Probleme motor, dupa ce se incalzeste nu mai vrea sa mearga
![]() ![]() ![]() |
Probleme motor, dupa ce se incalzeste nu mai vrea sa mearga
alix_0_2 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|||
Paca |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
arderea nu e ok daca zici ca ti se inegresc bujiile...merge inecata...verifica avansul si regleaza amestecul...platina ai reglat'o bine ?
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
ceaki |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
dupa ce o opresti porneste usor sau greu? daca porneste greu atunci cred ca nu e buna bobina de inductie. incearca cu una de pe alta dacie si vezi cum e atunci
![]() |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Paca, daca e inecata nu mai merge. Probabil ca amestecul e prea bogat.
alix_0_2, tu ai desfacut vreodata carburatorul sa vezi ce nivel are benzina in CNC? Variatia turatiei la ralanti are legatura cu (ti-au dat si baietii sugestii): - aer fals - nivel prea mare in CNC (asta se coreleaza cu "afumarea" lor, plutitor neetans/spart) - distanta platini dereglata - avans initial reglat defectuos - bujii stranse slab in chiulasa - etc. (pentru colegi) Documenteaza-te bine inainte (carti, arhiva forum), apoi treci si verifica analitic. Succes! This post has been edited by Kinetix: 25 Apr 2008, 11:02 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Paca |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
ai dreptate kinetix..scuze ca am indus omul in eroare...insa ma gandeam la faptul ca daca porneste greu...si el o ineaca...automat se depunde funingine pe bujii...ar putea veni si de aici cauza bujiilor afumate.
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
alix_0_2 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
[QUOTE]
-habar nu am care e faza cu ''aerul fals'' pt ca snut cam paralel cu mecanica -acum ceva luni mi-a curatat un prieten carburatorul si mi-a zis k nu ar avea nimic suspect, bineinteles in afar de impuritati -platina mi-am schimbat-o de vreo 2-3 sapt, si am reglat-o cu lera la 0,40 -la avans am mai umblat si l-am pus la un punct unde parca merge motoru cat de cat rotund o alta problema ar fi ca se cam incalzeste bobina de inductie. e normal? multumesc pt ajutor tuturor 27 Apr 2008, 22:44: QUOTE(ceaki @ 24 Apr 2008, 21:54) dupa ce o opresti porneste usor sau greu? daca porneste greu atunci cred ca nu e buna bobina de inductie. incearca cu una de pe alta dacie si vezi cum e atunci ![]() porneste usor , si la relanti sta bine, dar daca acclerez pe loc parca nu se aude normal ar da semne de inecare, iar daca plec de pe loc se zguduie ca o caruta...tre sa calculez cand sa-i schimb vitezele ca sa nu se dezintegreze ![]() This post has been edited by alix_0_2: 27 Apr 2008, 22:44 |
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|
ramses86 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
=)) tare...dar cam asa functioneaza si a mea...
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
Siconi |
![]()
Post
#8
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Verifica amestecul aer/carburant si starea bobinei de inductie. Tremuratul poate fi si de la descentrarea discului de ambreiaj, mai ales daca s-a lucrat relativ recent la capitolul asta.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Hacker |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Masina ta e cea din semnatura? Daca da
![]() Manaca ulei? Schimba bujiile, Daca porneste greu cand motorul e cald si bobina e incinsa, clar trebuie schimbata ( dar sa nu dai bani pe ea, incearca cu una de la un prieten si vezi daca se modifica ceva ) Schimba si fisele cu unele Tesla ( sunt foarte bune )Avansul vacumatic verifical daca mai functioneaza ( cu motorul cald scoate furtunul de la vacum, iar daca turatia motorului scade atunci e ok ). Succes... |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
alix_0_2 |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
QUOTE(Hacker @ 30 Apr 2008, 09:28) Masina ta e cea din semnatura? Daca da seamana un pic cu aia din semnatura ![]() Manaca ulei? Schimba bujiile, Daca porneste greu cand motorul e cald si bobina e incinsa, clar trebuie schimbata ( dar sa nu dai bani pe ea, incearca cu una de la un prieten si vezi daca se modifica ceva ) Schimba si fisele cu unele Tesla ( sunt foarte bune )Avansul vacumatic verifical daca mai functioneaza ( cu motorul cald scoate furtunul de la vacum, iar daca turatia motorului scade atunci e ok ). Succes... ![]() MS... |
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#11
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Asta e daca iti place sa te carpesti cumparand mereu platini si nu-i dai putina importanta la aprindere carburatie .... Multi care au platini se plang de ce sunt impuscate ... vine u si va spun fiindca cursa de la avansul vacumatic e mica si proasta practic 1 mm se deplaseaza contactul de pe platina mobila pe platina fixa . Ar trebui sase deplaseze din marginea contactului de la platina spre cealata margine . Acest lucru se poate realiza plind opritorul care e in legatura cu angrenajul platini .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
alix_0_2 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
Salutare lume ! Eu cred (si sper....) ca toata problema este de la delcou (cu toate ca este relativ nou). M-am gandit sa-mi pun o apridere electronica...credeti ca s-ar imbunatati situatia? acum pana se incalzeste are simptomele alea proaste, isi revine , dar daca merg mai mult de juma de ora iarasi ma chinuie
![]() [SIZE=7]djasu82 te-as ruga sa-mi explici mai pe intelesul unui om mai nemecanic (cazul meu) sfaturile din postarea ta multumesc 5 May 2008, 21:21: e mort motorul.......nu mai vrea mai mult de 40/h......cand scot joja cand e motorul pornit si cald arunca ulei intr-o veselie. ![]() This post has been edited by alix_0_2: 5 May 2008, 21:21 |
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|
alix_0_2 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
gata problema ....cu o mica segmentare s-a rezolvat !
|
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|
geopsi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
si la mine arunca ceva ulei motorul pe la joja dar in rest merge binisor...e posibil sa am ceva?
