INDICATOR TREPTE DE VITEZA :), Gear indicator propus de mine :)
INDICATOR TREPTE DE VITEZA :), Gear indicator propus de mine :)
Supapa_jR |
19 May 2008, 18:49
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|||
cosmin_2300 |
19 May 2008, 18:52
Post
#32
|
Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București |
Intrebare 1 : Ce-mi trebuie ca sa fac asa ceva pt o DSN ? ( + cost estimativ )
Intrebare 2 : Ce-mi trebuie ( daca stii ) sa fac un LED in bord care sa se aprinda cand ajungi la 4000 rpm de ex ? ( + cost estimativ ) Multumesc ! P.S.: sa ma ierte j.d ... dar daca facea el pe Megane ... era suuuper ok ideea ! S-a facut pe Logan ... si gata ... nu e buna ! Astia-s romanii nostrii ! L.E.: sunt "praf" in electronica ... daca s-ar putea sa spui exact care sunt TOATE piesele ti-ar fi recunoscator ! This post has been edited by cosmin_2300: 19 May 2008, 18:54 |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
green_wall_13 |
19 May 2008, 22:02
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara |
mersi adryano de urare m-ai prins pe forum cu chestia asta, dar dupa cum sti la noi ploua de 2 zile si nu am apucat sa o montez pe masina definitiv, poate pana miercuri se poate. Legat de costuri pentru piese fara manopera, am ajuns la 50 ron (20 ron doar releele REED), la asta trebuie sa adaugam si ceva bricolaj pentru suportul releelor, confectionat dintr-o cana de plastic (destul de groasa) cu diametrul de 7cm si inaltimea de 5cm, in care am practicat gaurile pt relee si montajul lor. Este destul de greu sa calibrezi magnetii pe tija schimbatorului. Releele sunt ff sensibile si se cam baga unul peste altul si rezulta combinatii nedorite ale treptelor de viteza. De exemplu cupleaza simultan 2 cu 4 si apare pe display 7 (se realizeaza combinatia din tabela de adevar BCD a integratului) deci problema se poate rezolva de cineva cu multa rabdare si pricepere (ca mine).
UN pret final inca nu pot da dar maine am sa pun schema si tot ce mai trebuie pentru doritori. Implementarea pe 1310 am vrut sa o fac initial pe dacia lui taicamiu dar la ce joc avea la schimbator nu era nici o sansa, Conditia este ca jocul sa fie minim. O alta problema la 1310 este ca burduful este prea jos, la nivelul podelei si cursa miscarii levierului este minima acolo, si acolo este singurul loc in care se poate ascunde jmecheria(deci nu cred ca vor functiona corect releele din cauza distantei mici dintre acestea NU cred ca se poate pe 1300). NU stiu inca cum se face treaba cu turometru, nu am studiat problema inca. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
marius80_eugen |
20 May 2008, 14:48
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti |
QUOTE(cosmin_2300 @ 19 May 2008, 18:52) Intrebare 1 : Ce-mi trebuie ca sa fac asa ceva pt o DSN ? ( + cost estimativ ) Intrebare 2 : Ce-mi trebuie ( daca stii ) sa fac un LED in bord care sa se aprinda cand ajungi la 4000 rpm de ex ? ( + cost estimativ ) Vezi ca sunt ceasuri / turometre la care tu setezi turatia la care vrei sa te atentioneze cu un bec rosu si/sau auditiv ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
green_wall_13 |
20 May 2008, 21:54
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara |
Uite aici si schema pentru cine e curios de experimente sunt trei variante posibile. In functie de integratul pe care il gasiti si tipul de display (anod sau catod comun). Eu am facut schema cu mmc 4543 si am incercat si varianta cu display catod comun(asta e cel mare ce a si ramas pe masina) si cu anod comun(asta e unu mic ce a fost la proba). Mai pun si pdf pentru integrate pentru lamuriri.
mmc4511.pdf ( 179.01k )
Number of downloads: 146
mmc4543.pdf ( 159.88k ) Number of downloads: 87 katod_comun_mmc4511.JPG ( Size: 303.71k ) Number of downloads: 3058 [atta chmentid=1627450491]anod_comun_mmc4543.jpg ( Size: 303.88k ) Number of downloads: 3088 Tabela_BCD_mmc_4511_si_mmc4543.jpg ( Size: 869.68k ) Number of downloads: 2837 Sursa de alimentare se face prin stabilizator de tip LM7809 sau echivalent plus 2 conensatori, primul de aprox 1000 uf/16v si al doilea 100uf/16v. This post has been edited by green_wall_13: 20 May 2008, 21:57 Attached thumbnail(s) katod_comun_mmc4543.jpg ( Size: 303.92k ) Number of downloads: 2763 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
cristyyy2003 |
20 May 2008, 21:56
Post
#36
|
R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti |
Iscusiti "ardeleniI" astia
|
--------------------
Suzuki
SX4
2008
- B 67 TMK "Greierii" ma innebunesc!
