DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> volanul merge din ce in ce mai greu

tucurel_day
post 7 Jul 2008, 18:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 7 January 06




Buna ziua ,
am o problema la nova mea . este vorba de o nova gt din 96 se pare ca din ce in ce volanul merge mai greu . Care ar putea fi cauza? am fost sa fac directia la un service acum 2 zile insa mi-a spus ca inainte sa imi faca directia sa schimb bucsile capul de bara pe partea stanga flanse capace plus rulmenti de la amortizoare si o bieleta parca . am fost am cumparat si astazi am dus masian la mecanic . Sa se rezolve prin schimbarea lor sau trebuie schimbat altceva .


--------------------
dacia nova - ph06hap
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 7 Jul 2008, 20:32
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




stiu ca se pune ulei in caseta de directie...dar nu-s sigur acum.sa nu fie de la asta.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 8 Jul 2008, 15:55
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




NU se pune ulei in caseta de directie. Se pune vaselina mai fluida.
Poate fi de la rulmentii amortizoarelor sau crucile axului volan.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlady
post 8 Jul 2008, 21:38
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 9 December 07




Pune niste ulei unde intra axul in caseta de directie si misca in acelasi timp volanul stanga dreapta...(ridica capota la motor si urmareste caseta de directie....o sa vezi la ce ma refer).


--------------------
****** ****** ****** - ******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 9 Jul 2008, 13:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Ideea e ca uleiul se va scurge si se va pierde. E bun ca o solutie rapida, de verificare a lubrifierii cremalierei. Nu cumva burdufele de la capetele cremalierei lipsesc, sau sunt rupte, sau nu sunt puse la locul lor? Vaselina iese odata cu cremaliera la manevre, se mai pierde si se lipeste praful ce se gaseste din belsug si intra in mecanism...
Eu as curata (spala) caseta (eventual prin demontare), as inlocui sau cel putin asigura burdufele ce acopera capetele cremalierei, cu coliere de plastic (braduti) dupa ungerea acesteia cu vaselina (numai dupa curatare!!)
La suspensia Mc Pherson, prezenta si la Nova, la bracarea rotilor pe fata se rotesc si amortizoarele, si odata cu ele si platanele pe care stau arcurile, si odata cu acestea, si platanele de la partea superioara a arcurilor. Rulmentii aia situati intre platanele superioare si caroserie, daca sunt gripati, la bracare, vei avea de rasucit arcurile pe fata, ceea ce va da o reactie specifica (volanul se roteste din ce in ce mai greu) (de obicei se gripeaza doar unul din rulmentii aia) Totusi, daca nu s-a umblat (aiurea) la ei, daca nu a fost accidentata sau nu s-au facut suduri pe zona aceea, rulmentii nu prea ar trebui sa cedeze...(dar vorbesc prostii: eu am gasit rulmentul de roata dreapta fata RUGINIT dupa 2 ani si vreo 5000km - in primul an am mai avut vechea berlina si nu m-am indurat sa o bag prin noroaiele pe unde mergeam eu la tara...)(adica rulmentul ala a venit NEUNS din FABRICA (daca ar fi curs vaselina as fi vazut) si ar fi crapat in garantie daca aveam un rulaj normal...)

Spor la lucru!

This post has been edited by gti98: 9 Jul 2008, 13:49


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Jul 2008, 13:53
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




La nova arcul nu se roteste. Rulmentul este intre talerul din partea de jos a arcului si amortizor.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tucurel_day
post 9 Jul 2008, 20:45
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 7 January 06




bun sa va zic ce am facut si fara rezultat . am fost sa imi fac directia si mecanicul de acolo mi-a sugerat sa scimb rulmentii .......pe care stau amortizoarele sau arcurile nu prea ma pricep.... le-am schimbat si l-am rugat sa imi bage vaselina si acolo la caseta de directie insa fara nici un rezultat ... merge la fel de greu sad.gif


--------------------
dacia nova - ph06hap
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 12 Jul 2008, 21:01
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Problema cu mersul greu al volanului nu il ai de la rulmentii telescoapelor sau din cauza casetei negresate. Probleme poti sa ai din cauza ca geometria rotilor nu e buna sau daca masina e prea ridicata/lasata de cur comparativ cu fata.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 00:51
Forum Renault