DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cutie viteteze 5 tr

atomicool
post 10 May 2008, 16:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 May 08
From: Bucuresti




salut...am si eu o problema la cutia de viteze....iata cum sta treaba:

am o dacie din 1975 care a avut pe ea motor de 1300 si cutie cu 4 tr.....acum i-am pus un motor de 1400 si cutie cu 5 tr si planetare scurte..toate bune si frumoase pana cand am iesit cu ea la probe...mare mi-a fost mirarea sa vad ca nu gasesc tr a 5..toate vitezele merg cum trebuie dar a 5 parca nu ar fii...cand dau sa bag a 5 imi intra in a 3...care sa fie necazul...m-am uitat la patina ...ok....la ce credeti ca ar trebui sa ma mai uit ?...mentionez ca podeaua fata a fost schimbat cu unul nou de 1310...va rog dati-mi niste idei sa vad cum o rezolv...multumesc tuturor celor care ma vor ajuta.....SI CEA MAI MARE DILEMA...LA RECE GASESC TREAPTA A 5-A...CAND SUNTIN MERS NU INTRA... 1zhelp00.gif

This post has been edited by atomicool: 10 May 2008, 17:20


--------------------
Dacia Dacia1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 10 May 2008, 16:58
Post #2


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




ai maneta de 5 trepte???tija de dedesubt(nu stiu cum ii zice momentan)care uneste maneta de cutie,e de 5 trepte??si daca e vezi sa nu fie stramba!


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atomicool
post 10 May 2008, 17:13
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 May 08
From: Bucuresti




da maneta e de 5tr..e cea de pe masina de pe care am luat tot ansamblu..motor_cutie_planetare.....patina de dedesubt e ok...ttot ok..chiar sunt derutat..ms de parere baranga....alte pareri?????


--------------------
Dacia Dacia1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 10 May 2008, 18:24
Post #4


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Treapta a cincea are inauntru un limitator cu arc. Impingi suficient de tare ca sa invingi forta arcului? Patina de dedesupt nu are legatura cu treapta a cincea.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atomicool
post 10 May 2008, 18:40
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 May 08
From: Bucuresti




mircea..mi-e frica sa nu rup ceva ..asa tare imping cand sunt in mers si vreau sa ii dau a 5 -a smile.gif...nu vrea...cand e motorul oprit si bag in viteze le gasesc pe toate...


--------------------
Dacia Dacia1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mremym
post 12 May 2008, 00:46
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 15 December 06




masina mea din fabricatie intra foarte greu in treapta 5. trebuie sa imping chiar consistent spre dreapta.


--------------------
Dacia 1310 1996 - BC-02-HVB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 12 May 2008, 09:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




oricum...tu cand impingi..defapt tragi....cautatorul este tras afara...trage mai cu incredere....daca zici ca iti intra doar pe loc in 5 e clar sincronul.


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 12 May 2008, 09:19
Post #8


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




Dute cu masina la o groapa, cineva sa stea in groapa si 1 in masina. Cel din masina incearca sa bage in a 5, cel de jos va aobserba ce se intampla ( de regula ar trebui sa fie un mecanic). Si eu am avut aceeasi problema, la mine atingea de podea cand bagam in a 5, asa ca am dat bratul acela jos si l-am indoit acum intra foarte bine in a 5 tongue.gif


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 12 May 2008, 11:37
Post #9


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Eu zic sa incerci sa pornesti motorul si sa ii dai a 5 a, daca intra incearca sa pornesti de pe loc cu ea. Te opresti scoti din viteza bagi iara si iar incerci sa vezi daca pleaca de pe loc, faci asta de 2 -3 ori iar pe urma incerci din mers, e adevarat ca a 5-a intra mai greu daca nu a fost folosita dar nu trebuie sa tragi cu 2 maini deoarece poti sa ramai cu maneta in mana si poate strici si ceva.


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 12 May 2008, 16:06
Post #10


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




nu e sincronul,ca daca era sincronul caraia cutia si intra pana la urma wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 12 May 2008, 16:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




oare ? este sigur sincronul.am avut problema asta.


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 12 May 2008, 16:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




daca zici ca podul pedalier a fost schimbat s-ar putea sa fie problema de aici(montare eronata).Ca si rezolvare:o metoda mai putin 'ortodoxa' trebuie torsionata tija dintre schimbator si cutie(atentie la tamponul de cauciuc-daca ai).
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atomicool
post 12 May 2008, 17:01
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 May 08
From: Bucuresti




multumesc tuturor pentru pareri...mi-ati fost de ajutor...am indoit tija si acum merge...inca o data multumesc all.... 124.gif



ROG MODERATORII SA INCHIDA TOPICUL....

