DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Iese fum din motor, fum albastrui

ex-silentio
post 17 Jul 2008, 20:58
Post #1


Posesor Nova


Group: Members
Posts: 37
Joined: 6 December 07
From: Rm-Sarat




Daca s-a mai discutat, scuze, nu am gasit.
Acum 2 zile, dupa un drum de vreo 300 km, am observat ca nu mai statea la relanti (pe GPL).
Dupa ce am oprit, nu a mai vrut deloc sa porneasca, ba mai mult, imi scoate fum groaznic, pe undeva prin spatele sau dedesubtul electromotorului, nu stiu exact, ca n-avea cine sa dea la cheie in locul meu, sa mai uit.
Rezolvarea temporara a fost ca am dat-o pe benzina, si am "reglat" relantiul la 1500 de turatii, doar asa mergea fara sa se opreasca.
Daca are importanta, completam cam 1 litru ulei la 500 km, si in ultima vreme iesea niste spuma alba la capacul de la ulei.
Cineva mi-a zis ca "s-a gripat motorul", dar nu stiu exact ce presupune asta...
Ceva idei?

This post has been edited by ex-silentio: 17 Jul 2008, 22:42


--------------------
Nova T 1996 - BZ-05-EEE
Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test.
In viata, ai de dat un test care te invata o lectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 17 Jul 2008, 21:09
Post #2


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




garnitura la chiuloasa


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Jul 2008, 00:01
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Garnitura?As zice ca-s segmentii.



--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Jul 2008, 08:56
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.390
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Insemna ca trebuie sa dai chiulasa jos sa vezi ce te asteapta. Posibil sa ai nevoie de alt motor, dar sa mergi cu masina mancand 1 l de ulei la 500km deja e prostie curata.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 18 Jul 2008, 10:35
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Motor terminat. Prgateste-te pentru set motor si probabil vilbrochen nou.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22CMM
post 18 Jul 2008, 10:58
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 21 September 07




Nu stiu daca mai exista dar inainte exista set motor pe cote (cota 1=prima reparatie, cota 2=a doua reparatie, etc) din cate stiu max 4 dar era de preferat la cota 3 sa iti iei unu nou nu sa mai rectifici pe cel existent; si existau cuzineti pt fiecare cota in parte. Acum daca mai exista e bine ca duci vibrokenul la un meserias sa til faca la cota x si iti iei cuzineti cota x. sper ca mam facut inteles. Asa ai sanse sa iesi mai eftin. Motorul nu sa gripat inca dar nici departe nu e. Gripat inseamna ca apar micro suduri intre elementele aflate in miscoare, deci nu mai merge cu ea ca ajungi sa numai invarti motorul nici cu levierul si atunci chiar ca lai busit rau de tot. Restul segmenti etc ii cimperi din comert dar ai grija sa specifici tipul si anu de fabricatie al masini, sa nu difere cumva.

This post has been edited by 22CMM: 18 Jul 2008, 11:02


--------------------
Dacia Super Nova 2003 - PH22CMM
Zboara puiule, zboara...!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ex-silentio
post 18 Jul 2008, 11:07
Post #7


Posesor Nova


Group: Members
Posts: 37
Joined: 6 December 07
From: Rm-Sarat




@einstein1984: Poate am exagerat cu 1L la 500 km, dar merg cam 1000 km lunar, si completez la fiecare 150-200 km.
O sa dau diseară chiulasa jos, sa vad.. Totusi mi s-a parut ciudat ca pe benzina nu se comporta la fel ...
Poate s-o fi infundat furtunul ala de la evacuare (sper), il am scos in afara.
Acum, sper sa nu fie nevoie deocamdata de set-motor nou. Cu rectificatul ma decurc eu cumva, dar sper sa nu fie nevoie.
M-au cam speriat Twister si einstein1984 smile.gif
LaterEdit: Arborele e la cota zero.

This post has been edited by ex-silentio: 18 Jul 2008, 11:30


--------------------
Nova T 1996 - BZ-05-EEE
Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test.
In viata, ai de dat un test care te invata o lectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Jul 2008, 11:10
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.390
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Vroiam sa zic ca un motor care consum atat de mult ulei (peste 0,5 la la un schimb) sigur e uzat. Si in loc sa-l repari, tu mergi inainte pana pica de tot. Si uite ca a picat.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jul 2008, 11:15
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 18 Jul 2008, 12:10)
(peste 0,5 la la un schimb) sigur e uzat.
*



cat de sigur sigur? ale naibii manuale le-au facut astia gresit.

