Generatorul de Hidrogen, scheme, experimente, rezultate
![]() ![]() ![]() |
Generatorul de Hidrogen, scheme, experimente, rezultate
Kinetix |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#182
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Kinetix de ce ti se incinge socurile ??? acolo ai pierdere de randament . Fiarar sa fie ia realizeaza tu un ridicator de tensiune unu banal cu un simplu tranzistor 2n3055 care sa alimenteze direct eletrolizorul si tranzistorul final fara acel transformator care cu siguranta e bobinat aiurea. Oare in primar cate spire ai bagat ? eu mai mult de 10-13 spire nu as introduce iar sarma sa fie de 0.9-1.5mm iar in secundar 100-200 de spire cu diamentru de 0.3-0.6mm.
dyogenes cred ca nu vrei sa umbli cu bomba in masina ... mai ales ca hidrogenul sub presiune e interzis sa fie tinut , iti dai sema ce ravagi ar face daca ar sari in aer sa zicem din cauza unui banal rateu de la motor bau si gata . This post has been edited by djasu82: 24 Jun 2008, 20:59 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Sigur ca se pierde energie prin socurile alea, dar nu am idee de ce...
Nu am nici un transformator in circuit, inca. Cele doua socuri sunt bobinate pe acelasi miez, in acelasi sens, cu sarma de acelasi diametru si au acelasi numar de spire. Am postat o poza cu ele, acum cateva zile. Totusi, in schema lui Dave Lawton, nu apare nici un transformator, ci doar aceste doua socuri... Oscilatorul functioneaza bine. Nu am de ce sa fac altul. Partea cu impulsurile pe electrolizor nu merge satisfacator. A folosit cineva un programel de calculator care sa simuleze un osciloscop? Ar fi de mare folos pentru a vedea ce se intampla acolo... |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#184
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Schimba firele casi cum ai schimba sensul.... ori din primar ori din secundar.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Am schimbat in toate felurile posibile.
Am rebobinat un transformator ridicator (50/150sp), pe miezul caruia am bobinat si cele doua socuri (75sp fiecare), dar tot nu am reusit sa obtin productie mai mare de gaza fata de varianta clasica in CC. Apare evident (pentru mine) ca acest transformator-minune este una din piesele cele mai importante din circuit si necesita o atentie deosebita. De asemenea, necesita un calcul particularizat pentru fiecare electrolizor, datorita faptului ca fiecare configuratie (placi - grosime, spatiere, suprafata, tevi - lungime, diametru, spatiere) are o capacitate proprie, fata de care se va calcula inductanta socurilor. Intrebarea este: CUM? Unul din handicapurile pe care le infrunt este lipsa unui osciloscop, pentru a vedea exact forma impulsurilor, apoi a unui capacimetru, pentru a masura electrolizorul. Asta e. Am mai gasit o varianta de electrolizor, la care se adauga un bobinaj pe toata suprafata exterioara a "reactorului", dar si acest model merge tot in curent continuu... Oricum, e interesanta ideea de a beneficia de campul magnetic al solenoidului creat prin bobinare, ca un catalizator al electrolizei. Se simte nevoia unor fizicieni amabili si disponibili pe topicul asta. Se aduna cam multe intrebari... Toate cele bune! This post has been edited by Kinetix: 26 Jun 2008, 16:09 Attached thumbnail(s) electrolizor_cu_bobinaj_exterior.JPG ( Size: 61.23k ) Number of downloads: 1631 electrolizor_cu_bobinaj_exterior1.JPG ( Size: 63.39k ) Number of downloads: 1788 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#186
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
In locul trafului zic sa folosesti o bobina de inductie dar sa protejezi tranzistorul mos printr-o celula cebsev care e formata din un condensator inseriat cu o rezistenta si in paralel o dioda ultrarapida.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
pcostica |
![]()
Post
#187
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
aia cu bobina de inductie nu merge,am incercat!
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
os |
![]()
Post
#188
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Kinetix:
dupa cum bine observi eu m-am abtinut de la comentarii. Desi nu-s fizician (ci inginer) am tupeul sa sustin ca nu vrei sa-si bage nasul pe aici nici unul. Fiindca mi-e teama ca o sa-ti spuna acelasi lucru ca mine. Totusi: iti/va urez in continuare succes. Probabil ca o tensiune mai inalta ajuta in oarecare masura disocierea - asta nu schimba desigur cu nimic aspectul energetic. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
os, nu de "comentarii" avem nevoie, ca la asta ne pricepem toti, ci de putina bunavointa si ceva sugestii.
