DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Relanti - probleme

oprea-st
post 22 Apr 2008, 20:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




Salutare! Sunt nou pe aici. Posed o nova GT 1.6 din '97 carburator dublu corp.
Am si eu nist probleme.
In primul rand ar fi: masina porneste repede, fara probleme, isi tine relantiul dar in mers daca o accelerez putin mai tare si apas ambreiajul, relantiul scade cu aproximativ 300-400 rotatii si revine incet la loc. Mult mai incet decat normal. Si pe loc daca o accelerez face la fel.
Masina are 55.000 km. nu a fost folosita prea mult avand in vedere varsta ei.
Mai am niste probleme cu fisele cred pt ca la toate daca pun mana pe ele ma curenteaza si din aceasta cauza .... cred masina da in nas violent perioade mai lungi si apoi isi revine. Daca poate fi altceva va rog sa-mi spuneti si mie sa nu mor prost smile.gif. Ce fel de fise imi recomandati? am observat ca pe forum multi au din acelea de silicon.
Inca ceva: mi-ati putea recomanda un electrician priceput care sa-mi rezolve si mie problema stergatoarelor (stergatoarele merg pe o singura viteza si unde opresc maneta se opresc si stergatoarele. Nu revin de unde au plecat.
AAAAAA da. Imi lipseste de pe carburator din lateral , acolo unde este surubul care regleaza relantiul o chestie rotunda, ca un amortizor de metal cu ceva inauntru pe care se sprijinea levierul de la acceleratie. este asemanatoare cu cea din spate daca nu ma insel.
Multumiri anticipate!


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 Apr 2008, 21:02
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




In primul rad cand pui mana pe fise , sa nu atingi si caroseria wink.gif

scaderea de turatie asa cum o expui imi pare a nivel minc in CNC , ai vreificat ?


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oprea-st
post 23 Apr 2008, 10:04
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




Se vede si noaptea. Din cand in cand mai da din fisa cate o scanteie pe delcou. Asta la fisele de langa delcou. Sper sa nu spun vreo prostie.
Poti sa-mi explici si mie ce inseamna CNC? Este cumva nivelul benzinei in carburator? Acolo unde sunt plutitoarele? Nu stiu cum ii zice. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 23 Apr 2008, 14:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




CNC - Camera de Nivel Constant. Da, CNC contine plutitoarele.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oprea-st
post 23 Apr 2008, 15:29
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




o sa il verific dar l-am mai verificat acum o luna si era parca 8 mm. asa gasisem pe aici pe forum ca trebuie sa fie.
Chestia aia rotunda de care am zis nu influenteaza cu nimic mersul motorului? Este doar un tampon?
mai jos pun si o schema sa vedeti despre ce chestie rotunda e vorba smile.gif
Cred ca se numeste dash-pot din cate vad eu pe schema.
Daca puteti sa-mi explicati ce face acel dispozitiv si daca este imperios necesar sa iau altul nou sa-l pun pentru ca s-a desurubat singur. mi s-a mai intamplat si cu supapa electromagnetica si nu mai pornea deloc atunci.

Attached thumbnail(s)
C51.jpg ( Size: 104.04k ) Number of downloads: 256


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 23 Apr 2008, 19:46
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu care este diferenta intre carburatorul, prezentat de tine dar pe nova este montat , modelul 20/30DCI , tu ai CIC ?


acel dispozitiv din cate stiu eu parca aeriseste camera de nivel blush.gif , totusi dece nu pui in carburator de 1400?


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oprea-st
post 23 Apr 2008, 20:03
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




poza era doar ca sa vedeti la ce chestie rotunda ma refer, in poza fiind dispozitivul dash pot care mie imi lipseste. eu am carburatorul normal dublu corp care ai zis si tu. nu imi iau un carb de 1400 pt ca nu vreau sa ma complic sa stau sa-l schimb la itp, in calarasi de unde sunt eu sunt si cei de la control in trafic care iti testeaza si noxele si tot la masina si daca ma opresc si vad ca am alt carb nu stiu ce se intampla si in plus consuma bine din punctul meu de vedere adica 7% in afara si 10-11 in oras. avand in vedere ca nu conduc prea usor. Oricum parerile sut impartite la carb.
Deci daca lipseste dash pot s-ar putea sa imi scada relantiul dupa o acceleratie mai puternica. Ok. o sa caut pe undeva sa vad daca pot sa gasesc doar ala sa-l pun.
Scuze ca este lung postul.


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oprea-st
post 24 Apr 2008, 23:32
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




Am rezolvat probleme cu fisele. Am luat unele siliconice si nu mai da in nas, relantiul sta fara nici o problema dar inca nu am gasit dispozitivul dash pot sa il pun la loc pe carb.


