NOVA CU INJECTIE, motorul se tureaza aiurea
![]() ![]() ![]() |
NOVA CU INJECTIE, motorul se tureaza aiurea
Stavreschi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 13 February 05 From: GALATI ![]() |
|
||
--------------------
dacia Logan 1,6 l
GTI
- Gl xx xxx
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#2
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Care-i problema?
Incearca sa ridici piciorul de pe acceleratie mai intai si apoi apasa ambreiajul.... ce se intampla? Toata povestea asta este data de gestionarea electronica a injectiei. Calculatorul este setat sa accelereze/deccelereze motorul dupa o anumita panta din diverse considerente (poluare, existenta distributiei cu curele dintate etc). Daca vei incerca sa ii dai spritz-uri o sa vezi ca nu se accelereaza atat de rapid ca la carburator. Si Oltcit-ul avea niste amortizoare pe parghia de acceleratie a carburatorului care proteja motorul de socurile spritz-urilor. This post has been edited by tunderbird: 14 Feb 2005, 16:27 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Stavreschi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 13 February 05 From: GALATI ![]() |
![]() Repet, am destulă experiență la condus, ca să îmi dau seama când nu iau piciorul de pe accelerație și apuc să calc deja ambreiajul. În plus, la motorul de Novă cu injecție (nu știu dacă și la cel cu carburator) există un cititor magnetic al turației, montat pe motor undeva unde este și evacuarea gazelor arse (așa am impresia, cel puțin !!) și care când problema devine extrem de supărătoare îl deșurubez si îl cenzuratătz de funingine bine. Problema nu mai este atât de evidentă, dar persistă și se accentuează, de fac operația la 2-3 săptămâni. Am verificat injecția pe calculatoarele serviceurilor de 3-4 ori (pe la unități diferite) și m-am plictisit ca să mi se spună întotdeauna că nu are nimic !!!! |
--------------------
dacia Logan 1,6 l
GTI
- Gl xx xxx
|
|
cristimm |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Senzorul de turatie este amplasat intre motor si cutie in dreptul coroanei, inspre radiator. Se desface cu o cheie de 10 in 30 secunde si se sterge cu o carpa.
Sonda Lambda e amplasata pe galeria de evacuare, se desface mai greu dar e bine sa o cureti si pe aia din cand in cand (la 30k km cred ca e suficient). |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
anndi |
![]() ![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
ba si ai mei au nova GTi din 99 si exact aceeasi problema. la relanti cand ii dadeam sprituri nu se tura motoru aproape deloc. o fost dusa la service si baetii aia de acolo a zis ca era calculatoru plin de apa(dar ca au fost baeti de treaba au curatat sonda lambda). nu stiu ce i-au facut dar problema nu a pre fost rezolvata. si amu daca ii dau sprituri tot nu creste turatia la relenti(numai o tenta si la kick downuri reactioneaza tarziu), iar la deceleratie cand calc ambreiaju tot se mai tureaza un pic motoru da nu exagerat. de aceeasi problema s-a plans si un prieten care are berlina pe injectie. asta e injectie monopunct bosch+dacia
![]() |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
uau |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Problema cu turatul se rezolva din motorasul de relanti. Daca va duceti la service o sa va spuna ca trebuie schimbat corpul clapeta. In nici un caz!!! Se schimba doar motorasul de relanti dupa care se regleaza la un test de calculator. Eu am avut aceeasi problema si sunt la al 3-lea motoras. Am o nova Gti din 2000. Vi s-a intamplat sa se tureze masina singura? Adica sa osileze intre 900 si 1500 in continuu? Aceeasi problema.
|
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#7
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
la mine oscilatul aiurea era de la lipsa dopului minunat din corpul injectorului (acolo unde trebuia sa vina furtunul de la "instalatia" de recirculat vapori care nu prea e pe dacii)
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dralex |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 1 March 05 ![]() |
Am si eu o Dacie pe injectie si pe langa probl cu motorasul de relanti am una si mai nasoala.
