DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea aerotermei specifice bordului CN, m-am innecat aproape de final

adyre
post 13 Jun 2008, 00:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 13 March 07




De vreo 2 saptamani ma chinui sa montez un CN (calculand doar weekendul si unul in care am incercat sa montez cu totul si cu totul alt bord care cerea muuuullllttteeee modificari - nu era de DACIA - si alte 2 zile in care doar m-am enervat.. si foarte putina munca).

Acum e problema cu eroterma ca nu stiu cum sa o montez (si electric si mecanic - daca se poate spune asa).

De prins m-am gandit ca sistem de prindere sa prin de unul din suruburile sistemului de stergatoare a parbrizelor, iar unul am dat gaura si am legat un L (intors) cu gauri in abele parti si prin... aerisirile frontale le voi face un fel de "goarne" din camera vechi de roti (si partea de jos o voi "sugruma" putin pentru a nu lasa apa sa intre, precum un zid) pentru a astupta totul - nu am astupat fix forma lor si de aceea vreau sa astup sa nu ma trezesc ca-mi vajaie in masina de curentii de aer.

K... pana aici e cat de cat pe spinarea mea. Sub aeroterma exista un sistem de prindere a unui furtun tip perfuzie care am inteles ca trebuie sa-l trag sub masina astfel daca se sparge caloriferul sa dea apa in afara masinii..... K... turul si returul le-am montat in felul urmator: teava de sus turul si cea de jos returul..


Acum partea cu helpul... "perfuzia" de la vacuum unde o montez (sa inteleg ca de clapeta de deschidere din stanga aerotermei - privire frontala (dar unde, de jos in sus sau invers) apoi stiu ca mai vine o bucata pe aeroterma care distribuie spre aerisitoarecele centrale si catre parbriz.. stiu ca si acolo sunt doua clapete de deschidere... cum vin cu furtunul de perfuzie de la prima catre celelalte?

Apoi vine electrica si panoul frontal.. aici sunt chiar pauza, as avea nevoie de o mica schema daca se poate sad.gif

Multumesc anticipat

PS: Ca talpa pentru sustinerea aerotermei am sa fac doua picioare din platbanda de metal, semirotunde printre care voi montra un surub mare si in functie de acela voi regla inaltimea, apoi invelit in folii de bureti, cerpe ceva.. (sa nu se miste, sa atinga de ceva etc) - talpa de jos sa nu fie fix partea centrala a masinii si un semicerc mai strans, astfel incat sa prinda colturile astfel incat sa pot regla inaltimea cu surubul...


Intr-un final, intrebarea mea este: Cum montez firele, panoul central, furtunele "perfuzie" catre clapete.. Daca aveti si poze, scheme ceva ar fi perfect (sa aibe cineva poza cu aeroterma montata ar fi si mai bine...

Multumesc anticipat inca o data


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 15 Jun 2008, 08:17
Post #2


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




smile.gif

Attached File(s)
Attached File  index.pdf ( 989.87k ) Number of downloads: 695
Attached File  index2.pdf ( 714.97k ) Number of downloads: 574


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 15 Jun 2008, 08:34
Post #3


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




De ce goarne zici tu acolo?

Trebuie sa dai jos tot sistemul vechi, sa ajungi la grila aia cu romburi.
Tre sa decupezi din grila astfel incat sa iasa gurile de admisie ale aerotermei, in regiunea unde era vechiul calorifer.
Trebuie sa astupi grila cu o tabla, sa-ti intre aer doar prin admisii.
La partea de jos, ai o prindere metalica... pe caroseriile cu bord de cn e sudata. Poti face o adaptare, nu-i mare inginerie.
Eu n-am nicio scurgere de apa, sau altceva.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyre
post 16 Jun 2008, 08:52
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 13 March 07




Multumesc mult... am reusit ... functioneaza... singurele probleme dupa montarea noului bord sunt:
- Stergatoarele bat invers (intai jos apoi sus)
- Semnalizarea si avariile nu merg (nu prea se potrivesc culorile la buton la schemele care le-am primit anterior - Am: maro-negru, rosu-alb, rosu-negru, mov, galben, alb spre gri, albastru)
- Marsarrierul
- Lumina de ceata...

