DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Discuri ventilate pe Dacie, piesele si operatiunea

Gheorghedracu
post 9 Jun 2008, 14:55
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Piesele urmatoare provin de la un R17TL pe care l-am dezmembrat acum ceva timp. Aceleasi piese insa sunt folosite pe R12G, si R17G/TS
Discuri
Fuzete
Etrieri (cu totul)
Juguri (cu lamele, arcuri si pene de pozitionare a etirerului)
In afara de piesele astea nu va mai trebuie absolut nimic, toate celelalte piese (de dacie) sunt neschimbate.

Iata pozele.
piese.jpg ( Size: 142.74k ) Number of downloads: 1323


Lipsesc din poza penele de prindere a etrierilor in juguri care sunt un pic mai lungi ca cele de dacie. Aveti grija sa le cereti si pe alea cind cumparati etrierii si jugurile.

Mai jos sunt doar fuzetele ca sa se vada diferentele.
fuzete.jpg ( Size: 140.7k ) Number of downloads: 556
fuzete_lungime.jpg ( Size: 120.67k ) Number of downloads: 518


Cea cu o depresiune pe fata de montare a rotii e de R17, cealalta de R12. Depresiunea respectiva inseamna ca spatele fuzetei e un pic mai indepartat de portfuzeta ca sa lase suficient spatiu pentru disc care e un pic mai gros decit cel de R12. Diferenta e de vreo 10mm. Gitul fuzetei pe care vin rulmentii si distantierul dintre rulmenti sunt absolut identice.

Montarea e relativ simpla.
Desfaceti roata, desfaceti piulita planetarei (eventual rugati un ajutor sa apese frina cind desfaceti piulita), e bine oricum sa aveti masina pe o capra solida si cu frina de mina trasa, masna bagata in viteza intii.

Apoi desfaceti etrierul, scoateti jugul, scoateti suruburile celelalte doua care tin tabla de protectie impotriva prafului, scoateti tabla de acolo.

Desfaceti trei din suruburile care tin dicul pe fuzeta, insurubati trei suruburi lungi (trebuie sa fie mai lungi de 10cm) de M8 cu pas de 1.25mm pina trec in spatele discului si se proptesc in portfuzeta (invirtiti roata intr-o pozitie convenabila) si continuati sa insurubati suruburile pina cind fuzeta iese afara din rulmenti si de pe planetara.

Aici aveti nevoie de o tija lunga cu filet la ambele capete. Tija se introduce pe sus prin gaura de linga capatul amortizorului (exista un mic dop de cauciuc, il impingeti de jos, pe sub aripa, afara) si vine pina jos, la suruburile pivotului superior. Desfaceti piulita de la surubul anterior gros, prindeti sub ea o bucata de platbanda cu doua gauri suficient de mari in ea (cam la 2 cm una de alta) in surubul pivotului, puneti la loc piulita. Treceti capatul de jos al tijei prin cealalta gaura, puneti o piulita pe capatul tijei.

La capatul superior al tijei puneti o alta piulita (e bine ca sub ea sa aveti o bucata de teava cu niste saibe sa protejati tablaria, dar nu neaparat necesar, fiecare cu ideea lui aicea), si incepeti sa stringeti piulita superioara pina cind tija ridica suspensia suficient ca planetara sa stea orizontal de la fuzeta la cutie.

Acuma luati frumos fuzeta cea noua cu discul pe ea (puteti pune toate sase suruburile, se pot refolosi suruburile de la R12, ca sunt la fel de lungi) si o ciocaniti usor dar ritmic sa intre pe splinele planetarei. daca ungeti splinele si mai sunt si curate merge si mai bine.

Tot ciocanind asa usurel o sa intre fuzeta pina cind putetui sa puneti piulita planetarei pe prima spira de filet din capul planetarei si sa duceti pina la capat fuzeta la locul ei, pe rulmentul exterior din portfuzeta. Stringeti piulita planetarei.

Rulmentul interior al portfuzetei a iesit intre timp afara din portfuzeta. Acuma luati suruburile (cele patru care tin tabla de retinere a rulmetului interior) si le puneti la loc, montind tabla de protectie impotriva prafului si jugul etrierului.

Puneti etrierul la loc. Aveti grija si pozitionati corect penele, la fel ca la Dacie. Cuplati noul etrier la racordul de cauciuc de la frina, aerisiti frina.

Verificati stringerea suruburilor inca o data.

Scoateti tija folosita la comprimarea suspensiei, puneti la loc piulita pivotului si stringeti-o bine.

Verificati frinele la "rece" si daca totul pare in regula, luati-o la un test drive.

Succes!

This post has been edited by Gheorghedracu: 9 Jun 2008, 17:59


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 9 Jun 2008, 15:43
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Unde? nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freddybb
post 9 Jun 2008, 17:15
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 22 February 06




N-am inteles de unde se poate procura kit-ul de piese, cat coasta si daca diametrul pistonasului de la etrier are aceasi diametru?