Ba chiar as vrea sa se implice inginerii pe aici. Consider ca cei care isi cunosc meseria/profesia merita tot respectul si pot fi de folos multora prin cunostintele lor. Toata problema, prietene, e cu ce atitudine ne implicam. Daca ne consideram "superiorii" si "cei care totdeauna au dreptate", atunci ne va fi greu sa gasim un limbaj comun si sa colaboram. Daca insa gandim: "dupa cunoasterea mea, cred ca acolo se poate face mai bine asa si asa", atunci poate ca vom face pasi inainte. Cu "NU, NU si NU!" nu s-au facut progrese niciodata. Inteleg ca probabil nu se vor obtine minuni cu sistemul asa, dar de vreme ce altii si-au facut (si nu ma refer la siturile comerciale, ci sunt multe forumuri pe tema asta) si si-au montat pe masini, si au obtinut reduceri ale consumului de combustibil, de ce sa nu incercam si noi? Dar sa lasam filosofia acum. Indiferent de efectul pe care admisia de hidrogen il va avea asupra motorului, deocamdata mi-am propus sa obtin o electroliza cat mai eficienta. Aici as avea mare nevoie de sugestiile, cunostintele voastre. Pe net vad tot felul de proiecte care isi propun acelasi lucru si incearca asta prin diverse metode: - diverse forme ale electrozilor (placi, tevi, bi-spirale, bobine) - spatiere diferita (1-3-5mm) - diverse circuite oscilatoare/rezonante care piloteaza electrolizorul - diversi "catalizatori" pentru reactia de electroliza (bicarbonat de sodiu, KOH, etc) - diverse surse complementare de energie (laser, electromagnetica, caldura, vacuum, ultrasunete, etc) Deci, pentru os si pentru toti inginerii/fizicienii care ar vrea sa participe dar "se abtin": considerati si voi (prin absurd, daca vreti) ca se poate optimiza electroliza apei. Ce sugestii ati avea in acest caz? Multumesc mult si sunteti bineveniti cu expuneri constructive. djasu, nu vreau sa aplic impulsuri de o asa mare tensiune pe electrolizor, in primul rand din considerente de protectie. Oricum, am incercat cu transformatorul ridicator bobinat de mine. Probabil ca se obtin varfuri de tensiune de cateva sute de volti, dar nu pare sa aiba efect. Poate ca nici eu nu am "dibuit" frecventa cea mai potrivita pentru a fi aplicata pe electrolizorul meu. Poate ca transformatorul a avut prea putine spire in secundar? Ce spuneti despre ideea de a aplica atat tensiune continua cat si in impulsuri, simultan, pe electrozi? Eventual o componenta alternativa, care sa faca electrozii sa oscileze/vibreze cumva. Asta ar creste productia de gaz prin usurarea desprinderii bulelor formate de pe electrozi. Am mai facut un experiment: am bobinat 50spire (cu sarma de 1.5mm Cu emailat) in jurul vasului de electroliza. Pe electrozi am aplicat tensiune continua, iar pe bobina am aplicat impulsuri, sensul campului magnetic fiind orientat cu Nordul in sus (spre gura de captare a gazelor. Nu a parut sa aduca vreo imbunatatire a randamentului... Poate nu am orientat bine campul magnetic. Nu am inseriat nici o dioda cu bobina asta, ci a avut doar o dioda in paralel cu ea (bobina a fost cuplata la schema de generator, in locul electrozilor). Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 26 Jun 2008, 16:42 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
os |
![]()
Post
#190
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Kinetix draga, eu m-am implicat mai sus, sugerindu-ti sa maresti tensiunea.
