Delcou nou, nepotrivire, am cumparat un delcou...
![]() ![]() ![]() |
Delcou nou, nepotrivire, am cumparat un delcou...
alinworm |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|||
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
crezi cai nou
![]() minciuni e din 77 delcoul luna 1, daca te uiti scrie luna 1 anul 77 ( 1977 ),iti dai seama cat de muncit si mesterit e la viata lui delcoul .totusi cauta un manual tehnic si incearca sa il pui la punct ,apropo atentie lka izolatorul surubului sa nu dea la masa |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
intreb doar, daca pun delcou de motor 1.6 pe motor de 1.4 ce se intampla? avantaje vs dezavantaje? daca e o intrebare stupida, imi cer scuze, nu ma pricep multumesc |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#34
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
si cum influenteaza mersul motorului? in bine sau in rau?
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
corbex |
![]()
Post
#36
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Poti sa-l incerci. Daca curba de avans nu e mult diferita, si nu pe toata plaja de turatii, ar putea merge rezonabil.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
am mai facut eu tot felul de incercari si mai mult am stricat, multumesc
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cand s-a facut delcou pentru 1.6 , a fost adaptat la capacitatile motorului, asa cum a vrut constructorul. Tu , daca-l pui pe 1.4 asa cum e el, poate sa mearga mai bine fata de dorintele tale, si daca nu, se poate regla din tensiunea la arcuri. Asta se face numai daca sti ce vrei sau cum se face, si mai corect , cu un stroboscop pe care sa poti citi si unghiul de avans la diferite turatii. Merge si cu unul simplu , facut de tine, dar numai in plaja vizibila prin fereastra, un dinte la coroana fiind cam 3 grade. Si mai simplu, la relanti stabilesti o pozitie de turatie maxima (trasezi pe bloc si delcou doua semne), dupa care cauti aceeasi turatie de maxim, fixand acceleratia pe o pozitie unde sa ai cam 3000 de ture (turatia optima la demaraje), si vezi daca e delcoul la aceleasi semne ca la relanti. Daca se pastreaza pozitia, delcoul corespunde. Daca la turatie necesita rotire catre a-i da avans, inseamna ca arcurile sunt prea tensionate (la centrifugale), sau vacuumul are arcul prea slab din cama dintata, si ii da avans mare la relanti. Ori intaresti la vacuum, ori mai slabesti la centrifuge. Invers procedezi, daca la turatie trebuie sa reduci la avans. E logic, avans stabilit pe o pozitie de maxim la relanti, si la turatie trebuie sa ai maximul in aceeasi pozitie a delcoului (ca doar nu cobori sa muti delcoul cand accelerezi). Daca necesita sa maresti la turatie inseamna ca arcurile sunt prea tari si nu da avans, iar daca trebuie sa iei, sunt prea moi si centrifugalele dau avansul prea mare. Metoda e testata si comparata cu stroboscopul, mergand chiar mai prost dupa stroboscop, cu valorile date in carti.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
payty |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
delcoul e facut sa dea anumite curbe de avans (centrifugal si vacuumatic) care sunt specifice motorului. Un motor are o singura curba de avans optim. Ce zic unii ca merge mai bine cu avans maxim pana in pragul detonatiei si alte alea sunt povesti. Poate merge mai bine pana la 2000 de rpm (eventual datorita unor uzuri)si apoi mult mai prost.
Puteti compara curbele de avans de pe motorul de 1.4 si cel de 1.6 si veti vedea ca sunt foarte diferite. La 1.6 de exemplu nici macar nu e o dreapta, e o linie cu un punct la mijloc unde panta se schimba. In concluzie nu e deloc ok sa puneti delcou de 1.6 pe 1.4. Singura solutie bune e sa il puneti la punct pe cel de 1.4 in cazul in care exista probleme. Un delcou reglat corect face ca motorul sa accelereze constant, fara suturi , fara sa dea in nas si fara sa apara cresteri bruste de cuplu dupa o anumita turatie. This post has been edited by payty: 8 Nov 2013, 10:12 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:13 |