80177857vz5.jpg


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22CMM
post 18 Jul 2008, 11:26
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 21 September 07




QUOTE(ex-silentio @ 18 Jul 2008, 12:07)
benzina nu se comporta la fel ... 
*


Gazul mai uscat decat benzina, poate daia se resimte avand in vedere uzura masinii.


--------------------
Dacia Super Nova 2003 - PH22CMM
Zboara puiule, zboara...!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 18 Jul 2008, 11:57
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(22CMM @ 18 Jul 2008, 10:58)
Nu stiu daca mai exista dar inainte exista set motor pe cote (cota 1=prima reparatie, cota 2=a doua reparatie, etc) din cate stiu max 4 dar era de preferat la cota 3 sa iti iei unu nou nu sa mai rectifici pe cel existent; si existau cuzineti pt fiecare cota in parte. Acum daca mai exista e bine ca duci vibrokenul la un meserias sa til faca la cota x si iti iei cuzineti cota x. sper ca mam facut inteles. Asa ai sanse sa iesi mai eftin. Motorul nu sa gripat inca dar nici departe nu e. Gripat inseamna ca apar micro suduri intre elementele aflate in miscoare, deci nu mai merge cu ea ca ajungi sa numai invarti motorul nici cu levierul si atunci chiar ca lai busit rau de tot. Restul segmenti etc ii cimperi din comert dar ai grija sa specifici tipul si anu de fabricatie al masini, sa nu difere cumva.
*



Ce set motor pe cote? Camasile sunt amovibile, se ia set motor standard.
Cota poti sa-i dai vilbrochenului, dar eu nu recomand. De ce? Pah pentru ca in foarte multe cazuri arborele cotit e fisurat. Un strungar bun, care a lucrat cu asa ceva sau chiar tu daca ai urechea formata il "asculti", il dai de pamant si, dupa cum suna, iti dai seama. Sau nu...
Acum un an si ceva costa 600.000 lei sa iti alezeze vilbrochenul, plus ca tre sa umbli dupa cuzineti cota 1, alergatura la un nene priceput (tine seama si de riscul sa nu iti iasa exact la cota), o placere. Un vilbrochen nou costa, tot atunci, ~2.000.000lei, nu se merita sa te zgarcesti pentru 1mil si ceva. Un vilbrochen obosit nici nu stii cand se fisureaza, si daca nu ai obiceiul sa faci setul motor la fiecare 50.000km, nici n-o sa ai cum sa descoperi fisura. O sa auzi direct zbang si tronc-trong.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 18 Jul 2008, 20:34
Post #12


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




salut.. parerea mea.. pt faza cu spuma.. e din cauza la garnitura de chiulasa mai mult ca sigur. dar ea sigur ti s-a ars din cauza la ceva.. cel mai probabil setul motor... da jos chiulasa si vezi ce e acolo cel mai bine... revino cu detalii tongue.gif

succes


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Jul 2008, 21:29
Post #13


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.390
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 18 Jul 2008, 12:15)
cat de sigur sigur? ale naibii manuale le-au facut astia gresit.

80177857vz5.jpg
*


5 l de ulei consumati la un schimb? Tu ai idee cam ce poluare insemna asta?
Oricum, ala e manual de berlina, nu de nova.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Jul 2008, 00:03
Post #14


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(Twister @ 18 Jul 2008, 12:57)
Ce set motor pe cote? Camasile sunt amovibile, se ia set motor standard.
Cota poti sa-i dai vilbrochenului, dar eu nu recomand. De ce? Pah pentru ca in foarte multe cazuri arborele cotit e fisurat. Un strungar bun, care a lucrat cu asa ceva sau chiar tu daca ai urechea formata il "asculti", il dai de pamant si, dupa cum suna, iti dai seama. Sau nu...
Acum un an si ceva costa 600.000 lei sa iti alezeze vilbrochenul, plus ca tre sa umbli dupa cuzineti cota 1, alergatura la un nene priceput (tine seama si de riscul sa nu iti iasa exact la cota), o placere. Un vilbrochen nou costa, tot atunci, ~2.000.000lei, nu se merita sa te zgarcesti pentru 1mil si ceva. Un vilbrochen obosit nici nu stii cand se fisureaza, si daca nu ai obiceiul sa faci setul motor la fiecare 50.000km, nici n-o sa ai cum sa descoperi fisura. O sa auzi direct zbang si tronc-trong.
*





daca vibrochenul se alezeaza chiuloasa dece nu se alezeaza ? sau se rectifica ?

