DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rugina , bat-o vina, am nevoie de sfaturi

ronny
post 9 Aug 2009, 18:22
Post #1


o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 August 09
From: fix in patria hotilor




sal , am o frantuzoaica nemernica ce vreau sa o reconditionez,
DACIA mea este din 1976 cu caroserie facuta in franta cel putin asa scrie pe taloanele de alama de pe contra aripa.
este in familie de vro 9 ani , (am folosit-o si cu 4 trepte )

arata mai bine decat cea neagra a coloegului care a inceput deja marea reconditionare
problema mea e ca am intervenit asupra caroseriei acum 3 ani si acum e intoarcerea si razbunarea , nu vreau sa renunt la caroserie dar parerile sunt impartite , pragurile sunt mancate la capete inspre motor , pedalierul e ca svaiterul si lonjeroanele prezinta fisuri pe langa capetele lor asta datorita slabirii pedalierului, masina in rest nu are mari hibe si chiar m-a uimit ce bine se tine , caroseria fiind inca in cote acceptabile . o sa pun si cateva poza zilele astea .
ideea mea ese sa ramforsez caroseria cu adaugarea de lonjeroane suplimentare defapt de intoducerea unui sasiu pe care il elborez de ceva vreme , as mai vrea sa ii adaug si bare de torsiune mai solide si eventual arcuri pe fata custom made cu 20% mai tari si la motor are deja imbunatatiri sigifiante (ambreiaj custom (200 cu palier mic ), motorul are toate componentele marca renault mai putin segmentii care sunt Goetse dar merg bine de vro 65000 de km deci nu imi fac probleme , mai ales ca ma tenteaza un VL de 1.7l cutia este un model mai rar de 5 trepte cu rapoartele scurte )
mai am facut schimbari fata de starea originala ,
volanul dar l-am pastrat si pe cel original care se va intoarce pe masina ,
bordul cn4 plus aeroterma suplimentara,
sunet mp3 sony plus statie gelhard 2x 300 rms si 5 star 4X200 rms (lucru care cred ca a ajutat rugina sa intre bine )
inchidere centralizata si alarma
senzori parcare
Ma gandesc sa renunt la chestiile de mai sus si sa o refac clasica...
cred ca i-ar sta mult mai bine.
ar fi binevenite niste sfaturi de la oameni care au facut cate ceva la masinile lor poate invat ceva din experienta lor , si as aprecia daca sfaturile de genu "da-i foc vere" sau "a mea e mai buna" sa nu apara . ms de seriozitate.
rabla mea are doar valoare sentimentala ...si cam atat, altii au alte hobby uri
e o masina veche si mie unu imi plac , daca nu era cu taxa lu nea Tariceanu sa mai vanda si el un logan sau citroen probabil ca aveam cateva jafuri in curte smile.gif

This post has been edited by ronny: 9 Aug 2009, 20:29


Attached thumbnail(s)
ceva_rugina_la_ventilator6x4.jpg ( Size: 199.67k ) Number of downloads: 735
frontw6x4.jpg ( Size: 248.43k ) Number of downloads: 827
frontwiew_6x4.jpg ( Size: 328.59k ) Number of downloads: 841
acu_doi_ani.jpg ( Size: 230.83k ) Number of downloads: 807


--------------------
DACIA 1300 1976 - PH 60 SOR
DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 9 Aug 2009, 18:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Ori are caroseria praf ori se tine bine, ca din ce ai scris acolo nici tu nu esti hotarat


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ronny
post 9 Aug 2009, 19:41
Post #3


o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 August 09
From: fix in patria hotilor




asa e , nu s ferm hotarat ca merge sa o fac , adica acum se tine dar in mod sigur daca o carpesc si o montez o fac degeaba doar sa fie inca o dacie de 5 milioane , eu vreau sa o fac beton , problema e ca nu stiu multe , am nevoie de o idee sa pot sa repar caroseria fara sa bag rugina mai rau in ea daca o comit , si metode de conservare ale caroseriei nu prea cunosc , antifonul nu mi se pare o solutie , mai de graba o substanta reactiva.... si daca am rugina la pedalier cum as putea sa schimb pedalierul si pragurile fara sa fac prea mult deranj la cotele caroseriei , cum as putea sa pastrez linia masinii , eu ma gandesc sa construiesc in ea un sistem de ranforsari din profile de metal care apoi dupa ce schimb elementele astea sa il demontez , poate stie cineva dimensiunile si cotele ce trebuiesc urmarite in acest proces... ms man de corectie ma tot gandeam de unde sa incep cu problema asta.