De asemenea m-am implicat cind mi-am spus parerea; fiindca parerea mea e negativa, m-am implicat prin faptul ca m-am abtinut sa comentez. Mai mult de atit nu poti sa-mi ceri. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#191
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Asa gandeste os dupa cate observ si eu desi ingineri de obicei gandesc spre progres asta am invatat si eu la facultate. In fine sa nu ne dam mari Kinetix ti-am spus sa refaci traful iar in primar introduci maxim 10-13 spire cu diametru de 1mm iar in secundar 100-150 de spire cu diametru de 0.5mm sau mai mic. Practic faci o ridicare de tensiune , poti verifica montand o dioda ultra rapida de tip by338 si un condensator de 1-2uF/300V si masori tensiunea cu aparatul de masura . Vei modifica frecventa la osiliatoare si vei verifica tensiunea creste sau scade.
Da se poate introduce inca una sau doua componente alternative cu diferite frecvente de lucru si le mixezi intr-un transformator toroidal sau E I . Pentru o modulare simpla a tranzistorului final se poate cupla sursa de la primul tranzistor la drena celui de-al doilea tranzistor tot mos iar pe grila celui de-al doilea poti modula alta frecventa sub forma tot dreptunghiulara. Practic randamentul al montajului trebuie sa fie de 90-100% fiindca lucrezi cu semnale dreptunghiulare iar un transformator pe miez de ferita e capabil sa transfere aproape toata energia fiindca lucreaza la frecvente inalte miezul. Doar pe Fer Si randamentul ed e 40-50%. This post has been edited by djasu82: 26 Jun 2008, 16:46 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
os |
![]()
Post
#192
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
djasu82:
Mai intii te rog sa lasi la o parte consideratiile despre progres. Te mai rog sa fii ceva mai atent la modul in care formulezi/ortografiezi. Foloseste punctuatia si spatierea, eu am de multe ori dificultati in a-ti urmari textul. De asemenea n-ar strica sa fii ceva mai atent la gramatica. Daca insa tot doresti progres, da-mi peste bot cu _fapte_(*). How about that? (*) Adica: rezultate masurabile, repetabile, controlabile. Incercarile lipsite de rezultate nu se pun, oricit de complicate ar fi ele. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#193
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pana la urma inteleg ca uni ingineri de pe acest forum sunt ingineri doar in cuvinte restu....egal cu zero. Pentru tine nu ma voi lauda cu fapte sa sti ca ce mi-am propos mereu mi-a iesit fiindca sunt un tip optimist .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
os |
![]()
Post
#194
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnule - vorbesti cumva despre mine? Eu as fi cu mai multa bagare de seama...
In afara de asta - ai zis ceva de facultate. Daca vorbim de un institut de studii superioare pe care domnia ta zici ca l-ai vizitat, te sfatuiesc sa mai deschizi si ochii cind dai pe acolo. Sa ma ierti, dar cunostintele dumitale de limba romana si de ortografie nu fac dovada ca ai fi trecut pe-acolo decit poate ca sa mai schimbi un bec. Nici nu vreau sa incep sa vorbesc despre cunostintele dumitale fundamentale de stiintele naturii - caci imi permit sa remarc faptul ca la tema aflata in discutie in afara de vorbe internetice nu se vede nimic. Cu toate acestea va urez inca o data succes in incercarea voastra, caci va trebuie incredere. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#195
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Te simti bine domnule os ? nu cred ca vei ajunge sa-mi dai lecti despre cum se schimba un bec. Cred ca tu esti inginer doar la schimbarea becurilor te lauzi peste tot ca esti inginer dar nu realizezi nimic. Daca tot esti inginer barim sti sa masori un tranzistor bipolar sa ai fali baza emitorul colectorul sa-i calculezi parametri de functionare sau tranzistori mos sau unipolar nu cred... Daca vrei sa ne dam arama pe fata ne dam dar nu cred ca e cauzul ... Cu alte cuvinte noi incercam ceva aici pe topicul acesta iar tu strici mereu toata amosfera. Vezi sa nu te pape un caine...
