Solenza si drumurile forestiere
![]() ![]() ![]() |
Solenza si drumurile forestiere
Ryco1 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|||
slider2 |
![]()
Post
#62
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
pe drumuri forestiere nu prea am fost cu solenza, dar pe drumuri de tara si pe camp am fost. ce sa zic, desi pare ca are o garda la sol mai mare ca la masina din semnatura, mi s-a parut ca atinge cu scutul foarte repede de ceva mai inalt. oricum daca ai excursii de genul asta mai dese prin offroad, mai bine mergi cu un logan, sau un pick-up 4x4.
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bolidu |
![]()
Post
#63
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Drumuri forestiere ?! Astea sunt nimic in compatarie cu drumurile pe unde merg eu cu slz mea (acum a lu` tata) maine fac niste poze ca iar ajung pe acolo si pe seara le postez sa vedeti macadam ... de atins, am atins si eu ce sa zic dar acum deja am invatat gropile si damburile si stiu cum sa le incalec ca sa nu mai ating...
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Se pare ca la capitolul drumuri proaste,Solenza datorita garzii la sol foarte mici sta foarte rau.
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
casto vs03skp |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 March 09 ![]() |
aici cred ca slz sta mai prost in comparatie cu loganul sau alte masini...faza e ca are garda la sol mult mai joasa sh d asta atingem/ating d multe ori scutul...am fost nevoit odata sal indrept ca luasem cv nasol tare....slz e o masina d asfalt nicidecum d macadam sau drumuri pietruite...asa ca atentie la gropi ca costa....
|
--------------------
dacia solenza 2004
dacia solenza 2004
2004
- vs03skp
|
|
moustache |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
*casto vs03skp*, ajuta-ma un pic, doar ca sa-mi iasa tradurea, te rog confirma-mi daca:
sh = si d = de cv = ceva Nu mai comentez si de urmatoarele, care se pot accepta (fiind din graba): "sal indrept" "ca costa" Scuze de off-topic, da nu m-am putut abtine :-) |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Asteptam aventuri de macadam cu Solenza
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
Asi |
![]()
Post
#68
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu solenza am ajuns pe "S(h)atra" din targu lapus (pe undeva prin jur e un drum).
Numai bolovani dar am trecut (Pe acelasi drum un unchi care a mai trecut pe drumul ala si-a spart baia de ulei la o supernova) Ultima aventuara este un drum judetean care era un drum forestier dezafectat catre "focul viu" pe langa buzau. E teribil pe acolo, am reusit sa si sparg baia de ulei ![]() |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Se poate face ceva la Solenza pentru a mai inalta garda la sol ca cativa centimetri?
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
Asi |
![]()
Post
#70
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Inaltatoare de arcuri
|
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Se gaseste de cumparat aceste inaltatoare?
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Se poate inalta garda la sol si cu un anume tip de cauciucuri?
|
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
fara suparare dar mi se pare ca ai fost cam "egoist" punand acest nume topicului....daca tot suntem la cafenea trebuia sa pui un titlu gen "cu dacia prin padure" sau ceva ce sa le includa pe toate...s-ar fi implicat mai multa lume.....ca si supernova seamana cu solenza la constructie....si sfaturi pentru a adapta solenza ai fi primit si de la posesori de supernova....si iti spun eu...sunt cativa care ies cu ele de pe drum....ma rog....treaba ta.....dar vorba unui coleg...trebuia sa incerci cu un logan...numai bine
|
--------------------
-
-
-
|
|
Asi |
![]()
Post
#74
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
se poate inalta garda la sol prin inaltatoare de arcuri cum am mai spus.
