DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> siguranta stergatoare arsa de 3 ori intr-o luna

iace
post 23 Jul 2004, 20:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 23 July 04
From: Suceava




Pe langa alte probleme as spune inerente unei proaspete utilizatoare (posesoare) de Dacia 1310 Break (1984) pe care le-am rezolvat in mod neasteptat, am o problema mare de - sa cam fie o luna. Se prajeste siguranta de la stergatoare si stropitoarea pt parbriz si nu stiu de ce. Am topit deja un sigurantele dintr-un set complet (adica 5). Sfaturi am primit: - "vezi ca ai un scurt pe undeva" dar unde? - "sa nu ai probleme cu bateria" - si nu am in mod sigur, are 4 luni si este BOSCH. Poate cineva sa-mi dea un sfat?


--------------------
renault symbol fidji 1.4 8V 75CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 24 Jul 2004, 21:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
Se prajeste siguranta de la stergatoare si stropitoarea pt parbriz si nu stiu de ce.

Vezi starea bucselor motorasului stergatoarelor de parbriz. Eventual, daca sint bune, unge-le. Atit ele cit si pirghiile care le antreneaza trebuiesc intretinute.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 24 Jul 2004, 23:26
Post #3


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Poate ca sunt off-topic, dar am si eu o pb legata de stergatoare. Toamna tercuta prin noiembrie (deci cam cand a inceput frigul), in incercarea de a ajunge la ventilatorul climatizarii (am Nova GTi din apr 2000), am demomtat si scos tot sistemul stergatoarelor. De cand le-am repus la locul lor, stergatoarele mergeau mai greu, adica nu aveau viteza normala, parca as fi fost cu motorul oprit si parbrizul uscat.eu credeam ca din cauza ca nu am montat cum trebuie la loc. Cineva mi-a zis ca e normal sa fie asa pt ca din cauza frigului nu stiu ce ulei sau vaselina de la motorasul stergatoarelor e mai vascos(oasa)....ideea e ca intre timp vad ca parca si-au revenit. Intrebarea mea e: ce mi s-a spus in legatura cu frigul e adevarat ??


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 25 Jul 2004, 07:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




Cind iti arde sigurantele? Cind actionezi stergatoarele , sau cind actionezi motorasul de la spalatorul de parbriz?
Daca ti le arde cind actionezi motorasul,inseamna ca ai un scurt circuit in el,sau pur si simplu este blocat.Fa o proba scotind un fir de la motoras.
Daca ti le arde cind actionezi stergatoarele,incearca intii sa vezi daca nu cumva vreun ax al stergatoarelor nu este blocat,sau se misca mai greu,iar motorul ia curent mai mare.Da jos stergatoarele,si vezi cum se misca axele,si daca faci asta,pune si citeva picaturi de ulei pe la ele,ca sa mearga mai usor axul in suport.


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 25 Jul 2004, 07:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
Cineva mi-a zis ca e normal sa fie asa pt ca din cauza frigului nu stiu ce ulei sau vaselina de la motorasul stergatoarelor e mai vascos(oasa)....ce mi s-a spus in legatura cu frigul e adevarat ??

Omul are perfecta dreptate. La temperatura scazuta, uleiul sau vaselina, devin viscoase si opunind o rezistenta ceva mai mare (este si cazul uleiului de motor si C.V. pe timp de iarna). Pt piesele componente in miscare a motoraselor electrice (axe si bucse) folositi grasimea de oaie. Are proprietatea ca este subtire, asigura o ungere foarte buna si cea mai remarcabila, [u]nu atrage praful.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iace
post 25 Jul 2004, 11:39
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 23 July 04
From: Suceava




M.C., Nu stiu cand se ard. Am prins 2 drumuri cu ploi abundente si stergatoarele au mers. Apoi n-am circulat vreo 2 - 3 zile si cand am avut iar de circulat si a inceput sa ploua am avut surpriza sa constat ca nu mai merg. Evident, siguranta era arsa. Am sa incerc sa fac ce mi-ai zis.
Numa' bine!