Intr-un final am lasat masina acasa si urmeaza sa o duca tatal meu la un electrician ca eu ma dau batut...

ar mai fi o singura problema legat de aeroterma: exista vreo posibilitate sa leg caloriferul la apa de butoanele din bord (sa-l deschis si sa-l inchid din bord) ca eu l-am pozitionat exact inainte sa intre in masina sub bord la aeroterma, in schimb nu am legat nici o șufă sau altceva.. si din cate am inteles tija de sus de la controlul central ar trebui sa se lege intr-un fel.. nu stiu daca tot cu vacuum-ul, oricum simt ca motorul trage diferit din cauza vacuum-ului care l-am tras exact de la furtunul de la carburator care duce in saxofon (nu am servo-frana).


Multumesc inca o data pentru interventii, vad ca inca sunt oamenii care mai ajuta si pe cei cu dacii (din cate ovserv, cel putin in Bucuresti, cei cu DACII-le sunt marginalizati precum maneaua sad.gif )


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 16 Jun 2008, 09:08
Post #5


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Inainte de toate, trebuie sa scapi de mania persecutiei si de faptul ca bucurestenii au ceva cu toata lumea. Intreaba frumos si iti va raspunde cineva, daca stie. nu da cu bata-n balta inainte de a pune rama-n ac.


Trebuia sa-ti notezi fiecare fir unde intra in butonul de avarie. Trebuie sa folosesti butonul vechi, pe care trebuie sa-l montezi ori pe consola, ori in stanga, sub ceasuri.

La marsarier n-aveai de ce sa umbli, cauza e pe traseu (poate te-ai impiedicat de un fir)

Idem si la ceata.

Robinetul de aeroterma, se deschide cu ajutorul parghiei de sus (aia sub care e rosu intr-o parte si albastru in cealalta). Ea comanda robinetul printr-un cablu cu miez rigid (o sarma otelita) de care trage la deschis si impinge la inchis. De multe ori se indoaie sarma aia si nu inchide bine.

Daca nu ai pus bine furtunul stropgel si trage aer fals pe undeva, ar trebui sa fasaie. Daca ai luat aeroterma de la second hand, verifica fiecare supapa-n parte.

Pentru bordul de CN exista ansamblu stergator special. Eu ii facusem o adaptare celui vechi ca sa nu loveasca in aeroterma. Am modificat prinderea motorasului (in alta pozitie) si am mutat bratele din stanga in dreapta.

This post has been edited by vis-a-vis: 16 Jun 2008, 09:10


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 16 Jun 2008, 10:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Decat sa te fi apucat de unul singur sa faci o chestie de care nu ai habar si cu care ti-ai distrus nervii mai bine plateai unelectrician si-ti facea treaba si repede si bine.Bineinteles contra cost ca nu-i firma non-profit.Te-ai zgarcit la niste bani.Bucura-te ca ti-a luat ,inca, foc masina.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jun 2008, 14:56
Post #7


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Zi si tu ca inca nu ia loat foc masina , in fine voi credeti ca toti eletricieni pun la punct un bord eu nu . Daca nu pui tu mana sa vezi acolo cum sta treaba nu ai cum sa inveti sau poate pe multi va scoate saci cu ban iafara din casa mai ales pentru o dacie.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyre
post 16 Jun 2008, 16:55
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 13 March 07




Imi cer scuze ca am generalizat la faza cu bucurestenii, insa majoritatea cu care intru in contact mi-au dovedit remarca.

Faza cu butonul de avarii e ca atunci cand l-am scos mi-au iesit firele fara sa apuc sa le notez. Marsarrierul il aveam pe buton (nu neaparat ca nu ar merge sonda, insa unul din electricieni s-a gandit ca butonul e mai la indemana), la fel si ceata (care este normal sa fie pe buton)... insa s-au pierdut undeva pe drum...

La aeroterma am sa vad cum sa fac sa leg acel cablu, tinand cont de faptul ca robinetul nu este in pozitia lui normal, ci adaptata.

Una din supape este noua (clapeta sau cum se zice) asta inseamna ca mai am de verificat inca 2 (daca imi aduc bine aminte).

