DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vreau sa schimb disributia, care curele?

sky79ct
post 23 Oct 2008, 12:55
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 27 November 07




Multumesc
O sa ma duc cu ea la service si acolo sa vad verdictul.


--------------------
dacia solenza 2004 scala - CT xx SKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 23 Oct 2008, 21:09
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Cum ti-a spus si klaus mai sus,cureaua de distributie nu are cum sa patineze sau sa scartaie,ea fiind o curea dintata.
In legatura cu service-ul,s-ar putea sa ai un soc daca mergi la Olteanu.
Vezi ca unii constanteni merg la reprezentanta de la Tulcea.Si eu inclin sa merg tot acolo,deoarece am auzit lucruri bune.Intra la sectiunea dedicata service-urilor Dacia si gasesti acolo mai multe.

This post has been edited by cristio_79: 23 Oct 2008, 21:10


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sabinmq
post 23 Oct 2008, 23:27
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 22 March 07




Salut
Si cu valorile de tensionare ale curelelor, inclusiv a curelei de distributie cum ramane? Se face dupa cotul mecanicului? Si cu cuplurile de strangere ale suruburilor? Consider ca este o piesa prea importanta ca sa fie stransa dupa ureche. La schimbarea distributiei este bine de verificat si starea pompei de apa.

Attached thumbnail(s)
valori_intindere_curele_accesorii.JPG ( Size: 13.57k ) Number of downloads: 323
MOT_1135_01.JPG ( Size: 68.19k ) Number of downloads: 372


--------------------
dacia solenza clima 2003
exista teorii infirmate de experimente dar niciodata experimentele nu pot fi infirmatate de teorie
"Atitudinea conteaza!!!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 24 Oct 2008, 00:10
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




A zis cineva ceva de strans dupa ureche?Daca se merge intr-o reprezentanta,se presupune ca nu va fi stransa asa,ci cu ajutorul aparatului.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 27 Oct 2008, 10:36
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




Am si eu cateva intrebari despre schimbarea distributiei: am servo-directie dar nu am aer. Am zis sa efectuez aceasta operatie intr-un service autorizat si am mers sa-mi faca o calculatie si surpriza ma costa 900 ron fara pompa de apa!

manopera vreo 270 ron (50 ron diagnoza/constatare sau ceva de genul - haha - parca i-am pus eu sa constate ceva ).
kitul de distributie vreo 200 ron + TVA, curelele inca cativa zeci de ron, si surpriza GALET DIRECTIE ASISTATA 300 RON + TVA.

Mi-au zis ca galetul ala ar fi intinzatorul curelei pentru servo, eu am insa impresia ca e "rotita" aceea pe care calca cureaua...

1. Prima intrebare este daca chiar trebuie schimbat galetul asta de 300 ron?

2. Cureaua de alternator este diferita de cea de servo? Adica in afara de cureaua de distributie mai exista inca doua curele accesorii?

3. Daca iau din targ un kit de distributie de origine ( am vazut ca acea cutie in care vine kitul nu e sigilata in nici un fel) exista posibilitatea ca rulmentul sau cureaua sa fie contrafacute cu toate ca sunt inscriptionate Koyo respectiv Powergrip?

Multumesc!





--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 27 Oct 2008, 14:08
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




"Rotita" aceea pe care calca cureaua are rolul de a intinde cureaua.
1.Daca demontezi tot,schimbi si acea rola.Poate avea deja joc,dupa ce montezi cureaua noua poate incepe sa scoata diverse zgomote sau exista riscul chiar sa se gripeze din cauza prafului etc.In acest caz,cureaua practic o sa frece pe rola si o sa se rupa.
2.Poti deschide capota si vezi singur cate curele mai ai in afara de cea de distributie pentru ca sunt vizibile.Nu sunt foarte sigur,dar daca ai doar DA s-ar putea sa mai ai doar o curea care antreneaza pompa si alternatorul.
3.In Romania totul este posibil,deci cauta ca ambalajul sa fie macar sigilat si sa iei bonul fiscal stampilat cand cumperi.Preferabil dintr-un magazin.
Daca service-ul respectiv accepta sa vii cu piesele tale,poti cauta piese mai ieftine,dar "de origine" si sa te duci cu ele sa le schimbi.Vezi ca sunt si magazine unde poti face comenzi online si beneficiezi de reduceri.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 27 Oct 2008, 14:30
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




Merci de raspunsuri cristi.

