probleme frine, se incing rotile din fata
![]() ![]() ![]() |
probleme frine, se incing rotile din fata
jon |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|||
bilex |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 18 December 05 ![]() |
Cat de tare se incing?Simti mirosul de caracteristic de frane incinse sau e numai calda geanta?
|
--------------------
dacia
1410 break
1996
- bh03fbk
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#3
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Daca e totul nou e normal,pana se rodeaza un pic placutele si discul.Daca nu cilindru blocat sau nu retrage complet,pompa frana defecta.De curand am schimbat si eu placutele si ziua urmatoare am plecat cu ea la Cluj,iti inchipui cum erau rotile fata nu?Pana m-am dus la cluj si am venit acasa numai avea nicio treaba.
Spor la verificat......si la folosit functia search. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca-i mai sus un topic.
poate sa fie si altceva decat franele |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
za_kristake |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
discurile trebuie sa aiba o anumita bataie (invizibila ochiului) care are rolul de a departa placutele dupa sfarsitul franarii
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
jon |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
rotile se incing atit de tare incit imi arunca vaselina din fuzete si se simte mirosul de ars si in masina!ceva asemanator nu am gasit pe forum sau nu am vazut eu asa ca sa ma scuzati daca nu am vazut !v-as fi recunoscator daca mi-ati putea explica cum functioneaza pompa de frina findca cred eu ca e de acolo ca restul e nou
![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
cea ce este blocat la tine se numeste pistonas su se afla la roata in etrier.da roata/rotile jos scoate etrieru(are 2 pene) verifica daca ramane blocat pistonasul daca da scoatel si curatal,sa dai putin si prin locasul unde intra si daca tot ai umblat pe acolo schimba si garniturile
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Minel |
![]()
Post
#8
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(jon @ 6 May 2008, 09:13) este modelul ala nou cu 4 conducte si cu sonda pe ea!se poate sa ramina ceva blocat pe acolo si din cauza asta sa incinga rotile?daca da cum remediez?trebuie sa schimb toata pompa ca deja am bagat o gramada de bani in frine si o mai fi si pompa vreo 100 de lei nu? Cilindrii receptori spate in ce stare sunt ? ![]() A schimbat garniturile in pompa de frana ?? Uite aici si un link dedicat acestui tpi de pompa de frana : http://www.daciaclub.ro/Go-to-last-page-page-t5161-s210.html |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
jon |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
mai baieti tot ce tine de sistemul de frinare mai putin pompa de frina o conducta si repartitorul(presupun ca repartitorul de pe spate ca eu am schimbat teul acela care e pe puntea din spate si am auzit ca nu e repartitorul si e un simplu teu(T)) e NOU!ceea ce ma intereseaza pe mine este daca se pot incinge rotile de pe fata din cauza pompei de frina(mentionez ca frinele tin binisor si pedala tine destul de sus) si daca da spunetimi cum este mai avantajos(raport:munca,cost si calitate) sa iau chitul de reparatie si sa umblu in pompa sau sa cumpar pompa(70lei)noua si sa o schimb?MINEL-iti multumesc pentru linck-ul acela,ma ajutat ca altfel nu aveam nici cea mai vaga idee cum sa schimb kitul ala de reparatie!
aa!toate au vreo 1500 de kilometri de cind le-am schimbat deci aveau timp sa isi faca 'rodajul' ca sa zic asa! This post has been edited by jon: 6 May 2008, 13:07 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
dani_devito |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
si esti sigur ca inainte nu ti-a facut asa ??? si daca zici ca ai schimbat tot.... si ai aerisit bine franee nu vad nimic ce ar putea bloca lihidu sa se intoarca in vas...... apropo cand pornesti masina e mai moale un pic pedala si dupa cateva pedale se intareste de tot ??????
|
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
jon |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
mi-a facut asa de cind am cumparat masina(8 luni)!dupa ce m-am saturat de schimbat placute de fina rulmenti etc.si de facut aerisiri am schimbat tot ce am enumerat mai sus la recomandarea unui mecanic,dar tot se incing!atit a mai ramas!pompa de frina ar fi de vina nu?sa nu o schimb cumva degeaba!aerisirea e facuta bine a facut-o mecanicul(de mai multe ori)!deci?ce poate fi?