--------------------
dacia 1300 - AB 01 HXS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 9 Jun 2008, 17:29
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




"Kitul" de piese se procura de la dezmembrari/internet samd.

Nu toate cele vin la "kit" pe lumea asta.

Subiectul deschis de mine e pentru a demonstra ca exista o cale mai simpla de a imbunatati masina decit sa umbli cu tot felul de minuni gen flanse, samd. Chiar daca pare greu de gasit piese de R17, in realitate nu cred ca e chiar asa de greu. Franta e primul loc in care as incerca. Periodic apar pe net piese de R17 ceea ce arata ca exista oameni care mai au masini d-astea dezmembrate pe undeva. In plus avantajul modificarii asteia e ca nu arata suspect de departe ca in cazul in care sa zicem ca schimbi priderea rotii la patru prezoane, samd.

Dar chiar si numai informativ, ca sa nu mai apara tot soiul de luminati cititori de almanahe care se lauda ca au facut nu's ce minune da nu mai spun la nimeni cum se face, ca de, informatia costa! Uite aicea nu costa nimica.

Nu, diametrul pistonului nu e acelasi. Dar de ce te intereseaza?

This post has been edited by Gheorghedracu: 9 Jun 2008, 18:10


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 10 Jun 2008, 10:14
Post #5


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Super, domnule! Excelent! Personal salvez acest post, in eventualitatea in care imi pica pe mana un R17, cu discuri ventilate.

Apropos, pentru discuri pe spate, nimic? Poate reusesti sa gasesti si acolo o solutie... Nu de alta, dar R18 turbo sau Fuego turbo sunt cam greu de gasit.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 10 Jun 2008, 11:05
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




Pentru spate pui discuri de dacie cu fuzete care se gaseau pe unele remorci fara sistem de franare.Fuzeta merge cu rulmentii de spate Dacia, trebuie fabricat doar suportul pentru etrieri si juguri, dar este o placa groasa dreapta decupata incat sa intre pe cele 4 gauri ale platoului cu saboti. De placa prinzi suportul etrierului si optional in partea opusa a discului "frana de mana" care este de la Oltcit parca.

This post has been edited by verde57: 10 Jun 2008, 11:09


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 10 Jun 2008, 14:29
Post #7


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Si cum iti pare aceasta solutie, comparativ cu cea postata de Gheorghedracu?
Mie imi suna a improvizatie si a ceva foarte greu de omologat pentru circulatie pe drumurile publice. Si, fara suparare, suna interesant dar sunt prea multe 'parca'. Mai ales partea cu solutia cu frana de mana, care nu-mi e clara deloc.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 Jun 2008, 15:15
Post #8


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




emi, punte spate cu discuri pt TREI prezoane are doar r12G. Daca nu vrei improvizatie, e singura solutie. Desi nu vad ce au tamburii...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 10 Jun 2008, 16:32
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




Spun "parca" pentru ca nu am facut-o eu, ci doar o detin, singurul lucru artizanal este acel suport pentru portetrier.
Dar este o placa dreapta cu decupajele aferente si 8 gauri. O poti pune destul de groasa, chiar mai groasa decat fuzeta!
Acum nu stiu cat de usor gasesti o fuzeta pentru rulmentii de spate.

This post has been edited by verde57: 10 Jun 2008, 16:35


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 10 Jun 2008, 17:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Punte cu discuri de frina pentru spate (care se potriveste la Dacie) au avut trei masini. R12G, 17G si 17TS. Intre 17TS si 17G diferentele nu sunt la mecanica ci la alte traznai, (scaune, ornamentatie interioara, etc). Discul de fapt e exact discul de fata de dacie, puntea e la fel dar are alt fel de prindere speciala pentru etrier. Fuzeta e si ea speciala si de gasit numai la masinile enumerate mai sus.

Etrierul e specific si el, desi se pot folosi probabil etrieri de D1100. O sa incerc sa fac o poza la etrierii mei de spate sa compare cineva cu cei de D1100. Trebuie insa etrierii de spate pentru ca aia au pirghia la care se leaga cablul de la frina de mina.

Beneficiile de a avea discuri pe spate la Dacie sunt insa minime. Tineti minte, frinarea pe spate e buna, dar daca rotile se blocheaza devine belea. Cu discurile va asumati un risc mult mai mare sa blocati rotile din spate la o frina brusca daca repartitorul nu e reglat corect. Reglajul e diferit de cel obisnuit la dacie (trebuie schimbata lungimea acelei pirghii filetate prin insurubarea piulitelor cu care ajusteaza pozitia la care se inchide repartitorul. Nu va sfatuiesc sa va incurcati cu asa ceva, ca nu merita oboseala mai ales ca la voi e si zapada, samd. In conditii de aderenta scazuta, daca reglajele sunt macar si un pic gresite (de fapt de la iarna la vara eu as schimba reglajul) dati de belea usor de tot.

