Reglarea corecta a oglinzilor retrovizoare, pentru reducerea unghiurilor moarte
![]() ![]() ![]() |
Reglarea corecta a oglinzilor retrovizoare, pentru reducerea unghiurilor moarte
Marty |
![]()
Post
#31
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
anpop |
![]()
Post
#32
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
@Marty:
desi nu's sutinator de ainstaini, nu pot sa nu remarc dificultatea de a efectua respectivu' reglaj la un coupe' ![]() ...nu de alta dar si instructoru' meu avea aceeasi doctrina (care s-a dovedit a fi foarte buna in nenumarate cazuri) dar i-am zis: "si la oltcit cum faci?!"...beeee ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
Marty |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ma anpoape, d-aia nu-mi iau eu cupeuri.
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
sebastianu |
![]()
Post
#34
|
![]() feel good on weels Group: Members Posts: 591 Joined: 26 April 07 ![]() |
sal all apropo de oglinizi si bla bla ... referitor la oglinda interior pe mine ma enerveaza ca mi se vad tetierele spate si leam pozitionat cat mai jos dar tot se vad ... poate is eu mai inalt un pic .. daca le iau jos numi place
![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|
ceribros |
![]()
Post
#35
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Este imposibil sa reglezi oglinda fara sa ai un unghi mort dintr-o anumita pozitie. Cine zice ca nu are unghi mort la masina nu stie ce zice. La scoala de soferi cand am fost instructorul mi-a spus ca de obicei cand schimb banda si nu sunt sigur ca nu am pe nimeni in lateral mai bine ma uit un pic in geamul din spate
![]() |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
tutzi |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 October 06 ![]() |
Eu cam de 2 ani de zile am oglinzile reglate cum sustine initiatorul topicului. Sursa mea de inspiratia a fost http://www.miata.net/misc/mirrors/. In trafic e foarte comod, singura probleam este la parcari, dar ma descurc si acolo.
Cel mai bine se face reglarea stind la semafor cind ai masini pe ambele laturi. This post has been edited by tutzi: 15 May 2008, 10:32 |
--------------------
Opel
Astra F
1994
|
|
BZN |
![]()
Post
#37
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marty @ 10 May 2008, 16:29) Cind am facut eu scoala de soferi, instructorul mi-a spus asa: cind in coltul din dreapta jos al oglinzii vezi clanta usii din spate, oglinda e reglata perfect. Si a avut dreptate jigodia dracului! ![]() Asa stiu si eu dar in orice pozitie le-ai fixa tot ramane o zona "neagra",mai mica sau mai mare, functie de calitatea oglinzii.Cine poate, "simte" si compenseaza. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Eu am peste oglinda centrala o oglinda mai mare. ~dubla suprafata. Avantajul e ca imi acopera si geamul din dreapta spate daca imi mut capul un pic (doar un pic). Se mai gasesc prin targuri si unele centrale din 2 bucati, a doua bucata mai mica, pe dreapta, care tot asa, iti mai omoara din unghiul mort de pe dreapta.
Alealate doua imi "sterg " lateralele masinii. In plus au bule de alea convexe. Dar alea ma cam enerveaza (trebuie sa focalizezi privirea EXACT pe ele, ca altfel te "fura" partea normala). Oricum, am facut rost de doua oglinzi modelul clasic, si am vazut ca sticla pe ele e convexa (Obiectele din oglinda sunt mai aproape decat par, dar in schimb ai unghi mai mare). Pentru aia care au 1300, io zic ca-s bune. Pentru aia care au modelul mai nou, eu zic ca alea cu ceva bulina sferica (nu de aia montata, ci cele care sunt facute cu bulina) isi fac treaba. Oricum, cand parchez cu spatele, in dacie, rar ma uit in oglinzi. Daca intorci capul fain frumos, vezi ca din turela in dacie. In Logan... vai-si-amar ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
QUOTE(Marty @ 10 May 2008, 15:29) Cind am facut eu scoala de soferi, instructorul mi-a spus asa: cind in coltul din dreapta jos al oglinzii vezi clanta usii din spate, oglinda e reglata perfect. Si a avut dreptate jigodia dracului! ![]() Cand faci parcare laterala cum vezi bordura, daca e reglata la inaltimea clantei? This post has been edited by cristi74: 7 Jul 2008, 20:53 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
BZN |
![]()
Post
#40
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Pai? In borduri iti "bat" tie oglinzile???