This post has been edited by jon: 6 May 2008, 14:01 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#12
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Hmmm......e ciudat.Totusi ridica rotile din fata pe rand si vezi daca sunt infranate,eventual invarti de ele si calci frana(fara a te sui in masina)dupa care iara invarti.In felul asta ai putea observa daca e cilindru etrierului.
Spor la verificat si revino cu detalii. This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 6 May 2008, 15:06 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
MECCA |
![]()
Post
#13
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
e posibul sa fi umblat cineva la tija de reglare din servo.Fa astfel: salta masina sus de fata.Invarte cu mana de roti.Se invart greu?? daca da slabeste pompa de frana din cele doua piulite de 7 (iti terbuie cheie de 11) si invarte din nou de roti.Merg usor?? daca da mai strange un pic surubul de reglaj care apasa pe pistonasul din pompa strange din nou pompa pe servo normal, apasa de cateva ori frana si invarte iar cu mainile de roti.daca merg usor ai rezolvat problema.BAFTA
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
jon |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am incercat deja faza cu ridicatul si invirtitul de roti(mecanicul a incercat!)si surpriza :SE INVIT FOARTE USOR!
![]() ![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(jon @ 6 May 2008, 13:03) Unde ai gasit tu pompa de frana cu 4 conducte cu Icp la pretul aste derizoriu de 70 lei , garantat ii de la vreun srl fantoma Anul trecut am achizitionat eu una de papuc (se potriveste la fix in locul celei vechi ,doar diametrul interior unde sunt amplasate pistonasele difera ) QUOTE(jon @ 7 May 2008, 08:38) am incercat deja faza cu ridicatul si invirtitul de roti(mecanicul a incercat!)si surpriza :SE INVIT FOARTE USOR! ![]() Daca tot o sa umbli la pompa , verifica si schimba garniturile pompei ,daca consideri ca mai merita investit in aceasta pompa , ![]() Automat umbland la pompa o sa fie necesar sa aerisesti tot sistemul , iti recomand cu acesta ocazie sa speli si conductele si sa se sufli cu aer comprimat Daca esti hotarat si doresti sa achizitionezi o pompa noua , se recomanda sa se desfaca pompa sa se spele deoarece interiorul pompei este protejata cu o solutie care in contact cu lichidul de frana produce o reactie chimica rezultand aer in instalatie (poate nu explic 100 % corect , ![]() Te poti documenta foarte bine in acel topic ,am specificat ce poate fi mai important !! Bafta !! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
KTC |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Ai 2 variante:
1. Ori iti raman blocati etrierii (asta in cazul in care sunt vechi, piston ruginit, etc) dar daca ai zis ca i-ai schimbat nu ar trebui sa fie problema asta. 2. Cand aveam eu vreo 14 ani stiu ca tata a umblat in pompa de frana sa-i schimbe garniturile si a inversat ceva din greseala si la fiecare frana nu se elibera presiunea din circuit si mergeau rotile infranate de ieseau fum din ele, in special cele de pe fata. Pana la urma a desfacut pompa de frana, a inversat la loc si s-a rezolvat problema. O poma de frana dublu fara conducta de by-pass e 50ron si cea cu by-pass cred ca e un pic mai scumpa. Pompa de frana de uzina nu am vazut, erau doar de Iasi. La 50 de ron cat am dat pe ea nu cred ca mai merita sa o repar pe cea veche, avand in vedere ca e montata tot, numai sa o pui pe masina. Daca zici ca problema o ai de cand ai cumparat masina ... e clar ca fostul propietar a umblat la pompa. This post has been edited by KTC: 7 May 2008, 14:22 |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
Cel mai probabil ramane etrierul blocat. Cauza? Probabil garnitura de la etrier.
Chiar daca ai schimbat etrierul e posibil sa aiba probleme chiar si nou. Am auzit cazuri. |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#18
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
astazi mi-am rezolvat si eu problema asta cu rotile infranate. garnituri de rahat schimbate in noiembrie. azi le-am schimbat dinnou am schimbat si pompa de frana eu nu am cumparato ca am avuto aproape noua. deci in concluzie a fost vorba de pisonase etrieri intepenite, sper sa fi rezolvat problema bine ca de data asta am facuto eu nu m-am mai dus la nici un specialist; la probe sa comportat excelent franeaza in acelasi timp si deblocheaza in acelasi timp, iar de incalzit nu se incalzesc cel putin pe perioada probelor si inca vreo 5 km cu franari dese
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
jon |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
salut !tin sa va spun ca am cumparat si am schimbat pompa de frina,iar rezultatul este atit de uimitor incit m-a facut sa ma hotarasc sa o vind:SE INCING ROTILE FATA!