|
|
green_wall_13 |
20 May 2008, 22:09
Post
#37
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara |
O poza cu locul in care am ascuns montajul si restul cu finalitatea lucrarii pe maine seara IMG_0150.jpg ( Size: 800.18k )
Number of downloads: 3231
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
green_wall_13 |
22 May 2008, 19:25
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara |
E gata !!! Dupa multa munca si chin am terminat.
Concluzia este ca e prea mult de munca si bibilit la partea cu senzorii magnetici, si poate de asta nu merita sa te apuci de asa ceva daca nu ai experienta. Montajul in sine e foarte simplu de facut (in 2 ore l-am dat gata), dar suportul si releele magnetice plus montajul lor si bibilitul ca sa il faci sa functioneze corect e Moarte curata. Dar nu m-am lasat invins Alta solutie pentru pozitionarea displayului nu mi-a placut asa ca am ramas la varianta din poze. DSC02002.jpg ( Size: 506.46k ) Number of downloads: 1487 DSC020005.jpg ( Size: 456.99k ) Number of downloads: 1354 DSC020015.jpg ( Size: 398.51k ) Number of downloads: 1332 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
Thejock3r |
22 May 2008, 22:44
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 329 Joined: 30 November 06 |
Super tare ti-a iesit felicitari ptr rabdare !
|
--------------------
Dacia Logan
shaved
2005 Niciodata nu te certa cu un idiot. Te aduce la nivelul lui si te bate prin experienta!
|
|
dan.gutu |
22 May 2008, 22:56
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa |
Felicitari pentru realizare,dar locul afisorului cred ca ar fi undeva in zona bordului,sa nu te apleci cu privirea sa vezi in ce treapta de viteza esti.
|
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
cristyyy2003 |
22 May 2008, 22:58
Post
#41
|
R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti |
|
--------------------
Suzuki
SX4
2008
- B 67 TMK "Greierii" ma innebunesc!
|
|
green_wall_13 |
23 May 2008, 00:32
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara |
Am spus in posturile anterioare ca nu am nevoie sa stau cu ochii pe el cand conduc am facut treaba asta de amuzament. NU mi-a placut nici un alt loc pe bord pt ca nu potrivea estetic niciunde, asa ca l-am lasat acolo. Apropo de vitezometru de genul asta cu display: exista deja pe piata si nu am de gand sa mai fac eu unul in plus (prea multa munca si nu merita, dar se poate). Cautati pe net ca exista produse de genul "Proiectia Vitezei Pe Parbriz" cu diode laser si e si ff simplu de instalat. Se leaga la mufa casetofonului si are nevoie de masa/plus dupa contact/speed data (Pinul A1 mufa ISO Fir albastru la logan) este acelasi fir ce merge si la ceasuri ce da semnal data pentru vitezometru. Deci e simpla chestia, ma tenteaza si pe mine chestia asta. Am vazut respectivul aparat la firmele de tuning/alarme/audio auto.
23 May 2008, 01:57: asta e o adresa http://www.indeo-auto.ro/product_info.php?products_id=208 1487_28_hud_aa1032_vitezometru_parbriz.doc ( 160.5k ) Number of downloads: 274 This post has been edited by green_wall_13: 23 May 2008, 01:57 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
GIC |
23 May 2008, 07:14
Post
#43
|
Doar membru Group: Members Posts: 926 Joined: 13 January 04 From: Oradea |
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
liviu2004 |
2 Feb 2010, 19:27
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 |
Loganul are un fir (verde) pe care gasesti semnal de viteza. Mai e un fir pe care gasesti semnal de turatie. Cum raportul viteza/turatie e fix in functie de treapta aleasa, se poate face un montaj electronic sa-ti afiseze treapta in care esti?