This post has been edited by ronny: 9 Aug 2009, 20:05


--------------------
DACIA 1300 1976 - PH 60 SOR
DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 10 Aug 2009, 09:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Poti sa faci o masina frumoasa, dar trebuie sa ai ceva ... ceva mai multi bani.
Pentru parti mari ale caroseriei, cum ar fi la pedalier, acolo trebuie decupata zona cariata si pusa un petic nou, sudat de preferinta cu argon, autogen si in ultimul rand sudura electrica (varianta pop nituri etc.).
Pentru zone ruginite doar de suprafata poti lua un rost convertor, sa mai vorbit de asa ceva pe aici, vopsea si antifon.
Nu uita, uleiul bagat in lonjeroane, praguri si alte gaurici care le are dacia, dar nu in ultimul rand antifonul, aceastea doua fac minuni la tablaraie wink.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ronny
post 10 Aug 2009, 21:50
Post #5


o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 August 09
From: fix in patria hotilor




am avut mare noroc ca fostul propietar a dat usile pe interior cu vaselina , si a izolat bine caroseria , dar dumanul daciei e tot romanul . da cu sare pe drum iarna , si da cu solutii anti gripa aviara , aia pe bune era interesanta am vazut cu ochii mei cum facea spuma pe rugina unuia din braila smile.gif) data trecuta acum vreo 4 ani imi pare de fapt de craciun in 2006 era f frumoasa , apoi am lovit-o ....si a ajuns asa , acum as vrea sa stiu de la un tip care are eventual una cum as putea sa masor anumite cote si cum sa tin cont de ele , deja comand praguri contra praguri si cred ca trebuie sa iau un autogen, ma gndesc sa ma duc la cursuri de sudura autogen ca nu ma impresionat ce am vazut la service uri .....carpaci la greu uite cateva poze din viata masinii wink.gif poate imi dati un sfat

This post has been edited by ronny: 10 Aug 2009, 22:25

Attached thumbnail(s)
21082006wider13_205.jpg ( Size: 246.34k ) Number of downloads: 715
21082006.jpg ( Size: 379.27k ) Number of downloads: 247
04092006_003_.jpg ( Size: 416.26k ) Number of downloads: 260


--------------------
DACIA 1300 1976 - PH 60 SOR
DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 11 Aug 2009, 14:08
Post #6


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




la praguri te-as sfatui sa ii dai cu electricu; iti iei un cleste autoblocand(din ala de tinichigii si un flex) ;dai usile jos si te apuci de treaba;
la praguri ii dai cu electrozi de 1 sau 1.25;e mult mai bine daect cu autogenu wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ronny
post 11 Aug 2009, 18:22
Post #7


o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 August 09
From: fix in patria hotilor




ma gandesc din ce in ce mai serios la un aparat de sudura in puncte sau un wig , nu e orange county la mine dar .....daca mai imi iau si din asta cine stie, am deja un pachet de electrozi de 1 , am si un invertor cu curent continuu de la 15 la 140 amperi crezi ca ma descurc cu asta, eu il tot tachinez pe batranu ca nu poate sa il faca electric (e sudor f bun de scoala veche ) intr un fel e mai bine ca daca il provoc batranu face minuni.

This post has been edited by ronny: 11 Aug 2009, 18:49


--------------------
DACIA 1300 1976 - PH 60 SOR
DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 11 Aug 2009, 18:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Uite ca sa-ti dau un reper cum trebuie sa arate si la tine podeaua.
In 2 poze se vede stratul de grund, iar in cea de a 3-a antifonul aplicat.