Zilele trecute am facut plinul la OMV si dupa ce am mers nitel cu masina am observat ca la mai mult de 2000 rot/min se intrerupe pt o fractiune de sec motorul si se aprinde becul de la injectie, ca atunci cand pornesti motorul. A doua zi a facut la fel si i-am pus in benzina o solutie de curatat injectoare si parca isi mai revenise. Am mai mers cu ea si urmatoarea zi si tot a mai facut faza de vreo 2 ori. Probl grava a aparut dupa inca o zi, cand dupa ce am mers cateva sute de metri a inceput sa faca urat, adica incepea sa se tureze motorul singur la relanti si cand pana la urm se stabiliza si vroiam sa plec de pe loc se oprea. Am incercat sa ma intorc cu ea in parcare dar nu am reusit pt ca a murit de tot. Cand incerc sa o pornesc nici nu se mai aprinde becul de la injectie. Are idee cineva dc se mai poate face ceva? sau s-a dus computerul? Si dc ar fi asa, are cineva idee cat ar costa unul (dc motorasul de relanti e 4 mil, mi se face groaza cand ma gandesc). |
--------------------
Dacia
Nova GTi
- B 00 XXX
|
|
plush |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
salut !
am si eu o problema . in timpul mersului se tureaza aiurea din 3 in 3 secunde . rareori insa se intampla . se tureaza pana la 3000 si ceva scade si tot asa chiar dc e in viteza , chiar daca e scoasa . opresc motorul , o pornesc din nou si nu mai face . ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
Ov |
![]()
Post
#10
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
cand aveti probleme d'astea, curatati si verificati cele 2 relee si 2 sigurante din compartimentul motor responsabile de injectie. 90% din probleme de acolo vin
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
plush |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
CARE SUNT ACELEA ? UNDE SUNT ?
21 Jun 2008, 12:11: am fost la niste baietii care monteaza muzica, alarme , xenon etc pe masini si mi-au zis ca e de la motorasul care regleaza relantiul , care cica e sensibil . acelasi lucru mi-a zis si fostul proprietar al masinii . acum nu mai face . mi-au umblat baietii aia la firele de intra in el si la pozitia lui . daca e sa mai imi faca probleme il voi schimba . mersi de sfaturi . This post has been edited by plush: 21 Jun 2008, 12:11 |
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
Executron |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu de cand tin minte face asa chiar credeam ca e un feature. La mine se manifesta la apasarea ambreiajul cand mergi cu oarecare viteza se tureaza 100-200 rpm pooate mai mult nu am stat sa analizez. Ma gandeam ca e special facut ca sa fie mai lina schimbarea de viteza
![]() Ov cred ca se refera la releele din partea dreapta cum te uiti din fata nu? This post has been edited by Executron: 21 Jun 2008, 17:51 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
plush |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
QUOTE(Executron @ 21 Jun 2008, 17:50) Eu de cand tin minte face asa chiar credeam ca e un feature. La mine se manifesta la apasarea ambreiajul cand mergi cu oarecare viteza se tureaza 100-200 rpm pooate mai mult nu am stat sa analizez. Ma gandeam ca e special facut ca sa fie mai lina schimbarea de viteza ![]() Ov cred ca se refera la releele din partea dreapta cum te uiti din fata nu? Triptronic ![]() da la releele din fatza This post has been edited by plush: 22 Jun 2008, 11:49 |
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
la nova nu stiu unde sunt releele. La berlina erau pe contra-aripa stanga (aia de langa axul drumului)
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
La fel sunt si la Nova. Pe contra-aripa din stanga(partea soferului adica, deci dreapta cum priviti motorul)
Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
plush |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
QUOTE(uau @ 16 Feb 2005, 16:29) Problema cu turatul se rezolva din motorasul de relanti. Daca va duceti la service o sa va spuna ca trebuie schimbat corpul clapeta. In nici un caz!!! Se schimba doar motorasul de relanti dupa care se regleaza la un test de calculator. Eu am avut aceeasi problema si sunt la al 3-lea motoras. Am o nova Gti din 2000. Vi s-a intamplat sa se tureze masina singura? Adica sa osileze intre 900 si 1500 in continuu? Aceeasi problema. eu am exact aceeasi problema , am descris-o mai sus in acest topic. tu cum ai rezolvat-o ? mie mi s-a zis sa schimb motorasul , am mai citit pe forum si lumea lai vb de senzorul de turatie . cineva mi-a zis cica sa ii scot o borna de la baterie , s-o las asa fara curent un timp , apoi sa o las doar cu contactul pus vre-o 10 min si apoi alte 10 min cu motrorul pornit si sa vad dc mai face dupa .... ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
Hacker |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Toate Motoarele de Renault fac asa, inclusiv Toyota Corrola. Si la SN e aceeasi problema si la Logan, la toate face asa. Nu e nici o problema daca masina se tureaza cu 200rpm dupa ce accelerezi in treapta apoi schimbi viteza.
Succes.. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:31 |