DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sfaturi practice, fac o mica "lucrare":)

horsewhisperer27
post 24 Jun 2008, 01:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




ceea ce incerc este montarea unei "iesiri" pentru un aparat de aer conditionat mobil.

in poze pun adaptorul pt tubul de avacuare al aerului cald si geamul unde vreau sa montez respectivul adaptor, care e de fapt o rama de plastic.

ma gandesc sa tai o bucata din partea de jos a geamului, de inaltime egala cu a "adaptorului", si acolo sa pun respectivul plastic.

izolez pe margine cu silocon, ceva.pareri?

plasticul e mai lung nsi el ca geamul, dar asta nu e problema, il scurtez.

sfaturi?idei?
merge?


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 24 Jun 2008, 01:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Merge. Daca nu ma insel, iesirea la aparatele astea mobile are diametrul exact cat cel de la furtunul de hota.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 24 Jun 2008, 01:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




ce legatura are hota?
aparatul are furtunul lui.
problema e montarea plasticului in gaura din geam.cat mai estetic si normal.taiere geam, etc.

iata poze:

Attached thumbnail(s)
24_06_08_0222.jpg ( Size: 29.95k ) Number of downloads: 136
24_06_08_0223.jpg ( Size: 19.9k ) Number of downloads: 115


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 24 Jun 2008, 01:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Pai merge sa il scoti pe o iesire de hota, dar trebuie sa tii aparatul in bucatarie. smile.gif La aparatele Airwell am vazut un adaptor la iesire care avea o fanta ovala cu latimea de 30 mm. Aia se poate plasa la o fereastra intredeschisa.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 24 Jun 2008, 01:53
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




dom sef! biggrin.gif
problema mea e sa adaptez plasticu ala in geam.
nu vreau nici geam intredeschis nici hota!nici bucatarie biggrin.gif !


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 24 Jun 2008, 01:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Sa imi zici cum il rezolvi, ca vreau sa imi trag si eu unul la biroul meu din baie. smile.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 24 Jun 2008, 05:38
Post #7


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




In baie rezolvi mai usor cu jet de apa rece. Plus ca ala il poti directiona si plasa unde doresti tu, in zonele hot... radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 24 Jun 2008, 10:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




mai aveti sfaturi d astea? icon_mrgreen.gif


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 24 Jun 2008, 11:27
Post #9


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Ce aer conditionat mobil ai?Platinum?
Am un prieten cu aceeasi problema ca a ta. Cred ca o sa taie o fasie din partea de jos a geamului(latime 10 cm), o sa puna in loc o scandura de brad(cu o gaura ovala de aceeasi dimensiune cu gura de evacuare a aerului cald) invelita in folie de aluminiu pentru a rezista la intemperii (eventual lacuita vopsita nu e hotarita treaba inca) cu un sant in partea de imbinare cu marginea inferioara geamului pentru o fixare mai buna, in partea de jos o sa fie ascutita in forma de pana la dimensiunea geamului pentru a se imbina cat mai bine cu rama geamului, izolat ulterior cu silicon transparent, chit etc.
Lemnul se prelucreaza usor fara nu stiu ce scule, eventaul daca vrei sa faci o treaba serioasa daca ai fereastra dubla poti da partea de afara jos din balamale pe perioada verii, faci operatia descrisa mai sus doar la geamul interior, iarna montezi la loc geamul de afara pentru o izolare termica mai buna.Q.E.D.

Sau cel mai bine schimbi fereastra cu una cu deschidere tip ghilotina sau culisabila lateral si e foarte usor sa montezi ulterior aerul (toata treaba ar trebui sa te coste in jur de 150 lei).


