poate construi un adaptor intre locasul cablului din cutie si cel de pe traductor. Problema este ca acel ansamblu(adaptor+traductor) vor sta pe cutie, zona destul de expusa la bolovani, obstacole, etc.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Vitezometrul sigma ,acest model,este foarte posibil sa nu mai gasiti,are 3 ani.De montat ceva fara cablul de kilometraj,dupa cum s-a spus se poate la cutia de viteza,dar este expus la pietre,alte socuri mecanice.Poate ceva de la roti/planetare,nushtiu,mi s-a parut prea complicat,mai ales ca un cablu nde vitezometru este ieftin,iar cum l-am montat eu nu se opun prea multe frecari si deci nici el nu ar trebui sa se uzeze repede.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La planetare e si mai expus; iar planetarele se invirt in curbe cu viteze diferite. Si da, un cablu e destul de ieftin.
In plus, pe cablu, la 1 rot am 1 metru, asa scrie si pe kilometraj. Deci reglajul ar fi mai usor, ar mai fi de stiut doar "constanta" senzorului. La roata.. ar trebui sa stiu raza de rulare EFECTIVA, diferita de raza libera, cu roata neincarcata. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
O idee derivata din delcoul cu senzor hall:
In locul unde cablul intra in cutie este un pinion care are la un capat o roata dintata cu dintii inclinati, iar in celalalt capat un locas pt cablul de kilometraj. Acest pinion se invarte intr-o bucsa de plastic cu un mic simering, ce intra in gaura cutiei, unde se fixeaza cu un surub (de 6 mm cred). Daca nu conectam cablul de kilometraj si fixam in capatul tijei un magnet cu un senzor hall in apropiere, avem acel dispozitiv ce ne converteste rotatiile in impulsuri. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Despre constanta vitezometrului nu pot sa spun decat ca este buna.Eu reusesc sa o obtin o valoare constanta ,cu variatie de 1 km si la viteze mici-20 km si la viteze mari-90-100.Asta si datorita faptului ca odata cu cresterea vitezei,relatarea datelor scade din frecventa pentru a nu oscila prea mult,o ingeniozitate ce nu am intalnit-o de exemplu la Citroen c3 care are vitezometru digital(din fabrica bineinteles) si la care nu am reusit sa merg fara sa oscileze cifrele de 2 ori pe secunda aproximativ,lucru foarte enervant dealtfel.
This post has been edited by diaconuliviu: 7 Nov 2006, 07:37 |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@dyogenes: exact cum spuneam mai sus, senzorul in zona cutiei e foarte expus loviturilor. Daca s-o putea proteja cumva, de acord.
@kalyyyyyy: vorbeam de constanta SENZORULUI: deci, daca la cablu am 1 m/rot=> "pseudo-circumferinta" ar fi 1m. Dar asta daca si senzorul da 1 impuls pe rotatie. Daca da 5, de exemplu, atunci "pseudo-circumferinta" este 100/5=20 cm. Ce spui tu, cu reducerea frecventei afisarii (refresh-ului) pare o treaba buna. Totusi, asta intrebam, unde s-or gasi si la ce pret? Tu cit ai dat pe el si acum citi ani? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Diaconuliviu, eu ma gandeam sa scurtam putin tija pinionului astfel incat sa incapa senzorul si magnetul IN BUCSA DE PLASTIC, la exterior sa iasa doar cablul electric (in locul celui de kilometraj) Ar fi protejat in acest fel de catre bucsa de plastic si chiar de catre cutia in sine. si cred ca ar fi loc destul acolo pt un magnet de cap de CD-ROM + un TLE.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ovidiums |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 14 August 06 ![]() |
e un magazin de accesorii pentru biciclete prin zona pantelimon/ritmului (biserica capra), unul prin spate la cocor (unde se gasesc si accesorii de alpinism) si inca un magazin (dotat mai subtire) langa dioda pe 1 mai. iar costurile unor astfel de jucarii variaza de la cateva sute de mii la cateva milioane, in functie de functiile aparatului (alea cordless sunt cele mai scumpe)
[url=http://www.mybike.ro/modules.php?name=catalog&file=index&cPath=128_130]http ://www.mybike.ro/modules.php?name=cata...x&cPath=128_130[/url] a, si mai e unul vis a vis de sala palatului. This post has been edited by ovidiums: 8 Nov 2006, 11:22 |
--------------------
dacia 1300
berlina (?)
