DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 3 4 5 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> amortizoare si/sau arcuri

djasu82
post 10 Feb 2010, 16:12
Post #121


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif hai ca ai fost tare si chiar 5 cm biggrin.gif , daca nu se desface ambele amortizoae nu se lasa in jos puntea , eu am facut-o in parcare cu 2 cricuri intr-o parte si in cealata doua roti ... cam riscant dar asta e . Cand te apuci de ea nu-ti mai vine sa o lasi ... vedeti securitatea e cel mai important riscul e sa cada peste voi .
In fata se desface usor si se scoate amortizorul cu arc cu tot cu flanse rulment bla bla. Ideea e ca dupa ce ai montat presa iti mai trebuie o cheie mai speciala pentru a desface piulita de pe interior ca sa scoti flansa rulmentul si arcul depe amortizor. Oricum tura de chei sa ai ca restu le faci tu a si timp ....


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 10 Feb 2010, 16:50
Post #122


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Mai bine zis daca nu le aveti cu mecanica si nu aveti nici scule, mai bine va duceti la service decat sa riscati accidente nedorite in timpul montajului si chiar si dupa in conditiile unui montaj gresit.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 10 Feb 2010, 16:54
Post #123


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Nu trebuie nici o cheie speciala, trebuie un hexagon de 6 mm (imbus) sau torx (soricel cum ii mai zice) si o inelara cu cot (nu cunosc dimensiunea), se baga inelara pe piulita si imbusul pe capatul tijei ca sa tii contra ca altfel se invarte tija cu totul, si se desface, la mine au fost stranse tare dar le-am dovedit pana la urma. Ca tot veni vorba eu mi-am montat 2 telescoape de la un prieten care erau de la o nova de raliu si aveau tijele mult mai groase decat aveam eu pe masina, el a montat unele din alea reglabile, iar lungumea lor era la fel. Masina e foarte stabila pe viraje la viteze mari, pe spate am bilstein, sunt tari si astea dar singura problema e ca la ce denivelari sunt in asfalt pe aici pe la mine, cam scoate rinichii din mine, dar ca stabilitate jos palaria.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
p_alecsu
post 20 Feb 2010, 18:09
Post #124


Alex


Group: Members
Posts: 355
Joined: 11 December 09
From: 25 km de Pitesti




Deci tin sa va anunt ca dupa aproape 2 saptamani de stat pe bara sn-ul meu intra din nou in afaceri... biggrin.gif Asta am schimbat arcurile , amortizoarele , flansele si rulmentii. Parca am scos masina din fabrica asa bn merge. tongue.gif Va multumesc pt sfaturi tuturor. Si trebuie sa mentionez toata operatiunea a fost facuta de mine si tatal meu, la tara in curte. Fara scule speciale si fara multa bataie de cap.


--------------------
Dacia Supenova 2001 Rapsodie - AG 10 WSM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXistenZ_Tg
post 31 Jul 2010, 22:27
Post #125


Membru Mijloc Amputat


Group: Members
Posts: 338
Joined: 29 December 07
From: Timisoara , Timis




Buna , am schimbat arcurile de pe spate ca unul era rupt , si am cumparat din piata dar sa dovedit ca cele noi erau cu 2 milimetri mai subtire diagonala fierului si cu aproximativ 10 - 15 cm distanta intre arcul vechi si cel nou , din nefericitul eveniment ca mecanicul acela nu prea le avea dar mi-a fost recomandat ca ar fii "bun" nu a fost in stare sa bage arcurile asa si a taiat o spira , bun , cand am plecat de la el a fost in recula adica masina a stat mai sus aproximativ 3 - 4 degete intre roata si aripa , dar cand am ajuns acasa deja era roata la dunga aripi , am cumparat din piata niste tampoane de ARO 10 ca sa bag intre spire , dupa opertatie am mai ridicato un pic , dar azi dupa inca cateva drumuri ma uit la ea si cu tot cu tampoane roata este deja in interior , asa ca am luat teapa cu arcurile si cu acel mecanic , acuma caut arcuri ca le schimb , stie cineva care este diferenta in dimensiune intre un arc nou si unul folosit de supernova spate? are cineva poza cu cele 2 arcuri unul langa celalalt? la arcul nou distanta dintre o spira si a doua si a treia pana la capat e la fel ? nu de alta dar se pare ca nu prea stie lumea de la magazine sau piata ce fel de arcuri are supernova , daca aveti ceva idei spuneti si mie


--------------------
dacia Super Nova 2002
Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 31 Jul 2010, 22:39
Post #126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu stiu la ce te referi cu "diagonala fierului", poate vrei sa zici "diametrul spirei".
In al doilea rand, idiotul ala trebuia sa monteze arcurile cum erau din fabrica, nu sa taie din ele ca sa le aduca la inaltimea celor vechi. Alea vechi fiind "obosite", e normal sa fie mai comprimate. Du-te peste el si pune-l sa-ti cumpere arcuri noi si sa le monteze asa cum sunt, iar cu cele vechi sa faca ce vrea cu ele.

