DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> merge aerul conditionat pe un papuc 1.9 D?

radu_
post 29 Jun 2008, 21:36
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




aproape in fiecare zi trec pe langa un papuc accidentat(care ii din arad il poate vedea in expo market jackson)are pe motor un compresor care cred ca e de aer conditionat, papucul fiind frigorific, deci compresoru nu trebuie adaptat ca s-a pus din fabrica, de restu de piese necesare nu stiu


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 29 Jun 2008, 22:16
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Din pacate COMPRESORUL e piesa cea mai dificil de montat, deoarece trebuie prins in cel putin 3 puncte: 2 superioare si unul inferior, si nu e deloc usor sa faci un astfel de suport, care sa fie si suficient de solid.

Eu sunt in plin proces de montare a unui sistem AC de pe un Matiz pe un Peugeot 405. Din fericire am avut suficient loc sa montez compresorul undeva sub pompa servo, intre baia de ulei si marginea inferioara a radiatorului. Problema mare este cu alinierea perfecta a fuliilor vibrochenului, pompei servo, compresorului si alternatorului (La Peugeot pompa de apa e antrenata de cureau de transmisie, nu de cea de accesorii). Evident ca am ajuns in situatia in care cureau nu mai "prindea" suficient pe pompa servo si a trebuit sa fac un intinzator suplimentar, care si el trebuie centrat sa nu permita alunecarea curelei.

Cert e ca acum cureaua merge normal, dar am avut o teava fisurata pe care mi-a detectat-o inainte de umplere, asa ca maine merg sa o sudez (e din aluminiu). Sunt curios daca intinzatorul va rezista in momentul cuplarii compresorului. Sper ca maine sa am racoare in masina.

Instalatia am luat-o de la un "ficior" care a sterpelit-o din dezmembrarea unde lucreaza, asa ca am luat-o ieftin (500 RON). Dar am vazut prin dezmembrari foarte multe masini cu AC, deci nu cred ca ar fi o problema procurarea unui sistem AC.

Instalatia de Matiz e destul de pacatoasa, in sensul ca tevile, imbinarile, diametrele mufeolr olandeze difera de sistemele AC europene (Am comparat sisteme de Skoda, Citroen, Opel), asa incat nu veti gasi piese de schimb decat de pe Matiz.

Succes!

P.S. Daca stiam la ce munca ma inham, nu o faceam in ruptul capului. Muncim cu prietenii de 1 saptamana (e drept ca numai seara, pe racoare), sincer nu merita. Mai bine vindeam masina, si dupa ce pica taxa imi luam una cu AC din fabrica. E o munca uriasa, nu degeaba cer astia la service 1000 de euro.

This post has been edited by dyogenes: 29 Jun 2008, 22:22


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jun 2008, 08:18
Post #33


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(radu_ @ 29 Jun 2008, 22:36)
aproape in fiecare zi trec pe langa un papuc accidentat(care ii din arad il poate vedea in expo market jackson)are pe motor un compresor care cred ca e de aer conditionat, papucul fiind frigorific, deci compresoru nu trebuie adaptat ca s-a pus din fabrica, de restu de piese necesare nu stiu
*




e papuc pe benzina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 1 Jul 2008, 09:54
Post #34


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




F8Q cu servo, o sa pun si cu AC dar momentan nu am icon_mrgreen.gif

Attached thumbnail(s)
DSC00229.JPG ( Size: 317.44k ) Number of downloads: 256
DSC00231.JPG ( Size: 356.09k ) Number of downloads: 263


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 1 Jul 2008, 22:07
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Da, dar senzatia care o ai mergand cu geamurile inchise cand afara sunt +35 grade face toti banii. Eu am reusit, imi merge.

Trebuie sa semnalez insa o problema despre care nu stiu sa mai fi scris cineva... Chiar sunt curios... cei care pretind ca au pus AC... nu au spus nimic despre protectia la inghet a vaporizatorului ("radiatorul" de racire, din cabina). Ce am patit eu... Am plecat normal cu masina, AC mergea perfect, racoare, etc... Dupa vreo 15 KM consta ca nu mai baga aer rece asa cum baga la inceput. Conducta de joasa presiune, ce iese din vaporizator era acoperita cu un strat destul de gros de gheata...

Ce s-a inamplat... a inghetat condensul in "porii" vaporizatorului, asa ca aerul de la ventilator nu mai putea strabate vaporizatorul, deci nu mai ajungea aer rece in circuitul de ventilare.

Nu stiu cum gestioneaza aceasta problema masinile care au din fabrica AC, dar cert au un senzor de temperatura montat direct pe vaporizator. La Matiz acesta e un termistor hidrorezistent de 1K la 20 grade.

Eu am facut un montaj cu un A741 si o dioda cu Si ca senzor, cand conducta de iesire tinde sa inghete, inseamna ca exista risc de inghet si in vaporizator, asa ca montajul decupleaza compresorul si electroventilatorul extern, pana cand temperatura vaporizatorului creste si conducta de iesire se dezgheata. Sistemul functioneaza bine, dar ma tem ca va defecta "ambreiajul" compresorului datorita cuplarilor/decuplarilor in mers.

Ma gandesc ca la masinile straine nu se decupleaza compresorul ci doar ELV-ul (cred), scazand astfel randamentul compresorului si impiedicand racirea excesiva si inghetul.

Dar acestea sunt doar presupuneri, daca cineva imi poate spune exact cum rezolva AC-urile de fabrica problema de mai sus, il rog sa ne spuna.

This post has been edited by dyogenes: 1 Jul 2008, 22:09


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 3 Jul 2008, 19:09
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




m-am uitat mai atent la papucul frigorific de care v-am spus si e diesel


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 4 Jul 2008, 10:05
Post #37


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




F8Q cu AC

Attached thumbnail(s)
DSC00232.JPG ( Size: 331.51k ) Number of downloads: 253
DSC00233.JPG ( Size: 372.43k ) Number of downloads: 225
DSC00234.JPG ( Size: 294.08k ) Number of downloads: 226


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 00:51
Forum Renault