This post has been edited by atomicool: 12 May 2008, 17:02


--------------------
Dacia Dacia1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_82ro
post 13 May 2008, 05:35
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 25 March 07




Eu mi-am montat pe 1300 din 79, o cutie viteze de R21 de 2200cc 140 CP din '89, si functioneaza super bine. bafta in continuare


--------------------
Dacia 1300 1979 - BR 03 GCU ;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Taxon
post 13 May 2008, 16:32
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 18 March 04
From: galati/ploiesti




cu ceva adaptari la ea?


--------------------
dacia 1300 1982 - ph-06-vgj
ford fusion 2004 - gl-75-chr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 15 May 2008, 19:52
Post #16


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




merg pinioanele vitezelor 1,2,3 si 4 de la o cutie in 4 la o cutie in 5??Dupa ce am trecut de la cutie in 4 la una in 5 mi se pare cu asta in 5 nu are demarajul la fel ca cea in 4, asta in 5 ajutandu-ma doar la drum lung.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 15 May 2008, 23:28
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




pinioanele sant aceleasi difera grupul conic...9x34 sau 8x33.
Bafta!

P.S.-pinionul de atac de la grupul conic se schimba impreuna cu arborele secundar


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 9 Jun 2008, 02:02
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Pentru a nu deschide alt topic. Se poate scapa de acel zgomot specific de pinioane in miscare al cutiei de viteze, sau acesta este un semn de duca al cutiei ? Mentionez ca uleiul din cutie a fost schimbat, dar in cabina se aude un zgomot destul de puternic (am mers si cu alte Dacii la care cutia nu scotea nici cel mai mic zgomot).
In plus, atunci cand merg constant cu viteza mica(in tr2 cu 20 km/h sa zicem) masina merge in suturi. Se aude ca si cum cutia ar cupla si ar decupla. Cat accelerez se comporta normal. ,,Suturile" se manifesta atunci cand merg cu viteza constanta in treptele 1,2 sau 3.
O a treia problema ar fi aceea ca atunci cand e pe liber, daca ridic piciorul de pe ambreiaj se aude un zgomot in dreptul cutiei sau a ambreiajului ca si cum ar freca ceva.
Multumesc !

This post has been edited by Lunaticul: 9 Jun 2008, 05:24


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 9 Jun 2008, 12:11
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




Pinioanele sunt uzate daca se aude cutia, asa a fost si la mine, am mers cu mai putin de 100gr de ulei, scotea un zgomot infernal, am crezut ca ii sar toate din ea, apoi dupa ce am pus ulei a ramas cu acel zgomot de pinioane, se auzea cel mai rau in treapta 4. Suturile nu sunt de la cutie...

9 Jun 2008, 13:12:
A treia problema ar putea fi de la rulmentul de presiune...

This post has been edited by v_razvan_c: 9 Jun 2008, 12:12


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 31 Jul 2008, 10:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Am achizitionat de curind o cutie in 5 trepte si am montat-o pe masina.Merge impecabil si nici nu are zgomotul specific de pinioane tocite.
Problema mea este:in treapta 1 imi intra greu,deobicei nu intra,daca bag intai a doua ,care si aia intra agatind,apoi intra in treapta 1;marsarierul,treapta 3 ,4 si a 5-a intra ok;si la rece si in mers face cam la fel.
Intrebare:care este modalitatea de reglaj:doar pozitia patinei sau mai este si o alta?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 31 Jul 2008, 10:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




pai pozitiva patinei se regleaza in functie de treapta de viteza 1 si 2.daca reglajul permite intrarea in astea 2 trepte atunci restul vor merge cum trebuie.deci parerea mea e ca patina nu e reglata.traversa cu cele doua tampoane de la cutie in ce stare e?verifica.am avut-o rupta si nu intra 1 si 2.

This post has been edited by Paca: 31 Jul 2008, 10:56


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 31 Jul 2008, 11:10
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Asa ma gandeam si eu dupa cum arata lucrurile pe dedesubt,ca reglajul se face din patina.Cutia tocmai am montat-o ,tampoanele,suruburile bieleta de comanda,arcul (inlocuit cu o cordelina)etc sunt in stare buna/noua.Vroiam sa stiu pentru cultura mea generala daca mai exista si un alt reglaj al timoneriei.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 31 Jul 2008, 21:48
Post #23