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
Siconi |
![]()
Post
#15
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
E foarte posibil.
Referitor la aprindere electronica, cititi topicul cu numele APRINDERE ELECTRONICA sau macar rasfoiti-l. Sigur veti intelege importanta unei astfel de "jucarii". Si, DA, imbunatateste substantial mersul motorului, pornirile devin foarte usoare indiferent de vreme sau anotimp. Incercati si voi. Eu stiu cum e,... si ca mine multi altii. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ionescu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 24 January 06 From: Romania ![]() |
QUOTE(Siconi @ 16 May 2008, 13:10) DA, imbunatateste substantial mersul motorului, pornirile devin foarte usoare indiferent de vreme sau anotimp. Incercati si voi. Eu stiu cum e,... si ca mine multi altii. Nu m-au convins nici topicul si nici asa-zisele performante. Am vazut ca sunt multe probleme cu dansele, tocmai pentru ca sunt electronice, deci foarte sensibile. Aprinderea clasica ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e..nu e chiar de baza, o aprindere electronica se pune la o aprindere clasica perfecta, si nu se va schimba prea mult mersul motorului, dar daca pui o aprindere electronica la o aprindere clasica varza, o sa mearga mai bine. De aici si parerile multora ca imbunatateste. Avantajul major la o aprindere electronica este ca nu se mai uzeaza platina. Iar la cea cu senzor, o pui, si uiti ca ai delco pe masina.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si daca elimini delcoul si montezi o bobina jumostatica (dubla) uiti ca mai ai dacie 1310 sau 1300.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
adrianne |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
adica? pls detalii
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
geopsi |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
adica djasu? zine ca tot urmaresc topicul!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
alix_0_2 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 5 April 07 ![]() |
QUOTE(argon @ 16 May 2008, 13:21) cam asa urma sa se intample, dar cand a trebuit sa recticfic chiulasa nenea meserias mi-a zis sa le schimb ca s-ar putea ca atunci cand tre sa le dau afara ar fi posibil sa dau si chiulasa jos....asa ca sarac si curat (am revenit la cele standard ) |
--------------------
DACIA
Break full / ex SuperNova Europa cheala
2001
|
|
Siconi |
![]()
Post
#23
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mai copii, judecati si voi un pic, macar cei care mai aveti habar de electrica/electronica/mecanica chiar la nivel de incepator.
Sistemul clasic de aprindere oricat de perfect ar fi el, nu-ti va putea ajuta motorul la un mers perfect rotund iar cand e motorul rece si nu tragi macar un pic de soc nu va impiedica motorul sa isi dea in nas. Hai sa calculam putin cat de repede credeti voi ca se desfac contactele de la platina (din start plecam cu premisa ca sistemul e pus la punct) astfel incat sa obtii o rupere cat mai abrupta? Oricat de repede s-a produce deschiderea contactului, nu va putea face o rupere asa rapida cum o face un tranzistor. Pus si simplu consultati fisa tehnica a tranzistorului respectiv. Iar daca alegi si un tranzistor de comutatie, obtii performante de nu le poate ajunge nici cea mai grozava platinna din lume. Din acesta cauza, scanteia generata la capatul lantului de aprindere este mai mare, pentru ca, ruperea contactului fiind mult mai rapida si fara pierderi asa mari de energie (cum e in cazul clasic) bobina de inductie genereaza o tensiune mai mare in secundarul ei si, implicit creste puterea scanteii la bujii, generand o ardere mai buna si... foarte important COMPLETA! Asta e treaba cu aprinderile electronice, de orice tip... in linii mari. Acuma eu nu vreau sa le laud, dar meritul lor e ca stabilizeaza mult mai bine turatia motorului si il ajuta sa urce mai usor in ture. Conteaza foarte mult ca motorul sa fie bine pus la punct, aprinderea clasica sa functioneze in parametrii ei stas, iar carburatorul sa fie bine reglat. Fara aceste lucruri puse la punct, NU veti observa, si ma repet: NU veti observa o imbunatatire notabila in mersul motorului si, implicit, al masinii la capitolul asta. Ca sa nu mai spun ca o aprindere electronica ajuta foarte mult la porniri usoare ale motorului in conditii de temperaturi scazute (de ordinul -10 ~ -30grC). Oare de ce la masinile noi si, la mai toate de dupa '97 s-a renuntat la platina?! Ca era prea buna? In nici un caz. Iar daca tintesti mai sus si iti faci sau procuri o aprindere cu descarcare capacitiva, ridicator de tensiune pe secundar si multiscanteie la pornire (adica CDI) vei constata mult mai multe avantaje. Totul e ca executia sa fie exemplara si cu componente de calitate. As vrea sa va mai spun doar atat: daca nu stiti cum functioneaza o aprindere clasica, electronica, cu ridicare de tensiune sau de care vreti voi, nu dati vina pe ea ca nu e buna. Informati-va, intrebati scotociti si aflati ce e cel mai recomandat sa folositi pentru a prelungi viata motorului si a nervilor vostri, mai ales. Sper ca ati inteles ce am vrut eu sa spun. Daca nu, trimiteti un PM si va explic mai pe indelete tot ce vreti sa stiti la acest capitol. P.S.: Apropo, eu am aprindere electronica si am renuntat la platina montand in locul ei un senzor care citeste forma camei. Si merge de minune motorul... e doar 1300 standard, fara imbunatatiri, dar va dau fum la toti cei care aveti motoare la fel ca al meu... insa fara aprindere. trage motorul ala de manca pamantul. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd June 2025 - 22:31 |