--------------------
renault symbol fidji 1.4 8V 75CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 25 Jul 2004, 12:06
Post #7


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




[quote][quote] Cineva mi-a zis ca e normal sa fie asa pt ca din cauza frigului nu stiu ce ulei sau vaselina de la motorasul stergatoarelor e mai vascos(oasa)....ce mi s-a spus in legatura cu frigul e adevarat ??[/quote]
Omul are perfecta dreptate. La temperatura scazuta, uleiul sau vaselina, devin viscoase si opunind o rezistenta ceva mai mare (este si cazul uleiului de motor si C.V. pe timp de iarna). Pt piesele componente in miscare a motoraselor electrice (axe si bucse) folositi grasimea de oaie. Are proprietatea ca este subtire, asigura o ungere foarte buna si cea mai remarcabila, [u]nu atrage praful

Deci in concluzie nu ar trebui sa imi fac griji ? Adica mecanismul stergatoarelor e montat bine? Nu risc sa mi se arda motorasul ?
10x


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 25 Jul 2004, 14:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




Nu cumva iti intra apa pe la chederul de la geam si iti curge direct pe motorul stergatoarelor?
La Dacie,intratul apei in masina in timp ce ploua,este ceva normal.
Mai incearca si la intrerupatorul stergatoarelor,vezi sa nu-ti atinga vreun fir de acolo de coloana volanului,si sa dea la masa.
Incearca sa-l scoti din carcasa volanului,si vezi cum se prezinta firele pe acolo. Poti sa-i faci si o proba asa cu el scos,si daca nu mai arde siguranta,inseamna ca acolo-i buba.


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 Jul 2004, 15:41
Post #9


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Silviu, parerea mea e ca ai strans prea tare suruburile care tin axele stargatoarelor. Motorul nu are atat de multa veselina incat sa devina vascoasa si sa mearga mai greu, cum este cazul cutiei de viteze (unde este ulei). Teoretic suruburile ar trebui stranse la cuplu, dar cum nimeni nu prea re in dotare cheie dinamometrica, se strang la mana. Ar fi trebuit sa mai slabesti suruburile alea cand ai vazut ca mergeau mai greu. Acum si-au revenit pentru ca a trecut ceva timp si s-au slabit de la sine. In plus, cand demontezi ansamblul stergatoarelor, le remontare e bine sa ungi articulatiile axelor, asa, preventiv.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 25 Jul 2004, 21:30
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote] Adica mecanismul stergatoarelor e montat bine? Nu risc sa mi se arda motorasul ?[/quote]
Nu stiu cum ai montat ansamblul stergatoarelor si nici ce uzuri ai. Eu m-am referit strict la vaselina sau ulei.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 18 May 2008, 19:09
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Ca sa nu fac un alt topic,imi spun problema aici:
mi se arde siguranta de la stergatoare cand ele functioneaza si trag de maneta sa pun in functiune pompa=>un scurt

vreau sa stiu care este traseul firelor de la pompa(sunt trecute prin siguranta respectiva sau siguranta tine doar tabloul de accesorii la care e legata pompa) ;

poate fi de vina maneta?

am masurat amperajul la siguranta:steragtoarele(orice pozitie) oscileaza intre 5 si 11 amperi ;cu pompa sare de 17 si arde siguranta-asta cu motorul pornit,cu el oprit nu sare siguranta(???????????);

cam ce amperaj trebuie sa treaca prin acea siguranta si ce anume mai e legata la ea?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 May 2008, 19:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ia vezi nu cumva ai motorasul de stropitoare blocat ?


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 18 May 2008, 20:14
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Daca prin blocat intelegi ca se invarte greu poate dar de stropit stropeste,si inca destul de tare.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 May 2008, 14:19
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




atunci pe undeva da la masa uita-te la maneta stergator si la firele de la motoras siguranta este aceeasi cu cea de la stergator


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 19 May 2008, 16:35
Post #15


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Salut,

la mine se ardea pt ca imi atingeau pinii de la maneta in carcasa metalica de sub volan. Verifica si asta.


--------------------
Twingo C064 1995 - DE BUCURESTI
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 22 May 2008, 22:30
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(sckhreech @ 19 May 2008, 17:35)
Salut,

la mine se ardea pt ca imi atingeau pinii de la maneta in carcasa metalica de sub volan. Verifica si asta.
*




M-am uitat la maneta,am izolat-o de carcasa metalica(mitraliera parca se cheama) si acum nu mai are nimic,desi cred ca e voodoo ca firele care veneau la maneta aveau protectii de plastic peste papuci.Oricum multumesc de sfaturi !


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 23 May 2008, 06:33
Post #17


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(kalyyyyyy @ 22 May 2008, 22:30)
M-am uitat la maneta,am izolat-o de carcasa metalica(mitraliera parca se cheama) si acum nu mai are nimic,desi cred ca e voodoo ca firele care veneau la maneta aveau protectii de plastic peste papuci.Oricum multumesc de sfaturi !
*




Probabil era vreun fir slabit in locasul manetei sau partial iesit si dadea la masa , dupa ce ai izolat posibil sa il fi impins inapoi in protectie si mai alea ai si izolat !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 06:08
Forum Renault