DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme motor, dupa ce se incalzeste nu mai vrea sa mearga

alix_0_2
post 24 Apr 2008, 20:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 5 April 07




Salutare ! am si eu o mare problema cu Dacia mea...care s-a nascut in '90, iar eu o am de vreun an si ceva. Daca merg cu ea mai mult de juma de ora incepe sa nu mai traga motorul , troncane foarte tare de parca i-ar functiona doar o bujie cand vreau sa plec de pe loc . daca stau pe loc relantiul e destul de bun, cu mici exceptii de variatie al turatiei. i-am schimbat platina, fisele,delcoul,bujii si tot degeaba. mai tre sa adaug ca bujiile se umezesc si se depun pe ele un strat destul de gros de funingine. daca e careva pe aici care s-a confruntat cu o asemenea problema i-as fi recunoscator daca m-ar ajuta. multumesc


--------------------
DACIA Break full / ex SuperNova Europa cheala 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 24 Apr 2008, 21:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




arderea nu e ok daca zici ca ti se inegresc bujiile...merge inecata...verifica avansul si regleaza amestecul...platina ai reglat'o bine ?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 24 Apr 2008, 21:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




dupa ce o opresti porneste usor sau greu? daca porneste greu atunci cred ca nu e buna bobina de inductie. incearca cu una de pe alta dacie si vezi cum e atunci smile.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 25 Apr 2008, 10:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Paca, daca e inecata nu mai merge. Probabil ca amestecul e prea bogat.
alix_0_2, tu ai desfacut vreodata carburatorul sa vezi ce nivel are benzina in CNC?
Variatia turatiei la ralanti are legatura cu (ti-au dat si baietii sugestii):
- aer fals
- nivel prea mare in CNC (asta se coreleaza cu "afumarea" lor, plutitor neetans/spart)
- distanta platini dereglata
- avans initial reglat defectuos
- bujii stranse slab in chiulasa
- etc. (pentru colegi)
Documenteaza-te bine inainte (carti, arhiva forum), apoi treci si verifica analitic.
Succes!

This post has been edited by Kinetix: 25 Apr 2008, 11:02


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 25 Apr 2008, 16:17
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




ai dreptate kinetix..scuze ca am indus omul in eroare...insa ma gandeam la faptul ca daca porneste greu...si el o ineaca...automat se depunde funingine pe bujii...ar putea veni si de aici cauza bujiilor afumate.


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alix_0_2
post 27 Apr 2008, 22:39
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 5 April 07




[QUOTE]
-habar nu am care e faza cu ''aerul fals'' pt ca snut cam paralel cu mecanica
-acum ceva luni mi-a curatat un prieten carburatorul si mi-a zis k nu ar avea nimic suspect, bineinteles in afar de impuritati
-platina mi-am schimbat-o de vreo 2-3 sapt, si am reglat-o cu lera la 0,40
-la avans am mai umblat si l-am pus la un punct unde parca merge motoru cat de cat rotund
o alta problema ar fi ca se cam incalzeste bobina de inductie. e normal?
multumesc pt ajutor tuturor


27 Apr 2008, 22:44:
QUOTE(ceaki @ 24 Apr 2008, 21:54)
dupa ce o opresti porneste usor sau greu? daca porneste greu atunci cred ca nu e buna bobina de inductie. incearca cu una de pe alta dacie si vezi cum e atunci smile.gif
*


porneste usor , si la relanti sta bine, dar daca acclerez pe loc parca nu se aude normal ar da semne de inecare, iar daca plec de pe loc se zguduie ca o caruta...tre sa calculez cand sa-i schimb vitezele ca sa nu se dezintegreze sad.gif

This post has been edited by alix_0_2: 27 Apr 2008, 22:44


--------------------
DACIA Break full / ex SuperNova Europa cheala 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 29 Apr 2008, 14:12
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




=)) tare...dar cam asa functioneaza si a mea...


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 29 Apr 2008, 22:04
Post #8


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Verifica amestecul aer/carburant si starea bobinei de inductie. Tremuratul poate fi si de la descentrarea discului de ambreiaj, mai ales daca s-a lucrat relativ recent la capitolul asta.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 30 Apr 2008, 09:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Masina ta e cea din semnatura? Daca da smile.gif atunci e de inteles.
Manaca ulei?
Schimba bujiile,
Daca porneste greu cand motorul e cald si bobina e incinsa, clar trebuie schimbata ( dar sa nu dai bani pe ea, incearca cu una de la un prieten si vezi daca se modifica ceva )
Schimba si fisele cu unele Tesla ( sunt foarte bune )Avansul vacumatic verifical daca mai functioneaza ( cu motorul cald scoate furtunul de la vacum, iar daca turatia motorului scade atunci e ok ).

Succes...