alezaj = la interior.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 19 Jul 2008, 07:47
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(mihai0070 @ 19 Jul 2008, 00:03)
daca vibrochenul se alezeaza   chiuloasa dece nu se alezeaza ?   sau se rectifica ?

alezaj = la interior.
*



Da, foarte folositor postul tau, initaitorul topicului e strungar din tata-n fiu si era foarte interesat daca operatiunea se numeste alezare, rabotare sau frezare. Operatiunea de "rectificare" presunpune sa incarci piesa si apoi sa o aduci la cotele initiale.
Zi-mi si mie cum iti incarca strungarul tie vilbrochenul? Whatever, repet, nu cred ca-l intereseaza pe om asta, acum, stie nea strungarul ce sa-i faca, treaba care-l apasa e ca are un motor nefunctional.

This post has been edited by Twister: 19 Jul 2008, 07:52


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ex-silentio
post 20 Jul 2008, 00:07
Post #16


Posesor Nova


Group: Members
Posts: 37
Joined: 6 December 07
From: Rm-Sarat




Nu am avut net pana acum, nu am reusit sa raspund mai devreme. Ieri nu am reusit sa dau garnitura jos, o sa ma duc luni la mecanic. Am mai observat niste pete de ulei in vasul de expansiune, deci sigur e garnitura de chiulasa. Acum sper sa fie doar asta problema.
[offtopic] Tata chiar e strungar (doar ca acum s-a pensionat) biggrin.gif [/offtopic]


--------------------
Nova T 1996 - BZ-05-EEE
Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test.
In viata, ai de dat un test care te invata o lectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ex-silentio
post 22 Jul 2008, 00:39
Post #17


Posesor Nova


Group: Members
Posts: 37
Joined: 6 December 07
From: Rm-Sarat




Rezolvat.Multumesc la toti pentru raspunsuri.
problema (de fapt problemele) au fost: garnitura de chiulasa arsa, chiulasa ovalizta, ulei in apa, apa in ulei, si cam atat. Din fericire, am scapat ieftin:
50ron rectificarea, 50ron garnituri (de chiulasa, galerie, pompa apa, capac sonde), 20ron + o bere vecinului care m-a ajutat.


--------------------
Nova T 1996 - BZ-05-EEE
Diferenta dintre scoala si viata?
In scoala, inveti o lectie, apoi dai un test.
In viata, ai de dat un test care te invata o lectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Jul 2008, 06:55
Post #18


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.390
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Chiulasa de supernova nu are prevazut adaos sau cota de rectificare din fabrica. Deci reparatia e facuta cam pe genunchi. Insa daca merge... sa-ti fie de bine.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 22 Jul 2008, 09:14
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(einstein1984 @ 22 Jul 2008, 06:55)
Chiulasa de supernova nu are prevazut adaos sau cota de rectificare din fabrica. Deci reparatia e facuta cam pe genunchi. Insa daca merge... sa-ti fie de bine.
*



Norocul lui ca are Nova, nu?
Si aia de Supernova se poate rectifica fara probleme, dar numai o data , nu de mai multe ori ca aia de Nova.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 22 Jul 2008, 09:20
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE
Chiulasa de supernova nu are prevazut adaos sau cota de rectificare din fabrica.


smile.gif Nimic mai adevarat. Norocul este ca al nostru coleg de forum si initiator de topic are Dacia Nova T, iar pentru chiulasa acestui motor(Sierra) producatorul specifica(din fericire) cota de rectificare si valori de inaltimi mimime admisibile. cheers.gif

chiulasa.jpg ( Size: 76.88k ) Number of downloads: 93


Numai bine.


LaterEdit: Anndi, strict dupa "litera" manualului de service, NU este admisa NICI O rectificare a chiulasei(adica a "planului garniturii")

chiulasa_SuperNova.jpg ( Size: 110.02k ) Number of downloads: 91


In practica.....deh,no comment.



This post has been edited by variable_dynamics: 22 Jul 2008, 09:27


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 24 Jul 2008, 06:23
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Dupa "litera" manualului, da. In principiu reno cam asa a gandit toate motoarele care sunt monobloc si camera de ardere este in piston. Eu spun ce am facut, caci uneori se poate ocoli manualul.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Jul 2008, 07:28
Post #22


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.390
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu stiu de ce ramasesm chitit ca e supernova, greseala mea.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 12:02
Forum Renault