This post has been edited by cristio_79: 31 Jul 2010, 22:40


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Jul 2010, 22:57
Post #127


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




pai ala i-a taiat arcurile ca sa nu se mai chinuie sa o ridice pe elevator ce minte au mecanici biggrin.gif ba e de tot rasul .
La mine cu tot ce am pus pe ea pot sa bag palma lejer intre aripa si roata iar cand era fara scaune pe spate cheala cand am inceput sa o antifonez si dupa antifonare era saltata de fund si intra aproape doua palme intre aripa si roata spate.
Parca spira are diametrul de 1,5-2cm .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXistenZ_Tg
post 1 Aug 2010, 01:30
Post #128


Membru Mijloc Amputat


Group: Members
Posts: 338
Joined: 29 December 07
From: Timisoara , Timis




DA , am vrut sa spun diametru spirei dar am zis fierului ca tot aia ii cele vechi sant de 14 si cele montate sant de 12 , o spira a taiat din cauza ca nu intra sub nici o forma in locul fostului arc ori cat de lasata ar fi fost puntea si ori cat de ridicata , era ceva dubas cu arcurile alea , cand a taiat o spira nu a aduso la nivel cu arcul original comprimat de batrante ci era cu 7 cm mai mare , inainte de taiere avea vreo 14 sau ceva de genu , tipu nu lucra la vreun atelier , era acasa la groapa din garaj , se pare ca era cam degeaba dar asta e acuma am sa cumpar din nou arcuri


--------------------
dacia Super Nova 2002
Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Aug 2010, 08:00
Post #129


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ma tu ai comandat arcuri de slz biggrin.gif fiindca au diametrul la spire mai ingust decat sn-ul si nu intra in locasul respectiv.
Cel de sn intra fluierand cum l-ai pune . Si pe langa arcuri cumpara si furtune pentru a le monta pe arc... iar ca o mica imbunatatire poti da cu grund pe arcuri .
Pentru a intra usor furtunul pe arc dai cu vaselina pe doua 3 spire de la capatul arcului spre mijloc si dupa aceea tragi furtunul usor.
Daca aveai doua cricuri care sa ridice la 50cm iti montai singur arcurile.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 1 Aug 2010, 09:07
Post #130


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Si prese?


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogyciu
post 1 Aug 2010, 09:11
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.017
Joined: 11 July 07
From: Constanta




Nu e nevoie de prese pr arcurile spate.


--------------------
.... .... .... - ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 1 Aug 2010, 09:26
Post #132


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Da, dar daca le schimbi pe fata, trebuie sa te duci la cineva care are, deci tot nu scapi.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Aug 2010, 12:07
Post #133


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




da dar aici nu era vorba de arcurile de pe fata , pe fata iti trebuie prese pentru a scoate surubul central care tine rulmentul flansa si amortizorul .
Fara presa iti sare in nas arcul .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXistenZ_Tg
post 1 Aug 2010, 18:01
Post #134


Membru Mijloc Amputat


Group: Members
Posts: 338
Joined: 29 December 07
From: Timisoara , Timis




am inteles acuma si tind sa cred ca am luat de solenta dar stie cineva ce lungime are arcul nou de super nova si/sau solenta? si daca are cineva poze cu ele as fii foarte bucuros acuma mai stau cu masina pe dreapta pana la salar dupa care umblu dupa arcuri de supernova de data asta dar tot as vrea sa vad cum arata cele noi ca la magazin majoritatea nu stiu care cum sant , ei zic ca sant pt dacie probabil ca mi-ar spune ca cele de supernova care le vreau eu si sant expuse pe raft sant si pentru sandero si duster , si de aceea as cere lungimea si o poza sau ceva ca sa pot compara sa nu mai umblu atata pe drumuri ca nu sant bune si trebe sa le duc inapoi si de astea


--------------------
dacia Super Nova 2002
Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Aug 2010, 18:22
Post #135