This post has been edited by djasu82: 26 Jun 2008, 19:49 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
os |
![]()
Post
#196
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnule,
ingineria asta e mare, mult mai mare decit crezi dumneata; dar teama mi-e ca orizontul dumitale nu trece de 555 si de mama stiintelor, cositoritul sirmelor). Fiindca subiectul in mod evident te depaseste, renunt sa-l mai discut cu dumneata. In acelasi timp te avertizez serios ca, daca mai ai neobrazarea sa ma jignesti (direct sau indirect) se lasa cu sanctiuni. La fel, iti cer sa scrii in limba romana. Daca e cazul, ia lectii (si nu cum zici dumneata "lecti"). Prin greselile sistematice de limba dai dovada ca ai trecut degeaba (dac-ai trecut) prin facultatea aia de care ai spus. Eu nu te-as trece la nici un examen cu asemenea greseli. Succes la perpetuum mobile ala pe care incercati sa-l construiti. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Stiti de ce am avut perioade asa lungi de tacere? Tocmai pentru ca de fiecare data, pe fiecare topic, discutiile ajung sa degenereze la atacuri la persoana. Chiar fiecare TREBUIE SA ISI IMPUNA PUNCTUL DE VEDERE? Chiar nu se pot expune doar pareri si idei, fara a incerca sa le impui cu orice pret? E suficient sa expui o idee, urmeaza ca fiecare sa se gandeasca pe cont propriu la ea si sa o accepte sau nu, eventual sa expuna argumente pro sau contra. Si ATAT, fara a incerca SA IMPUNA CELUILALT ceva.
Kinetix, imi pare rau ca te-am dezamagit cu generatorul de gaz Brown, dar sa stii ca nu sunt "in hibernare tehnica". Doar ca eforturile mele si ale prietenilor mei (care sunt niste baieti deosebiti, dispusi sa munceasca serios doar pentru a demonstra ca o idee poate fi viabila) se indreapta in acest moment spre un alt proiect: Montam o instalatie de aer conditionat de Matiz pe Peugeot-ul meu 405. Nu iti spun cate modificari a trebuit sa facem, etc... Lucram la asta deja de vreo 6 zile, dar sunt convins ca vom reusi. Asa ca generatorul de Hidrogen este in Stand-by la mine. Sorry, dar bani de benzina inca am, nervi pentru caldura nu prea... Oricum, urmaresc cu interes experimentele voastre si sper sa reusiti. P.S. Generatoarele eoliene pentru iluminarea casei nu sunt tocmai "optim" exploatate, deoarece trebuie sa folosesti releu regulator (sa nu arzi becurile cand bate vantul mai tare). Daca le-ai folosi pentru electroliza, nu ai avea nevoie de releu, cu cat mai mult curent ar produce, cu atat mai mult hidrogen s-ar degaja, nu ai nevoie de tensiune constanta... Cred ca ai prins ideea... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
dyogenes, ma bucur ori de cate ori cineva intelege ca forumurile exista pentru ca membrii sa comunice intre ei idei, pareri, date, informatii, rezultate, abordand un spirit de colegialitate, respect reciproc si prietenie. Satisfactia de a pune pe un coleg "cu botul pe labe" este manifestarea unei boli larg raspandite, din nefericire, si o bucurie nesanatoasa a celor slabi...
Iti urez succes cu proiectul tau, care s-ar putea sa iti fie, pe moment, mult mai folositor si placut decat reducerea consumului masinii. ![]() ![]() Iata ce am mai incercat azi. Am incercat sa aproximez capacitatea electrica a electrolizorului, pentru a proba cu un condensator de aceeasi valoare. Ei bine, aici m-am cam poticnit deoarece am gasit mai multe valori ale constantei dielectrice a apei distilate... Am gasit valori intre 3.2 si 80... De exemplu, AICI gasiti un calculator pentru capacitati (atunci cand se folosesc electrozi - placi), iar AICI gasiti cateva valori pentru permeativitatea relativa a apei. Am folosit pentru calcule valorile date pentru temperatura de 20 si 100 grade. Nu am inteles daca aceste valori sunt in CC sau in HF (high frequency). Oricum, am obtinut valori de 8.2, respectiv 5.6nanoF. Am luat un condensator de valoare apropiata (10nF) si am probat schema generatorului de impulsuri cu transformatorul ridicator (si socurile bobinate pe acelasi miez al lui). Dupa ceva reglaje ale potentiometrelor, pe condensator am masurat 170V, iar sistemul consuma aprox 50mA. Probabil ca valoarea maxima a tensiunii a fost mai mare, dar eu am masurat cu un aparat analogic si se prea poate sa nu fi prins "varfurile". Frecventa folosita era prin apropiere de limita audibila superioara (18-20-kHz), nu am avut cu ce sa o masor. Sursa de alimentare a fost acel acumulator, la vreo 15V. Mai urmeaza si alte incercari, dar as avea nevoie de o aproximare mai buna a permeabilitatii relative a apei in jurul frecventei folosite. Ma poate ajuta cineva? Numai de bine. This post has been edited by Kinetix: 27 Jun 2008, 21:15 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ionniculae |
![]()
Post
#199
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 8 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Stimati prieteni (chiar daca nu ne cunoastem deocamdata) va salut sincer.