This post has been edited by Gheorghedracu: 10 Jun 2008, 17:33


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 14 Jun 2008, 18:22
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Am reusit sa mai descarc ceva poze care sper sa mai clarifice cite ceva.
Va spuneam ca penele etrierului sunt diferite. Aici aveti deasupra pana de R12 si dedesubt pana de R17. Alte diferente nu exista decit lungimea.
pene_etrier.jpg ( Size: 114.42k ) Number of downloads: 401

Am vorbit de asemenea despre comprimarea suspensiei. Iata improvizatia mea. Prima poza arata unde si cum se ataseaza tija filetata la suspensie.
Comprimarea_suspensiei1.jpg ( Size: 206.81k ) Number of downloads: 416

Iata si partea unde se ancoreaza in contraaripa in gaura din turnul amortizorului.
Comprimarea_suspensiei2.jpg ( Size: 147.36k ) Number of downloads: 210

Vorbeam de asemenea despre extragerea fuzetei care poate fi un cosmar. Am folosit metoda asta si n-am avut nici o problema. Exista citeva mici detalii la care trebuie atentie. Cind scoateti suruburile discului in care vreti sa introduceti suruburile de impingere, e bine sa le curatati gaurile cu un tarod de 8mm pas 1,25mm. Asta pentru ca suruburile nu ajung pina in fundul gaurilor si de multe ori partea libera a gaurii se umple de mizerie sau rugina si e aproape imposibil sa introduceti suruburile de impingere dincolo de punctul pina la care ajungeau suruburile discului:
extragerea_fuzetei1.jpg ( Size: 177.59k ) Number of downloads: 234

Un pic de WD40 ajuta apoi si puteti sa insurubati suruburile cu o scula mai rapida ca aveti ceva de insurubat la ele pina ajung pe portfuzeta (am mai spus parca, suruburile astea trebuie sa fie peste 10cm lungime).
Extragerea_fuzetei2.jpg ( Size: 70.5k ) Number of downloads: 221

Iata cum preseaza impotriva portfuzetei
Extragerea_fuzetei3.jpg ( Size: 196.21k ) Number of downloads: 188

Le stringeti pe rind (vedeti aicea unul singur a facut toata treaba, a iesit fuzeta neobisnuit de usor, ceea ce probabil ca nu e un semn chiar bun despre sanatatea rulmentilor)
Extragerea_fuzetei5.jpg ( Size: 177.24k ) Number of downloads: 176

In spate, se vede fuzeta cit s-a indepartat de portfuzeta.
Extragerea_fuzetei6.jpg ( Size: 176.08k ) Number of downloads: 189


La introducerea fuzetei, o sa intelegeti de ce planetara trebuie sa fie cit mai dreapta. Ciocaniti usor in fuzeta sa o impingeti pina incepe sa iasa capatul filetat ca in poza. Aicea bineinteles va dati seama ca trebuie sa tineti fuzeta cu rulmentul de pe ea (extern) potrivit bine la portfuzeta altfel ciocaniti degeaba si puteti sa si stricati ceva. Cind a iesit suficient capatul planetarei o trageti pina la capat cu piulita pe care puteti sa o si stringeti definitiv ca nu se mai umbla la ea.
Introducerea_fuzetei1.jpg ( Size: 153.43k ) Number of downloads: 191


Daca aveti noroc, fuzeta intra fara sa impinga afara rulmentul interior, daca nu, nu. O sa trebuiasca sa puneti toate suruburile care vin prin spate (cele doua care prind jugul etrierului si celelalte doua care prind tabla de protectie de praf) si sa le stringeti cu piulite adecvate sau chiar cu jugul si scutul de praf daca puteti sa el viriti acolo (fuzeta s-ar putea sa intre prea adinc, si o sa va cam chinuiti daca nu intra si nu aveti niste piulite de folos).
Dupa asta prindeti jugul etrierului, nici o problema, doar o poza sa va faceti o idee de diferenta fata de R12.
Jugul_etrierului.jpg ( Size: 166k ) Number of downloads: 224


Celelalte sunt treburi simple, le stiti, scut, etrier (atentie la arcurile care tin placutele, la arcurile care tin etrierii, etc. etc.).

In final cam asa arata rezultatul.
frine_ventilate.jpg ( Size: 169.75k ) Number of downloads: 214


This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Jun 2008, 18:47


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Jun 2008, 19:02
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Bravo!

E o mare diferenta intre "chinuiti-va singuri si aflati" si ce ai facut tu.

This post has been edited by Muttley: 14 Jun 2008, 20:29


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 14 Jun 2008, 20:03
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




Nu cred ca montajul este problema, piesele sunt problema.


