Iar franele :(, de la pompa se trage
![]() ![]() ![]() |
Iar franele :(, de la pompa se trage
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra Z16XE
- B
2001 16V 101 caluti de rasa!
|
|||
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#2
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Search!
|
--------------------
Dacia
1410
- CV 03 MBO
1988 toamna1397 cmc
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
A trecut engleza Carpatii!
Apropos, stii povestea lui Hajdau? Stii de ce si-a schimbat numele in Hasdeu? L-au facut unii "haidau", iar el le-a replicat: "daca il inlocuiti pe j cu i, cand va va fi foame, cum veti cere o coaja de paine?" This post has been edited by Victoras2001: 10 Jul 2008, 23:34 |
--------------------
ZAZ
Zaporojež
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#4
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
A ajuns si la voi???
Pai spune-mi tu povestea ca n-am idee ca tot povestesti acolo!Scrie pe pm sa nu batem campii la sectiune tehnica! This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 10 Jul 2008, 23:54 |
--------------------
Dacia
1410
- CV 03 MBO
1988 toamna1397 cmc
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
http://www.daciaclub.ro/servofrana-t117913.html
Ultimul post. " Dupa montare pedala era tare, asta cu motorul oprit, dar dupa ce am pornit motorul, pedala de frana era fleasca Am incercat sa mai reglez acel tamburisi de la servo care ataca pompa pentru ca ineriorul cilindrului era oarecum diferit, asta fiind singura modificare facuta. Aerisirea a mers doar pe rotile din spate, adica daca apasam pedala, iesea lichid, pe cand la cele din fata nu a vrut sa iasa deloc lichid nici la 100 de pedale" Reglaj aiurit al servo, pompa e atacata. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
atomicool |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 10 Jul 2008, 23:17) MAMAAA......cel mai bine l-a ajutat marele tiberiu...bravo sefu'......iti face placere sa faci posturi sau de plictiseala intrii pe forum?....aici trebuie sa ne ajutam intre noi,nu sa ne dam mari...unii stiu mai mult,altii mai putin...daca omu are nevoie de ajutor si te pricepi,da-i-l...daca nu lasa mijtourile...parerea mea e ca problema vine de la servo,dupa cum zicea si liviu...mai umbla la servo si vezi cum se manifesta |
--------------------
Dacia
Dacia1300
1975
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#7
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
QUOTE(atomicool @ 11 Jul 2008, 18:23) MAMAAA......cel mai bine l-a ajutat marele tiberiu...bravo sefu'......iti face placere sa faci posturi sau de plictiseala intrii pe forum?....aici trebuie sa ne ajutam intre noi,nu sa ne dam mari...unii stiu mai mult,altii mai putin...daca omu are nevoie de ajutor si te pricepi,da-i-l...daca nu lasa mijtourile...parerea mea e ca problema vine de la servo,dupa cum zicea si liviu...mai umbla la servo si vezi cum se manifesta Domnu atomicool,daca nu s-ar fii discutat as fii postat.Sunt n si n topicuri deschise despre frane,aerisirea franelor,reglarea franei de mane,mecanism servo etc.Eu cred ca scrie destul de clar in regulament ca folosirea functiei search e obligatorie inainte de deschiderea unui topic.Orice alt comentariu cred ca-i de prisos! |
--------------------
Dacia
1410
- CV 03 MBO
1988 toamna1397 cmc
|
|
atomicool |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 11 Jul 2008, 23:40) Domnu atomicool,daca nu s-ar fii discutat as fii postat.Sunt n si n topicuri deschise despre frane,aerisirea franelor,reglarea franei de mane,mecanism servo etc.Eu cred ca scrie destul de clar in regulament ca folosirea functiei search e obligatorie inainte de deschiderea unui topic.Orice alt comentariu cred ca-i de prisos! da dl TIBERIU......dar nu zis asa cu ironie,cum ai facut-o tu..am mai zis-o...daca vrei sa ajuti,ajuta,daca nu ,stai deoaparte...nu te obliga nimeni sa-ti dai o parere....iar daca nu iti face placere sa scrii puteai sa ii dai omului topicul deschis deja cum a facut diaconuliviu,care nu a fost asa deranjat de cel care a deschis topicul...acum nu stau sa intru in replici cu tine ca nu asta este scopul topicului dar nu esti la prima tentativa de a fi ironic...in rest ,numai bine This post has been edited by atomicool: 12 Jul 2008, 07:20 |
--------------------
Dacia
Dacia1300
1975
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(atomicool @ 11 Jul 2008, 18:23) N-ai dreptate cu atitudinea, numai EU am scris reglajul servo in ultimele 2 saptamini de doua ori.. ce facem? redundante pentru lenea unora? QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 11 Jul 2008, 23:40) [...]Sunt n si n topicuri deschise despre frane,aerisirea franelor,reglarea franei de mane,mecanism servo etc.[...] Exact!!! |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
atomicool |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Jul 2008, 11:09) N-ai dreptate cu atitudinea, numai EU am scris reglajul servo in ultimele 2 saptamini de doua ori.. ce facem? redundante pentru lenea unora? Exact!!! liviu...omu care a deschis topicul nu a intrebat cum se regleaza servo......a venit cu problema lui sa ne-o expuna....tu ai dedus ca e de la servo...si i-ai dat si topicul unde descriai procesul de reglaj la servo...bv tie.......ceea ce nu inteleg eu este de ce unii dintre noi suntem ironici(tiberiu..nu am nimic cu el,m-a deranjat raspunsul lui).....acum sa terminam cu offtopicurile si sa vedem daca omu si-a rezolvat problema... ![]() |
--------------------
Dacia
Dacia1300
1975
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
|
--------------------
ZAZ
Zaporojež
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am rezolvat oarecum problema, adica am reusit sa aerisesc mai bine scotand toate aerisitoarele timp de 15-20 min, in timpul asta am tot pus lichid in borcanas.
