Nivelul apei, din vasul de expansiune
![]() ![]() ![]() |
Nivelul apei, din vasul de expansiune
ALPU |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 2 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo
matiz
2008
- xx- xx- xxx
|
|||
Apollo_y2k5 |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 20 January 08 ![]() |
apa tre sa fie mai spre maxim din cate stiu eu. cred ca trebuie sa umplii vasul si sa ii faci o aerisire. sper ca nu ai folosit solutii d-alea pt radiator k s'ar putea sa iti fi infundat ceva...
|
--------------------
Dacia
Nova GT
99 GPL
- ph12spa
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da si Nu
![]() ![]() ![]() Ai un furtun mai moale care daca nu ai presiune sta prost (mai jos decat normal) si iti scade nivelul diferenta de lichid intre minim maxim , nu este foarte mare, alta explicatie nu am , banuiesc ca alt ceva nu ar ece sa fie , si mie imi creste putin nivelul dar nu cu mult , si in nici un caz mai mult de un cm, |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
scania |
![]()
Post
#4
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
Salut , am si eu problema cam asemanatoare, pe timp de iarna, cand dadeam la automat urca apa in vas pana curgea dupa ce pornea motoru scadeala loc dar, era sub minim, si acum are alta smecherie, daca completez apa in borcan sa fie intre semne dupa cativa km scade iar sub minim si asa sta cu vreun cm sub minim, si nu mai scade mai mult de atat, numai daca il umplu din nou scade iar acolo
|
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
dumi_geo2003 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 25 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Sal.
Vezi ca este posibil sa ai T-ul de la instalatia de apa spart. Exact acelasi lucru am patit si eu. Daca te uiti la el nu observi nimic, mai bine il desfaci si verifici. |
--------------------
Dacia
Nova
2000 GLI
- B 21 ZOJ
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#6
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Circuitul la nova este sub presiune , deci nu prea vad cum se poate sparge ceva fara sa se vada , in cel mai rau caz ai vasul intepat si pana curge , cu temperatura cum stai ?
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ALPU |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 2 August 07 ![]() |
Cu temperatura stau bine.Nu urca acul, nu fierbe apa.Am scos ieri si termostatul.
Azi dimineata nivelul era sub minim.Completez zilnic. Am uitat sa precizez ca, capacul de la vasul de expansiunne nu inchide etans,e prins cumva cu sarma, are vreo 2 gaurele prin care iese/intra aer.Are vreo legatura? |
--------------------
Daewoo
matiz
2008
- xx- xx- xxx
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Da are legatura! "Gaurelele prin care intra/iese aer" sunt ansamblul de supape de eliberare a suprapresiunii. Daca nu mai sunt la locul lor sau sunt defecte circuitul tau va fi depresurizat(cand nu mai tin presiune) sau suprapresurizat(daca sunt blocate), deci apa va fierbe la o temp. mai mica in caz de nepresurizare(sub presiune de 900 mBar, apa fierbe cam la 106-108 grade) si se va evapora. Probabil la tine sistemul este depresurizat, deci pierzi lichid de racire prin "gaurelele" existente in locul supapelor respective. Cumpara un capac de vas de expansiune nou.
Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 23 Apr 2008, 15:18 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#9
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Obligatoriu circuitul de racire la nova trebuie sa fie prezurizat , prin acel capac cu supapa de siguranta care deschide la 0.8 bari.
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
toply |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 5 May 07 ![]() |
si cand supapa aia se deschite nu impinge capacul?(ca in capac nu sunt gauri - sau sunt?)
|
--------------------
dacia
nova
1998 gt 1600 carburatie
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Sunt 4 "canale"(vezi forma capacului) dar acelea comunica doar cu supapa de ELIBERARE A SUPRAPRESIUNII(adica cea cu piesa de plastic spre capac). Pe acolo, in caz ca presiunea in circuit depaseste 0,8 bar(cand lichidul de racire fierbe sub presiune), vor fi eliberati vapori/lichid de racire pentru a mentine constanta presiunea in circuit.
Cealalta supapa este de degazare(prin ea se elimina aerul existent in circuit) Aceste doua supape lucreaza in tandem. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
apollo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
am avut si eu mari probleme cu supapele acelea.
nu mai erau bune si nu se facea presiune in sistem si se incalzea foarte rapid motorul. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact astea sunt si simtomele unui circuit depresurizat , se incalzeste mult prea repede,
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Sistemul lucreaza si conditionat de termostat.
Eu am avut un termostat fara circulatie initiala (fara acea gaurica), la care aerisirea e greoaie (ramanea o punga de aer "in spatele" termostatului si nu se mai deschidea, lichidul ajungand la fierbere (iar tentativa de a nu-l presuriza, in ideea de a reduce solicitarea asupra presetupei pompei), accelera fenomenul (se revarsa lichidul din vasul de expansiune) Am modificat eu termostatul si problemele s-au rezolvat, atat cu aerisirea cat si cu gradul de incalzire (indicatorul e cu putin peste mijloc, la drum intins; daca prind ambuteiaje si semafoare cu 2-3 "inaintari" inainte de trecere, pe caldura asta urca pana in zona hasurata (termocontactul are un papuc grozav de corodat, si va trebui sa caut o solutie de remediere, inainte de inlocuire - sau ii fac un releu termic electronic bazat pe un traductor gen termistor in locul termocuplei) Bafta si fara pene! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:39 |