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 Apr 2008, 20:46
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




foarte bine ca ai rezolvat problema , si ai scapat si ieftin doar cu fise schimbate tongue.gif , pentru acel dispozitiv , recomand sa cauti ori un service si nove in lucru , avariate , sau carburatoru nou , asata daca nu gasesti undedeva pe la dezmenbrari unul folosit


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 28 Apr 2008, 22:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




acel dispozitiv, din cate stiu se mai numeste si "atenuator ralanti".mai am vreo 3.de vrei unu, zi-mi pe privat.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oprea-st
post 4 May 2008, 16:01
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




in poza, cel cu sageata imi lipseste mie. Gata! Am clarificat. smile.gif apollo spune-mi si mie pe pm daca din alea ai. Multumesc.

Attached thumbnail(s)
54652128dj8.jpg ( Size: 70.27k ) Number of downloads: 223


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 4 May 2008, 18:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




dap..ala e mecanismul.am fost pana la casa si am mai gasit unul smile.gif

This post has been edited by apollo: 4 May 2008, 18:57

Attached thumbnail(s)
040508_1950_00.jpg ( Size: 258.27k ) Number of downloads: 159
040508_1951_00.jpg ( Size: 228.78k ) Number of downloads: 139
040508_1951_01.jpg ( Size: 241.29k ) Number of downloads: 131
040508_1952_00.jpg ( Size: 242.35k ) Number of downloads: 75


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
codrin_ando
post 9 May 2008, 23:14
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 6 March 07
From: Sv




Salut!
Ca sa nu mai deschid un nou topic, vin si eu cu o problema recenta si foarte dubioasa, cu relantiul!
Mergeam linistit ziele astea de Paste cu masina si ca orice Dacie, brusc, incepe sa se comporte neconventional. Asta dupa ce timp de vro cateva luni si aproape 3000km am avut sansa sa nu intervin mai deloc pe la motor..doar cu cateva reglaje ce-i drept.
Ce se intampla?
Constat cu stupoare ca in baia de ulei incepe sa miroase ca in rezervorul de benzina..si asta la nici 6000km de la o segmentare completa(acum exact 1 an).
Relantiul oscileaza cu f putin (nici 100 de ture), si atunci apar rateuri in esapament.
In rest masina are un demaraj extrem de puternic, dar se mai poticneste cand apas brusc pedala.
Daca merg cu a2a sau cu a1a, la 1200-1500 ture masina merge cam aiurea in sensul ca, nu stiu cum sa ma exprim biggrin.gif, parca da sa moara apoi iar se acelereaza, nu brusc si in socuri, dar trebuie sa o aceelerez ca devine destul de inervat.
Cand e rece merge bine cand apa ajunge la jumate incepe sa faca figuri..si mai scoate fum negru uneori, bujiile find afumate(intuiesc un nivel mare in CNC?)...si mai si miroasa tare a benzina pe langa masina uneori

Ce am facut eu:
1.am facut schimbul de ulei...atunci am observat mirosul...si ca uleiul scos nu imi mai incapea in cele 3 bidoane de 1l..mai ramanea 100 200g in plus. Pus ulei Mobil 10w-50.
2.curatat+reglat carburatorul, la fel cum procedam cand mai facea figuri...dar atunci mergea perfect dupa
3. schimbat platini si verificat aprindere.

Acum tare as vrea sa stiu daca este posibil sa se fi spart un segmet de baga benzina sau e posibil sa nu lucreze supapele sau bujiile, care dupa ce le-am schimbat cu sinteroame de care scria pe forum am constatat ca tot vechile BOSCH cu 4 electrozi mergeau perfect, prb fiind atunci din alta parte.
Care e nivelul normal din CNC? Vizual... cam cata benzina ar trebui sa exista acolo? am vazut aici scris 18mm apoi 8mm (or e o gresala de tipar:D)...e posibil ca fiind prea multa benzina in CNC sa o bage in baie??!!!
CE POT SA MAI REGLEZ? (in afara de: aer, platini, avans, si sa desfac motorul, deocamdata).Am incercat tot ce faceam, si isi revenea inainte...dar simt ca parca nu mai are cale de intoarcere acum... mad.gif

This post has been edited by codrin_ando: 9 May 2008, 23:16


--------------------
DACIA NOVA 1999 GT, 1,6l - SV 04 PMU
<<CODRIN_A>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 10 May 2008, 10:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Pt dublucorp reglajul plutitoarelor e la 18mm de la centrul lor la garnitura carburatorului(poti sa lasi distanta la 19mm max 20 insa sa nu fie mai mica de 18 ca o sa miroase rau a benzina si e posibil sa si consume un pic mai mult).
Am avut si eu o data probleme de genul asta in sensul ca incepea motorul sa mearga din ce in ce mai prost,asta la cald,pana cand la un moment dat murea de tot.Problema a fost din condensator.Daca isi revine cand e rece atunci sigur nu e din carburator ci din aprindere.Benzina in baie poate sa ajunga pe la membrana pompei de benzina s-au din cauza arderii incomplete....verifica si clapeta de soc daca se deschide complet.