![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(jon @ 12 May 2008, 07:28) salut !tin sa va spun ca am cumparat si am schimbat pompa de frina,iar rezultatul este atit de uimitor incit m-a facut sa ma hotarasc sa o vind:SE INCING ROTILE FATA! ![]() QUOTE(MECCA @ 6 May 2008, 16:56) e posibul sa fi umblat cineva la tija de reglare din servo.Fa astfel: salta masina sus de fata.Invarte cu mana de roti.Se invart greu?? daca da slabeste pompa de frana din cele doua piulite de 7 (iti terbuie cheie de 11) si invarte din nou de roti.Merg usor?? daca da mai strange un pic surubul de reglaj care apasa pe pistonasul din pompa strange din nou pompa pe servo normal, apasa de cateva ori frana si invarte iar cu mainile de roti.daca merg usor ai rezolvat problema.BAFTA L-am citat , pe colegul forumist in speranta ca ai verificat ce a scris el mai sus ,sau ?? Starea pistonaselor ,garniturilor ,etrierilor ,furtunele racord dintre conducta si etrier , arcurile de la placute , urechile placutelor de frana , suportul de la placute in ce stare sunt ??? |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
jon |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
tija de la servo am slabit-o incit a coborit pedala la jumatate asta ca sa fiu sigur,placutele culiseaza usor nu ramin blocate,etrierii la fel ,arcurile la placute le-am pus noi .dupa ce am aerisit de mi-au sarit capacele dupa metoda citita pe acel linck am suspendat-o si am invirtit de roti si au mers usor!am plecat cu ea in oras iar dupa 6-8 kilometri sau bocat rotile(se simtea ca sunt blocate dupa cum tragea masina).am mers acasa am facut aerisire(rotile sau incins in asa hal incit nu am putu tine piulitele in mina)si si-a revenit am parcurs din nou acelasi traseu dar iar sau incins
![]() dura ce sau incins iar am suspendat-o si am rotit de roti care mai greu dar s-au invirtit e posibil sa nu fi facut aerisirea bine(cu toate ca am urmat in tocmai pasii descrisi pe acel linck)si sa se incinga din cauza asta? This post has been edited by jon: 12 May 2008, 08:15 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Minel |
![]()
Post
#22
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(jon @ 12 May 2008, 08:11) nu mai stiu ce sa fac!aa si daca are vreo importanta am observat ca atunci cind incep sa se incinga se intareste foarte tare pedala! dura ce sau incins iar am suspendat-o si am rotit de roti care mai greu dar s-au invirtit.furtunele sunt noi iar cilindri din etrier au garnituri noi,nu sunt ruginiti -sunt buni Problema la tine este ca nu iti revin la loc pistonasele in etrier Daca tot ai schimbat atatea ,ti-as sugera sa schimbi si pistonasele (maxim 20 ron 2 buc. ) , etrierii ii cureti cu o bucata de lemn , si ii montezi la loc ,la montare se unge atat garnitura cat si pistonasul cu lichid de frana si apoi se introduce prin presare Mai poti sa cureti suportul placutelor de frana cat si urechile placutelor de frana ,cu o pila rotunjesti capetele urechilor si apoi le ungi cu un pic de lichid de frana si ar trebui sa nu mai ai probleme Eu o data la 2 luni fac acesta operatiune, si nu am probleme cu asa ceva si am frane de iesi prin parbriz ! Bafta mare ! This post has been edited by Minel: 12 May 2008, 08:24 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
jon |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
o sa incerc sa schimb si pistonasele alea!of doamne sper sa mearga ca mam saturat citi bani am bagat in ea!
