DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se incalzeste greu !

vlad p
post 9 Nov 2004, 14:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




De cateva zile dacia mea se incalzeste foarte greu dimineata. Nu pot sa imping socul decat dupa 15-20 minute mers in Bucuresti (8 dimineata, Moghioros-Apaca) plus vreo 3-5 minute pornita pe loc. Trebuie sa stiti ca am comis o greseala destul de comuna printre posesorii de dacii: am pornit-o !

multumesc pentru ajutor


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfman
post 9 Nov 2004, 14:53
Post #2


The Fastest


Group: Members
Posts: 483
Joined: 9 July 04
From: Murciélagos




Termostatul iti functioneaza? Daca da, in primele minute motorul trebuie sa se incalzeasca iar furtunul gros, care iese din motor spre radiator, sa ramana rece...


--------------------
Opel MOKKA X 1.4 T 2019
"Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad p
post 9 Nov 2004, 15:24
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




termostatul functioneaza ! mai greu, dar functioneaza. am inghetat pe langa masina asteptand.
am observat ca scoate fum alb destul de mult. mai era o berlina pornita si scotea si aia, dar a mea era pe primul loc. o fi normal (chiar in conditii de umiditate mare) ?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 9 Nov 2004, 15:49
Post #4


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




vlad_p,

cele descrise de tine par totusi sa indice un termostat uzat/defect (īn sensul ca nu īnchide bine). Atentie, chiar un termostat care īn pozitia "īnchis" lasa o fanta de 0,5 mm sau mai mica poate cauza um motor prea rece (patita de mine la berlina).

Nu stiu ce masina ai; la berlina este important si colierul care strīnge termostatul īn furtun (ca sa īmpiedici scaparile de lichid pe līnga termostat), altfel n-ai caldura.

Pe vremuri termostatul (de berlina) era relativ ieftin si se (de)monta usor. Cred ca merita sa-l verifici, eventual īnlocuiesti.

Gīndeste-te ce te asteapta la (sau sub) -10°...

Bafta,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad p
post 9 Nov 2004, 15:56
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




nu stiu in cat timp ar trebui sa deschida (numar de minute)

date suplimentare:
- nu am montat inca tubul ala dintre filtru si galerie
- ralanti-ul este cam mic
- pierd ulei pe la garnitura de chiuloasa


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 9 Nov 2004, 16:08
Post #6


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Schimba termostatul, pune filtrul de aer sa traga aer de la galerie si mai poti sa bagi un carton in fata radiatorului (dar nu tot, doar jumatate de radiator sa fie acoperit) si mai mult ca sigur o sa se rezolve. Aaa ! Am uitat, schimba garnitura de chioloasa si fa o aerisire, sa nu ai aer in sistemul de racire.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 9 Nov 2004, 16:21
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




vlad_p,

sa inteleg ca astepti cu masina la ralanti pīna se īncalzeste motorul?

Daca da, este oarecum normal sa dureze mai mult pīna se īncalzeste... Daca starea tehnica a masinii e cīt de cīt acceptabila, porneste la drum fara a astepta sa se īncalzeasca motorul; ca efect, o sa ai caldura *mult* mai repede. De asemenea vei reduce substantial contaminarea uleiului cu benzina (si nu se īntīmpa nimic rau; ca sa fii linistit sufleteste asteapta 20-30 secunde dupa pornirea motorului ca ungerea sa intre īn parametrii normali de functionare, eu nu faceam asa dar asta e optiunea mea).

Nu stiu dupa cīte minute ar trebui sa se īncalzeasca un motor la mersul īncet īn gol; dar daca pornesti cu masina si ai termostatul bun si bine montat ar trebui ca dupa cītiva (2-3) km de mers prin oras sa se simta binisor caldura chiar daca īnca nu la temperatura de regim.