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
codrin_ando
post 10 May 2008, 15:28
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 6 March 07
From: Sv




...Condensatorul e anulat de mult, ca am trecut pe aprindere tranzistorizata de aia rosie de se pune pe bobina.Dar am incercat sa il pun la loc si degeaba.
Pompa de benzina e noua si din bucati biggrin.gif, in sensu ca mai intai am schimbat corpul inferior pt ca se prelingea ulei (din cauza ca fusese stransa prea tare si s-a curbat), apoi memebrana deoarce scuipa benzina, apoi corpul superior pt ca era si el putin curbat si de aia scuipa benzina:D
E posibil sa intre pe langa membrana?? pt ca e intacta si e si noua (2 sapt)..dar am sa mai verific
Azi am verificat si nivelul e exact la 18 mm.
Totusi constat o imbunatatire.Rateurile sunt din ce in ce mai mici dar mai persista atat cat sa nu mearga rotund.
Mai ramane sa schimb si bujiile pt ca am obs ca sunt afumate cam tare, mai ales cele2 de langa volanta.


--------------------
DACIA NOVA 1999 GT, 1,6l - SV 04 PMU
<<CODRIN_A>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi 57
post 10 May 2008, 20:41
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 28 October 07




Rateurile din toba se produc si atunci cand in unul din cilindri nu are loc arderea amestecului. Cauzele pot fii diverse: aprindere, aer fals etc. Verifica compresia si vezi daca nu trage aer fals pe la futunul de la servo, si pe mine m-a chinuit mai demult o crapatura in acest furtun. Daca poti identifica care este cilindrul care-ti creaza rateurile si mai vorbim.
Inca ceva: verifica si daca este cazul regleaza jocul termic inainte de a lua compresia. Succes!

This post has been edited by cristi 57: 10 May 2008, 20:44


--------------------
nova gti dnepr m11, yamaha xv-535 2ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 May 2008, 22:08
Post #17


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Verifica culbutori daca o supapa la un cilindu sta deschisa si nu se inchide se afuma vezi care din buji e afumata si acolo verifica culbutorii admisie si evacuare . Cu siguranta sunt dereglati , dupa aceea revi la carburator avans ... o etansare perfecta intre carburator si galerie se face planand suprafata carburatorului.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oprea-st
post 11 May 2008, 07:56
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 6 March 08




eu am avut o problema cam ca a ta dar era de la fise. Adica daca mergeam linistit cu ea fara sa depasesc 2500 ture mergea bine dar daca accelaeram brus sau putin mai agresiv pierdea din putere. Dadea sa moara si apoi mergea in suturi pana luam piciorul de pe acceleratie. Atunci am descoperit ca fisa din stanga delcoului dadea scanteia pe delcou. Am bandajat-o si a mers dupa aceea cat a tinut bandajul.


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
codrin_ando
post 19 May 2008, 15:58
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 6 March 07
From: Sv




Mersi de sfatul cu pompa de benzina..nici nu ma gandeam ca membrana noua putea face asa ceva..chiar daca am bibilit-o la pus!!!
Mda..se pare ca o combinatie de platini reglate aiurea, corp inferior\membrana proasta de intra benzina in baie si\sau bobina defecta au stat la baza unui relantiu prost si mers neregulat.

Acuma as vrea sa stiu daca a intrat ceva benzina in baie tocmai ce am pus uleiul nou(Mobil semisintetic 10w-40), e vro posibilitate sa strice ceva?? Nu e multa doar ce am pornit-o... inainte sa imi dau seama ca pompa e de vina...si a mers cam 10 min la relaniti..nereusind sa reglez ceva pana nu am schimbat ce am zis mai sus.
E doar un miros slabut pe joja a benzina, uleiul fiind nou si acul la presiune undeva intre mijloc si prima linie pe cadran...la cald.biggrin.gif


--------------------
DACIA NOVA 1999 GT, 1,6l - SV 04 PMU
<<CODRIN_A>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th July 2025 - 21:00
Forum Renault