1986
- - cu fete de usi din vitan
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 7 Nov 2006, 18:16) Diaconuliviu, eu ma gandeam sa scurtam putin tija pinionului astfel incat sa incapa senzorul si magnetul IN BUCSA DE PLASTIC, la exterior sa iasa doar cablul electric (in locul celui de kilometraj) Ar fi protejat in acest fel de catre bucsa de plastic si chiar de catre cutia in sine. si cred ca ar fi loc destul acolo pt un magnet de cap de CD-ROM + un TLE. Asta e buna idee. Acel montaj trebuie etansat putin, chiar daca acolo poate ajunge cel mult ulei(mai sint scapari pe linga oring). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Da, stiu ca sunt scapari de ulei pe acolo, dar daca magnetul se fixeaza pe axul uscat (cu un adeziv rezistent la ulei (ar merge credchitul poliesteric simplu)), nu cred ca ar fi vreo problema. Uleiul e prost conducator electric, deci nu exista risc de scurt circuit, iar TLE-ul nu pateste nimic de la ulei. Capatul bucsei se inchide cu chit poliesteric prin care iese doar cablul electric.
Singura chestie e ca par cam scumpe aceste vitezometre, nu stiu daca e rentabil economic... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea am inteles unde vreti voi sa montati senzorul si magnetul astfel incat sa nu se vada,adica despre ce bucsa de plastic vorbiti,probabil in interiorul cutiei,dar pot sa am urmatoarele obiectii:
- am inteles ca vreti sa folositi un magnet mic si nu tocmai puternic.Impresia mea ,din ce incercari am facut este ca odata cu viteza,daca magnetul este mai slab tinde sa nu mai actioneze senzorul,si deci sa arate o viteza mai mica sau poate chiar sa nu mai arate nimic -solutia cu lipitul magnetului nu este buna,sau cel putin eu nu am reusit sa o pun in practica.Mie mi-a zburat magnetul de pe locul unde il lipisem,nu de alta dar vitezele sunt destul de mari,iar la 120 km /h de exemplu roata pe care este fixat magnetul se invarteste destul de repede,iar forta centrifuga este mare. Ca reactualizare,am fost aseara pe autostrada vre-o suta de km du si inapoi.Se comporta bine la distante mai mari si viteze mai mari,iar viteza este incredibil de constanta.Calibrarea este corecta,cu circumferinata de 1 m,eroarea fiind de 2 km la 100,adica in loc sa imi arate ca am strabatut 100 de km mi-a aratat ca am 98.Se poate calibra dar eu zic ca e eroare acceptabila,si am impresia ca are importanta si gradul de uzura al pneurilor de pe fata. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Pai nu e chiar asa...
![]() Acea bucsa de plastic de care vorbim se afla in cutie, in ea intra cablul de kilometraj. (Probabil nu ai avut ocazia sa te uiti atent la intrarea cablului in cutie, nu intra direct in blocul de Aluminiu al cutiei ci in aceasta bucsa de plastic, care la randul ei intra in blocul de aluminiu). Da, este si firesc sa apara erori daca pneurile sunt uzate. Dar erorile de 2% sunt neglijabile. Important este ca sistemul este fiabil. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am spus ca acel ax se roteste cu 1 rot/m, asa e el calculat.
Sa luam 120 km/h = 120.000 m/h = 2000 m/min=2000 rpm (1rot=1m) Bun, acel magnet se roteste in delco (numai unul din cei 4) cu 2000 rpm la 4000 rpm ai motorului, si nu da rateu scinteie, in plus, pe loc am spus ca am urcat la 6000-7000, fara rateu. Deci nu magnetii sint problema. Cind spuneam de izolare ma gindeam la izolare contra uleiului, ca produs petrolier in contact cu adezivul magnetului, cu carcasa TLE, etc., ca atac chimic (posibil, nu obligatoriu). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bunoara |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 July 05 ![]() |
kalyyyyyy: "rezolvarea cea mai buna a problemei am gasit-o in parti ale jocului "mecano",care intamplator au dimensiunea potrivita."
OFFTOPIC: se mai gasesc joculete dinacelea mecano??? Daca da unde si cu cat? Stiu ca puteai face o groaza de ghidusii cu ele si, sincer daca nu ar fi f scump parca m-ar tenta 3-4 bucati ![]() |
--------------------
DACIA
BREAK CN
- B43YCW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:54 |