Attached thumbnail(s)
10082009147.jpg ( Size: 498.31k ) Number of downloads: 320
10082009148.jpg ( Size: 673.4k ) Number of downloads: 320
11082009149.jpg ( Size: 698.14k ) Number of downloads: 346


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ronny
post 11 Aug 2009, 19:13
Post #9


o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 August 09
From: fix in patria hotilor




am mai gasit ceva....rugina la rama de la parbriz dreapta jos , se repara greu asta ? ca nu imi imaginez o solutie acolo fara sa las urma , deocamdata sunt in faza de curatare a partilor afectate dar nu tai doar izolez anumite zone , pe total am gasit asa : pedalierul mancat psete tot si la schimbator , pragul stg e mancat in fata , doar contrapragul pe interior , pragul dreapta are exteriorul praf , terminatiile la oalele din spate partea din fata cu tot cu aripa de la roata partea din fata exterior, lonjeronul de tirant spate dreapta prezinta rugina la prinderea pe podeaua spate , semilonjeroanele trebuiesc refixate pe nervurile de sub pedalier, de fapt lonj superioare sunt praf in dreptul intersectiei cu semilonjeroanele ceea ce necesita refacerea ranforsarii respective si mancata la rama parbriz dreapta deasupra ventilatorului,
care poa' sa imi zica ce piese sa cumpar , eu un producator pe langa pitesti , dar stiu ca si iuda a stat pe langa jizas si nu a fost acelasi lucru smile.gif)


--------------------
DACIA 1300 1976 - PH 60 SOR
DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 11 Aug 2009, 19:57
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Ia-ti alta cu caroseria buna. E mai ieftin.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dobre
post 12 Aug 2009, 09:08
Post #11


-classic-


Group: Members
Posts: 425
Joined: 2 December 07
From: Severin




cu electricul poti sa sudezi caroseria de dacia daca nu este ruginita tabla pe care se sudeaza absolut deloc + trebuie sa fi as, recomand autogenul, asta prinde si pe rugina, MIG/MAG deasemeni nu prinde pe rugina, WIG nici atat

This post has been edited by dobre: 12 Aug 2009, 09:08


--------------------
Dacia 1300 1972 - GJxxSPR
Dacia 1300 RAT 1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
killpacient
post 13 Aug 2009, 00:11
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 3 February 07
From: Galati




deci daca vrei sa faci ceva BUN si care sa te tina iti recomand sa sudezi mig-mag ... cam greu e cu butelia dar...sunt centre de inchiriere... electricu trece prin tabla...poti sa incerci si cu 100 de variante , autogenu face tabla sa o ia din loc daca ma intelegi.....
la chestii gen pedalier... e bun sa tai tot ce vezi ruginit si sa iei o foaie de tabla.. o tai la dimensiuni mai mari... o ondulezi dupa bunul plac apoi sudezi si prinzi si in popnituri ... 1 strat gros de vaselina apoi pui podeaua noua...+ antifon...asta daca vrei sa o mai tii 10 ani :> sper sa te ajute ce tiam spus eu aici...


--------------------
Dacia 1310Tx 87 Full option :D - GL 05 ZYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ronny
post 13 Aug 2009, 12:05
Post #13


o sa vedeti voi ce smechere s masinile voastre noi in 2030


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 August 09
From: fix in patria hotilor




frate am avut un passat fabricat in usa . din 91 era full . doamne ce masina .....am tamponat si am fost tamponat de vro 3 ori si am schimbat numai un far ca i s-a spart geamul .....cu 50 ron ....si la dacie nu gasesc mare lucru , vreau o caroserie sau daca nu elemente de caroserie nici dalea nu prea sunt ... in fine ....ma intereseaza ceva si anume daca folosesc pop nituri , sa fol din aluminiu sau altceva , as putea sa folosesc nituri de avion ? si unde e de rezistenta suruburi de inox ? asta daca nu gasesc o metoda mai buna sa o pun cap la cap. azi ma duc sa iau una din 97 radiata sa o fac piese sa vad ce recuperez de pe ea , pun sapt viitoare poze poate vor si altii din ea , masina e inacta in sensul ca sta pe roti dar nu stiu tabla cum e , am vazut ca are niste jante de aliaj dar cam varza ....cred ca pe asta o fac buggy ca am un teren de motocros la 500 m de casa.


--------------------
DACIA 1300 1976 - PH 60 SOR
DACIA 1300/1310 1976/1986 - PH 60 SOR/PH 05 NEE ... pentru ca imi resetez cipul cu cheia de 11 si imi curat sonda lambda cu lichid de frana !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 19:13
Forum Renault