DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sare din viteza, ingrijorare

ovidiun
post 21 May 2008, 15:33
Post #1


Membru...fara drepturi.


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 April 08




Am o problema la cutia de viteza. In treapta a 5-a merge dar sare destul de usor (groapa etc). Merge la drum drept. Cand o scot din viteza face un "click" nu se simte acel "prag".In plus la viteza a2-a "caraie" daca e viteza ceva mai mare. La celelalte viteze nu am probleme. Daca v-ati intalnit cu cazuri similare si stiti ce ar putea avea, poate stiti o solutie...Merci


In plus mi se pare destul de lenta la plecarea de pe loc, chiar daca motorul e turat. In viteza a 3-a, a-4-a se "infinge) (vorbim totusi de o Dacie).


--------------------
Dacia berlina 1998
Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 21 May 2008, 16:04
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




saritul din viteza, deobicei,tampoanele de la cutie rupte ,suruburile de la traversa desfacute sau rupte, carait la viteza ulei putin in cutie.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiun
post 21 May 2008, 16:14
Post #3


Membru...fara drepturi.


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 April 08




Sincer, am luat in considerare si schimbatul cutie, credeam ca trebuie umblat prin ea schimbat pinioane (astea-s cunostintele mele de mecanica sad.gif ).

Ulei in in cutie i-am pus, am desfacut un surub si am pus (vazusem la Dacia fratelui meu, chiar daca e din '86) si i-am completat.

E complicat ce mi-ai spus, se poate face doar in service? ohmy.gif ...stii...banii... blush.gif


--------------------
Dacia berlina 1998
Suntem mai degraba sclavi ai propriei minti decat ai propriului destin - Roosevelt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 21 May 2008, 16:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




nu e mare filozofie.....iti trebuie o trusa de scule ceva indemanare si bineanteles piesele care se inlocuiesc + o rampa(trebuie sa te bagi sub masina)......filozofia apare daca sunt rupte suruburile( de la traversa ) in cutie.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 21 May 2008, 21:05
Post #5


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




QUOTE(ovidiun @ 21 May 2008, 16:33)
Am o problema la cutia de viteza. In treapta a 5-a merge dar sare destul de usor (groapa etc). Merge la drum drept. Cand o scot din viteza face un "click" nu se simte acel "prag".In plus la viteza a2-a "caraie" daca e viteza ceva mai mare. La celelalte viteze nu am probleme. Daca v-ati intalnit cu cazuri similare si stiti ce ar putea avea, poate stiti o solutie...Merci
In plus mi se pare destul de lenta la plecarea de pe loc, chiar daca motorul e turat. In viteza a 3-a, a-4-a se "infinge) (vorbim totusi de o Dacie).
*


Daca sare din viteza trebuie sa schimbi mansonul sincron al treptei a 5-a.
Daca "caraie" la treapta a doua trebuie sa schimbi inelul sincron.
Daca plecarea este lenta inseamna uzura discului de ambreaj.
In concluzie, trebuie sa dai cutia jos si desfacuta pentru schimbarea discului de ambreaj si pieselor defecte.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 21 May 2008, 21:39
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




daca sare din viteza este posibil ca furca sa fie uzata , (ai mers cu mana pe schimbator cand era cuplata in treapta a 5 a ), acel click imi spune clar ca ai ansamblu de cuplata a treptei a 5 a uzat , ax furca si furca , caraiala , atunci clar franele sincronului sunt duse , rezolvarea problemelor sunt simple , inlocuit piese defecte , si o sugestie , daca inlocuiesti pinionul sincronizator pentru treapta 2 , recomand sa schimbi si pinionul nu doar inelul wink.gif clar conicitatea pinionului este destul de uzata

da-mi voie sa te contrazic domnule mircea.a , mansonul sincronizator mai mult ca sigur nu are gram de uzura , materialul din care este facut este foarte dur , si singura zona care ar putea fi uzata este zona de actiune a crabotilor , care la remontare poate fi alta de uzata wink.gif

deasemenea schimbatrea inelului sincron nu te ajuta decat pentru o perioada scurta de timp wink.gif schimbi si craboti si inel sincronizator si pinion , si atunci treaba este treaba smile.gif

This post has been edited by mihai0070: 21 May 2008, 21:43


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 22 May 2008, 10:01
Post #7


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Domnule mihai0070, intr-adevar, se pot schimba numai crabotii, dar daca nu se rezolva problema? Eu am avut o problema asemanatoare la masina veche si am preferat sa schimb mansonul sincron al treptei a 5-a. Pe un manson nou am dat vre-o doua sute de mii si nu cred ca se merita sa dai cutia jos inca o data pentru banii astia.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 May 2008, 22:02
Post #8


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




mai citeste o data ca incepi sa inventezi UNDE AM SPUS EU SA SCHIMBI DOAR CRABOTII, nu schimbi doar craboti , si apropo poti schimba 10 mansoane ca nu din cauza mansonului sincronizator caraie , cataie datorita usurii intre zona de contact a pinionului si inelul sincronizator , actionat de craboti wink.gif si acolo in acea zona de uzura nici macar nu sunt dinti , este o zona mata dar conica smile.gif

la caraiala se schimba obligatoriu pinion inel sincronizator si craboti mansonul sincronizator nu are cum sa se uzeze , ca doar il montezi decalat 2 dinti si este ca nou ,

This post has been edited by mihai0070: 22 May 2008, 22:03


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 02:19
Forum Renault