Cine m-a sfatuit cu montarea bordului CN (nu am facut chiar de capul meu) mi-a zis ca i-a mers cu motorasul standard - care eu oricum aveam altul muuullltttt prea mare (cel putin asa s-a intamplat pe break-ul lui pe care a montat CN)

Cat despre electricieni: au fost cel putin 4 inainte sa dau bordul jos... Cand am dat bordul am observat o gramada de fire ce veneau de la clapeta + neizolate, masa legata de forma (nu stiu cum de nu sarise firele), becuri pe sub bord care nu erau legate pe nici o parte, o gramada de fire care nu avea nimic legat in nici o parte, bordul meu avea tot ce se poate: cand puneam frana se aprindea pe centru pe bord (nu la ceasuri) un bec, aveam si becuri de semnalizare, pana si o priza de forma celei standarde de apartament (da, stiu, bateria e pe 12 continu.. si eu incerc sa inteleg ce cauta priza aia acolo) si fel si fel de alte probleme.. ultimul electrician la care m-am dus a facut un lucru de mantuiala.... mi-a lasat cabluri care se prindeau in pedaua de accelaratie (in varf)... FOARTE MULTE PROBLEME... aici nu a fost vorba de zgarcenie, ci de frica... Tie nu ti-ar fi frica daca ai gasi plusuri neizolate care oricand daca ar fi facut masa ai fi putut lua foc...

Imi cer scuze daca am creat tensiuni pe aici..... sad.gif

Oricum, acum masina e in drum spre 2 electricieni.. care au de facut lucrurile enuntate mai sus....

Problema cu avariile (ca nu corespund culorile din multe schite) e ca am unele din cele 7 fire (parca) care pana ajung la buton trec prin 3 culori.... si asa au fost multe cabluri pe instalatie (am incercat sa pastrez o forma cand am facut eu instalatia - alb pentru masa si rosu pentru alimentare, rosu cu negru pentru regleta + pe contact).

Sa nu mai zic ca daca aprindeam proiectoarele si foloseam casetofonul mi se ardeau sigurantele...

Oricum... multumesc pentru interventii si imi cer scuze inca o data pentru tensiunile creata, pentru remarca mea fata de bucuresteni insa e motivata datorita faptului ca in bucuresti nivelul de trai e mai bun fata de orasele mai mici, oamenii isi permit si alte marci de masini si automat "renega" DACIA. Greseala mea a fost insa ca am generalizat.

Acum astept sa vad ce modifica noii electricieni.


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RealAlex
post 19 Jun 2008, 17:19
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 7 July 05




Scuze ca ma bag in topicul tau, am o intrebare despre aeroterma si nu vreau sa deschid altul... deci am desfacut cochilia de sub volan ca sa verific ceva la fire ( vreau sa imi pun buton pe pornire, daca stie cineva ce pe ce fire trebuie sa ma leg ar fi super, le-am sunat la rece dar imi da cu virgula), pornind aeroterma am observat ca mi se incalzesc rau 3 fire de la contact ( rosu, maro, maro ) daca stau 2 minute cu aeroterma pornita nu mai pot sa tin mana pe fire, daca pornesc si luminile.... cred ca iti ramane pielea pe fire, nu am avut curajul decat sa incerc cateva secunde si am renuntat.
Intrebarea mea ( sunt constient ca aeroterma aia mananca mult curent): exista riscul sa imbatraneasca cablurile alea prematur si sa se intample vreo nenorocire? Nu de alta dar am un vecin care a avut si el dacie cu bord cn si a ramas fara ea ( a ars complet ).
Pot sa pun aeroterma pe direct? ori pe un releu ceva sa nu mai treaca partea de forta prin contactul ala firav?
Mentionez ca atunci cand opresc aeroterma firele incep sa se raceasca.


--------------------
audi b20183 - 22bals
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 23 Jun 2008, 07:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Sigur, e chiar recomandat a se pune aeroterma pe releu. De altfel, eu vreau ca toti consumatorii de peste 3 amperi sa-i trec prin relee.

This post has been edited by adrianne: 23 Jun 2008, 13:42


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:55
Forum Renault