DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pregatirea masinii pentru vara, Ce trebuie sa fac la iesirea din iarna ?

logan1.5dci
post 21 May 2008, 11:40
Post #1


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




Am cautat un astfel de indrumar , da n-am gasit . Sa nu se faca nimic ? Faceti ceva in acest sens ? Nu se da cu aspiratorul pe la AC ?(eu n-am)
Eu am schimbat doar cauciucurile , am pus de vara , nimic altceva si va intreb pe voi , trebuie sa mai fac ceva ? A ,am mai facut ceva , am reinceput s-o dau cu ceara(4-5 spalari fara spuma), nu cred ca e pregatire de vara , da iarna n-o dadeam.

E mi-am mai amintit ceva , trebuie sa vad unde am pus parasolarul asta toamna .
Cauciucurile de iarna le puneti in beci la racoare ? Bagati in saci de polietilena , sa nu se usuce ?

Am gasit un articol , sper sa fie doar un inceput .


"Am scăpat de sezonul rece, iar meteorologii au anunțat deja o vară cu temperaturi de 40 de grade. Sătui de sfaturile despre cum să-și pregătească mașina de iarnă, șoferii nu trebuie să uite că autoturismul are nevoie de aceeași rigurozitate și în pregătirea pentru sezonul cald.

Primul pas este înlocuirea anvelopelor de iarnă cu cele de vară. Prețurile variază între 155 de lei și 600 de lei, în funcție de dimensiuni, calitate și producător.

Am ales câteva exemple pentru pentru cele mai uzuale dimensiuni de roți. Pentru anvelopele 165/65/14 (banda de rulare, raportul dintre lățimea anvelopei și înălțimea talonului, diametrul jantei), prețurile variază între 155 lei modelul EX601 de la Nankang și 320 lei Energy Saver de la Michelin.

Pentru 175/65/14 prețurile merg de la 154 lei modelul RX615 Nankang până la 330 lei Energy Saver, Michelin. Cauciucurile 185/65/15 au prețuri cuprinse între 175 - Kenda KR-02, Komet și 422 lei - Energi Saver, MichelinCele cu dimensiuni mai mari sunt ceva mai scumpe.

Anvelopele 195/65/15 costă de la 176 lei TNG Star Performer, HP până la 375 lei A349,Yokohama sau 475 lei Energy XVI, Michelin.

Pentru dimensiunile 205/55/16, prețurile sunt cuprinse între 184 lei SA-05, Goodride și 559 lei ER 300 RFT, Bridgestone Turanza.

Și lichidul de spălat parbrizul trebuie schimbat în funcție de sezon. Dacă cel de iarnă dizolvă gheața și rezistă până la - 20, - 40 grade celsius, cel pentru sezonul cald conține substanțe cu proprietăți antistatice, antiinsecte, antiaburire și anticorozive. Prețurile sunt pentru toate buzunarele de la 10 lei la 30 de lei. Pentru pretențioși, există și detergenți sau balsam pentru caroserie cu aceleași proprietăți antistatice și anticorozive.

Pentru șoferii mai grijulii, pregătirea mașinii pentru vară începe cu o vizită în service pentru completarea sau schimbarea cu totul a uleiului de motor cu unul cu vâscozitate mai mare, remedierea eventualelor scurgeri din sistemul de răcire, verificarea plăcuțelor de frână pentru preîntâmpinarea eventualelor probleme legate de frânare, verificarea bujiilor și a situației acumulatorului, a articulațiilor mașinii și a suspensiilor (amortizoare și arcuri) și înlocuirea lor în cazul unei uzuri semnificative, verificarea instalației electrice (faruri, stopuri, lumini de semnalizare) și corectarea oricărei defecțiuni. "
sursa Autonet

This post has been edited by logan1.5dci: 21 May 2008, 12:07


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 21 May 2008, 13:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(logan1.5dci @ 21 May 2008, 11:40)
Pentru șoferii mai grijulii, pregătirea mașinii pentru vară începe cu o vizită în service pentru completarea sau schimbarea cu totul a uleiului de motor cu unul cu vâscozitate mai mare, remedierea eventualelor scurgeri din sistemul de răcire, verificarea plăcuțelor de frână pentru preîntâmpinarea eventualelor probleme legate de frânare, verificarea bujiilor și a situației acumulatorului, a articulațiilor mașinii și a suspensiilor (amortizoare și arcuri) și înlocuirea lor în cazul unei uzuri semnificative, verificarea instalației electrice (faruri, stopuri, lumini de semnalizare) și corectarea oricărei defecțiuni.
*



Astia-s dementi!!!
1. Uleiul de motor e multigrad. Un 0W-40 te duce perfect vara-iarna. Manualul masinii nu specifica nimic de ulei si de anotimp.
2. Scurgerile le repari cand o patesti, indiferent de anotimp.
3. Verificarile se fac la revizie (bujii, placute frana, acumulator, articulatii, suspensii, etc), nu e necesar la schimbarea anotimpului.
E chiar fain: cand ies din iarna sa verific daca imi merg farurile... Si daca nu-mi merg, oare iarna nu am vazut sau care e faza?

