DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor, Dezmembrat

*SouL*PAnaIT*
post 21 Jun 2008, 06:58
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 20 January 08




Sal sunt si eu la inceput si as vrea sa ma ajutati si pe mine smile.gif ,vreau sa dau jos motoru de pe masina si nu stiu daca se poate da jos fara c.v adica sa nu dau si c.v jos blink.gif ,spunetimi si mie cum sal dau jos cu sad.gif sau fara ?


--------------------
DACIA NOVA GT 1.6L 1997 - IF89PAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 21 Jun 2008, 12:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Salut.

Merge dat jos fara sa dai cutia,numai ca se demonteaza fulia de pe arbore.Ai nevoie de o macara si de chei potrivite.Ai grija sa desfaci toate suruburile de prindere,nu il forta daca nu iese.


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 21 Jun 2008, 15:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




de ce nu vrei sa dai cutia jos odata cu motorul?
ai 3-4 suruburi in plus de desfacut (plus timoneria) iar restul muncii e inzecit usurata (nici nu vreu sa ma gandesc cum umbli tu la elm ,si altea alea de prin spate calare pe masina)


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 21 Jun 2008, 23:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Dupa ce dai capota si bateria jos,te urci frumos in compartimentul motor si desfaci ce vrei tu tongue.gif .De ce sa iti faci de lucru cu planetarele cand pana la urma tot trebuie sa desfaci cutia de motor.Iar in afara de asta la demontatul planetarelor nu trebuie sa slabesti cumva fuzeta?


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 22 Jun 2008, 11:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




da jos motorul cu tot cu cutie, e mai simplu, mai sigur si poate mai vrei sa schimbi o bucsa sau ceva pe la cutie, vezi cum stai cu planetarele si tot ansamblul.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 3 Jul 2008, 20:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




In manual se demonteaza tot ansamblul motor-cutie-punte fata (cauta ca manualul e accesibil prin bunavointa unui coleg de forum, caruia ii multumesc inca odata!), dar ai nevoie de elevator sa ridici caroseria....
Eu am demontat si motorul singur, si ansamblul motor-cutie (cu o macara...personala!)
la remontarea motorului separat, mi s-a parut oarecum dificila angajarea prizei cutiei in gaura corespondenta a discului de ambreiaj; la montarea ansamblului motor-cutie insa, pozitionarea pe cele 3 +1 reazeme (in special reazemul din spatele diferentialului) mi-a dat multa bataie de cap! (poate ca era prima data?)
In plus ansamblul e mai greu si mai mare si mi s-a parut mai dificil de manevrat.
Personal nu mi s-a parut asa de greu sa demontez si sa remontez electromotorul cu motorul pe masina (ca de demontat tot il vei demonta, ca sa desparti cutia de motor)
Si eu prefer sa demontez intai capota. Da, pentru scos planetarele, se slabeste surubul de jos si se scoate complet surubul de sus, de la prinderea amortizorului de fuzeta; astfel se basculeaza fuzeta spre exterior, permitand planetarei sa iasa de pe arborele canelat planetar al cutiei (pentru celalalt se deplaseaza cutia dupa desfacerea suruburilor de prindere). Se poate face manevra cu oricare planetara, dar mie mi s-a parut mai comod de lucrat cu planetara de pe dreapta (la demontarea separata a cutiei!)

Spor la lucru!


This post has been edited by gti98: 3 Jul 2008, 20:27


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 3 Jul 2008, 22:56
Post #7


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




ma.. eu l'am dat intr'o ora .. eu cu un prieten jos la nova mea cand am schimbat discul de ambreaj. trebuie sa scoti fuliile din fata, iar apoi se mai tine cu vreo 3 suruburi de cutie si intr'un sabot sau cum se cheama ala de pe margine, k are doar pe o parte.. ce'a cu bujiile..


app.. nu am folosit nici o macara sau ce scriau altii: am ridicat unul cu cureaua si celalt cu o funie, e mai greu pana iese de pe priza biggrin.gif... ridici putin cu tot cu cutie si apoi tragi, nu e greu ;;) tongue.gif SUCCES

3 Jul 2008, 23:57:
am uitat sa mentionez, ca sa scoti cutia, parerea mea e k dureaza o vesnicie.. are o gramada de suruburi si in plus planetarele

This post has been edited by burtik4u: 3 Jul 2008, 22:57


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 3 Jul 2008, 23:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Probabil tu si prietenul tau aveti 1.90 si vreo 120 kilograme de v-ati jucat asa cu el radmasa.gif .La nevoie folosesti un par si doua persoane pe post de macara,iar o a treia,mai priceputa,jongleaza cu motorul. biggrin.gif


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 3 Jul 2008, 23:25
Post #9


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




gaby.. intr'adevar.. nu prea am cum sa iti demonstrez.. oricum.. ne'am chinuit oleac.. doar nu e ushor are vreo 100 kg.. da doar eu cu ei l'am scos.. am dat capota cat de tare se putea pe spate.. am legat'o cu o funie si ne'am urcat amandoi pe stalpi... oricum e mult mai dificil decat sa scoti motorul de la o dacie normala la care motorul este pozitionat invers biggrin.gif dry.gif dry.gif


si nu .. nu avem 120 KG.. suntem chiar ushurei.. hai eu am oleac de burtik .. acuma sa nu crezi o oi fi vreun vandam.. am 18 ani ;;)

This post has been edited by burtik4u: 3 Jul 2008, 23:26


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 6 Jul 2008, 17:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Cu "romanian muscle" se pot multe!
Ideea de la care am pornit eu e sa o fac SINGUR! (Si d'aia mi-am construit "macara"!) Mai ales ca am demontat-o de atatea ori, ca as putea sa-i invat si pe altii (as fi preferat sa nu fie nevoie!!!)
Motorul de Dacia ar trebui, dupa manual sa aibe 55 de kg (nu mai stiu daca cu anexe sau fara, dar inclin sa cred ca cu; (adica pompa de apa, alternatorul, galeria, oare si carburatorul?; sigur volanta si placa de presiune+ discul de ambreiaj; parca fara apa si ulei!

Bafta si toate cele bune!

This post has been edited by gti98: 6 Jul 2008, 17:22


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 7 Jul 2008, 07:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Am mai spus in max 1h se da jos motorul cu tot cu cutie. Nu te chinui si lucrezi omeneste. Motorul de nova are 55 de kg, cum zice cartea fara nici o anexa si fara chiulasa, cred. Cu tot trece de 100 de kg.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:50
Forum Renault