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(kalyyyyyy @ 31 Jul 2008, 10:44)
Am achizitionat de curind o cutie in 5 trepte si am montat-o pe masina.Merge impecabil si nici nu are zgomotul specific de pinioane tocite.
  Problema mea este:in treapta 1 imi intra greu,deobicei nu intra,daca bag intai a doua ,care si aia intra agatind,apoi intra in treapta 1;marsarierul,treapta 3 ,4 si a 5-a intra ok;si la rece si in mers  face cam la fel.
  Intrebare:care este modalitatea de reglaj:doar pozitia patinei sau mai este si o alta?
*



aceeasi parere ca @paca;patina o reglezi stand dedesubt si cineva inauntru baga a doua;opritorul levierului trebuie sa treaca la milimetru pe langa patina fara sa o incalece si marsarierul sa o incalece complet wink.gif
regleaza si ambreiajul sa tina putin mai sus de jumate sa ai cursa la camasa cablului de ambreiaj de 2 mm si cursa la pedala de ambreiaj de 2 cm;pedaua de ambreiaj sa fie la acelasi nivel cu cea de frana wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 31 Jul 2008, 22:21
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Deci din restul bieletei nu se regleaza nimic?!Ma asteptam sa fie asa
Merci mult de sfaturi!


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ab05mlw
post 6 Aug 2008, 01:10
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 April 08




si eu am avut acceas problema, numai ca la mine cand bagai a 1-a trebuia sa apesi pe schimbator. schimbatorul nu e neaparat sa il schimbi. eu il am pe cel cu de la cutia cu 4 si nu este nici o problema doar trebuie sa reglezi patina de mers inapoi.
atentie: daca dai patina jos o sa iti mearga in toate vitezele dar cand bagi in a 2 sar putea sa intre in mansalier si sa faca urat. du-te la cineva sa ti`o regleze.


--------------------
dacia 1310 1990 - ab05mlw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 6 Aug 2008, 09:02
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Am reglat patina,stiam ce e de acolo.Eu doar ma intrebam daca exista si alte reglaje ale bieletei.Nu exista.Eu am facut si o adaptare,am pus in locul acelui arc care se pierde la 5 minute dupa ce il pui o cordelina elastica,tot legata de lonjeron.In afara ca am putut sa o intind cum vreau eu si aduce maneta in dreptul vitezelor 3-4 si nu mai mult dar tine si bieleta mai apropiata de maneta(in cuplajul lor),fiind si o masura de siguranta daca sare cuiul sau siguranta ce le tin impreuna.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 6 Aug 2008, 19:25
Post #27


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Si eu mi-am schimbat cutia cu una cu 5 trepte si am avut destule probleme pana i-am dat de cap astfel: aveam maneta schimbatorului inlocuita dinainte, oricum era aproape noua, si mai trebuia sa schimb doar bieleta de comanda; jug si tampoane noi sa nu uit, si intampin urmatoarea problema nu intra in a 2-a, pe a 4-a o agata doar si sarea, iar in marsalier nu cupla absolut deloc. Mi-am dat seama imediat ca e din bieleta si sa ma conving, o iau pe cea veche, o indoi putin sa intre si incerc...surpriza intra in toate vitezele, doar ca schimbatorul era in fata de tot. Iau apoi bieleta noua de 5 tr. o tai si ii adaug un adaos de 1 cm si o pun sus; dupa modificare merge cu exceptia faptului ca in a 1-a trebuie sa trag mai tare catre mine sa incalece putin patina. Dupa nenumarate incercari de reglaj al patinei, am reusit sa rezolv problema torsionand bieleta sa atace viteza 1-a pe alt unghi fara sa mai atinga patina; bineinteles am reusit doar prin tatonari...dupa prima incercare nu a mai intrat in a 5-a si a 1-a era cam pe unde e normal a 3-a, acuma merge ca la una noua, dar am intrat sub masina de 1324,23(232) ori wacko.gif


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 6 Aug 2008, 20:12
Post #28


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




O sa intru si eu sambata sa vad ce probleme am la cutie nu iese din treapta a 5 , si cred ca furca e sarita din locasul unde e prinsa cu surub de maneta de viteza. Asteas cutiile ro manesti , probelma e cine umbla la ele si le strica fiindca ele ar fi bune trebuie sa tina peste 100 de mii de km.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 6 Aug 2008, 20:18
Post #29


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




mai ales alea cu 4 trepte, daca le dai ce trebuie si cum trebuie tine de te 'nerveaza


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 6 Aug 2008, 22:57
Post #30


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(ab05mlw @ 6 Aug 2008, 01:10)
atentie: daca dai patina jos o sa iti mearga in toate vitezele dar cand bagi in a 2 sar putea sa intre in mansalier si sa faca urat. du-te la cineva sa ti`o regleze.
*



Nu ai sa bagi tu marsarier in mers nici daca te rogi wink.gif e facuta in asa fel incat orice i-ai face sa nu intre.Chestie testata si la Myth Busters wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 08:26
Forum Renault