Chiar penala ultima parte a articolului. La masina tre'a sa-i faci revizia periodic si sa-i pui consumabile corespunzatoare (adica nu apa in loc de antigel sau in loc de lichid de parbriz) si cam atat. Ah... si benzina... motorina...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 21 May 2008, 21:38
Post #3


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Nu prea ai ce sa ii faci. Poate doar o spalare interior + exterior, sa ii montezi cauciucurile de vara. Si eventual un polish ... smile.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fabius
post 24 May 2008, 01:32
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 23 May 08




Schimbi cauciucurile de iarna cu cele de vara ( eventual de viteza b-) )
Scoti lanturile, cum spunea si colegul de mai sus o spalatura buna si cam atat.
Ar fi mai multe de zi despre trecerea de la vara la iarna decat invers.


--------------------
volkswagen transporter 1990 - gl 02 wvm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ttudor
post 25 May 2008, 12:29
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 20 December 07




QUOTE(roland @ 21 May 2008, 14:00)
Astia-s dementi!!!
...
Chiar penala ultima parte a articolului. La masina tre'a sa-i faci revizia periodic si sa-i pui consumabile corespunzatoare
*

E clar ca sfaturile alea sunt exagerate pentru o masina cat de cat noua si intretinuta - da' is uneori utile pentru masini de 15 - 25 - 30 de ani, cum mai sunt multe pe meleagurile noastre, la care proprietarii de obicei nu le mai fac revizii anuale, ci doar ITP odata la 2 ani, si la care dupa o iarna mai serioasa trebuie sa se uite ce subansamblu o mai picat intre timp..
La astfel de masini deseori proprietarii circula foarte putin iarna, si mult mai mult vara, si multe chestii cedeaza "de batranete" - furtune cu lichid de racire cu cauciucul copt, radiator mancat de rugina care se sparge cand trece printr-o groapa, baterie care daca la iesirea din iarna nu a fost incarcata cu un redresor il lasa in mijlocul drumului, becuri care fac scurt datorita apei patrunse in far in timpul iernii etc.. smile.gif
Tot la asemenea masini apar probleme care la o masina contemporana rareori apar, mai ales daca proprietarul nu se pricepe sa o intretina - desi are ITP-ul facut de un an, masina porneste si merge ok primii 10 km, doar ca sa se blocheze toate placutele de frana / sabotii mai incolo iar masina nu mai inainteaza un metru oricat ai accelera... rolleyes.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 25 May 2008, 20:12
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Eu as face urmatoarele...primavara, cum e putin mai cald, daca nu le-as face si iarna: As spala pe dedesubt, peste tot, ca sa se duca toate substantele anticorozive cu care se da pe drum iarna, as da bordul cu ceva sa nu crape de la soarele ce urmeaza sa il incinga(la masinile mai noi poate nu e cazul) si cam atat.


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koldun
post 25 May 2008, 20:39
Post #7


un om


Group: Members
Posts: 763
Joined: 1 November 07
From: CT




Cu ce substante anticorozive se da pe drum iarna, ca asta n-o stiam?! Lumineaza-ma si pe mine, te rog.
Succese!


--------------------
Renault Captur TCe 0.9 2016
Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 25 May 2008, 20:42
Post #8


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




..... smoala ? biggrin.gif
Cred ca de antiinghet era vorba .

This post has been edited by logan1.5dci: 25 May 2008, 20:44


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 25 May 2008, 21:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Scuze, antiderapante. Eu ma gandeam cum corodeaza tabla.. smile.gif

This post has been edited by eXtenSion: 25 May 2008, 21:07


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koldun
post 25 May 2008, 21:26
Post #10


un om


Group: Members
Posts: 763
Joined: 1 November 07
From: CT




sad.gif Mare pacat. Si eu care ziceam ca m-am facut cu un strat de anticoroziva moca! Pacat, mare pacat! sad.gif
Succese! wink.gif


--------------------
Renault Captur TCe 0.9 2016
Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 21:30
Forum Renault