Sonda Lambda, Topic discutii generale
![]() ![]() ![]() |
Sonda Lambda, Topic discutii generale
Yan78 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 31 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008 1.5 dci [URL=http://www.reno.ro/Folositi-functia-CAUTARE-t40668.html]Search cu incredere![/URL]
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#62
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
e abatere sonda din aval nu o bagi in seama fiindca nu o ai ci cea inainte de catalizator e plasata la baza evacuari unde se imbina evacuarea din motor cu catalizatorul.
Si e normal sa oscileze deci e buna daca iti indica valori intre 100mV...1V. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Yan78 |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 31 July 10 ![]() |
Multumesc pentru lamuriri !
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008 1.5 dci [URL=http://www.reno.ro/Folositi-functia-CAUTARE-t40668.html]Search cu incredere![/URL]
|
|
gcgeorgescu |
![]()
Post
#64
|
Membru Group: Members Posts: 923 Joined: 25 December 08 From: Bucuresti ![]() |
cam dupa cat timp trebuie sa revina la turatia de 750, dimineata cand e rece?
ca in timpul zilei nu se pune problema, daca am mai mers cu masina sta direct la 750. dimineata cand e rece , mai ales iarna, sta la o liniuta peste 1000 de ture. dar revine (iarna in cam 2 min) iar vara mai repede. multumesc. |
--------------------
Renault
Fluence
30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
|
|
GrOzOy |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru cu Dacie ! Group: Members Posts: 839 Joined: 8 September 09 From: Ramnicu Sarat,Buzau ! ![]() |
Pai cam asa , eu cand nu o pornesc 2-3 zile (stand in garaj) imi porneste direct de la prima liniuta (1000 rot/min ) iar iarna putin mai sus si dureaza tot in jur de 2 min asa pana ajunge la 700 rot/min si mi se pare destul de corect ca am observat la solenze si loganuri aceeasi "reactie" asemanatoare cu a mea .
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 , fara piele :D
- BZ 52 MTG Cazan Romanesc !
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie ! |
|
gcgeorgescu |
![]()
Post
#66
|
Membru Group: Members Posts: 923 Joined: 25 December 08 From: Bucuresti ![]() |
mersi. ei bine daca e ger mare dureaza chiar mai mult de 2min dimineata. intre timp am aflat ca e merge corect si am aflat inca ceva : ca nu e bine sa umbli la nimic daca nu are vre o problema. doar benzina. sunt alte retusuri si imbunatatiri(corectii) de facut. motorul daca merge bine e ok, cand apar probleme (inecat pornire grea , etc.) atunci ce ridica capota.
|
--------------------
Renault
Fluence
30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#67
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
da nu pune tu mana si nu curata din cand in cand ce ai de curatat ca dupa aceea scoti din buzunar bani . Odata cel putin la 5000-10000 de km trebuie sa acorzi masini cel putin 2 ore din timpul tau pentru a curata motorasul pas cu pas a da cu spray contact in mufele de la senzori verificari nivel ulei , lichid de frana scuturat filtru de aer se degreseaza motorasul pas cu pas. Iar odata pe luna se verifica becurile daca se aprind , pozitii , faza scurta lunga ,semnalizari ,dreapta stanga se verifica presiunea la fiecare roata . Eu cam asta ai fac . This post has been edited by djasu82: 3 Aug 2010, 12:43 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
GrOzOy |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru cu Dacie ! Group: Members Posts: 839 Joined: 8 September 09 From: Ramnicu Sarat,Buzau ! ![]() |
Eu ridic capota pentru a completa nivelul apei in vasul de expansiune ( asta o data la 2-luni ) si lichidul de parbriz
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 , fara piele :D
- BZ 52 MTG Cazan Romanesc !