![]() This post has been edited by BZN: 7 Jul 2008, 21:08 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(Victoras2001 @ 11 May 2008, 08:50) Cea mai buna metoda pentru a afla daca ai pe cineva in unghiul mort este sa tragi brusc de volan si scurt. Disperarea cu care va claxona bietul participant la trafic, e invers proportionala cu distanta dintre tine si el ![]() ![]() Taci ca am patit-o eu cu un idiot, mai sa intru in bordura. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
klaus |
![]()
Post
#42
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
![]() sa fi fost Victoras2001? sa nu fi fost Victoras2001? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#43
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
![]() Sa-i uram colegului victoras sa dea peste vreun taximetrist care are ceva de schimbat la masina pe partea aia. Vreun far/semnalizare, spoiler, aripa, chestii d-astea ![]() Taxiuri "intregi" eu n-am vazut niciodata. This post has been edited by cristi.r: 7 Jul 2008, 22:34 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
BZN |
![]()
Post
#45
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi74 @ 7 Jul 2008, 21:52) Asa, si daca e reglata unde zici, vezi bordura , la parcarea laterala? Ar insemna sa vezi si roata in partea ei de jos. Ai doua variante: ori nu e asa ori sunt supradimensionate oglinzile...Ca o completare , cand vreau sa parchez foarte aproape de bordura reglez oglinda spre sol, PE MOMENT, caci daca ar ramane asa nu as mai vedea la 3 m in spate... |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
b34uen |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 788 Joined: 12 February 07 ![]() |
daca tot spuneti de scoala de soferi, eu nu am auzit nici un instructor sa te puna la parcari (nici laterale si nici cu spatele) sa te uiti in oglinzi, cel putin eu fac parcarea cu spatele in fata blocului zilnic, dupa cum am invatat in scoala, si nu ma uit in nici o oglinda si nu am nici o lovitura
|
--------------------
dacia
logan
2008 ambition 1,5dci
- B 92 ELL 1) Esti pe daciaclub
2) Imi citesti semnatura 4) Nu ai observat ca lipseste pct. 3 5) Tocmai ai verificat daca exista pct. 3 sau nu 6) Zambesti. |
|
Kruger |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Problema la oglinzile de berlina, este faptul ca sunt proaste din conceptie. Acopera o arie foarte mica (si orizontal si vertical), si oricum le reglezi vizibilitatea e infecta.
|
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|
wildserb |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 31 May 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
2005/laureat
- tm 20 yug
|
|
OAP |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 11 May 2008, 11:55) Păi care e beneficiul dacă îți vezi propria mașină? pai e obligatoriu sa vezi 'ceva' din propria masina ca sa poti aprecia pozitia celeilalte...inclusiv la reglajul din primul post vezi propria masina |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Nu se vede masina, nici macar clantele la usi. Ca sa le vad trebuie sa misc putin capul in lateral.
Pentru Cee'd am facut niste teste si am reusit sa vad cel putin partial intr-o oglinda o persoana care s-a tot plimbat prin spate. Pozitia o poti aprecia si altfel: daca vezi intr-o oglinda laterala intregul obiect (masina, bicicleta, motocicleta, persoana) atunci e in lateralul tau. Daca apare in intregime in retrovizoare atunci e in spate. |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
morpheus2kro |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 1 May 08 ![]() |
si eu tot dupa indicatiile initiatorului topicului imi reglez oglinzile dar totusi exista un unghi mort si mai intorc capul in unele situatii :| sper sa rezolv chestia asta cu alte oglinzi
![]() |
--------------------
Dacia logan 1.5 dCI
Dacia Logan 1.5 dCi
2007/preferance www.upgradefaruri.blogspot.com
Drive is the game, Logan 1.5 dCi is my way. |
|
dandee |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
Bun topic!intrebare pt marty! e valabil la ambele oglinzi?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
olariu_ciprian_ionut |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 26 January 09 From: Botosani ![]() |
da e foarte corect cum zice thor..la inceput..insa cel mai bine pe langa toate potrivirile si alea alea, este foarte de folos sa te mai uiti in cand in cand in oglinzi(in toate), ca sa stii mereu de ce e in stare ala din spatele tau...asa, vei mereu preventiv....
