DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Calandru - motor transversal, numai Dacia NOVA va rog

RIon
post 22 Dec 2004, 19:33
Post #1


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Vreau sa stiu daca cei care au Nova au pus vreodata macar pe partea dreapte calandru/carton.
Paul zice ca se arde garnitura de chiuloasa, ca nu e nevoie la transversal... si ca nu e elice care sa mearga nonstop...
???


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 22 Dec 2004, 19:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




io la nova mea (nova t) am pus carton langa electroventilator (pe partea opusa, desigur) si n-a avut nici pe draku
in caz ca se incalzea si pornea electroventilatorul, acesta avea eficienta pt ca nu era obturat radiatorul


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 22 Dec 2004, 19:56
Post #3


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Langa elv.? Adica vis-a-vis, sau pe dreapta, a.i. sa nu il acopere pe elv. din partea opusa?
Ce ai observat? Se incalzeste mai usor, pleci mai repede de pe loc? Tu ai moncorp?
Da niste detalii te rog. Merci.

Cum se monteaza? Il prinzi cu 2 sarme?

This post has been edited by RIon: 22 Dec 2004, 19:57


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 23 Dec 2004, 09:13
Post #4


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Eu in fiecare iarna pun o placa de textolit exact cat masca aia cu emblema dacia prins in cele 4 suruburi. Nu exista nici un pericol deoarece intre "carton" si radiator raman cam 5 cm pe unde la nevoie electroventilatorul POATE sa traga aer.

Avantaj: Iarna consumul scade cu un litru.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Dec 2004, 10:27
Post #5


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Mai fratilor, ma mai duc o data in parcare sa ma uit ce masina am, ca poate nu vad bine.
Eu n-am pus nici anu trecut calandru si nici anu asta.
Consuma 10% in oras.
Se incalzeste in cam 10 min.
Nu inteleg de ce trebuie sa modific ceva ce merge bine, atita timp cit am termostat care lucreaza cum trebuie.
Am cautat in toata cartea de Nova si nicaieri nu am gasit acesta referinta, cum ca ar trebui astupat ceva iarna, in afara de a comuta aerul de la carburator pe iarna.

La Oltcit aveam un calandru din fabrica, dar macar ala era racit cu aer, asa ca inteleg rostul, dar la Nova mi se pare cel putin ciudat sa suprainclazesc un motor (mai ales in oras unde viteza e mica) doar pentru ca e iarna.
wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 23 Dec 2004, 11:02
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




deci il puneam in fata radiatorului, in partea de "langa" electroventilator asa incat, in caz de nevoie, acesta sa poata "trage" aer prin radiator
nu-l prindeam cu nimic, il infigeam pur si simplu intr-un surub mai lung din zona, dar se poate improviza ceva pe loc
se incalzea mai repede, si baga mai multa caldura in habitaclu
pentru paulp: nici la d 1300 nu scrie in carte s-a ii pui calandru la radiator, insa iarna ai sa vezi cel putin 85% din dacii cu cartoane la radiator. e o practica "incetatenita" ca sa zic asa, dar se pare ca da rezultate
dar observatia lui despre supraincalzire e buna: de ceva timp incoace, iernile nu mai sunt ce a fost, iar aglomeratia din oras a devenit......stiti f bine cum
cred ca cel mai bine e de facut o proba: un drum cunoscut (la serviciu de ex.), intr-o dimineata cu calandru pus, intr-o dimineata fara
de observat f bine comportamentul masinii, pt evaluarea diferentelor
succes
PS
la ce te refereai "monocorp"
PS1
si fiindca tot ne gasim la capitolul radiatoare, eu imi montasem pe radiator al doilea electroventilator (cumparat din targ), cuplat in paralel cu cel principal, printr-o mufa (nu-l foloseam decat vara, iarna decuplam mufa respectiva)


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 23 Dec 2004, 11:05
Post #7


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Paulp nu te obliga nimeni sa pui calandru dar daca vei pune masina se va incalzi in 5 min in loc de 10 si consumul va mai scadea.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Dec 2004, 11:16
Post #8


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Draku, nu stiu despre ce monocorp e vorba in topicul asta wink.gif
Si eu am 2 elv. dar unu e pe termocupla si unu e pe un buton din bord, alimentat separat, asa ca ii dau drumu doar cind am neaparat nevoie (de exemplu cind se chinuie nevasta-mea juma de ora sa faca o parcare laterala wink.gif)

Cristi, 5 min le pierd oricum dimineata pina imi dezghet geamurile si imi astept puradelul sa vina din casa. Asa ca se incalzeste oricum. Iar de cind e in vacanta si nu mai trebuie sa-l astept, plec imediat ce dezget geamurile. Si tot 10% consuma.
Nu-mi spune ca pot scadea consumul sub 10 ca ma duc si ii pun calandru acu (glumesc wink.gif).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 23 Dec 2004, 11:16
Post #9


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




draku, carburator monocorp.
Nu inteleg o chestie - daca e pus, se incalzeste mai repede motorul pe loc, retine mai multa vreme caldura sa nu se raceasca motorul, iar in mers mentine, de asemenea caldura mai buna decat fara, si in oras, si in afara...???