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 24 Jun 2008, 13:42
Post #10


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




sfatul meu e sa aveti cat mai scurt si mai bine izolat traseul de evacuare al aerului cald, pt ca se incinge ca dracu si ce iei pe mere dai pe pere. O alta problema pe care n-am inteles-o niciodata la aparatele astea mobile: aerul cald il scoate afara, dar pe unde baga aerul ala de trebuie tie sa-ti ajunga in camera?, ca nu are cum sa-l recircule. Prin urmare tu scoti pe o fanta rece, ai si un mare calorifer de caldura bonus, si colac peste pupaza, pe la o izolatie de la usa/geam iti intra aer proaspat (si evident cald) in camera, ca altfel s-ar face vid inauntru, nu? icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 24 Jun 2008, 14:12
Post #11


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Geamul e termopan?


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jun 2008, 14:14
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pai nu vazusi poza? biggrin.gif

Am vazut la multi ca si-au facut gaura in perete, sub geam pentru evacuarea aia, numa aer mobil nu mai e, un split e mai eficient. Am vazut in pliante si oferte ca se lauda astea mobile cu 70-80 mp pentru 12000 btu, in realitate abia raceste 15.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 24 Jun 2008, 14:22
Post #13


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Am avut un astfel de aparat (9000 btu) si era destul de eficient pentru o camera de vreo 22 mp. Temperatura in camera scadea cu vreo 6 grade asa ca si in zilele cele mai calduroase era suportabil (temperatura maxima in camera fara aer pornit a fost 36 grade). Dezavantajul e ca e mai galagios ca unul split, consumul era destul de mare pe 3 luni la regularizare citire contor am platit 500 ron fata de 100 ron cat plateam de obicei. A si mers saracul nonstop.
Nu vad de ce ai da gaura in perete pentru un aer mobil, daca tot te apuci de dat gauri in pereti poti sa montezi un split.

This post has been edited by mauru007: 24 Jun 2008, 14:24


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jun 2008, 14:26
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pentru ca nu ai alta solutie, unii nu vor sa-l monteze in bucatarie sau baie, sau sa-si taie termopanele. De ce nu si-au luat split? probabil din necunostinta de cauza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 24 Jun 2008, 21:59
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




ba in ce ma priveste l-am luat in perfecta cunostinta de cauza.
fara legatura cu pretul sau la vreo oferta, ci pt un motiv mult mai simplu.

din motive pe care nu le comentez nu era dorita o gaura in perete.
asa ca, aparatul il am de 1 an si ceva, si acum m-am hotarat sa-l "dau afara".

am terminat lucrarica, sunt multumit 99%, iar de racit raceste mai mult decat ma asteptam.

tubul de evacuare desigur ca se incalzeste.dar nu cat sa se simta in jurul lui.

marca:hyundai.


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 24 Jun 2008, 22:05
Post #16


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Si cum ai realizat montajul pina la urma? Eventual poate poti pune si o poza?

This post has been edited by mauru007: 24 Jun 2008, 22:05


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 25 Jun 2008, 00:21
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




incerc maine o poza, acuma merge agregatu:P!

pe scurt: intai am schimbat foaia de geam.cea veche e intacta, de pus la iarna daca e cazul.(pe margine am baghete de lemn, nu chit, asa ca e treaba de 5 minute)

in noua foaie s-a decupat un dreptunghi ceva mai mare decat gaura ovala a evacuarii.
pe geam am lipit cadrul de plastic al aparatului, cu gaura ovala in dreptul dreptunghiului.

lipit si izolat frumos cu silicon si banda dublu adeziva!

si...bani de curent sa ai tata! wink.gif


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 Jun 2008, 10:06
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Ov, am masurat temperatura aerului cald la iesirea dintr-un astfel de aparat de aer conditionat. Erau 53-54 grade Celsius. Aerul care ar intra din nou in camera sigur nu ar avea temperatura asta.

