DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Am 2 probleme, ...

metrix4you
post 14 May 2008, 20:57
Post #1


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




Salutare.Am si eu 2 probleme:

1- mi se pare ca "masinuta" mea nu prea mai are putere , adica "viata in ea".Parca nici demaraj nu mai are.Am pus solutie de curatat injectoare, dar degeaba.Exista vreo metoda sa vad lucrul asta ? Exista posibilitatea sa fie ceva in legatura cu catalizatorul?Pentru ca se aude ca si cand ar fi toba sparta , iar tobele nu au nici un an

2- acum un an am rectificat planetara stanga ( s-a rupt burduful , nu l-am schimbat si a inceput sa bata).A mers excelent pana acum , dar de ceva timp parca bata in linie dreapta cand accelerez.In curba nu bate.Credeti ca ar fi tot planetara si sa o schimb?Sau se poate si altceva.Nu bate groaznic, dar suparator.Poate sa mai faca si altceva acest simptom?

Daca s-a mai discutat despre aceste probleme si nu am vazut , imi cer scuze


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 May 2008, 21:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1. Tobele nu au nici un an ca le-ai schimbat tu ? Posibilitatea sa fie catalizatorul dus este intotdeauna , dar atunci nu prea ai "suflu" pe evacuare atat de puternic . Pe loc iti urca usor in ture ? Ai incercat sa testezi si ambreiajul la metoda cu bordura ? Ai incercat si cu alta benzina ?
Toba sparta se observa daca te bagi putin sub ea si pui pe cineva sa acopere putin gura esapamemtului si observi daca se aude pe undeva fasaind sau nu , dar asta NU ar fi un motiv sa nu ai putere ...
Inainte eu mai scoteam bornele de la baterie cam 30 min- o ora si apoi mergeam mai "corect" cu ea si aveam totusi impresia ca se invatase cam puturoasa , dar acum nu am mai facut acest lucru ... Inca nu stiu daca ar avea vre-un fel de efect la Dacia , cert este ca la Matiz avea un efect foarte simtit in bine .
Consumabilele le-ai schimbat , mai ales filtrul de aer ? Bujiile ?

2. poate fi si planetara ... dar inainte de rectificare iti batea in linie dreapta ? La mine a fsot un pivot care il simteam in volan in linie dreapta . Orice ar fi ar trebui sa o ridici pe elevator si sa tragi tapan de roti sa vezi daca ai joc ( inclusiv pe spate , la rulmenti ) , sa te uiti iar la planetare daca au burdufurile ok . Tu simti bataia mai tare in podea sau in volan ? Ai servo ?

This post has been edited by marius80_eugen: 14 May 2008, 21:16


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nec
post 15 May 2008, 01:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 372
Joined: 11 February 08
From: Constanta




planetara sa dus din cauza ca ti sa rupt burdufu si a sarit toata vaselina si dak ai mers 50 km fara vaselina si-a facut joc.acum nu prea cred ca ai sa mai poti sa o mai rectifici eu zic sa cumperi un cap de planetara nou si sa fi mai atent cu burdufele de la planetare excl.gif


--------------------
Solenza Scala 2003 - CT -- PMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fancyman
post 15 May 2008, 08:40
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 495
Joined: 10 September 04
From: Pitesti




1. filtrul de aer (cand l-ai schimbat ultima oara?)
2. planetara


--------------------
Stepway 1,0Tce Confort/Laureate/Variant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 15 May 2008, 09:17
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




1. Verifica si presiunea rotilor.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 15 May 2008, 20:39
Post #6


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




O sa incerc sa raspund la intrebarile voastre:

marius80_eugen - Tobele le-am schimbat la service cu aproape un an in urma, arata ca noi , dar se aude ca si cand ar sufla.Metoda cu bordura nu o stiu , benzina bag numai 95 de la MOL , pe loc parca se accelereaza bine.Consumabilele ( filtru de aer si bujii le schimb la termen, 10k filtru si 20k bujiile).Planetara nu batea in linie dreapta inainte de rectificare , dar acum se simte o bataie in podea cand accelerez in linie dreapta.Am servo

Nec - nu stiam ca se gasesc si capete de planetera pt solenza.