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 23 Dec 2004, 11:19
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(RIon @ 22 Dec 2004, 19:33)
Vreau sa stiu daca cei care au Nova au pus vreodata macar pe partea dreapte calandru/carton.
Paul zice ca se arde garnitura de chiuloasa, ca nu e nevoie la transversal... si ca nu e elice care sa mearga nonstop...
???
*



RIon eu mi-am schimbat termostat (pus de 90) si termocupla (88) si apa imi sta la 80 grade cand afara in bucuresti sunt -2 grade . atat erau ieri . intradevar e trafic nu gluma dar si in afara cand merg apa tot imi sta pe la 60-70 . si nu mi-am pus niciodata carton . nu ma incanta ideea de a-mi optura radiatorul . daca e sa fie afara -20 grade probabil ca imi voi pune dar cum asa temperaturi mai rar la noi cine stie . eu zic ca mai pune iti cumperi termostat si termocupla noua ( cam 200.000 amandoua ) si in felul asta scapi de orice problema . parerea mea


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 23 Dec 2004, 11:21
Post #11


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Dragos, nu am probleme, credeam ca daca pun, se incalzeste mai repede pe loc, astfel scazand cu ceva consumul aferent pornirii...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 23 Dec 2004, 12:21
Post #12


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Paulp iti GARANTEZ ca va scadea consumul. Totul e sa il pui cu cap si sa nu "sufoci" radiatorul. Calandrul se pune la o distanta de minim 5 cm de radiator (si la oltcit exista o distanta apreciabila intre calandru si elice) pentru a permite in caz de nevoie (supraincalzire) motorului sa se raceasca.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Dec 2004, 12:35
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




M-ai convins. Ma duc acu sa cumpar niste power tape (gri ca sa nu stric culoarea) si astup gaurile de la grila fata.
Asa o sa ramina suficient loc pentru racire si nici n-o sa mai bata alizeul direct in radiator.

Miine dimineata fac un drum mai lung asa ca vreau sa am caldura wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 23 Dec 2004, 18:41
Post #14


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




So, am pus un carton cam 50/50cm. Distanta destul de mare intre el si radiator, cam 5-7cm.
Primele impresii - pornire cu ceva mai usoara, incalzire spre 50 grade in jumatate timpul fata de pornirile anterioare. Pan aici, totul ok. Mai vedem cum se comporta la drum.
A, erau -3 grade. La ultima pornire erau -2, si acum a luat-o mai usor, incalzire mai rapida:)

Later edit: in urmatoarele 5-6 zile se incalzeste vremea, deci...cooperativa munca in zadar, jos cu el pana da iar frigul:)

This post has been edited by RIon: 23 Dec 2004, 20:38


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 23 Dec 2004, 21:40
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(RIon @ 23 Dec 2004, 18:41)
So, am pus un carton cam 50/50cm. Distanta destul de mare intre el si radiator, cam 5-7cm.
Primele impresii - pornire cu ceva mai usoara, incalzire spre 50 grade in jumatate timpul fata de pornirile anterioare. Pan aici, totul ok. Mai vedem cum se comporta la drum.
A, erau -3 grade. La ultima pornire erau -2, si acum a luat-o mai usor, incalzire mai rapida:)

Later edit: in urmatoarele 5-6 zile se incalzeste vremea, deci...cooperativa munca in zadar, jos cu el pana da iar frigul:)
*



eu maine seara plec la tulcea deci voi face 300km . plec fara carton sa vad cum merge masina si la intoarcere imi si apoi iti zic impresii . sarbatori fericite si ne auzim la anu


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mig 23
post 23 Dec 2004, 21:57
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 28 November 04




[nici la d 1300 nu scrie in carte s-a ii pui calandru la radiator, insa iarna ai sa vezi cel putin 85% din dacii cu cartoane la radiator]


Gresit!!!
In cartea de D 1300 editie 1977, scrie negru pe alb, la -5 grade se introduce "cartonul" care era livrat o data cu masina si se fixa pe marginea superioara a radiatorului.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 24 Dec 2004, 01:10
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




n-am citit o carte asa veche smile.gif
dar daca asa scrie......asa trebuie facut smile.gif


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 24 Dec 2004, 08:38
Post #18


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




vlad_dragos, prognoza arata peste 0 grade, nu ai nevoie de carton la temperatura asta, nu risca!
mig 23 are dreptate, chiar si tehnicile de pornire (din carti) sunt pornirea motorului rece la temperaturi de pana la -5, si de sub -5.
Oricum ajuta.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 22:09
Forum Renault