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alix_0_2
post 1 May 2008, 21:10
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 5 April 07




QUOTE(Hacker @ 30 Apr 2008, 09:28)
Masina ta e cea din semnatura? Daca da smile.gif atunci e de inteles.
Manaca ulei?
Schimba bujiile,
Daca porneste greu cand motorul e cald si bobina e incinsa, clar trebuie schimbata ( dar sa nu dai bani pe ea, incearca cu una de la un prieten si vezi daca se modifica ceva )
Schimba si fisele cu unele Tesla ( sunt foarte bune )Avansul vacumatic verifical daca mai functioneaza (  cu motorul cald scoate furtunul de la vacum, iar daca turatia motorului scade atunci e ok ).

Succes...
*

seamana un pic cu aia din semnatura smile.gif.bujiile le-am schimbat acum 2 sapt cu unele Champion RN9YC (ceva mai lungi decat cele normale), fisele sunt schimbate.cand scot vacum-ul moare imediat motorul,iar jiglerul de la aer l-am reglat (strans maxim si inapoi 3 ture si jumate). acum in leg cu uleiul...daca ar manca nu ar trebui sa scuipe fum destul de vizibil !?la mine nu iese pic de fum de nicio culoare. Zilele trecute am vazut ca joja imi indica, ca am ulei cu mult sub minim si de abia il schimbasem (mentionez ca nu-i curge ulei pe nicaieri ).m-am speriat si i-am mai bagat un litru sper sa ajunga. si inca o chestie ....i-am schimbat din nou platinile...a mers ok vreo 2 zile si dupa a reinceput nenorocirea.
MS...


--------------------
DACIA Break full / ex SuperNova Europa cheala 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 2 May 2008, 00:21
Post #11


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Asta e daca iti place sa te carpesti cumparand mereu platini si nu-i dai putina importanta la aprindere carburatie .... Multi care au platini se plang de ce sunt impuscate ... vine u si va spun fiindca cursa de la avansul vacumatic e mica si proasta practic 1 mm se deplaseaza contactul de pe platina mobila pe platina fixa . Ar trebui sase deplaseze din marginea contactului de la platina spre cealata margine . Acest lucru se poate realiza plind opritorul care e in legatura cu angrenajul platini .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alix_0_2
post 4 May 2008, 21:28
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 5 April 07




Salutare lume ! Eu cred (si sper....) ca toata problema este de la delcou (cu toate ca este relativ nou). M-am gandit sa-mi pun o apridere electronica...credeti ca s-ar imbunatati situatia? acum pana se incalzeste are simptomele alea proaste, isi revine , dar daca merg mai mult de juma de ora iarasi ma chinuie sad.gif , si am mai observat ca atunci cand se incalzeste odata cu mersul prost creste si temp. apei cam pana la 90'C
[SIZE=7]djasu82 te-as ruga sa-mi explici mai pe intelesul unui om mai nemecanic (cazul meu) sfaturile din postarea ta
multumesc

5 May 2008, 21:21:
e mort motorul.......nu mai vrea mai mult de 40/h......cand scot joja cand e motorul pornit si cald arunca ulei intr-o veselie. unsure.gif

This post has been edited by alix_0_2: 5 May 2008, 21:21


--------------------
DACIA Break full / ex SuperNova Europa cheala 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alix_0_2
post 11 May 2008, 23:18
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 5 April 07




gata problema ....cu o mica segmentare s-a rezolvat !


--------------------
DACIA Break full / ex SuperNova Europa cheala 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 15 May 2008, 14:29
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




si la mine arunca ceva ulei motorul pe la joja dar in rest merge binisor...e posibil sa am ceva?


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 16 May 2008, 13:10
Post #15


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




E foarte posibil.

Referitor la aprindere electronica, cititi topicul cu numele APRINDERE ELECTRONICA sau macar rasfoiti-l. Sigur veti intelege importanta unei astfel de "jucarii". Si, DA, imbunatateste substantial mersul motorului, pornirile devin foarte usoare indiferent de vreme sau anotimp. Incercati si voi. Eu stiu cum e,... si ca mine multi altii.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 May 2008, 13:21
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(alix_0_2 @ 11 May 2008, 23:18)
gata problema ....cu o mica segmentare s-a rezolvat !
*



sa vezi ce o sa rezolvi tu chiulasa cand o sa scoti bujiile alea putin mai lungi wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 17 May 2008, 09:01
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




QUOTE(Siconi @ 16 May 2008, 13:10)
DA, imbunatateste substantial mersul motorului, pornirile devin foarte usoare indiferent de vreme sau anotimp. Incercati si voi. Eu stiu cum e,... si ca mine multi altii.
*



Nu m-au convins nici topicul si nici asa-zisele performante. Am vazut ca sunt multe probleme cu dansele, tocmai pentru ca sunt electronice, deci foarte sensibile.
Aprinderea clasica wub.gif ramine de baza, dupa mine.