Avantajul ar fi ca nu mai ai parti mecanice / magnetice in lucru. Daca mai gasesti si semnal pedala acceleratie poate integrezi si faci si un indicator de consum economic. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Bullix |
3 Feb 2010, 14:06
Post
#45
|
Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti |
Da, dar trebuie sa gandesti pentru ce stil de condus faci asta. Practic e o "ecuatie" cu ~2 solutii. Pentru ca la acelasi raport turatie-viteza poti fi in situatia de prea subturat sa fii in viteza X sau prea turat sa fii in viteza Y. Cel putin asa ma tenteaza sa cred.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
moshu_59 |
3 Feb 2010, 23:36
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 21 May 05 |
Pentru cei care doresc realizarea acestui dispozitiv, fata de care am o anumita atractie, propun si un alt mod de abordare, mod care ar putea inlatura anumite neajunsuri, gen reglaj dificil, instabilitate in afisare odata cu modificarea jocurilor la schimbatorul de viteze, etc. Stim cu totii ca intre turatia motorului si turatia rotilor motoare exista un un raport rigid, dat de cutia de viteze (exceptie in cazul patinarii ambreiajului), astfel: raport pinioane cutie viteze*raport pinioane grup iesire*turatie mot.=turatie roata Considerand turatia motorului 3000 rot/min si diametrul rotilor 621,5 mm, rezulta: -tr. 1-turatia la roata=11/41*14/59*3000=190,98 rot/min (echiv. 22,37 Km/h) -tr. 2-turatia la roata=21/43*14/59*3000=347,65 rot/min (echiv. 40,72 Km/h) -tr. 3-turatia la roata=28/39*14/59*3000=511,08 rot/min (echiv. 59,87 Km/h) -tr. 4-turatia la roata=34/35*14/59*3000=691,52 rot/min (echiv. 81,01 Km/h) -tr. 5-turatia la roata=39/31*14/59*3000=895,57 rot/min (echiv. 104,9 Km/h) -tr. R-turatia la roata=11/39*14/59*3000=200,78 rot/min (echiv. 23,52 Km/h) Intrucat avem acces simultan la semnal viteza vehicul si la semnal turometru: - notam cu X, numarul de impulsuri/min primit de turometru, la o turatie a mot. n - notam cu Y, numarul de impulsuri/min primit de vitezometru la o turatie a mot. n pentru o anumita treapta de viteza Observam ca; pentru tr. 1 X/Y=11/41 pentru tr. 2 X/Y=21/43 pentru tr. 3 X/Y=28/39 pentru tr. 4 X/Y=34/35 pentru tr. 5 X/y=39/31 pentru tr. R X/Y=11/39 adica exact rapoartele din cutie, functie de trapta aleasa Putem folosi semnalele in forma X/Y, sau in forma X+Y (X-Y), important este ca pentru fiecare treapta de viteza dispunem de un alt semnal. Parametrii X si Y pot fi determinati, daca nu cumva Klaus deja ii stie. Daca facem conversia acestor doua semnale de la digital la analogic, rezultand doua tensiuni continue de nivele diferite, si insumandu-le algebric, putem citi aceasta tensiune rezultanta cu un montaj gen "indicator stare acumulator" sau cu un circuit integrat specializat, eventual cu afisare pe un digit. O alta posibilitate ar fi prelucrarea digitala a semnalelor si functie suma, diferenta sau raportul celor doua frecvente, aferente cele doua semnale, afisarea treptei de viteza corespunzatoare. Cine se baga sa conceapa o schema simpla? 4 Feb 2010, 00:06: Obs: - Rapoartele din cutie mentionate sunt cele pt. Logan 1,4 MPI/2004 - Daca se realizeaza o schema potrivia, cu acest dispozitiv se pot depista patinari ale discului de ambreiaj. This post has been edited by moshu_59: 4 Feb 2010, 00:06 |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
klaus |
4 Feb 2010, 00:13
Post
#47
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
moshu_59 |
4 Feb 2010, 00:26
Post
#48
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 21 May 05 |
Poate ca nu, dar sigur ii poate afla. Conceperea schemei este potrivita pentru initiatorul topicului, mariuscond si altii ca ei. |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
GIC |
4 Feb 2010, 10:29
Post
#49
|
Doar membru Group: Members Posts: 926 Joined: 13 January 04 From: Oradea |
Citat dintr-un fisier de pe aici:
"Semnalul de viteza transmis catre conectorul ISO al RCD/RCS, pe pinul 1, este sub forma de impulsuri: 625 impulsuri per Km." |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
LuluMOB |
4 Feb 2010, 10:35
Post
#50
|
Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași |
Ceva de genul asta, dar cumva inversat ca mod de calcul, folosesc unele ciclocomputere. Pentru a afisa turatia cu care pedaleaza ciclistul, in loc sa se instaleze un al doilea senzor de turatie pe axul pedalier, se foloseste senzorul de turatie al rotii si niste senzori plasati in schimbatoarele de vizeza care transmit treapta curenta. Computerul cunoaste toate datele necesare (diametrul rotii, numarul de dinti la fiecare foaie si fiecare pinion).