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie ! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#69
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
vezi tu cu completatul vasului cu lichid de racire , porneste motorul si vezi dupa ce s-a incalzit daca nivelul isi revine .... daca e la nivel nu se recomanda completarea altfel da peste nivel.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
io_domi |
![]()
Post
#70
|
![]() Dacia Club Members Group: Members Posts: 56 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare. Acum ceva timp ( 4-5 luni ) m-i s-a spart catalizatorul, nu stiu din ce motiv, ci doar ca se auzea bocanind mereu in el. Am fost la un mecanic care mi-a decupat o bucata din catalizator, a scos toata ceramica sparta din el, dupa care a sudat la loc catalizatorul ( pana fac rost de cash sa al schimb ). Credeti ca sonda lamda mai indeplineste vreun rol in acest caz? O pot scoate de acolo? Ma mai ajuta cu ceva daca ramane montata sau ma dezavantajeaza cu ceva?
merci. |
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
2003
- B-84-XXX "Rabdarea este ceva ce admiri la soferul din spatele tau si te enerveaza la cel din fata ta."
|
|
argon |
![]()
Post
#71
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
binenteles ca indeplineste, da informatii calculatorului despre amestec, care il mentine optim , de exemplu la Daewoo am sonda lambda si fara catalizator din fabrica.
This post has been edited by argon: 13 Sep 2010, 09:01 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#72
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Sonda lambda se afla inaintea catalizatorului. Detecteaza nivelul de oxigen din gazele arse si evacuate de catre motor, iar rezultatul masuratorii il trimite la computerul motorului, pentru ca acesta sa calculeze modul/raportul optim de combinare al carburantului cu aerul atmosferic, pentru a scoate un amestec carburant la nivelul optim pentru cerintele utilizatorului fata de motor.
Nu ar avea de ce sa fie influentata in urma catalizatorului "defect". Masinile de generatie noua au 2 sau chiar 3 sonde lambda montate pe intregul circuit de evacuare al gazelor, astfel incat sa poata "calcula" eficacitatea celeilante sau celorlante sonde din urma. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
io_domi |
![]()
Post
#73
|
![]() Dacia Club Members Group: Members Posts: 56 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Acum chiar m-am lamurit si o sa schimb si aceasta sonda, nu de alta dar masina are 194.000 km si banuiesc ca nu a fost schimbata vreodata.
|
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
2003
- B-84-XXX "Rabdarea este ceva ce admiri la soferul din spatele tau si te enerveaza la cel din fata ta."
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#74
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
O sonda lambda costa 90-100 de lei (de origine). Ai grija sa nu cumperi "de origine" dar sa fie defapt klaxcar sau alt "srl". Catalizator nu cred ca gasesti chiar peste tot. Daca gasesti unul sh, ai iesi mai bine la bani, cu conditia ca acesta sa fie evident intreg...
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
io_domi |
![]()
Post
#75
|
![]() Dacia Club Members Group: Members Posts: 56 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 3 Aug 2010, 12:43) da nu pune tu mana si nu curata din cand in cand ce ai de curatat ca dupa aceea scoti din buzunar bani . Odata cel putin la 5000-10000 de km trebuie sa acorzi masini cel putin 2 ore din timpul tau pentru a curata motorasul pas cu pas a da cu spray contact in mufele de la senzori verificari nivel ulei , lichid de frana scuturat filtru de aer se degreseaza motorasul pas cu pas. Iar odata pe luna se verifica becurile daca se aprind , pozitii , faza scurta lunga ,semnalizari ,dreapta stanga se verifica presiunea la fiecare roata . Eu cam asta ai fac . djasu82, stiu ca problema cu curatarea MPP s-a super discutat pe forumuri, dar totodata stiu ca parerile sunt diferite. Spune-mi te rog, pentru curatarea MPP, se foloseste doar spray de degresat ( si ce anume recomanzi ? ) sau trebuie desfacut efectiv motorasul ( adica de scos tija, arculetul, etc ? ) sau doar de scos de pe corp clapeta si dat cu spray? Merci. 13 Sep 2010, 10:24: QUOTE(Maskatu @ 13 Sep 2010, 10:14) O sonda lambda costa 90-100 de lei (de origine). Ai grija sa nu cumperi "de origine" dar sa fie defapt klaxcar sau alt "srl". Catalizator nu cred ca gasesti chiar peste tot. Daca gasesti unul sh, ai iesi mai bine la bani, cu conditia ca acesta sa fie evident intreg... Multumesc pt. sfat. Cu catalizatorul o sa mai astept pana se apropie revizia si cu siguranta o sa iau unul nou ( 600 RON in Vitan ) pt. ca unul SH ... chiar nu stii ce iei. This post has been edited by io_domi: 13 Sep 2010, 10:24 |
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
2003
- B-84-XXX "Rabdarea este ceva ce admiri la soferul din spatele tau si te enerveaza la cel din fata ta."