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 May 2008, 10:53
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




e..nu e chiar de baza, o aprindere electronica se pune la o aprindere clasica perfecta, si nu se va schimba prea mult mersul motorului, dar daca pui o aprindere electronica la o aprindere clasica varza, o sa mearga mai bine. De aici si parerile multora ca imbunatateste. Avantajul major la o aprindere electronica este ca nu se mai uzeaza platina. Iar la cea cu senzor, o pui, si uiti ca ai delco pe masina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 May 2008, 16:36
Post #19


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Si daca elimini delcoul si montezi o bobina jumostatica (dubla) uiti ca mai ai dacie 1310 sau 1300.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 18 May 2008, 07:43
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




adica? pls detalii


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 18 May 2008, 17:24
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




adica djasu? zine ca tot urmaresc topicul!


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alix_0_2
post 19 May 2008, 08:56
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 5 April 07




QUOTE(argon @ 16 May 2008, 13:21)
sa vezi ce o sa rezolvi tu chiulasa cand o sa scoti bujiile alea putin mai lungi wink.gif
*

cam asa urma sa se intample, dar cand a trebuit sa recticfic chiulasa nenea meserias mi-a zis sa le schimb ca s-ar putea ca atunci cand tre sa le dau afara ar fi posibil sa dau si chiulasa jos....asa ca sarac si curat (am revenit la cele standard )


--------------------
DACIA Break full / ex SuperNova Europa cheala 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 May 2008, 09:44
Post #23


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Mai copii, judecati si voi un pic, macar cei care mai aveti habar de electrica/electronica/mecanica chiar la nivel de incepator.

Sistemul clasic de aprindere oricat de perfect ar fi el, nu-ti va putea ajuta motorul la un mers perfect rotund iar cand e motorul rece si nu tragi macar un pic de soc nu va impiedica motorul sa isi dea in nas.
Hai sa calculam putin cat de repede credeti voi ca se desfac contactele de la platina (din start plecam cu premisa ca sistemul e pus la punct) astfel incat sa obtii o rupere cat mai abrupta? Oricat de repede s-a produce deschiderea contactului, nu va putea face o rupere asa rapida cum o face un tranzistor. Pus si simplu consultati fisa tehnica a tranzistorului respectiv. Iar daca alegi si un tranzistor de comutatie, obtii performante de nu le poate ajunge nici cea mai grozava platinna din lume. Din acesta cauza, scanteia generata la capatul lantului de aprindere este mai mare, pentru ca, ruperea contactului fiind mult mai rapida si fara pierderi asa mari de energie (cum e in cazul clasic) bobina de inductie genereaza o tensiune mai mare in secundarul ei si, implicit creste puterea scanteii la bujii, generand o ardere mai buna si... foarte important COMPLETA!
Asta e treaba cu aprinderile electronice, de orice tip... in linii mari. Acuma eu nu vreau sa le laud, dar meritul lor e ca stabilizeaza mult mai bine turatia motorului si il ajuta sa urce mai usor in ture.
Conteaza foarte mult ca motorul sa fie bine pus la punct, aprinderea clasica sa functioneze in parametrii ei stas, iar carburatorul sa fie bine reglat. Fara aceste lucruri puse la punct, NU veti observa, si ma repet: NU veti observa o imbunatatire notabila in mersul motorului si, implicit, al masinii la capitolul asta. Ca sa nu mai spun ca o aprindere electronica ajuta foarte mult la porniri usoare ale motorului in conditii de temperaturi scazute (de ordinul -10 ~ -30grC).

Oare de ce la masinile noi si, la mai toate de dupa '97 s-a renuntat la platina?! Ca era prea buna? In nici un caz.

Iar daca tintesti mai sus si iti faci sau procuri o aprindere cu descarcare capacitiva, ridicator de tensiune pe secundar si multiscanteie la pornire (adica CDI) vei constata mult mai multe avantaje. Totul e ca executia sa fie exemplara si cu componente de calitate.

As vrea sa va mai spun doar atat: daca nu stiti cum functioneaza o aprindere clasica, electronica, cu ridicare de tensiune sau de care vreti voi, nu dati vina pe ea ca nu e buna. Informati-va, intrebati scotociti si aflati ce e cel mai recomandat sa folositi pentru a prelungi viata motorului si a nervilor vostri, mai ales.

Sper ca ati inteles ce am vrut eu sa spun. Daca nu, trimiteti un PM si va explic mai pe indelete tot ce vreti sa stiti la acest capitol.

P.S.: Apropo, eu am aprindere electronica si am renuntat la platina montand in locul ei un senzor care citeste forma camei. Si merge de minune motorul... e doar 1300 standard, fara imbunatatiri, dar va dau fum la toti cei care aveti motoare la fel ca al meu... insa fara aprindere. trage motorul ala de manca pamantul.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd June 2025 - 22:31
Forum Renault