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 15 Jun 2008, 11:55
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Tin minte ca taica-meu se chinuia groaznic cu extragerea fuzetei si comprimarea suspensiei. CInd am aflat metoda de extargere pe care am descris-o aici mi s-a parut atit de eleganta ca nu-mi dau seama cum de nu le-a dat prin cap la mai multi ideea asta. Eu in RO n-am vazut pe nimeni sa extraga fuzetele asa. Am vazut o sucla pe care o foloseau ce se prindea in suruburile rotii si impingea in capatul panetarei cu un surub mare central. Riscul e ca daca planetara nu e dreapta se solicita articulatiile si cine stie ce rezultat poate sa aiba. Chiar si daca e dreapta, nu mi se pare cea mai buna idee. Cu metoda adoptata de mine nu se streseaza aiurea nici o piesa, singurul lucru care s epoate distruge sunt suruburile d eimpingere care nu conteaza, se pot inlocui usor.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 15 Jun 2008, 14:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




comprimarea suspensiei cel mai usor o poti face daca ridici masina de bratele suspensiei, partea spre exterior, in asa fel greutatea masinii compreseaza suspensia, numai asigurativ ca nu pica de acolo.


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 15 Jun 2008, 17:37
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Eu am evitat sa sugerez metoda asta pentru ca e cea mai periculoasa idee. Taica-meu a aflat pe pielea lui acum vreo 20 de ani cind a cazut maisna pe el. In plus suspensia nu se comprima suficient in felul asta, caci masina o sa apese pe suspensie cu greutatea obisnuita, ceea ce nu duce suspensia suficient de jos ca sa alinieze planetara perfect drept. Comprimarea cu ceva in genul cum am facut eu (exista scule dedicate pentru asa ceva si mult mai bune, ceea ce am facut eu e cea mai simpla improvizatie imaginabila) este infinit mai sigura si permite comprimarea suspensiei mult mai exacta la nivelul dorit.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 15 Jun 2008, 18:20
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 15 Jun 2008, 17:37)
Eu am evitat sa sugerez metoda asta pentru ca e cea mai periculoasa idee. Taica-meu a aflat pe pielea lui acum vreo 20 de ani cind a cazut maisna pe el. In plus suspensia nu se comprima suficient in felul asta, caci masina o sa apese pe suspensie cu greutatea obisnuita, ceea ce nu duce suspensia suficient de jos ca sa alinieze planetara perfect drept. Comprimarea cu ceva in genul cum am facut eu (exista scule dedicate pentru asa ceva si mult mai bune, ceea ce am facut eu e cea mai simpla improvizatie imaginabila) este infinit mai sigura si permite comprimarea suspensiei mult mai exacta la nivelul dorit.
*




S-a intamplat si cu mine ca a cazut masina, dar asta din prostia mea, numai atunci am uitat sa pun sub masina roata, si norocul meu, atunci a si scazut sad.gif
Daca ridici atat incat o parte a masinii e in aer este destul (si roata din spate).
Dar in general pun 2 cricuri + o roata...poate ca sunt un pic prea schizofrenic blink.gif

Keep up the good work


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 16 Jun 2008, 03:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Da, eu nu vreau sa recomand ceva periculos pentru ca si asa sunt destui care isi iau riscuri inutile. Da-o in ma-sa de masina, mai bine intreg si cu masina stricata decit viceversa. INtr-una din poze vedeti caprele pe care le folosesc eu, cumparate de la magazin si garantate la 2tone greutate fiecare. Cam asta e standardul meu. MAi ales cind ciocanesc pe la suspensie!


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 16 Jun 2008, 15:52
Post #19


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Exact asa ceva am si eu pentru comprimarea suspensiei, doar ca am in plus si o bucata de platband de 2 cm grosime de vreo 20 de cm lungime cu capetele scobite, pe care o pun de obicei intre bratul superior(sub T-ul amortizorului) si surubul bratului inferior(cel care prinde bratul de urechile caroseriei) pentru siguranta, dupa ce am comprimat suspensia cu respectiva tija.

This post has been edited by Ciumonk: 16 Jun 2008, 15:53


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 17 Jun 2008, 03:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Platbanda aia e buna. Eu foloseam o cheie de 20/22 normala dar mi-a indoit-o de, otel romanesc! Cu platbanda e si mai buna ideea pentru ca daca o faci de lungimea exact corecta, poti sa o pui inainte sa ridici masina (intra perfect intre suruburi) si dup-aia o scoti dupa ce dai masina jos de pe cric (iese singura), deci nici un efort in plus, si tine suspensia comprimata exact la tinuta de drum. Asa functiona cheia mea de 20/22 dar de cind s-a indoit m-a cam speriat si am recurs la metoda astalalta.

This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Jun 2008, 03:25


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 00:25
Forum Renault