DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 3 probleme in 24 ore

andi
post 20 Dec 2004, 23:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 04
From: Bucuresti




va salut,
sunt un vechi cititor al acestui forum. stiu ca problemele mele au mai fost in parte discutate, dar problema mea pare sa fie una mai delicata

va descriu pe scurt ce probleme amavut in ultimele 24 de ore cu supernova mea confort (39 de mii de km). Mentionez toate cele 3 probleme, poate careva din voi sa faca vreo legatura intre ele.
1. Am vrut sa fac plinul, benzina era aproape de terminate si din pompa imi venea benzina inapoi. Am stat 25 de minute sa bag 30 de l. Am schimbat gura umplere cu una originala luata de la magazin dacia de pe Mihai Bravu si montata in service si de atunci e prima oara cand alimentez cu benzina
2. Releul de stergatoare cand actioneaza cand nu faza temporizata si cea urmatoare. Faza cea mai rapida merge fara probleme
3. Problema cea mai grava. (primele 2 se intamplau ieri). Pornesc normal azi, merg 300 de meti, opresc 30 de minute, dar la cheie, electromotorul invarte de zor dar nu porneste. Sigur pe mine, scot spray-ul de contact, dau pe mufa senzorului de turatie.. nici un rezultat. Mai stau 5 minute, dau cu spray pe mufa de la bobina. .pleaca. Bucuros, ma intorc repede acasa, drum de 5 minute, opresc. Dau iar la cheie.. aceeasi problema. Scot capacul de la rezervor, nu se aude nici un fas.
Curat senzorul de temperatura, cu toate ca stiu ca nu are nici un folos, scot mufa de la calculator si o pun la loc (nu ii dau cu spray pt ca imi e frica sa nu fac vre-un scurt), dau la cheie. nimic. incerc cu cealalta cheie de rezerva, la fel, electromotorul invarte nervos, dar motorul nu porneste

Mentionez ca in aceasta perioada cat a mers motorul s-a comportat perfect.
L-am pus pe tata sa puna mana la teaza de esapamant si ies gaze cat invarte electromotorul (deci cade varianta catalizator, toba infundata).
Maine mai am 4 variante dar sunt f sceptic de rezultat: sa incerc sa ii curat motoras pas cu pas, sa verific mufa de la UCE decoder, sa ii deconectez bateria 10 mintute dupa care sa o pun la loc si sa curat senzorul de turatie in totalitate, nu numai contactul.

Cu alte sfaturi/idei ma poate ajuta cineva? Nu pot sa spun decat ca sunt panicat si disperat ca raman fara masina in perioada asta.

Multumesc




--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 Dec 2004, 12:53
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Am sa incerc sa iti raspund punctual:

1. incearca sa schimbi pompa ... si mie mi s-a intamplat de cateva ori figura asta dar numai la anumite pompe la benzinarii diferite.

2. celmai probabil un contact imperfect sau releul de stergatoare nu mai face contact. Releul care comanda stergatoarele se afla sub bord, prins de tabla, un partea de sus a bordului, impreuna cu releul FLASH.Ca sa ai acces la el va trebui sa dai jos masca din plastic de sub bord (cea care contine si capacul de la sigurante.

3. Problema frecvent intalnita de mine la DSN-urile mai vechi de 2 ani. Solutia (aparent) sta in curatarea contactelor de la sigurantele/releele care se afla in compartimentul motor. La mine de exemplu era o problema cu contactul sigurantei care comanda releul de actionare al aprinderii electronice.

Bafta multa si neaparat sa ne soui ce ai rezolvat!


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Dec 2004, 13:27
Post #3


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




As vrea sa mai punctez si eu cateva lucruri:
la pct 2. - Pe viteza mare, stergatoarele sunt alimentate direct, fara a mai trece prin vreun releu/rezistenta ceva. Deci problema este de la releul stergatoarelor. Poate (sanse mult mai mici) de la comutatorul de la volan. Eu as mai verifica si prezenta apei in zona releului de stergatoare (ce pozitie infecta...) si o eventuala siliconare a parbrizului (intre cheder si caroserie).
la pct. 3 - as recomanda si o schimbare de relee din compartimentul motor, mai ales cel care alimenteaza injectoarele (mai predispus la probleme)

Ar fi prins bine si o o descriere a comportamentului martorului antidemaraj (ledul pe bord)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andi
post 21 Dec 2004, 16:04
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 04
From: Bucuresti




ledul antidemaraj se comporta normal.. 3 secunde aprins cum pun contactul dupa
care se stinge.
Diseara o sa decuplez bateria si o sa curat contactele la sigurantele/releele din compartimentul motor.
Multumesc Liviu & Klaus. Ca intotdeauna, cu sfaturi de profesionisti.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 21 Dec 2004, 17:57
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Eram in service si a venit o DSN care nu a mai pornit. Mecanicul a scos furtunul de tur si nu venea benzina. Problema: pompa de benzina blocata. Solutia: a inversat firele care alimenteaza pompa (pompa se invartea in sens invers). Dupa ce a recuplat firele in pozitia normala motorul a pornit.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 21 Dec 2004, 20:12
Post #6


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Probabil ca o resetare provocata de deconectarea bateriei va da rezultate, am un vecin cu o SN, de fiecare data cand are probleme de gen - stergatoare etc., scoate plusul cateva minute si curata mufele, eu zic ca ajuta.

