Iese fum din motor, fum albastrui
![]() ![]() ![]() |
Iese fum din motor, fum albastrui
ex-silentio |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Posesor Nova Group: Members Posts: 37 Joined: 6 December 07 From: Rm-Sarat ![]() |
|
||
--------------------
Nova
T
1996
- BZ-05-EEE Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test. In viata, ai de dat un test care te invata o lectie |
|||
CriSTI68 |
![]()
Post
#2
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
garnitura la chiuloasa
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
apollo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Garnitura?As zice ca-s segmentii.
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Insemna ca trebuie sa dai chiulasa jos sa vezi ce te asteapta. Posibil sa ai nevoie de alt motor, dar sa mergi cu masina mancand 1 l de ulei la 500km deja e prostie curata.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Twister |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
Motor terminat. Prgateste-te pentru set motor si probabil vilbrochen nou.
|
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
22CMM |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 21 September 07 ![]() |
Nu stiu daca mai exista dar inainte exista set motor pe cote (cota 1=prima reparatie, cota 2=a doua reparatie, etc) din cate stiu max 4 dar era de preferat la cota 3 sa iti iei unu nou nu sa mai rectifici pe cel existent; si existau cuzineti pt fiecare cota in parte. Acum daca mai exista e bine ca duci vibrokenul la un meserias sa til faca la cota x si iti iei cuzineti cota x. sper ca mam facut inteles. Asa ai sanse sa iesi mai eftin. Motorul nu sa gripat inca dar nici departe nu e. Gripat inseamna ca apar micro suduri intre elementele aflate in miscoare, deci nu mai merge cu ea ca ajungi sa numai invarti motorul nici cu levierul si atunci chiar ca lai busit rau de tot. Restul segmenti etc ii cimperi din comert dar ai grija sa specifici tipul si anu de fabricatie al masini, sa nu difere cumva.
This post has been edited by 22CMM: 18 Jul 2008, 11:02 |
--------------------
Dacia
Super Nova
2003
- PH22CMM Zboara puiule, zboara...!
|
|
ex-silentio |
![]()
Post
#7
|
![]() Posesor Nova Group: Members Posts: 37 Joined: 6 December 07 From: Rm-Sarat ![]() |
@einstein1984: Poate am exagerat cu 1L la 500 km, dar merg cam 1000 km lunar, si completez la fiecare 150-200 km.
O sa dau diseară chiulasa jos, sa vad.. Totusi mi s-a parut ciudat ca pe benzina nu se comporta la fel ... Poate s-o fi infundat furtunul ala de la evacuare (sper), il am scos in afara. Acum, sper sa nu fie nevoie deocamdata de set-motor nou. Cu rectificatul ma decurc eu cumva, dar sper sa nu fie nevoie. M-au cam speriat Twister si einstein1984 ![]() LaterEdit: Arborele e la cota zero. This post has been edited by ex-silentio: 18 Jul 2008, 11:30 |
--------------------
Nova
T
1996
- BZ-05-EEE Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test. In viata, ai de dat un test care te invata o lectie |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Vroiam sa zic ca un motor care consum atat de mult ulei (peste 0,5 la la un schimb) sigur e uzat. Si in loc sa-l repari, tu mergi inainte pana pica de tot. Si uite ca a picat.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 18 Jul 2008, 12:10) cat de sigur sigur? ale naibii manuale le-au facut astia gresit. 80177857vz5.jpg |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
22CMM |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 21 September 07 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Super Nova
2003
- PH22CMM Zboara puiule, zboara...!
|
|
Twister |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(22CMM @ 18 Jul 2008, 10:58) Nu stiu daca mai exista dar inainte exista set motor pe cote (cota 1=prima reparatie, cota 2=a doua reparatie, etc) din cate stiu max 4 dar era de preferat la cota 3 sa iti iei unu nou nu sa mai rectifici pe cel existent; si existau cuzineti pt fiecare cota in parte. Acum daca mai exista e bine ca duci vibrokenul la un meserias sa til faca la cota x si iti iei cuzineti cota x. sper ca mam facut inteles. Asa ai sanse sa iesi mai eftin. Motorul nu sa gripat inca dar nici departe nu e. Gripat inseamna ca apar micro suduri intre elementele aflate in miscoare, deci nu mai merge cu ea ca ajungi sa numai invarti motorul nici cu levierul si atunci chiar ca lai busit rau de tot. Restul segmenti etc ii cimperi din comert dar ai grija sa specifici tipul si anu de fabricatie al masini, sa nu difere cumva. Ce set motor pe cote? Camasile sunt amovibile, se ia set motor standard. Cota poti sa-i dai vilbrochenului, dar eu nu recomand. De ce? Pah pentru ca in foarte multe cazuri arborele cotit e fisurat. Un strungar bun, care a lucrat cu asa ceva sau chiar tu daca ai urechea formata il "asculti", il dai de pamant si, dupa cum suna, iti dai seama. Sau nu... Acum un an si ceva costa 600.000 lei sa iti alezeze vilbrochenul, plus ca tre sa umbli dupa cuzineti cota 1, alergatura la un nene priceput (tine seama si de riscul sa nu iti iasa exact la cota), o placere. Un vilbrochen nou costa, tot atunci, ~2.000.000lei, nu se merita sa te zgarcesti pentru 1mil si ceva. Un vilbrochen obosit nici nu stii cand se fisureaza, si daca nu ai obiceiul sa faci setul motor la fiecare 50.000km, nici n-o sa ai cum sa descoperi fisura. O sa auzi direct zbang si tronc-trong. |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#12