Chiar daca nu am discutat pana acum impreuna despre acest subiect, ceea ce vom avea ocazia de acum incolo sa fie constructiv pentu toti. Tin sa va spun ca sunt foarte interesat de acest subiect , si am fost interesat, astfel ca in urma accesarilor pe internet am invatat multe de la alti cetateni ai PLANETEI astfel incit cunostintele lor impreuna cu ceea ce am putut adapta la la posibilitatile mele a dus la realizarea unui lucru pe care mi l-am dorit si anume un electrolizor. Mi-am inchipuit ca o sa obtin ceva care sa-mi satisfaca pretentiile. Deocamdata sincer si deschis (dispus sa arat ceace am putut realiza) am reusit performanta cu lucruri relativ simple sa obtin cca 1litru de amestec /minut(chiar mai putin) cu aproximativ 25 amperi si 14,4 volti (din bateria masinii in timpul functiunii). Aceasta masuratoare a fost facuta in CURENT CONTINUU. La un calcul rapid facut = cca 350 W. Am incercat si un generator de impulsuri in jur de 1 khz dar prea multe satisfactii nu am obtinut. La consumul de mai sus motorul era influentat asupra turatiei de ralanti. Am incercat o sursa independenta de energie(12v cc 25 A/ ora) dar rezultatele nu au fost multumitoare. Alte detalii foarte curind. Stima! |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1997 / 1400 cc Teoria (cunostinta) este baza, dar practica ne tine (este de folos) in viata.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Va salut, domnule ionniculae.
Ma bucur ca ati reusit sa faceti un sistem functional in mod artizanal. Din datele Dvs se poate calcula ca ati avut un consum energetic al sistemului de aprox 5.8Wh/L. Comparat cu valoara standard calculata de Faraday, de aprox 2.4Wh/L, asta ma duce cu gandul la faptul ca mai trebuie retusat cate ceva pe acolo la sistemul electrolizor (spatierea dintre electrozi, electrolitul...). Scopul nostru ar trebui sa fie sa obtinem rezultate mai bune decat cel estimat de Faraday pentru electroliza in CC. Dar pentru asta va trebui sa folosim electronica... Intr-adevar, este posibil ca aplicarea de impulsuri simple nu aduce prea mult beneficiu... In sistemul lui Stanley Meyer (replicat de Dave Lawton), precum si in cel al lui Bob Boyce se folosesc circuite generatoare de trenuri de impulsuri. Mai multe generatoare de impulsuri acordate pe diferite frecvente sunt aplicate simultan pe electrozi si astfel se obtin rezultate mai bune. Va urez succes in documentare si experimentare pentru obtinerea unor rezultate cat mai bune! L.E: Am mai reflectat asupra motivelor pentru care productia mea de gaz este mult mai mica decat ar fi trebuit. Mai intai, am cautat pe tot felul de forumuri dedicate, dar de fiecare data cand cineva reusea o replicare a sistemului Meyer/Lawton, folosea electrozi teava, concentrici. Nu am gasit nici un singur caz in care sa se foloseasca electronica lui Dave Lawton cuplata la electrozi placi. Se prea poate ca aici sa intervina si parametri care tin de rezonanta naturala mecano/acustica a tuburilor de diferite lungimi, grosimi, etc (principiu folosit la tuburile de orga). La electrolizoarele cu placi, in general se foloseste ori electroliza clasica (cu un electrolit oarecare), ori se foloseste circuitul electronic al lui Bob Boyce. Acest circuit este mult mai complicat decat cel al lui Dave (pe care am incercat sa-l copiem si sa-l folosim in acest topic) si presupune mixarea a trei forme diferite de trenuri de impulsuri, aplicate simultan unui transformator toroidal cu miez de ferita. Nu am gasit nicaieri o varianta mai simpla, sau vreo alta varianta oarecare de circuit electronic eficient pentru electrozi - placi. Cea a lui Bob se pare ca merge foarte bine si obtine randamente ale sistemului mult superioare celui calculat de Faraday. Deocamdata are un singur inconvenient: este destul de complicata si cam greu de realizat in regim de amator... Un alt aspect important, se pare, este cel al tratarii electrozilor, in asa fel incat sa se obtina depunerea pe fetele lor active a unei substante albe, probabil izolatoare. Cand aceasta depunere apare, se raporteaza cresteri ale productiei de gaz la acelasi consum energetic. O alta caracteristica observata studiind experimentele altora este ca mai totdeauna se lucreaza cu electrozi destul de mari: fie ca sunt tevile lui Meyer/Lawton, fie ca sunt placile lui Bob, dimensiunile lor se masoara in zeci de centimetri. Sistemul meu cuprinde un