DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Testele dinamice (elanului, µ-split etc)

klaus
post 25 Jan 2006, 20:46
Post #1


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Avand in vedere ca nu prea se cunosc standardele de testare dinamice, si cum a disparut de pe piata AMS-ul de pe luna decembrie 2005, le mentionez aici asa cum sunt mentionate in revista.


Testul Elanului
Manevra brusca de evitare cu revenire pe bandainitiala de deplasare, pentru a evita un elan sarit intempestiv in fata masinii. Facut cunoscut de rasturnarea Mercedesului Clasa A.
elanului.jpg ( Size: 228.77k ) Number of downloads: 39


Franarea µ-split
O franare completa curotile din dreapta pe gheata si cele din stanga pe asfalt umed, care solicita extrem ABS-ul si ESP-ul, intrucat masina nu trebuie sa derapeze intr-o parte si in acelasi timp trebuie sa se opreasca cat mai repede, chiar daca coeficientii de frecare sunt foarte diferiti.
La franarea µ-split in loc de gheata se foloseste pavaj de granit uscat
q_split.jpg ( Size: 187.4k ) Number of downloads: 29


Testul ISO
Manevra de evitare la viteze de croaziera similare cu cele de pe autostrazi (peste 110 km/h) Se apreciaza tinuta de drum si precizia directiei.
Viteza se mareste progresiv, pana cand nu se mai poate trece printre jaloane fara a darama cel putin unul.
Manevrele se executa cu masina goala (2 persoana si rezervorul plin).
Dupa aceea urmeaza testele cu sarcina completa (cu saci cu nisip)
ISO.jpg ( Size: 185.88k ) Number of downloads: 21


Manevra de evitare pe ud
Similar cu testul elanului.
Masina trebuie sa faca o schimbare de banda la stanga, sa ocoleasca un obstacol si apoi sa revina pe banda initiala.
Aceasta manevra este ingreunata din cauza udarii complete a caii de rulare.
evitare_pe_ud.jpg ( Size: 219.55k ) Number of downloads: 15


Stabilitatea in viraje
Pe un traseu circular se masoara acceleratia transversala.
In acest scop se executa doua serii de incercari: pe asfalt uscat si apoi pe o raza mai mica pe asfalt ud.
Din rezultate se poate afla la ce viteza incepe masina sa subvireze.
stabilitate_viraje.jpg ( Size: 232.28k ) Number of downloads: 11


Slalom
Slalomul printre jaloanele amplasate la o distanta de 18 m da informatii privind precizia directiei, comportamentul in viraje si stabilitatea la rulare.
Masinile sunt testate cu si fara incarcatura.
slalom.jpg ( Size: 218.84k ) Number of downloads: 9


Sursa: AMS nr. 12/2005


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Jan 2006, 22:26
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.448
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Am revista. Insa totusi e o initiativa demna de lauda. Frumos, klaus!
Car and driver mai folosesc un test pentru masinile sport: un traseu in forma de 8. Datele precise ale pozitionarii jaloanelor nu le am acum dar mai cautam.
De asemenea, testul cu traseu circular (stabilitatea pe viraje) cu diametrul 200 de picioare (vreo 60 de metri) e folosit in industrie pentru a exprima o acceleratie laterala maxima etalon (Porsche 911 are parca 0.92g, Veyron peste 1g, unde 1g=9.81 m/s^2)

This post has been edited by einstein1984: 25 Jan 2006, 22:31


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 05:23
Forum Renault