![]() <span class='edit'>13 May 2008, 07:52:</span> am desfacut din nou rotile ca sa schimb pistonasele la etrieri dar nu a mai fost cazul pentru ca am observat ca daca pun frina de mai multe ori se blocheaza roata dar pistonasul se retrage in momentul in care dau drumu la aerisitor ,deci nu este blocat nici unul din ei dar ramine pompa sub presiune si nu stiu de ce!aerisire... m-am saturat cita aerisire am facut!si am mai observat ca dimineata cind plec de acasa e pedale moale si am frine bune dar in 5km incepe se se intareasca pina ajunge ca atunci cind e motorul oprit da frina tine destul de bine!mai veti vreo idee? This post has been edited by jon: 13 May 2008, 08:42 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(jon @ 12 May 2008, 08:56) am mai observat ca dimineata cind plec de acasa e pedale moale si am frine bune dar in 5km incepe se se intareasca pina ajunge ca atunci cind e motorul oprit da frina tine destul de bine!mai veti vreo idee? Posibil si de la servo , de zici ca se intareste ,motorul functioneaza bine ,ma refer sa nu traga aer fals pe la servo,are rateuri ,merge in ralanti neregulat ?? Sincer ,eu unul am ramas fara idei ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
cs 19 edy |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 13 May 08 ![]() |
Grija mare la cum aierisesti rotile. incepe operatiunea cu motorul oprit de la roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, apoi stanga. repeta operatiunea cu motorul pornit si ai scapat de problema asta.
![]() |
--------------------
dacia 1310
tlx
1988
|
|
jon |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
salut!
![]() ![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
Minel |
![]()
Post
#27
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(jon @ 14 May 2008, 07:46) am cumparat alta de la magazinul vecin dar de uzina la 108 lei am facut un pic de aerisire si nu se mai blocheaza se mai incalzeste un pic roata din dreapta care cred eu e din cauza aerisirii fiindca sunt convins ca nu e ca la carte Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema intr-un final ![]() Metoda este "la pedala " ,si mai este si cea cu cadere libera In prima faza. 1- desfaci manocontactul de la pompa, este situat pe partea stanga a pompei in partea de jos, paremise cu o cheie de 22 Se incepe cu circuitul cel mai indepartat dupa cum urmeaza : 2- apoi incepi cu roata stanga spate ,dai cateva pedale ,ti apasat , aerisesti ,se poate repeta operatiunea de cateva ori 3-apoi urmeaza roata dreapta spate (tot asa ) 4-roata dreapta fata 5-roata stanga fata 6-se aeriseste circuitul de by-pass de la purja de la pompa 7-se infileteaza la loc manocontactul si gata ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
jon |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
o sa incerc metoda asta ca eu sigur am incurcat rotile ieri cind am aerisit si oricum nu am aerisit destul de bine ca se vede de la pedala ca e un pic cam elastica nu ferma cum ar trebui!o sa postez din nou cind aerisesc sa va spun daca se schimba ceva dar pina atunci sunt fericit ca nu se mai blocheaza!
![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
andy_03_JMX |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 May 08 ![]() |
am si eu cam aceeasi problema... dar la mine cand se bloceaza rotile trebuie sa opresc pe dreapta si sa apas cat de tare pot frana de doua trei ori si gata se debloceaza, mi se intampla cam la 60 de km parcursi
am schimbat garnituri placute arculete si tot degeaba ..... dar nu am umblat la pompa si nu as vrea sa o schimb vreo idee?????????aerisirea ca la carte si conducte spalate.....astept si eu un sfat ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia berlina
dacia berlina
1998;fara proiectoare
- gr-03-jmx
|
|
Minel |
![]()
Post
#30
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(andy_03_JMX @ 14 May 2008, 22:07) am si eu cam aceeasi problema... dar la mine cand se bloceaza rotile trebuie sa opresc pe dreapta si sa apas cat de tare pot frana de doua trei ori si gata se debloceaza, mi se intampla cam la 60 de km parcursi am schimbat garnituri placute arculete si tot degeaba ..... dar nu am umblat la pompa si nu as vrea sa o schimb vreo idee????????? Sigur ai probleme la pompa , din moment ce ai scris ca "ti se bloceaza rotile " ,ma rog nu ai specificat care dar ma gandesc ca toate , ar fi chiar o ironie sa fie doar de la roti si nu de la ce comanda franarea, adica pompa de frana Posibil garniturile pompei gonflate datorita mai multor factori in special de la calitatea precara a lichidului de frana . Demonteaza pompa ,verifica starea garniturilor , si a pistonaselor , si apoi revino cu rezultate ! Bafta !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 01:52 |