De cumparat nu stiu daca se gasesc specific pt solenza dar un cilindru de aluminiu de diametru cel putin cat al arcului, prelucrat de un strungar pt prima spira a arcului si pentru fixarea pe suportul arcului e relativ usor de facut. In mod cert aluminiul la grosimea respectiva (cei 20-30-40-50mm care ii doresti in plus la inaltime) si la diametrul generos al arcului va rezista solicitarilor mecanice fara nici o problema. (cine nu e convins sa faca un calcul de RM, sau mai degraba un FEM pt corpuri 3d) Dar la ITP o sa aiba ceva de obiectat Ca fapt divers dacia 1300 este ceva mai joasa in spate "de origine", iar pt a sta masina ceva mai orizontal si mai ridicata de spate (ca si 1310) se puneau niste inaltatoare de arcuri de aluminiu de care spuneam. Dar mai nou stiu cazuri in care au fost nevoiti sa scoata aceste inaltatoare deoarece nu sunt legale (modificarea suspensiei). Varianta si mai ok presupune schimbarea arcurilor cu unele mai lungi si mai groase dar cu acelasi K (coeficient de rigiditate, sau elasticitate pt carcotasi - corect e "de rigiditate" in domeniul ingineresc) Cursa amortizorului se va modifica (se va mari pe partea descendenta) totul e sa aiba suficienta rezerva in sus, sa nu ajunga la limitarea inferioara, dar NU ESTE CAZUL, cursa este suficient de mare pt a acoperi un 30-50mm in plus. Cursa amortizorului o poti evalua facand diferenta de inaltime a caroseriei (a aripii de exemplu) fata de roata (centrul rotii de exemplu) in cazul in care masina sta pe rotile ei si in cazul in care masina este pe cric. Aceasta reprezinta cursa amortizorului pe care o are disponibila in sus (in jos cursa se va mari in cazul inaltarii deci e ok) Dar cum spuneam e o modificare care in mod sigur se va vedea la orice itp (poate doar cu arcuri schimbate nu se vede prea evident) si este motiv de respingere. Alta varianta care am vazut-o pe aici pe forum la cineva a fost introducerea inca unui arc mai mic in interiorul arcului normal (valabil pt puntea spate doar, pe fata e mcPherson si amortizorul se afla in arc, nu e loc de alt arc). Atentia trebuie acordata arcului sa aiba sensul infasurarii opus fata de cel al arcului existent pentru a nu se incaleca spirele in functionare (asa cum nu a facut respectivul user de aici daca gasesti topicul despre care vorbeam). Dar una peste alta e o modificare cam ne-ok inaltarea gardei la sol, afecteaza stabilitatea, la itp poti avea probleme, puntea fata e mai pretentioasa la modificare (ai amortizorul in arc), iar beneficiile exista in cazul in care masina respectiva circula preponderent pe drumuri nasoale (forestiere) caz in care iti recomand un ARO sau altceva sa nu chinui solenza pe drumuri de genul asta ca sigur articulatiile nu tin chiar daca o inalti. Cu alte anvelope se poate inalta nesemnificativ masina dar cu consecinte mult mai mari la abaterea vitezometrului, a kilometrajului, (mai evidente pt utilizator) si modificarea raportului de transmitere a miscarii de la motor la viteza automobilului prin modificarea razei de rulare ce duce in acest caz (marirea razei de rulare) la momente mai mari in transmisie si desigur si diagrama puterilor in functie de viteza se modifica si avecteaza o serie de parametrii. Sfatul meu este sa nu umbli la raza de rulare (cu anvelope mai mari) sin considerente mecanice. In plus (sau mai ales) mai exista un risc mare ca roata sa atinga de caroserie. Legal nu este posibil fara omologare ce vrei tu, nici nu e recomandat. This post has been edited by Asi: 15 Apr 2009, 18:28 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Multumes mult pentru sfaturi.
Cu respect. |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
axabrt |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.964 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
MA eu am ajuns cu Opel la cabana cuibu dorului...erau numa passat-uri si superbe pe acolo...
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Stefan.A |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
Am facut Transalpina cu Solenza + Pestera, Bolboci, Bradetu-Poieni-Transfagarasan, Pades, in Apuseni, Scarisoara, etc. Unde am intrat cu berlina am intrat si cu Solenza. Fara sa fie prea incarcata, e-adevarat.
This post has been edited by Stefan.A: 5 May 2009, 16:08 |
-------------------- |
|
Ryco1 |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Stefan cum este drumul din poienile Valsanului pana la iesirea in Transfagarasan?
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
Muratu |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
A fost careva in ultimul timp pe drumul dintre Sinaia si Babele, ca am de gand sa merg peste vre-o 2 luni pe acolo si nu stiu ce sa fac. Stiu doar ca asta toamna se pietruia dar nu stiu cat.
|
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
corbex |
![]()
Post
#80
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Nu se pune problema masinii,numai s-a pot ajunge in transfagarasan cu bine.Tu cand ai strabatut ultima data acest traseu ?
-Cu respect ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
corbex |
![]()
Post
#82
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Acum 2 saptamini. Starea drumurilor de macadam nu se schimba radical decit dupa ploi foarte mari si pe timpul iernii.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Am inteles ca se iese undeva mai sus putin de Casa Argeseana ?
|
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
corbex |
![]()
Post
#84
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Nu stiu cum se numesc cabanele alea pe acolo, iese cam la 5 km mai sus de baraj.
Din Valsan si pina sus, in poiana, adica partea de urcus, drumul e chiar foarte bun pentru categoria lui. Imediat dupa terminarea urcarii vei da de o balta mare si noroiasa, dar nu-ti fa griji, nu ramii in ea. Inca vreo 2 km sint plini de gropi mari, dar pot fi trecute, au marginile rotujite. Coborirea e in stare perfecta. This post has been edited by corbex: 3 Jun 2009, 12:50 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Eu am ajuns de la poienile soarelui mai sus putin de baraj.Deci drumul de la baraj pana in transfagarasan nu-l cunosc.Daca poti sa-mi descri mai amanuntit acest drum.