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




pai si tu accepti sa ti le bage pe gat arata la fel precum cel vechi numai ca e tare fata de cel vechi asadar se comprima mai greu fata de cel vechi.
Ma mir ca tu nu te-ai uitat nu-ti da ce trebuie nu dai banu si ceri mai multe modele analizezi etc.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXistenZ_Tg
post 3 Aug 2010, 23:04
Post #136


Membru Mijloc Amputat


Group: Members
Posts: 338
Joined: 29 December 07
From: Timisoara , Timis




asta e acuma nu am ce sa fac decat sa imi iau alte arcuri sper ca cel;e care trebe de data asta si astea le vand la cei care vor sa isi micosreze carda radmasa.gif stitzi pe cineva? pana una alta astept date tehmice si poza prin miracol cu arcurile de srn


--------------------
dacia Super Nova 2002
Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Frank Martin
post 13 Sep 2010, 19:51
Post #137


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 9 March 10
From: Targu Mures




cand merg pe drum putin denivelat aud ca se ciocneste ceva de ceva, eu cred ca suspensia din spate e de vina, pentru ca am vazut ca a curs ceva ulei.
1zhelp00.gif
ar fii o solutie sa iau suspensie second hand, pentru ca momentat nu am fonduri.oare is bune de ceva?
La alte masini am auzit ca se poate dezface si adauga ulei si trebuie schimbata ceva piesa,la DSN nu?

Astept sfaturi sad.gif unsure.gif


--------------------
Dacia SupeRNova 2001/confort - MS 09 FHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 13 Sep 2010, 20:00
Post #138


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Eu nu as merge pe amortizoare reconditionate. Un amortizor costa 80-110 lei, in functie de model (fata spate) si in functie de locatia de unde il cumperi.

Probabil ca ai unul din amortizoare, ce iti bate la cursa maxima, sau chiar s-a scurs uleiul din el. Verifica suspensiile in service sau roaga pe cineva care se pricepe, eventual sa verifice daca macar nu s-a scurs uleiul din ele.

Toate cele 4 amortizoare costa ~400 lei fara manopera. bafta


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Frank Martin
post 13 Sep 2010, 20:07
Post #139


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 9 March 10
From: Targu Mures




daca mie numai unul face figuri, cel din spate stanga, e deajuns sa schimb pe cele din spate, nu?


--------------------
Dacia SupeRNova 2001/confort - MS 09 FHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GrOzOy
post 13 Sep 2010, 20:34
Post #140


Membru cu Dacie !


Group: Members
Posts: 839
Joined: 8 September 09
From: Ramnicu Sarat,Buzau !




Le schimbi pe abele dupa spate . N-are rost sa schimbi unul si apoi la putin timp sa pice celalat . Le-ai schimbat pe amandoua si stii ca acolo nu o sa mai ai treaba cativa zeci de mi de km. Bft


--------------------
Dacia SuperNova 2002 , fara piele :D - BZ 52 MTG
Cazan Romanesc !

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 13 Sep 2010, 20:38
Post #141


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Se schimba in pereche... cele din fata sau cele din spate. Nu este de recomandat sa schimbi doar UNUL pentru ca masina nu va mai avea stabilitatea necesara... mai ales daca unul din amortizoare deja are uleiul scurs....


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Frank Martin
post 13 Sep 2010, 21:54
Post #142


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 9 March 10
From: Targu Mures




mersi baieti!o sa pun ceva bani la o parte si o sa iau o pereche.momentan nu pot ca trebuie sa platesc facultatea


--------------------
Dacia SupeRNova 2001/confort - MS 09 FHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 14 Sep 2010, 16:37
Post #143


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Cu arcurile sunt de acord ca trebuie schimbate pereche pentru ca obosesc stie toata lumea, dar cu telescoapele nu prea as fi de acord, atata vreme cat se monteaza de acelasi tip cum a fost pe masina. Telescopul e distrus atunci cand a curs uleiul din el. Daca doar din unul a curs ulei, ce treaba ai sa il schimbi si pe celalalt, ca doar nu se modifica nimic fata de cel nou, aceeasi presiune formeaza in el. In concluzie nu sunt de acord cu schimbarea pereche a telescoapelor, cum nu sunt de acord nici cu schimbarea pereche a rulmentilor rotilor, se schimba pe partea unde e problema.

This post has been edited by serviccom: 14 Sep 2010, 17:22


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 14 Sep 2010, 17:15
Post #144


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




scuze ca iti spun dar si amortizoarele de regula se schimb pereche...eu asa am procedat la solenza mea si pe spate si pe fata


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 3 4 5
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 08:15
Forum Renault