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
salut.. parerea mea.. pt faza cu spuma.. e din cauza la garnitura de chiulasa mai mult ca sigur. dar ea sigur ti s-a ars din cauza la ceva.. cel mai probabil setul motor... da jos chiulasa si vezi ce e acolo cel mai bine... revino cu detalii
![]() succes |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#13
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Jul 2008, 12:15) 5 l de ulei consumati la un schimb? Tu ai idee cam ce poluare insemna asta? Oricum, ala e manual de berlina, nu de nova. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#14
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Twister @ 18 Jul 2008, 12:57) Ce set motor pe cote? Camasile sunt amovibile, se ia set motor standard. Cota poti sa-i dai vilbrochenului, dar eu nu recomand. De ce? Pah pentru ca in foarte multe cazuri arborele cotit e fisurat. Un strungar bun, care a lucrat cu asa ceva sau chiar tu daca ai urechea formata il "asculti", il dai de pamant si, dupa cum suna, iti dai seama. Sau nu... Acum un an si ceva costa 600.000 lei sa iti alezeze vilbrochenul, plus ca tre sa umbli dupa cuzineti cota 1, alergatura la un nene priceput (tine seama si de riscul sa nu iti iasa exact la cota), o placere. Un vilbrochen nou costa, tot atunci, ~2.000.000lei, nu se merita sa te zgarcesti pentru 1mil si ceva. Un vilbrochen obosit nici nu stii cand se fisureaza, si daca nu ai obiceiul sa faci setul motor la fiecare 50.000km, nici n-o sa ai cum sa descoperi fisura. O sa auzi direct zbang si tronc-trong. daca vibrochenul se alezeaza chiuloasa dece nu se alezeaza ? sau se rectifica ? alezaj = la interior. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Twister |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(mihai0070 @ 19 Jul 2008, 00:03) daca vibrochenul se alezeaza chiuloasa dece nu se alezeaza ? sau se rectifica ? alezaj = la interior. Da, foarte folositor postul tau, initaitorul topicului e strungar din tata-n fiu si era foarte interesat daca operatiunea se numeste alezare, rabotare sau frezare. Operatiunea de "rectificare" presunpune sa incarci piesa si apoi sa o aduci la cotele initiale. Zi-mi si mie cum iti incarca strungarul tie vilbrochenul? Whatever, repet, nu cred ca-l intereseaza pe om asta, acum, stie nea strungarul ce sa-i faca, treaba care-l apasa e ca are un motor nefunctional. This post has been edited by Twister: 19 Jul 2008, 07:52 |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
ex-silentio |
![]()
Post
#16
|
![]() Posesor Nova Group: Members Posts: 37 Joined: 6 December 07 From: Rm-Sarat ![]() |
Nu am avut net pana acum, nu am reusit sa raspund mai devreme. Ieri nu am reusit sa dau garnitura jos, o sa ma duc luni la mecanic. Am mai observat niste pete de ulei in vasul de expansiune, deci sigur e garnitura de chiulasa. Acum sper sa fie doar asta problema.
[offtopic] Tata chiar e strungar (doar ca acum s-a pensionat) ![]() |
--------------------
Nova
T
1996
- BZ-05-EEE Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test. In viata, ai de dat un test care te invata o lectie |
|
ex-silentio |
![]()
Post
#17
|
![]() Posesor Nova Group: Members Posts: 37 Joined: 6 December 07 From: Rm-Sarat ![]() |
Rezolvat.Multumesc la toti pentru raspunsuri.
problema (de fapt problemele) au fost: garnitura de chiulasa arsa, chiulasa ovalizta, ulei in apa, apa in ulei, si cam atat. Din fericire, am scapat ieftin: 50ron rectificarea, 50ron garnituri (de chiulasa, galerie, pompa apa, capac sonde), 20ron + o bere vecinului care m-a ajutat. |
--------------------
Nova
T
1996
- BZ-05-EEE Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test. In viata, ai de dat un test care te invata o lectie |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Chiulasa de supernova nu are prevazut adaos sau cota de rectificare din fabrica. Deci reparatia e facuta cam pe genunchi. Insa daca merge... sa-ti fie de bine.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
anndi |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 22 Jul 2008, 06:55) Chiulasa de supernova nu are prevazut adaos sau cota de rectificare din fabrica. Deci reparatia e facuta cam pe genunchi. Insa daca merge... sa-ti fie de bine. Norocul lui ca are Nova, nu? Si aia de Supernova se poate rectifica fara probleme, dar numai o data , nu de mai multe ori ca aia de Nova. |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Chiulasa de supernova nu are prevazut adaos sau cota de rectificare din fabrica. ![]() ![]() chiulasa.jpg ( Size: 76.88k ) Number of downloads: 93 Numai bine. LaterEdit: Anndi, strict dupa "litera" manualului de service, NU este admisa NICI O rectificare a chiulasei(adica a "planului garniturii") chiulasa_SuperNova.jpg ( Size: 110.02k ) Number of downloads: 91 In practica.....deh,no comment. This post has been edited by variable_dynamics: 22 Jul 2008, 09:27 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
anndi |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Dupa "litera" manualului, da. In principiu reno cam asa a gandit toate motoarele care sunt monobloc si camera de ardere este in piston. Eu spun ce am facut, caci uneori se poate ocoli manualul.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#22
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu de ce ramasesm chitit ca e supernova, greseala mea.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 03:21 |