Īn final, recomand din nou verificarea/inlocuirea termostatului.

os.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad p
post 9 Nov 2004, 16:30
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




am impresia (dar nu sunt sigur) ca l-am inlocuit in primavara. teoretic ar fi bun. nu de caldura ma plang, pe mine ma deranjeaza ca trebuie sa merg o groaza cu socul tras. daca il imping, coana dacia da in nas.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 9 Nov 2004, 16:57
Post #9


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




...nu (mai) stiu cīt de mult timp e normal, dar e intr-adevar normal sa mergi cu socul tras o vreme (mai ales la regimuri mici) pīna se īncalzeste motorul... Iata īnca un argument sa nu stai pe loc asteptīnd sa se īncalzeasca motorul...

Verifica (daca e cazul monteaza, unii o scot sau o sunteaza) flansa de sub carburator (nu mai stiu cum se cheama, dar vorbesc de o flansa strabatuta de lichidul de racire, aflata īntre carburator si galerie. Se poate ca traseul lichidului prin ea este īnfundat).

Monteaza conducta aia de aer spre galerii (de care zice si Al Cap0ne). Chestia cu cartonul īn fata radiatorului... daca termostatul e bun, n-ar trebui sa ai nevoie.

Daca nu si nu, teama mi-e ca ajungi si la garnitura de chiulasa...

sanatate,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 11 Nov 2004, 12:22
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(vlad p @ 9 Nov 2004, 16:30)
am impresia (dar nu sunt sigur) ca l-am inlocuit in primavara. teoretic ar fi bun. nu de caldura ma plang, pe mine ma deranjeaza ca trebuie sa merg o groaza cu socul tras. daca il imping, coana dacia da in nas.
*




sa nu te mire daca e defect ptr ca eu mi-am cumparat unu nou saptamana trecuta si deschide pe la 98-100 grade . eu l-am pus pe masina si mi-a foert motorul si apoi l-am scos si l-am luat acasa ca sa il fierb si mare mi-a fost uimirea


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Nov 2004, 12:49
Post #11


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@vlad_dragos:

la ce temperatura este (ar trebui sa fie) etalonat termostatul tau? [de regula aceasta este inscriptionata pe termostat]

os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 11 Nov 2004, 13:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Sau a ramas blocat pe deschis. Cu ani in urma am patit-o cu un termostat care s-a blocat pe inchis, am fost atent si am reusit sa salvez garnitura si chiulasa
Concluzia: desfaci termostatul si-l verifici


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 20 Dec 2004, 17:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(os @ 9 Nov 2004, 18:21)
vlad_p,

sa inteleg ca astepti cu masina la ralanti pīna se īncalzeste motorul?

Daca da, este oarecum normal sa dureze mai mult pīna se īncalzeste... Daca starea tehnica a masinii e cīt de cīt acceptabila, porneste la drum fara a astepta sa se īncalzeasca motorul; ca efect, o sa ai caldura *mult* mai repede. De asemenea vei reduce substantial contaminarea uleiului cu benzina (si nu se īntīmpa nimic rau; ca sa fii linistit sufleteste asteapta 20-30 secunde dupa pornirea motorului ca ungerea sa intre īn parametrii normali de functionare, eu nu faceam asa dar asta e optiunea mea).

Nu stiu dupa cīte minute ar trebui sa se īncalzeasca un motor la mersul īncet īn gol; dar daca pornesti cu masina si ai termostatul bun si bine montat ar trebui ca dupa cītiva (2-3) km de mers prin oras sa se simta binisor caldura chiar daca īnca nu la temperatura de regim.

Īn final, recomand din nou verificarea/inlocuirea termostatului.

os.
*



Salut ,

Deranjez si eu cu o mica problema .De ceva timp apa urca aproape de 95 si inainte statea un pic peste 80 .Am incercat sa o aerisesc dar cred ca nu am facut-o cum trebuie . Nu stiu ce sa-i mai fac .Pierderi de lichid nu am observat .Furtunele care vin si ies din calorifer sunt fierbinti .Cel care vine la termostat e cald , caloriferul e fierbinte pe toata suprafata . Ai cumva o idee ? Am problema asta chiar daca afara sunt temperaturi negative .Caldura baga .

Multumesc .



--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 13:33
Forum Renault