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#76
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cu scos de pe corpul clapeta si dat cu spray de carburator , degresant sau wd40 dupa aceea sters frumos cu o carpa uscata , la fel se procedeaza si cu locasul inde intra capul de la motoras .
Particulele de praf trec si de filtru si in contact cu vapori de ulei se depun pe axul motorasului si pe cap si uneori de aici apar abateri. La motoras se trage usor de protectia cu carc si se da cu wd 40 si pe ax dupa aceea se unge acel ax cu vaselina siliconica . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kat |
![]()
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 30 March 07 From: Ploiesti PH ![]() |
Salutare
Ieri am desfacut sonda de oxigen sa vad daca are vre-un defect vizibil, daca este afumata, daca are urme de ulei sau antigel. Am facut niste poze 060411181320.jpg ( Size: 647.36k ) Number of downloads: 995 060411181346.jpg ( Size: 641k ) Number of downloads: 1101 Ce parere aveti? |
--------------------
Renault
Megane IV
2016
|
|
clalexxxx |
![]()
Post
#78
|
![]() Happy and cofee Group: Members Posts: 261 Joined: 27 September 07 From: Craiova ![]() |
arata bine, si a mea este la fel si merge bine, am verificato prin 2010 pe tester, anul asta am trecut ITP-ul si mi-au zic ca merge binisor,am trecut testul de noxe si bineinteles restul.
|
--------------------
Dacia
Logan
oct 2007,1.4L Laureate
- DJ-AKP
|
|
big_crys |
![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 January 11 ![]() |
Salutare, am si eu o problema, tind sa cred ca e somda lamda.
Cand e motorul rece imi omoara masina la relanti, cand se incalzeste, da sa moara,dar isi revine, mai moare si cu mtorul cald, dar mai rar. Am scos cablul conector de la sonada si nici o diferenta, banuiesc na nuu poate fi altceva. a mai patit cineva sa ceva? |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima
- CS 04 SFU
|
|
v-king |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 8 March 10 From: Hunedoara - HD ![]() |
Consumul e mare? Daca consuma mult, ai sonda bolnava. Dar din ce simptome descri, eu tind sa cred ca trebuie sa cureti motorasul pas cu pas din corpul clapeta. Da un search pe forum pt detalii.
|
--------------------
Ex: Dacia
SuperNova
2002/Clima
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Sonda, se poate verifica si acasa, demontand-o, se identifica firele de la rezistenta interna, care incalzeste senzorul pana la venirea gazelor fierbinti (sa tina relantiul, ceva mai ridicat), cele albe sunt ale rezistentei. Se pune aparatul de masura pe domeniul de 2V=, si cu el conectat la celellalte doua fire,negru si gri, se incalzeste sonda cu o lampa, urmaarind ca pe masura ce ea se incalzeste, sa creasca tensiunea indicata de aparat, pana catre 7-800mV. Crestera sa nu fie cu intreruperi, ceea ce ar insemna ca e defecta. Nu neaparat sa se ajunga la 800mV, ca e in functie de puterea lampii cu care se face incalzirea, dar sa fie crestere continua, fara goluri de tensiune.In cazul sondei defecte, exista si un montaj electronic, care simuleaza prezenta sondei. Eu le testez cu autogenul.
26 Oct 2011, 11:30: Daca rezistenta masurata cu aparatul, pe firele albe, e mai mare de 10 ohmi, sau infinita (adica rezistenta arsa), sonda nu asigura relantiul la rece. This post has been edited by PH-06-BOA: 26 Oct 2011, 11:30 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Măi dragilor: de azi înainte, pe cine mai văd că a mâncat mai mult de o cratimă sau a făcut mai mult de o greșeală de ortografie, îl taxez cu 5 zile de stat pe tusă. Asta prima dată. Apoi 10, 15 și tot așa...
Nu se mai poate domnule! O fi el forum tehnic, da' deja e bătaie de joc. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 19:26 |