This post has been edited by Sony: 25 Jun 2008, 10:06


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 10:09
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu scoate aerul din camera, ci il recircula pe ala existent. Evacuarea aia nu are legatura cu aerul din camera. Poate exista si mai multe feluri de aere mobile...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 Jun 2008, 10:10
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Pe evacuarea aia iese un curent de aer cald. Ala de unde o fi?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 10:11
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




atunci aerul rece de unde vine?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 Jun 2008, 10:13
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Aerul rece este tot din camera, dar e racit. Aerul cald este tot aer din camera incalzit si evacuat. Un aparat de aer conditionat normal (cu compresorul afara) incalzeste aerul din exteriorul incaperii, pe care il si circula un pic.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 10:15
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




cum adica il recircula? aerul de afara ramane afara la split, prin tevile alea nu circula aer. Principiul la alea mobile, din cunostintele mele limitate e acelasi ca la split, cu diferenta ca traseul de legatura e foarte scurt(20 cm). Dar ce stie un biet economist, poate vine ainjtain si ne explica(cauta pe net), ca mie imi e lene.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 Jun 2008, 10:19
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Pai ventilatorul ala de la exterior ce face? Linisteste aerul?

25 Jun 2008, 11:19:
Il impinge mai incolo ca sa fie inlocuit de altul ceva mai rece.

This post has been edited by Sony: 25 Jun 2008, 10:19


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 10:20
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Prin recircula am inteles ca il recircula spre interior, cum am mai auzit la multi, scuzele mele biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 25 Jun 2008, 10:21
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Se accepta scuzele. 04.gif Am trait-o si p-asta. argon sa imi ceara scuze. radmasa.gif

This post has been edited by Sony: 25 Jun 2008, 10:22


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 10:22
Post #27


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu le ceream, pomeneam de ele, fara sa ai legatura radmasa.gif

ontopic, aerele astea mobile sunt ca un frigider, iar camera este interiorul, la frigider nu sufla aerul din interior afara...
Cred ca pe burlanul ala si trage si sufla, asemanator cu o centrala termica cu tiraj normal(nu fortat), deci interiorul si exteriorul nu sunt in legatura.

This post has been edited by argon: 25 Jun 2008, 10:27


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 25 Jun 2008, 21:47
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




glumesti! radmasa.gif radmasa.gif
cum sa traga si sa si sufle?ce , e "trage-impinge"? radmasa.gif

eu tot astept sa se videze casa, da vad ca deocamdata nimic!pana lamuriti problema, pun o poza pt mauru, si pt cine mai vrea sa vada.
am bagat silicon cu tona, in poza nu apucasem sa curat marginile ca lumea, si oricum nu are mare importanta!

cred ca nici macar la iarna nu mai pun inapoi foaia intreaga de geam, asa sunt de multumit de lipitura!

Attached thumbnail(s)
25_06_08_1742.jpg ( Size: 28.44k ) Number of downloads: 50


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jun 2008, 07:40
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




daca stii tu mai bine spune exact, mai bine ia o surubelnita si baga-te in el...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 26 Jun 2008, 10:11
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<ontopic, aerele astea mobile sunt ca un frigider, iar camera este interiorul, la frigider nu sufla aerul din interior afara...
Cred ca pe burlanul ala si trage si sufla, asemanator cu o centrala termica cu tiraj normal(nu fortat), deci interiorul si exteriorul nu sunt in legatura.>>
Argon s-a prins de idee: e un frigider "intors pe dos". Aerul care circula pe furtunul ala provine de la condensarea freonului. Este foarte posibil ca unitatea asta sa traga aer din camera, o parte sa il foloseasca pentru condensarea freonului si o parte sa il raceasca si sa il bage inapoi in camera. Daca pe burlan ar trage aer si tot pe burlan ar evacua, la un traseu mai intortocheat nu ar mai fi deloc eficient aparatul. Ar trage aer cald folosit deja pentru condensare si deci randamentul ar scadea odata cu timpul de functionare.

This post has been edited by TheSaiLor: 26 Jun 2008, 10:11


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:09
Forum Renault