Pornire ventilator cu motorul oprit
![]() ![]() ![]() |
Pornire ventilator cu motorul oprit
klaus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Lucian123 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am venit odata din Brasov pana la Bucurest fara ventilator (cu un Ford). Ventilatorul ara fixat pe axul motorului printr-un vascocuplaj, pentru cine cunoaste. Acel Vascocuplaj s-a rupt si nu am mai avut ventilator.
Temperatura apei nu a crescut deloc peste normal. Si asta vara. La viteza, ventilatorul electric nici nu porneste, decat foarte rar, cand e foarte cald. In rest motorul se raceste prin aerul care trece in mod natural prin radiator. |
--------------------
DACIA LOGAN
Laureate 1.4 Rosu
- B40XXX
|
|
anndi |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
e normal sa se incalzeasca motoru daca ii dai masinii in gura prin buc. mergi cu ea blana, turatii mari si tot tacamu si nu reusesti sa ajungi la o viteze destul de mare a.i. aerul sa poata raci eficient motoru.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
cataiff |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am urcat un munte, in apuseni nu la paris, vreo 25 km. Localnicul care ma conducea cu alta Dacie, mi-a spus sa deschid toate geamurile (era vara) si sa dau drumul la calorifer... Intr-adevar, a mers... Dar tot ajunsese apa peste temperatura normala...
Deci: - viteza mica si turatie mare = supraincalzire (cauzeaza) - viteza mare si turatie mica = temperatura sub optim (nu cauzeaza) - viteza mica si turatie mica = aiurea'n tramvai, strici alte alea.. - viteza mare si turatie mare = te crezi avion ? ![]() QUOTE(klaus @ 23 Feb 2005, 10:41) decat PE oricare.. domnule vanghelie ![]() ![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1,4
- B 82 MLD urasc mirc'u....
|
|
Rigor |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 11 December 03 From: Iasi ![]() |
Din stiintele mele, daca masina e in garantie ma doare in cot, ea este garantata sa mearga intre anumite temperaturi atmosferice pe care trebuie sa le gasim in romania.
|
--------------------
ZKR
Preferat
- IS-01
|
|
stf79 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 27 January 05 ![]() |
Revenind un pic la topic, daca lasi motorul la relanti cu masina oprita 5-10 secunde electroventilotorul se va opri mult mai repede. Temperatura masurata este cea din motor iar daca acesta este oprit racirea se face doar prin transfer termic cu aerul. Cu motorul pornit lichidul racit de ventilator ajunge la motor reducand temperatura drept urmare ventilatorul se va opri.
Pe scurt inainte de oprire las motorul inca 5-10 secunde la relanti. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition, 1300 disparuta in misiunea REMAT
2005,
|
|
bunicu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 12 September 04 ![]() |
la mine a sarit de la 4 la 6 liniute.
evident, nu la viteza mare ci la urcat la sinaia, la cota 1400. ma asteptam sa porneasca si ventilatorul dar nu s-a intimplat. |
--------------------
Renault
Megane 2.1
Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
|
|
drs007 |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 18 July 05 ![]() |
Cum Dumnezeu t-i sa urcat tie la 6 liniute indicatorul? Eu am urcat pe 6 august Transfagarasanul, m-am frecat (scuzati expresia) Sinaia Busteni de nu stiu cate ori si a stat la 4 liniute temp permanent.Explicabil doar daca ai mers cu I-a si a II-a permanent.Pe traseul de mai sus am mers aproape permanent cu III-a si a IV-a.
|
--------------------
Logan abs plus 1,4
Logan abs plus+ AC 1,4 (fosta Ambiance vanduta)
2007 abs plus + AC
|
|
Anakin |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti/Vitan ![]() |
La 6 liniute urca indicatorul doar daca fierbe motorul!Am incercat eu sa vad cum se comporta:am scos mufa de la ventilator cu motorul cald si la ralanti.Dupa 5 min a urcat la 6 liniute si se vedea din ce in ce mai mult ca lichidul din vasul de expansiune creste si bolboroste.Asa ca in conditii extreme de utilizare dar cu toate componentele in regula nu are cum sa urce la 6 liniute. |
--------------------
Dacia
Logan cameleon
- B 51 ATO Forta sa fie cu voi
|
|
MSK |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 October 05 ![]() |
Logan 1.4 (6000km)
- e normal ca dupa oprirea motorului (fara cheie in contact) elicea de la radiator (de sub capota) sa mai functzioneze ?!? sau e o problema electrica ?!? - stiu ca unele masini asa sunt concepute (daca motorul e prea incins) ...eu nu depasisem 4 linii la temperatura ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
2005
- B 99 M S K
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#41
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
e normal...!!!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#42
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.359 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand ca e vorba de motorul elctric care e pornit, ca elicea aia nu se invarte singura. Si da, e normal.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
eu nu prea inteleg care este rolul racirii motorului dupa acesta a fost oprit.
ventilatorul nu va raci decat radiatorul, dar apa nu circula deoarece pompa de apa nu se invarte.. deci.. eficienta minima.. care-i treaba? |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
DFA |
![]()
Post
#44
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Apa circulă, chiar dacă nu este antrenată de pompa de apă. Firește cu o viteză mult mai mică, dar circulă. Apa mai rece din radiator va tinde să "coboare" în partea de jos a circuitului de răcire și va fi înlocuită de apa mai caldă, care la rândul ei va fi răcită, ș.a.m.d.
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#45
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.359 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Principiul termosifonului. Si ventilatorul trage aer prin radiator si-l sufla pe restul elementelor de sub capota care sunt inca incinse (motor, galerie de evacuare, alternator etc.). Ti-e frica ca i-ti consuma bateria?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
DragosP |
![]()
Post
#46
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
bassfreak |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
nu neaparat ca o consuma, ci de faptul ca ar consuma-o inutil..
bun, deci circula apa cat de cat, si ce rost are sa se raceasca mai repede motorul ? eu ma gandesc ca toate piesele care se contracta/dilata vor fi mai solicitate daca sunt racite mai repede, decat daca ar fi lasate sa se raceasca singure intr-un timp mai lung.. sau exista posibilitatea ca temperatura sa creasca peste cea normala de functionare, dupa oprirea motorului ? sau defapt numai in acest caz porneste ? adica doar daca inainte de oprirea motorului temperatura era deja prea mare.. This post has been edited by bassfreak: 26 Mar 2006, 19:38 |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 23:32 |