DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bascula Nova, mai multe dimensiuni?

TAI
post 7 Jun 2008, 07:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




In urma unui accident a trebuit sa schimb bascula de pe partea stanga. La magazin mi-au dat una complect echipata (bucsi, pivot, suruburi etc) care presupun ca era de SuperNova, asta deoarece diferea putin la forma si dupa montaj am constatat ca pozitia fata de verticala a rotii s-a modifica f. mult si sta cam asa:
/-----l
Am dat bascula jos si am constatat in urma verificarii dimensiunilor ca aceasta e mai lunga decat cea lovita, mai exact lungimea perpendicularei de la centrul primei gauri pt. surubul de prindere pivot pana la centrul axului ce uneste cele bucse difera cu aproximativ 8 mm.
Am cumparat o alta bascula de la dezmembrari pt. Nova si am constatat ca si la aceasta distanta masurata difera cu 2 mm fata de bascula lovita. Nu am avut de ales si am montat aceasta bascula dar in continuare este sesizabila pozitia usor inclinata a rotii.
Am intrebat la magazine, am cautat si pe net dar nu am aflat daca sunt sau nu mai multe tipuri (dimensiuni) de bascule pentru Nova si daca acestea difera de cele de SuperNova.
Judecad doar prin prisma experientei mele as concluziona ca:
- sunt mai multe tipuri (dimensiuni) de bascule de Nova
- difera basculele de Nova de cele de SuperNova.

Chiar asa sa fie sau am avut eu ghinion?
Unde as putea gasi o bascula noua sau veche la aceleasi dimensiune cu cea lovita?



--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 7 Jun 2008, 13:59
Post #2


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




Salut, dupa mine si cea de super nova este identica cu cea de nova, inclinatia roti poate sa fie si de la lonjeorn unde vine prinsa bascula, poate in urma impactului sa deformat si ala, si cerd ca la masuratoare ai gresit pt ca ai masurato dupa cea lovita care sigur e deformata, ca sa fii sigur comparo cu cea de pe dreapta vezi sunt identice?


--------------------
EX. Dacia nova GT 1998 - AG08UNN
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Jun 2008, 14:54
Post #3


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




LA unele masini, unghiul de inclinare transversala al pivotului se regleaza prin brate de suspensie de lungimi diferite. Posibil ca si la Nova sa fie aceiasi situatie.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 7 Jun 2008, 18:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 1 September 07




se numesc bascule cu deport


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 8 Jun 2008, 07:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Bascula de SuperNova are vizibil o alta forma si dimensiune, asta daca nu cumva am cumparat una rebutata.
Am facut mai multe masuratori comparative ale gaurilor si fata de alte elemente ale basculei si cei 8 respectiv 2 mm se regasesc. Inclusiv daca le suprapui se vede ca au alte poziti de gaurire.
In comparatie cu bascula de SuperNova cu care roata statea foarte inclinata avand 8 mm in plus, cu cea de Nova (2 mm in plus) sta aproape vertical, de aceea cred ca daca as avea una identica (0 mm) roata ar sta vertical.
Nu spun ca nu este posibil ca si suportul motor (lonjeronul) sa fie deformat desi nu pare dupa masuratori, dar inainte sa ma apuc sa "trag" de masina as dori sa gasesc o bascula identica cu cea avuta si abia atunci pot lua o decizie.


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 8 Jun 2008, 19:10
Post #6


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




Daca ai schimbat bascula presupun ca ai schimbat si amortizorul?

Deci : in urma loviturii s-a deplasat lonjeronul ori s-a "descentrat" amortizorul (s-au ovalizat gaurile de prindere).

Ca solutie rapida (si e chiar indicata) poti "ovaliza" gaurile de prindere ale amortizorului in asa fel ca roata sa revina in pozitia corecta. Nu este "inginerie" asta pot confirma "pe vazute". La mine roata din dreapta n-a avut pozitia corecta din nastere si am aplicat metoda asta.

De preferat sa faci operatiunea in service pe "standul de directie".


Spor!!..


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 1 Jul 2008, 14:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Problema s-a rezolvat, roata sta vertical dupa masuratorile mele, asta dupa ce am montat un brat nou, cumparat de la magazinul din incinta Autoservice Dacia.
Inainte de al monta l-am masurat si comparat cu cel lovit si surpriza acesta nou este mai scurt cu 1 mm decat cel lovit cea ce mi-a convenit de minune.
Din ce mi-au spus cei de la magazin, sustinuti de catalogul de piese original pentru Dacia Nova am retinut:
- bratele de Nova si Supernova au acelasi cod deci sunt identice,
- nu s-au fabricat brate cu deport +/- pt. Nova, pur si simplu difera cotele de executie !!!
O enigma a ramas totusi neelucidata:
Bratul pe care l-am cumparat prima data, cel care avea usor o alta forma si era cu 8 mm mai lung, pentru ce masina este?

This post has been edited by TAI: 1 Jul 2008, 14:43


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 3 Jul 2008, 00:52
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




La Nova bratul se prinde de jug lonjeroanele sunt mult mai sus! Posibil sa fi fost un rateu bratul. Sau poate din greseala tia dat nenea ala de reno, ala e ceva mai lung.

This post has been edited by anndi: 3 Jul 2008, 00:54


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 5 Jul 2008, 11:59
Post #9


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Din cate stiu eu la nova nu exista bascule de mai multe dimensiuni.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:51
Forum Renault