Bafta! |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- BT 66 CBE "Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare...:)..."
|
|
Mihai San |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 973 Joined: 2 April 08 From: Bucuresti sau Arges ![]() |
Offf............degeaba invatam oamenii sa regleze corect oglinzile daca le folosesc cam rar....mi s-a intamplat frecvent un lucru foarte grav si nu numai odata si anume cand ma aflu in depasire masina din fata mea pe care doream sa o depasesc sa dea semnal stanga si sa intre brusc in fata mea eu fiind nevoit sa franez in disperare....chestia asta se numeste prostie care nu se corecteaza cand faci scoala de soferi de catre instructorii din ziua de astazi....care vor doar sa le intre cat mai multi bani in buzunar sa consume cat mai putina benzina in timpul orei de curs si sa ti ciupeasca cat mai mult din timp si fara sa se streseze sa ti explice macar lucrurile elementare....aici pun accent pe intamplarile pe care le am avut ...adica dragi soferi uitati-va si in oglinda inainte sa semnalizati hotararea de a depasi un vehicul ca poate totusi in spate este un sofer care deja este incadrat in manevra de depasire a dumneavoastra....mentionez ca vad astfel de lucruri frecvent pe drumurile din Romania si nu mi este de mirare cate accidente se intampla si aceasta vina cred ca provine de la acesti instructori de la care spuneam mai sus ca nu si fac treaba ...Dragi instructori invata ti si voi elevii sa se asigure inainte de a semnaliza si de a efectua depasirea unei alte masini ...credeti-ma dragi colegi ca sunt inebunit de aceasta greseala din trafic care mi s- a intamplat de n ori si mai grav este ca atunci cand pronunti cuvantul depasire nu este vorba de o viteza prea mica sa poti evita persoanele incompetente....
|
--------------------
Dacia;
solenza
2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
|
|
reddacy |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
ai dreptate....eu auzeam tot timpul de la instructor [acum 16 ani...avea si el 45 ani] : "privire scurta in oglinda tot timpul",si chiar ca e bine tot timpul sa arunci o privire scurta.....mai ales la cea din dreapta....
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
scorpion |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Offf............degeaba invatam oamenii sa regleze corect oglinzile daca le folosesc cam rar....mi s-a intamplat frecvent un lucru foarte grav si nu numai odata si anume cand ma aflu in depasire masina din fata mea pe care doream sa o depasesc sa dea semnal stanga si sa intre brusc in fata mea eu fiind nevoit sa franez in disperare....chestia asta se numeste prostie care nu se corecteaza cand faci scoala de soferi de catre instructorii din ziua de astazi....care vor doar sa le intre cat mai multi bani in buzunar sa consume cat mai putina benzina in timpul orei de curs si sa ti ciupeasca cat mai mult din timp si fara sa se streseze sa ti explice macar lucrurile elementare....aici pun accent pe intamplarile pe care le am avut ...adica dragi soferi uitati-va si in oglinda inainte sa semnalizati hotararea de a depasi un vehicul ca poate totusi in spate este un sofer care deja este incadrat in manevra de depasire a dumneavoastra....mentionez ca vad astfel de lucruri frecvent pe drumurile din Romania si nu mi este de mirare cate accidente se intampla si aceasta vina cred ca provine de la acesti instructori de la care spuneam mai sus ca nu si fac treaba ...Dragi instructori invata ti si voi elevii sa se asigure inainte de a semnaliza si de a efectua depasirea unei alte masini ...credeti-ma dragi colegi ca sunt inebunit de aceasta greseala