Fancyman - filtrul de aer are 2 luni

CIPTUNING - am verificat presiune , am echilibrat rotile ... ma gandeam poate sa fac o roluire a jentilor

In week asta oricum o sa vizitez un mecanic , pt ca mi se pare ca problema se agraveaza
Din cate am observat faza cu bataia in podea nu se simte decat de pe la 40-50km/h , cand am nevoie mai mare de forta


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_slz
post 15 May 2008, 21:09
Post #7


Solnitzar


Group: Members
Posts: 132
Joined: 29 March 08
From: Cluj-Napoca






Am patit si eu o faza ca nu mai avea vlaga masina si era din cauza benzinei mol. Am mers pana la rosu apoi am facut plinul cu efix95 si am pus solutie de curatat injectoare si a revenit la normal.


--------------------
Dacia Solenza/ NOVA GTI 2004 Scala /98 - CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan solenza
post 15 May 2008, 21:36
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 6 April 08




la problema cu motoru fa o tura de cca 10 km si schimba vitezele cam pe la 4000 rpm
si sigur o sa simti o diferenta

This post has been edited by razvan solenza: 15 May 2008, 21:36


--------------------
ARO dacia 10,4 solenza 1,4 mpi scala 2004 - bh o4 frb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 16 May 2008, 15:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




miki_slz - ai simtit diferenta de la aditiv , in rest benzina efix95 , e fix kix . Am amici pe daewooclub care au patit-o la cateva masini cu benzina asta .

metrix - ai ridicat masina , ai tras de roti , te-ai uitat la bucse ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trotineta
post 17 May 2008, 06:47
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 17 May 08




acum o luna am avut cam acelaasi probleme ca si tine (fara batai pe drum-deci lipsa de viata a motorului si scotea un fum gros[ am diesel ] la urma deja nici nu lua demaraj si intrerupea cand m-am oprit motrul functiona la relanti la turatie normala si cand am accelerat pe loc la fel doar in sarcina am avut probleme la deal.... sa nu mai zic nimic si zgomot de toba sparta ) asta la mine este de la catalizator asa ca sa -mi pot continua drumul am scos firele de la sonda de la filtrul de aer (dreapta la filtru spre acumulator - daca ai diesel ), asta acum o luna doua de atunci merge foarte bine motorul are viata nu vad gram de fum totul e ok , in afara de faptul ca am nevoie de un catalizator nou ca nu degeaba a fost montat pe masina dar pe moment nu am bani pentru asa ceva. poate te ajuta la ceva experienta mea.bafta!!


--------------------
dacia solenza 2004/1.9D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 17 Jun 2008, 19:24
Post #11


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




revin cu cateva detalii pentru problema cu bataia simtita in podea.
Sapt asta am fost comvins ca acea bataie este de la planetara stanga , pentru ca se simtea pe partea stanga si cand luam viraj stanga , si planetara fusese si rectificata anul trecut.
M-am dus frumos la service cu o planetara noua , si toate cele 4 bucsi la bara stabilizatoare ( piese de origine ) , le-am schimbat iar a2 zi cand am venit spre Bucuresti , uimire: acea bataie era la fel.Singura diferenta parca este ca nu se mai aude si in viraje.
La service i-am pus pe mecanici si au verificat toate bucsile , pivoti , scutul sa nu atinga de nimik ... tot ce se putea verifica.
Ce sa fac acum ? Sunt plin de nervi , pt ca am ramas si cu banii dati ( aprox. 5 mil )si cu aceeasi problema.Intr-adevar planetara era dusa , ca s-a mirat si mecanicul ce joc urat avea si mai si cloncanea cand o invartea cu mana .
Ce sa mai fac ? ce ma sfatuiti ? eu nu ma gandeasc decat sa nu fie si cealalta planetara ( asta nu a avut decat odata burduful schimbat , dar imediat dupa ce s-a rupt ).
Astept raspunsul vostru
La cealalta problema , cea cu puterea si demarajul , s-a rezolvat , dupa ce am mers o sapt pe masina de firma , un papuc disel cu 4 locuri , cand am condus iar solenza mea , parca era BMW.Cred ca toata treaba mi se parea mie