Cu respect ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
corbex |
![]()
Post
#86
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Curbe din 50 in 50 de m. Ace de par din km in km. In general starea drumului e satisfacatoare, dar sint portiuni cu gropi dese, in asfalt, Nu cred ca le-au cirpit. Cea mai proasta e zona din jurul lacului. Odata intrat pe valea capra, e mult mai bine !
Aprecierile sint trecute prin filtrul personal. Ce cred eu ca e un drum bun sau prost poate sa nu se potriveasca cu ce cred altii. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Cu SOLENZA pe forestiere nu a mai fost nimeni ???
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
solenza_scala |
![]()
Post
#88
|
Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 9 June 08 ![]() |
Am incercat vara asta sa ajung de la Oradea la Moneasa pe un drum forestier. Am ajuns acolo, iar, cand l-am vazut, am stiut ca nu am nicio sansa, asa ca m-am intors. Problema care mi se pare cea mai grava la Solenza e ca pasagerii din spate dau foarte usor cu capul de plasticul ala. Si chiar doare. Am fost si eu odata pasager...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
---
|
|
corbex |
![]()
Post
#89
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
ba da, am fost eu. Pe Valea Rea. Partea pina in barajul de la Vasalatu e buna, spre foarte buna. Se poate merge cu 4-5.Dinsus de baral, e alta poveste. Drumul e inca si mai prost decit il stiam. Intre Pojarna si Nisipuri drumul e rupt in trei locuri. L-a mincat riul, marginea din dreapta se termina vertical vreo 5 m mai jos, in riu. mai e loc cit sa treaca un 4*4, si ala destul de chinuit. Probabil ca primul camion care se va aventura va cadea cu drum cu tot. Cu toate astea, la Bandea erau vreo 10 masini si vreo 15 corturi. Mizerie cit cuprinde, ca d'aia se duce taranul urban la munte. Eu m-am "cazat" la stina, refugiul era plin iar seara se auzeau, pina la stina, vreo patru perechi de manele, la concurenta. Ce sa zic? Sa dea dumnezeu sa se rupa drumul ! Eu n-o sa mor daca fac citiva kilometri pe jos.
Dar manelistii plini de gratare vor renunta. La urma urmei isi pot face friptanele si pe balcon, la munte ar trebui sa te duci sa-ti clatesti creierii. Cine are. Legat de masina, se comporta excelent (Solenza). Am dat cu scutul de citiva bolovani, dar cred ca e inerent. Am razuit si cu laterala o piatra mare, caci, pe alocuri, nu prea ai de ales, fie te bagi cu roata pina in buza drumului, fie pina in baza muntelui. Dar masina e doar un instrument care serveste scopului. nu ma supar din atita lucru, a, daca se kka o mitza pe plafon, era altceva, faceam reclamatie, chemam hingherii, dar asa, ce-si face omul cu mina lui... Separat de asta, am fost si pe transalpina, de la Ranca pina in valea Sebesului. O splendoare ! Liniste si pace. La o jumatate de ora mai trece cite un oltean cu un papuc, impins de bisnisuri brinzoase in zona sibiului. Si cite un 4*4 mai indraznet. Drumul, in general, prost! Citeva portiuni chiar foarte proaste. Cam 50% din el, accesibil. Dar cu grija si oarecare pricepere pe astfel de drumuri, se poate merge, iar privelistea rasplateste efortul cu virf si indesat. Nu e de dorit sa te intilnesti cu cineva pe anumite portiuni. Unul dintre voi va trebui sa dea cu spatele pe panta abrupta si bolovanis pina gaseste o portiune mai larga. Din fericire, asa cum am spus, nu prea ai cu cine te intilni. Am facut si un film cu partea mai buna a traseului, in zona in care puteam tine volanul cu o mina si camera cu cealalta. Dar nu stiu cum l-as putea posta si, din punct de vedere artistic, si chiar documentar, nu e mare lucru. Inca ceva ! In decurs de trei saptamini am vazut, in jurul barajului de la Vidraru, de doua ori ursi. Ce n-am vazut toata viata ! Asa ca atentie unde va puneti corturile ! Se pare ca au transbordat aici ursii gunoieri de la sinaia si brasov. Cum pe pante nu se vor putea duce, din cauza locatarilor mai vechi, care-i vor intreba la modul violent de scopul si durata vizitei, vor fi obligati sa stea pe linga drum. Drumurile de macadam dau masura soferului, daca esti in stare sa mergi pe ele minim in treapta a treia. Cu a intiia si a doua merge orice tarlan. This post has been edited by corbex: 18 Aug 2009, 19:22 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Ryco1 |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 20 September 07 From: Pitesti ![]() |
Corbex sunt in asentimentul tau.N-am sa inteleg niciodata de ce vin taranii manelisti la munte....nu cred ca conteaza la ei locatia unde umple borhanele cu carne si bere.
![]() Poate reusesti s-a pui filmul !! |
--------------------
Dacia
Supernova Rapsodie
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 00:23 |