electrolizor cu placi, a caror montura nu prea este compatibila cu vreo forma de rezonanta mecano/acustica, deoarece spatierea s-a facut cu anse de folie de PE, ceea ce face ca sistemul sa fie cumva elastic, amortizant... Pe de alta parte, am incercat sa combin acest fel de elctrozi cu electronica lui Dave, iesind o strutocamila... Placile de inox folosite sunt relativ mici (6.5cmX5.5cm) si nici nu am preparat electrozii in vreun fel. Daca toate aceste sunt luate in considerare, nu e de mirare ca rezultatele promitatoare intarzie sa apara... Probabil ca va trebui sa proiectez din nou electrolizorul, eventual cu electrozi-tevi. ![]() Toate cele bune! This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 09:50 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
pcostica |
![]()
Post
#201
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
nici eu nu am reusit mare lucru!Mai mult gaz se produce un CC decat in impulsuri!Electrozii i-am facut din teava de inox de fi60 mm exteriorul si fi57 mm interiorul lung175 mm cu doua distantiere de poliamida intre ele .Se pare ca trebuie ca electrozii sa aiba o capacitate bine definita in functie de frecventa de lucru(nu stiu cum se calculeaza asta!)
Bafta! This post has been edited by pcostica: 28 Jun 2008, 22:38 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#202
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Impulsurile trebuie modulate cu tensiuni mari peste 130V , eletrolizorul se comporta ca un condensator . Parca Bob Boyce a facut un mic mixer in care moduleaza 3 frecvente cu o tensiune de 150V. Daca nu se gaseste transformator toroidal se poate face pe un traf de ferita normal E-E de 150-200W iar restul e simplu convertorul si generatorul de impulsuri . Apropo nu obti mai nimic din 3-4 placi la eletrolizor, oare ionniculae cate placi sau cate tuburi a folosit , poate ne spune si noua il rugam frumos.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#203
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
pcostica, uite AICI un calculator pentru capacitatea electrica a unui electrolizor, valabil pentru electrozi placi. Conteaza si permeabilitatea relativa a apei folosite (distilata, de robinet, cu adaos de catalizatori, etc). Atasez si un calculator pentru electrozi tevi.
Numarul de perechi de electrozi se calculeaza in functie de voltajul aplicat. Pentru 12-14V ai bateriei pot fi montati 8-10 electrozi. Pe fiecare spatiu dintre un electrod pozitiv si unul negativ trebuie sa avem 1.6V-2V. Daca e mai putin - generarea de gaz e mai mica, iar daca e mai mult - se incinge electrolitul. Daca se pun 8 electrozi intercalati (4 pozitivi si 4 negativi) se formeaza 7 "spatii" pe care cad 1.7-2V la alimentarea de la bateria masinii. Daca se foloseste voltaj mai mare, se poate mari numarul de electrozi. Nu diminuati importanta prepararii electrozilor, pana se formeaza acea depunere alba, care va garanta, cumva, cresterea randamentului sistemului electrolizor. This post has been edited by Kinetix: 29 Jun 2008, 17:57 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#204
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si cum se prepara eletrozii ? In fine eu pentru inceput merg pe tuburi de cupru in numar de 60 adica 120 de tuburi intercalate.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
pcostica |
![]()
Post
#205
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
in pdf.D9 de la inceputul topicului se afla o metoda de preparare a placilor sau daca vrei in lb. romana:http://www.ovidanie.evonet.ro/Diverse/D9.doc
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
otonel |
![]()
Post
#206
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 9 April 06 From: Dn1 ![]() |
Vad ca este din ce in ce mai preocupata lumea de generatorul de hidrogen
Eu personal nu am facut marii progrese,pana acuma am electrizorul la care am modificat distanta intre placi de la 3mm la 1,5mm si a crescut un pic productia de gaz,am observat si ca daca este amplasat eselctrizorul intr-o zona cu vibratii electroliza decurge mai bine pentru ca se desprind mai bine bulele de pe placi dar nu am masurat inca cu cat creste cantitate de gaz produsa Cu circuitul electronic am ramas blocat pentru ca nu gasesc un tranzistor MOFSET iar echivalentul ce l-am gasit ii foarte scump pentru experimente |
--------------------
Renault
Megane
1999 1,9 break Care pata de ulei?