This post has been edited by metrix4you: 17 Jun 2008, 21:39


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 17 Jun 2008, 21:11
Post #12


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




La prima: Si mie mi se auzea bataie de planetara in stanga si eream convins ca aceasta e dusa dar a fost cea din dreapta.Spun ce mi s-a intamplat sper sa nu ai aceeasi problema pt ca e costisitoare.
La a doua:Ai dreptate, si eu am mers cu Oltcitul fratelui meu acum cateva luni o saptamana si cand m-am urcat in Solenza parca eram cu Mercedes. biggrin.gif


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
snh
post 18 Jun 2008, 08:23
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 26 March 08




daca esti din constanta iti pot inprumuta o planetara dreapta sa verifici ... daca aia e de vina sa nu dai bani pe una noua degeaba


--------------------
Solenza 1.4 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 18 Jun 2008, 17:45
Post #14


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




mersi,dar sunt din Giurgiu,iar in Constanta ajung tocmai luna viitoare.dar totusi ... ce piese pot provoca o bataie in podea cand accelerez?in afara de bucsi,pivoti ,piese care am fost asigurat de mecanici ca sunt in stare f buna


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 19 Jun 2008, 09:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Atinge evacuarea de scut !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 19 Jun 2008, 10:31
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Daca deconectezi bateria, de fapt resetezi calculatorul la valorile sale implicite. Si de aceea pare ca trage mai bine, doar ca iti poate creste consumul o vreme pana invata calculatorul valorile motorului.

Scaderea de putere a motorului poate aparea si ca urmare a incalzirii aerului ambiant (vine vara) si atunci normal ca puterea mai scade, fiind motor aspirat.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poeluci
post 7 Aug 2008, 13:00
Post #17


Membru fan Renault


Group: Members
Posts: 112
Joined: 1 August 06
From: Iasi




Aceiasi bataie (cloncanit) mad.gif o am si eu in partea stinga cand merg in linie dreapta si o accelerez in viteza a IV-a . Dupa ce schimb a V-a cloncanitul dispare. rolleyes.gif Mentionez ca la curbe nu se aude nici pic de zgomot. blink.gif O fi tot planetara sau e altceva ? sad.gif Am mai citit pe la unii ca datorita rulmentilor uzati de la rotile din fata ar mai fi asemenea batai ??? ! excl.gif


--------------------
Renault Arkana 2021/ETECH full hibrid 1.6 - IS 04 WNW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 7 Aug 2008, 13:09
Post #18


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




faza cu puterea ca n-are demaraj mai da-i in goarna si schimba vitezele pe la 5000-5500 de rot/min sa vezi apoi ce frumos trage motorul sau daca ai drum pe autostrada da-i in a5a pana la 4000-4500 de rot/min sa vezi ce furmos merge in oras. eu asa fac mereu.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 7 Aug 2008, 14:10
Post #19


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marius80_eugen @ 14 May 2008, 22:15)
Inainte eu mai scoteam bornele de la baterie cam 30 min- o ora si apoi mergeam mai "corect" cu ea si aveam totusi impresia ca se invatase cam puturoasa , dar acum nu am mai facut acest lucru ...
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

invatarile motorului nu se fac mai asa ...

This post has been edited by IRONICK: 7 Aug 2008, 14:43


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 9 Aug 2008, 16:32
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Mda , pai daca spun de mers in frana de motor intre 3500 si 3000 ture , apoi intre 2400 si 2000 in treapta a 3-a , cate 3 secunde , zicea vreunu ca bat campii ...