din trafic care mi s- a intamplat de n ori si mai grav este ca atunci cand pronunti cuvantul depasire nu este vorba de o viteza prea mica sa poti evita persoanele incompetente.... Fara sa fiu rau ( cu toate ca poate cam asa o suna ...) dar Mihai San , te-ai gandit ca in general oamenii nu prea pleznesc de inteligenta si bun-simt ? Iar daca aceste 2 componente sunt mai slab "dozate" , ceea ce rezulta este ceea ce vedem pe sosea zilnic ? Pt ca la volan , esti mult mai aproape de ceea ce esti , nu de ceea ce vrei sa pari ... iar manevrele periculoase cu adevarat sunt facute des de retardati care stiu doar ce s-a "lipit " de-a lungul timpului de ei in ceea ce priveste tehnica de condus , care n-au mers niciodata intr-un poligon sa se "joace" cu masina fara sa-i puna pe altii in pericol experimentand "live" pe drumurile publice. Am 2 categorii (A + B ) si le-am luat cu ani intre ele. M-am saturat de cate discutii am auzit intre cursati si instructori legate de "norocul si bafta" la sala !!! Care pastele mamii ei de bafta ????? E o nenorocita de carte cu un set de reguli mai bine sau mai putin bine explicate , care-ti impune o anumita conduita la volan in diverse situatii si care trebuiesc invatate si aplicate. Punct ! Ce te faci cu idiotii care se uita in cartea aceea ca in pergamente antice si insista : "N-am avut noroc de data asta , dar data viitoare il iau...." Ar trebui ca examenul de sala sa fie mai dur si sa-l poti da maxim de 2 ori intr-un an calendaristic , sa nu se poata aranja sala ![]() A , si examenul de sala + traseu sa se repete anual ca sa-ti pastrezi "licenta" de sofer ! Ca nu-ti strici decat 1 zi examenul + cateva ore depus actele... si beneficiul ar fii ca un numar impresionant de "talentati" ar avea o sansa reala sa iasa din circulatie pt o vreme si s-ar circula mai safe ! Poate sa suna cam dur tot ce-am scris , dar ganditi-va daca n-am dreptate ? Cati nu vedeti imbecile si imbecili ( nu sunt misogin , au fost citati in ordinea ponderii statistice ... ![]() On topic : oglinzile laterale le am reglate cat sa vad putin din spatele masinii pe ambele parti , cand parchez f.f. strans mi le cobor sa vad tabla celui de care ma lipesc... ![]() Am insistat sa vad cat mai mult pe dreapta pt ca cei pe 2 roti au o pasiune sa te depaseasca pe acolo ![]() Sorry daca am ofensat pe cineva cu chestiile off -topic , dar ar trebui facut ceva ca lucrurile sa se schimbe , pt ca de la sine n-o sa apara nicio schimbare. Cineva spunea odata " Pt ca raul sa triumfe , este de ajuns ca oamenii buni sa nu faca nimic ! " |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
revoOO |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru cu Ambreiaj Group: Members Posts: 106 Joined: 12 June 09 From: Constanta ![]() |
Eu am adoptat o metoda buna si folositoare pentru mine... Mi-am achizitionat o oglinda retrovizoare de interior concava care imi astupa toate unghiurile.....vad tot in acea oglinda pana la stalpul dintre usile masinii..... mi-a fost de mare ajutor cat am fost incepator ! Recomand o oglinda asemanatoare....voi reveni cu o poza !
|
--------------------
Dacia
1310
'83 TLX
- CT-03-W L L
|
|
costi |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
BlowEnigme |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 28 May 09 ![]() |
si daca se aseaza 3 persoane in spate ?
![]() |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
- If-02-*** engine e corect..enigme ma amuza :)
|
|
MExXo |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 28 July 09 ![]() |
atunci ai o problema
![]() |
--------------------
Dacia 1310
Break
1986
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 05:44 |