E sudoarea cailor putere! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Bravo, otonel. Da-i inainte.
In locul tranzistorului din schema, foloseste cu incredere un IRF740, montat pe un radiator. La mine merge foarte bine tipul asta, si nu a costat decat vreo 5RON. La tine s-au acoperit electrozii cu depunerea alba, sau inca nu? Neaparat sa masori si productia de gaz, pentru a putea face calculul randamentului sistemului. Succes! This post has been edited by Kinetix: 30 Jun 2008, 10:11 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
otonel |
![]()
Post
#208
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 9 April 06 From: Dn1 ![]() |
Nu am observat sa se albesca placile parca sa depus ceva pe ele dar nu s-au albit.
Am citit undeva ca exista un aliaj de Al care reactioneaza cu apa cu degajare de hidrogen,ma gandesc ca daca am folosi niste electrozi care sa participe si ei la reactie poate am creste randamentul si am micsora curentul Mersii de informatie ca m-am chinuit o gramada sa gasesc tranzistorul ala s-au un echivalent This post has been edited by otonel: 30 Jun 2008, 10:40 |
--------------------
Renault
Megane
1999 1,9 break Care pata de ulei?
E sudoarea cailor putere! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#209
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
orice metal, inafara de Platina, Argint , Cupru si Aur re4actioneaza cu apa, rezultand hidroxid de acel metal, si hidrogen.
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#210
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Intreb si eu, ca prostul: Daca sistemul era viabil, nu il monta vreun producator auto in serie? Ca de redus consumul se zbat toti (downsizeing, presiuni de injectie, hibrizi etc.), mai ales de cand cu cresterea greutatii datorate normelor de securitate pasiva.
Daca armatele de ingineri aflate in solda acelor producatori nu au ajuns nicaieri, ce sanse au cativa amatori pasionati? Si daca pe alte forumuri au realizat unii reduceri de consum (care pun pariu ca sunt asa de mici ca puteau fi lejer realizate prin modificari ale stilului de condus), de ce nu folositi scheme, idei de acolo si cereti aici ajutor? Pentru mine (si pentru os probabil) conceptul nu merita investigat pentru ca nu e dovedit ca viabil. In inginerie, inainte sa te apuci sa faci un motor de 80 000 CP, intai faci calcule pana dovedesti ca merge (la voi inca nu am vazut asta, ba din contra), apoi faci un motor mic, de 1 CP ca sa dovedesti teoria fara sa cheltui multi bani, si abia apoi te apuci sa faci unul mare. Deocamdata, toata bajbaiala asta a voastra nu e deloc organizata si numai printr-un imens noroc va duce la ceva util. Pe de alta parte, daca pui apa in niste otel topit la 1600 de grade, ai parte de o disociere extrem de rapida si exploziva. In camera de ardere se ating 2000 de grade. La restul va mai ganditi si voi. This post has been edited by einstein1984: 30 Jun 2008, 13:02 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Topicul de fata se refera in principal la experimente personale.
Tentativele mai mult sau mai putin ascunse de reclama/vanzare se pedepsesc cu warn/ban. Discutiile pro-contra care deviaza in flame se pedepsesc cu warn/ban. Orice problema se poate discuta si civilizat. Discutiile off-topic se pedepsesc cu warn/ban. Reguli valabile incepand de azi 27.09.2012 18:00 |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 15:03 |