DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scartzait Ciudat La Relanti

cmyk
post 8 Oct 2004, 01:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 8 October 04




De aproximativ 2 saptamani am observat un scartait ciudat la relanti. Zgomotul aparea aleator dar numai la relanti si suna ceva de genul scartaitului in cazul problemelor cu cureaua.

Am fost cu ea la service deja de 2 ori. La prima interventie au schimbat ceva legat de curea iar la a doua interventie au ciocanit si indreptat ceva la partea de esapament. Minunea a tinut cam 2 zile si acum a inceput iar sa faca si parca incepe sa fac si in treapta 1 uneori. Masina are 3500km si 6 luni vechime.

Eu banuiesc ca problema e la partea de esapament dar vreau sa vad daca ati mai avut careva probleme de genul asta pt ca nu am chef sa mai merg inca odata la service degeaba. Asa macar stiu ce sa le spun sa verifice.

Traiasca Somnolenza smile.gif blink.gif


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 8 Oct 2004, 07:16
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Au indreptat ei, dar cu nitica vaselina au dat pe partile cercetate? Au strans surubele?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 8 Oct 2004, 08:38
Post #3


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sigur totusi nu e de la curele? Parca unii dadeau cu praf de talc pe ele.... Poate a picurat un pic de ulei pe curele pe acolo. Asta ar fi chiar anormal. Ai grija sa nu fie vreo alta cauza mai grava, adica sa arunce ulei pe undeva.

Ai grija sa iti intinda cureaua cu aparat dintr-ala care masoara rezonanta, nu mai stiu cum se cheama.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmyk
post 8 Oct 2004, 10:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 8 October 04




Initial si eu am crezut ca este vorba de curea dar ce ma face sa cred ca problema este totusi legata de esapament este faptul ca scartzaitul se aude la fel de clar si in fata masinii si in spate. E ca si cum tot ansamblul esapamentului si misca din ceva imbinatura si provoaca acel scartzait. Ultima oara cand am fost la service am stat cam 2 ore iar in tot acest timp masina era ridicata pe platforma si cam 2 mecanici erau tot timpul sub ea si cercetau masina de la un capat la celalalt.

Mie imi pare ciudata chestia pt ca nu am agatat un bolovan sub ea sau ceva de genu asta in mers iar masina a fost chiar foarte ingrijita. Eu nu ma pricep la partea de mecanica sad.gif

mersi


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 8 Oct 2004, 20:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Daca dimineata cand este motorul rece , nu auzi acel scartait ascutit provocat de vreo curea inseamna ca nu sunt curelele de vina .
La tine poate atinge galeria in ceva , poate scutul atinge de catalizator , incearca sa verifici sa vezi de unde vine acel zgomot .
Este posibil sa ai ceva desfacut pe dedesupt , o tabla ceva care intra in rezonanta la relanti .
Incearca sa identifici zona de unde provine acel zgomot . unsure.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_c
post 5 Jan 2005, 10:56
Post #6


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




Salutare la toata lumea !!

Problema este simpla si in acelasi timp complicata !!

Acel scratait la ralanti provine de la curea de distributie ! El se aude numai la ralanti si numai cand motorul este cald. De ce nu se aude cand motorul este rece ? Deoarece atunci curea de distributie are lungimea maxima. Cand motorul se incalzeste ea incepe sa se contracte, si nu sa se dilate asa cum ar fi normal.

Astfel, cauza acelui zgomot este intinderea excesiva a curelei de distributie !

Eu am o Solenza Scala (cred ca ultimele modele, fabricate mai 2004, cumparata august 2004). Am plecat cu ea in Franta in septembrie (avem 1700 km). A inceput sa imi faca asa dupa 6000 km. Acum am 7500 km. Am mers cu ea la Renault (ca doar sunt in Franta) si intradevar curea era foarte stransa. Au slabit-o putin si acum totul este OK. Bineinteles ca au facut toata treaba asa cum trebuie, cu aparatura de masura si control, exact cum scrie la carte.

Presupun ca acel zgomot a fost si la inceput, insa nu l-am observat eu, sau a aparut dupa rodaj, in fine, acum este totul ok.



--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 08:42
Forum Renault