QUOTE(nh1980ro @ 19 Jun 2008, 10:31)
Scaderea de putere a motorului poate aparea si ca urmare a incalzirii aerului ambiant (vine vara) si atunci normal ca puterea mai scade, fiind motor aspirat.
*


Da ... pai a obosit marmota aia de racea aerul si de aia are consum mai mare . Oare daca nu era aspirat , era aerul mai rece ?
Daca ai un filtru de aer imbacsit , o admisie greoaie si puturoasa , stai mult la semafoare si in coloane , e normal ca acel aer sa fie fierbinte si ca arderea sa nu aiba randament maxim , dar daca mergi cu ea normal , fie si in oras , nu are legatura atat de mare cu temperatura aerului incat sa simti ca nu-ti mai trage masina .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Aug 2008, 21:24
Post #21


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Ala este pentru invatarea senzorului de turatie si nu influenteaza consumul sau "lenevia" motorului, se face si singur de fiecare data cand se intrunesc conditile (valoarea citita variaza in timp - TLZ&TRZ). Resetarea se poate face doar din clip sau ddt (automat cand se face rescriere). Daca scoti borna, NU RESETEZI NIMIC LA ECU. Doar ceasul din bord si radicd-ul ...

PS. Mai documenteaza-te inainte sa recomanzi ceva.

This post has been edited by IRONICK: 9 Aug 2008, 21:25


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 10 Aug 2008, 18:17
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Si cam ce s-ar reseta din CLIP , ce nu s-ar mai invata in timpul functionarii motorului ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 10 Aug 2008, 18:38
Post #23


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




[quote=marius80_eugen,16 May 2008, 16:04]
miki_slz - ai simtit diferenta de la aditiv , in rest benzina efix95 , e fix kix . Am amici pe daewooclub care au patit-o la cateva masini cu benzina asta .

bai flacau, unii folosesc benzina asta de ani de zile si nu au probleme. din contra. te-ai gasit tu atotstiutor. hai ca ne-am plictisit de parerile tale nule si neavenite.
alimenteaza tu de unde vrei si lasa-ne pe noi sa facem ce vrem.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Aug 2008, 20:20
Post #24


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marius80_eugen @ 10 Aug 2008, 19:17)
Si cam ce s-ar reseta din CLIP , ce nu s-ar mai invata in timpul functionarii motorului ?
multe


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 10 Aug 2008, 20:26
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Stii , nu mor dupa raspuns , DAR dupa cip-tuning ti-am spus ca nu am mai simtit nevoia sa resetez nimic ... si incercam sa fac o legatura . Oare poate fi setat sa invete periodic anumite valori ?
Daca se stie ca e bine sa te duci la service sa se reseteze ECU-ul , atunci inseamna ca ar trebui ca toti sa mearga cam o data pe luna sa o faca pentru a avea consum mic si performante ... Nicaieri nu scrie ca e bine sa le resetezi periodic ... Oricum , presupun ca toate astea tot in capul super-inginerilor ar trebui sa cada nu ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Aug 2008, 20:41
Post #26


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Tu ca sofer nu simti ABSOLUT NIMIC daca se reseteaza invatarile. Nu trebuie sa te duci in service sa faci resetari, nu inteleg cum de ti-a trecut prin cap asa ceva. Dupa cum am spus mai sus, se fac singure in timp odata cu uzura motorului.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 10 Aug 2008, 20:50
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Deci modificarile / resetarile se fac singure odata cu uzura motorului ... asta explica totul . Off ... nu mai continui discutia , oricum nu mai am problemele astea si nu are rost , dar altii le au si sunt sigur ca nu prea au inteles nimic .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Aug 2008, 20:54
Post #28


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marius80_eugen @ 10 Aug 2008, 21:50)
Deci modificarile [...] se fac singure odata cu uzura motorului ...
Doar modificarile (adica invatarile) se fac singure, resetarile se fac cu laptopul. Cand am spus uzura motorului, am bagat in oala si senzorii.

This post has been edited by IRONICK: 10 Aug 2008, 20:55


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reddacy
post 10 Aug 2008, 22:43
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 18 January 08
From: In inima Ardealului




eu am luat bornele jos,si dupa ce le-am pus imi porneste cam cu o juma de secunda sau chiar cu o sec. mai tarziu.......
am scos siguranta de la ECU si la prima pornire a luat-o cam greu.....deci cam sensibila..... smile.gif


--------------------
dacia solenza 2003 scala - AB-29-RAZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Aug 2008, 23:33
Post #30


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu erai tu atent inainte, ecu nu este influentat de scoaterea bornelor.

This post has been edited by IRONICK: 10 Aug 2008, 23:34


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:01
Forum Renault