Mai intreb o data ca sa ma asigur ca am fost suficient de explicit.

Deci o sa schimb kit-ul de distributie (adica cureaua powergrip si rola koyo) plus curelele de alternator si servo.

Am impresia ca galetul de directie asistata in valoare de 300 ron+tva de mi l-au trecut pe acea "factura proforma", se refera la roata aceea cu santuri care e infipta in axul pompei de servodirectie si pe care calca cureaua de servodirectie, nu cea de distributie.

Trebuie schimbata la 60 de mii rotita asta?


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Oct 2008, 16:07
Post #38


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




nu-i lasati sa va stranga cureaua dupa ureche .... mai ales pe cea de la distributie .... de obicei cureaua de distributie se schimba la 60 de mii de km . Dar daca se verifica cu aparatul de tensionare se mai poate tine ... Aparatul vede daca se dilata dupa o anumita tensionare parca era 200 si ceva si daca se tensioneaza mai mult se schimba cureaua riscul e sa se rupa .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 27 Oct 2008, 16:52
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Galetul de tensiune este piesa asemanatoare cu acea rola care se afla in kit-ul de distributie.Nu are santuri sau striuri,este neteda si are rolul de a tensiona cureaua.
Piesa la care tu faci referire si zici ca este "infipta in axul pompei" este fulia pompei DA.
Fuliile se schimba doar in cazuri exceptionale,ca sa zic asa,deci nu la reviziile obisnuite,cand schimbi curelele si rolele (galetii) de tensionare.
Acei galeti cred ca sunt piesele cele mai scumpe.Daca un kit de distributie costa in jur de 150-200 lei,iar o curea costa in jur de 40-50 de lei,vei vedea cam cat costa galetul.Iar cel de la DA este mult mai scump.

This post has been edited by cristio_79: 27 Oct 2008, 16:58


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai San
post 27 Oct 2008, 22:14
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 973
Joined: 2 April 08
From: Bucuresti sau Arges




Am cumparat kit de distributie Renault pe care scrie MADE IN JAPAN e de rau? Unde sunt fabricate kit urile de origine pentru solenza si ce cod trebuie sa aiba?Ambalajul cum arata?

This post has been edited by Mihai San: 28 Oct 2008, 01:10


--------------------
Dacia; solenza 2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 28 Oct 2008, 10:05
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




Merci inca o data pentru lamuriri cristi!

Acum am inteles exact care e ideea, numai ca am de gand sa schimb doar kitul de distributie, eventual si cureaua de alternator (daca nu are galet smile.gif ) iar cureaua de servo+galetul aferent le las pe mai tarziu...

Daca se rupe cureaua de servo se strica ceva?

Numai bine!


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan solenza
post 28 Oct 2008, 11:06
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 6 April 08




QUOTE(alex_axn @ 28 Oct 2008, 10:05)
Merci inca o data pentru lamuriri cristi!

Acum am inteles exact care e ideea, numai ca am de gand sa schimb doar kitul de distributie, eventual si cureaua de alternator (daca nu are galet smile.gif ) iar cureaua de servo+galetul aferent le las pe mai tarziu...

Daca se rupe cureaua de servo se strica ceva?

Numai bine!
*


cureaua de servo nu are nimic daca se rupe si eu am patit-o am ramas fara aer conditionat si servo atat alceva nu are si dupa ce o schimbi merg dinou (daca se va rupe)


--------------------
ARO dacia 10,4 solenza 1,4 mpi scala 2004 - bh o4 frb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 28 Oct 2008, 11:14
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




merci de raspuns razvan.

cati km aveai cand s-a rupt? se vedea uzata ceva inainte sau pur si simplu a cedat?
Mai tii minte cat ai dat pe galetul aferent curelei de accesorii? Ma gandesc ca l-ai schimbat dupa incident...


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 28 Oct 2008, 22:09
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu am condus Solenza cu cureaua respectiva rupta,dar presupun ca se comporta la fel ca atunci cand motorul este oprit.Ma refer la faptul ca tragi destul de greu de volan.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 08:39
Forum Renault