La sistemul de mai sus trebuie implementata o procedura pentru momentul schimbarii treptei, cand turatiile pot varia independent si necontrolat. Se poate rezolva cu un actuator (simplu, zic eu) pe pedala de ambreiaj. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
einstein1984 |
4 Feb 2010, 11:06
Post
#51
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.493 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Ala ar fi captor, nu actuator.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
GIC |
4 Feb 2010, 11:26
Post
#52
|
Doar membru Group: Members Posts: 926 Joined: 13 January 04 From: Oradea |
@moshu - pica varianta ta (care imi placea si mie )! Ce faci cand stai pe loc? Si atunci ai nevoie sa stii daca esti in treapta 1 sau 3. Deci ramane doar varianta cu contacte/senzori magnetici.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
klaus |
4 Feb 2010, 11:56
Post
#53
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Pui senzor doar pentru treapta 1-a, ca aia intereseaza
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
4x4 |
6 Feb 2010, 10:16
Post
#54
|
Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 |
Nu se poate realiza acest dispozitiv si cu contacte metalice, sau poate o alternativa mai usoara pentru cei neinitiati in ale electronicii ?
De mult timp am dorit asa ceva |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
TWK |
7 Feb 2010, 16:43
Post
#55
|
Rider on the Storm Group: Members Posts: 190 Joined: 21 February 07 |
Putin offtopic, dar m-ar interesa daca se poate face un led care sa se aprinda cand se ajunge la o anumita turatie (5500 rpm de exemplu) si sa fie pus sus pe bord ca sa nu mai stai cu ochii in turometru .
|
--------------------
Logan
1.4
2007
|
|
BAB |
7 Feb 2010, 19:08
Post
#56
|
GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA |
Mai degraba, exersezi matalutza urechea sa-ti dai seama dupa zbarnaiala ca care-i turatia si cand sa schimbi treapta. La 5500rpm (de exemplu), computadoru de motoru, cam taie gazul de la injectoru si murio elanul...
|
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
crull |
8 Nov 2010, 21:54
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 18 May 10 From: calarasi |
Foarte buna ideea lui @green_wall_13, nu pentru masnini de scoala , sau sotii neindeminatice ci mai degraba ar fi folositoare pentru pornirea motorului din telecomanda, ar fi un fel de siguranta, daca motorul este intr una din viteze modulul nu va da comanda de pornire.Se stie ca in cazul in care ai pornire din telecomanda pe o cutie manuala trebuie sa faci un intreg ritual cand opresti masina , altfel nu o vei putea reporni din telecomanada daca nu respecti anumiti pasi de siguranta. Un astfel de dispozitiv ar fi perfect pentru siguranta porniri din telecomanda, atfel vei putea porni masina din telecomanda fara griji si vei scapa de ritualul de oprire al motorului.
|
--------------------
Dacia
logan
2007 laureat
|
|
alphred |
12 Nov 2010, 00:09
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 9 May 05 |
@4x4se poate face si cu contacte mecanice, dar fiabilitatea o sa tinda spre zero. teoretic se pun 6 lamele pe tija schimbatorului la inaltimi diferite a.i. releele/contactele actionate sa nu se incurce. asa idei sunt dar mai greu de pun in parctica: palpator pentru fiecare pozitie, bariera in infrarosu. dar mai bine ce a realizat colegul si gata, e mai comod si mai placut ochiului.
|
--------------------
dacia/ford
logan 1,6 / focus 1,6 16v
2005/2008
- B43VCI / B26MFF
|
|
mariuscond |
18 Apr 2012, 14:57
Post
#59
|
Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti |
Stie cineva ce forma are semnalul de turatie?
E dreptunghiular ("1"=12v/ "0"=0v)? Factor de umplere 50% ? Variaza doar frecventa sau si factorul de umplere? Cind pui contactul e posibil ca pe firul de semnal turatie sa gasim "1" sau "0" in functie de cum s-a "oprit" senzorul (...asa e la semnalul viteza)? Multumesc! |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
jaaL |
18 Apr 2012, 15:40
Post
#60
|
Membru psihic instabil Group: Members Posts: 493 Joined: 21 November 11 From: București |
QUOTE(green_wall_13 @ 14 May 2008, 18:16) Pt mine doar de amuzament , sincer nu am nevoie sa stau cu ochii pe el ca sa stiu in ce treapta de viteza e masina, dar cred ca pentru o masina de scoala de soferi ar fi util. Da' școlarii unt mai proști , nu știu unde's vitezele? ( exceptând femeile )... A , și felicitări pentru munca depusă ! |
--------------------
Dacia / Skoda .
Solenza / Octavia .
2003 / 2007 . -----------------
"Prefer sa fiu prostu' dintr'un grup de destepti decat invers " -Cheloo ____________ |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 15:48 |