Revin: daca se dovedeste a fi o problema de soft, probabil ca rescrierea acestuia ar fi o solutie - si OS-urile, si softurile de tel. mobile se mai rescriu / reinstaleaza din cand in cand, apare o noua versiune etc.

This post has been edited by RIon: 21 Dec 2004, 20:18


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dudy
post 21 Dec 2004, 20:44
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 21 November 04
From: Pitesti




1. pune contactul si asculta daca merge pompa de benzina(tre sa fie liniste)se aude doar 2-3 secunde de la punerea contactului.daca merge ok,pasul urmator:
2. la compartimentul motor (vazut din fata)pe oala amortizorului dreapta ai un buton rosu apasa pe el si vezi daca se aude ceva(un clic ca si la intrerupatorul de acasa aproximativ) este contactul general care din cauza socurilor (functie:decupleaza alimentarea electyrica a benzinei pt a nu lua foc in caz de impact) dar mai se intampla si la gropi
bafta si tine-ne la curent


--------------------
cp...urmeaza super nova - AG 99 DUD
dupa 2 blituri,daca nu sunt in spate sunt in dreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andi
post 21 Dec 2004, 21:11
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 04
From: Bucuresti




am ajuns acasa am decuplat minusul de la baterie si in timpul asta am curat cu spray de contacte tot ce insemna contacte in cutia de relee/sigurante din compartimentul motor. Dupa care am pus la loc minusul la baterie, la prima cheie hrrr, hrrr, dar la a doua a pornit victorios spre bucuria enorma a celui care va scrie.
Dandu-mi seama ca problema devine controlabila am scos senzorul de turatie si l-am curatat temeinic si inca o data am curatat contactul lui, apoi am dat jos filtrul de aer si am curatat contactele de la motorasului pas cu pas.
Am dat la cheie de vreo 10 ori dupa aceea si de fiecare data a pornit normal.
Releul de stergatoare vad ca fuctioneaza bine acum. Cu prima ocazie o sa ii fac o revizie si sa ii aplic o protectie.
Multumesc inca o data pt sfaturi si sa nu aveti probleme cu masinile voastre, mai ales ca se anunta ca vin zapezile smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Dec 2004, 10:18
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




@Rion: Si daca se poate sa puna un Fedora, un Slackware, un Debian, un Redhat, un Suse sau chiar un BSD, ca am auzit ca-s mai stabile... Eu zic sa fim seriosi la sfaturi de-astea...

@dudy: butonul rosu de intrerupere a circuitului (electric) de alimentare a pompei de benzina in caz de acident se defecteaza rar. Este de fapt o bila metalica care inchide circuitul si in momentul aplicarii unei forte asupra ei "pleaca" din locas si astfel deschide circuitul si nu se mai alimenteaza electric pompa.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andi
post 29 Dec 2004, 17:52
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 04
From: Bucuresti




Revin cu noutati:
la problema 2 cu stergatoarele: problema a reaparut si am scos releul temporizator si am curatat contactele. Dar buba nu era de acolo. Problema era de la mufa care alimenteaza motorasul stergatoarelor. Am curatat papucii de la acea mufa si vad ca merge OK de atunci
la problema 3 cu pornitul: a fost criminal. Am crezut ca am rezolvat-o prin curatarea contactelor si senzorilor. Dar, incepuse sa ma lase cand imi era mai drag, adica dupa ce parcam pe undeva si mi se atragea atentia nu pot sa las masina acolo si cand sa repornesc.. hrrr, hrrrr, hrrrr.. nimic. Enervat, am desfacut tooate contactele pe care le vedeam si de aplicam spray de contacte. Nimic spectaculos. Am inlocuit si releele din compartimentul motor si tot asa.. cand pornea, cand nu. Dupa ce am dat jos conectorii negrii in care intra releele din compartimentul motor am vazut ce un papuc de la releul de injectoare nu mai are siguranta care il face sa stea fix in soclu.. si practic, cand bagam releul in soclu el culisa in jos si facea un contact superficial cu picriorusl releului. Dupa ce l-am fixat cum trebuie, de cateva zile nu m-a mai suparat
la problema 1 cea cu alimentatul cu benzina extrem de greu (da benzina afara pe langa furtunul de la pompa) tot nu s-a rezolvat. am incercat la alte 3 pompe si la fel. Gura de umplere a fost luata de la magazin Dacia si e pt benzina fara plumb (are orificiu mic). M-am uitat la cea veche crapata si nu se pot inversa cele 2 furtunuri care intra in ea (unul e de retur cred, unul de la valva de purjare). Exista vreo explicatie pt acest fenemen ciudat? O sa incerc sa lipesc cotul vechi si sa il pun la loc sa vad daca problema dispare.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 18:31
Forum Renault