Aerisirea de pe fata nu mergea pentru ca acea biluta care etanseaza in etrier era mult prea apasata si doar cu o surubelnita am reusit sa o mut de acolo sa permita lichidului cu bule sa iasa. Cu vechiul reglaj, adica cand a fost pusa pompa de mecanic, rotile de pe spate se incingeau, acuma cu reglajul meu, se incing cele de pe fata. Ce sa-i mai fac la servo acuma, sa pun mai in spate acel tamburas care ataca pompa, e noramal sa-l pot roti doar cu mana ??? mai folositi si voi PM-ul, plus de asta nu toate explicatiile se potrivesc de minune, daca s-a explicat tot, hai sa inchidem posturile si doar citim ! -am vazut ce sa scris diaconuliviu despre servo intr-un alt post. Merci ! This post has been edited by Adrian_Boy: 14 Jul 2008, 07:39 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
- B
2001 16V 101 caluti de rasa!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Care biluta? In etrier, ca si in cilindri sau pompa, aerisitoarele sint CONICE, ele asigurind etansarea. Daca tu ai bile pe acolo, alea-s puse de altii, uite cu ce efecte.
Daca se incing AMBELE roti fata, posibil ca pompa sa fie inca atacata, ti-am scris cum se verifica. La servo, ce misti cu mina? timburusul fata de tija sau se invirte tija cu totul? |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Jul 2008, 08:59) Care biluta? In etrier, ca si in cilindri sau pompa, aerisitoarele sint CONICE, ele asigurind etansarea. Daca tu ai bile pe acolo, alea-s puse de altii, uite cu ce efecte. Posibil sa fie avut aerisitorul rupt , si s-a refacut filetul cu M8 (pt cheie de 13 ,sper ca am nimerit metricul ![]() La fel am avut si eu pe dreapta fata(cand am cumparat masina ) si am schimbat etrierul respectiv ca nu imi plac improvizatiile la sistemul de franare .. |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
- CS-01-TMS
1995/1397cmc Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Iata cu ce rezultate.
|
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Pe ambele le am asa, cu acea improvizatie, adica are un surub de 10, iar jos la baza sta o bila mica, care este presata de surub, etanseaza perfect ce-i drept, bine ca mai apar alte nereguli
![]() liviu@ se invarte tija cu totul, fara cheie si nu prea stiu ce efecte are ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
- B
2001 16V 101 caluti de rasa!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
pai am scris ca se foloseste inelara de 9 si fixa de 7
cauta bine, am scris reglajul... |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#18
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sper sa il ajute !!!
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Jul 2008, 09:04) Da, daca privesti atent pe el sint niste "zimti", exact profil de cheie inelara (inelara 9 din amintiri). Cu pompa demontata de pe servo se apasa pedala ca axul sa iasa in afara, se tine "contra" cu inelara si cu fixa de 7 se actioneaza capatul hexagonal. Recomandarea e sa faci altfel: "uiti" acele reglaje dimensionale (la mine n-am reusit acei 131 niciodata, doar 125, cei 131 se refera probabil la un "fost" model de servo). Demontezi stiftul dintre pedala si furca si reglezi furca asa incit pentru a remonta stiftul sa fie necesara coborirea pedalei cu 2-3 mm de la pozitia ei cea mai de sus. Asa te asiguri ca nici nu ai cursa moarta mare si nici nu ramine servo "atacat". Dupa asta montezi stiftul (boltul) la pedala, arcul de revenire, contrapiulita aia din tabla de dupa furca si demontezi pompa din conducte. Trebuie sa ai "simtul arcului", adica desfaci jumatate de tura "timburusul hexagonal, eliberezi pedala si apropii pompa de servo ca si cum ai monta-o. In momentul in care pe ultimul mm simti o reactie de arc, inseamna ca ai desfacut mai mult si pompa incepe sa fie atacata (deci reglezi, montezi pompa, nu e reactie, mai desfaci jumatate de tura, iar proba, etc). Cind pompa e atacata, infiletezi jumatate de tura "timburusul" si iar probezi-atentie trebuie simt fin al miini. Iar probezi, pina cind pompa nu mai apare atacata, mai infiletezi pt siguranta jumatate de tura si montezi pompa. Arc fi bine sa ai dopurile de cauciuc cu care pompa vine conservata (cele din orificiile de tevi). Le montezi si pui lichid in vas. De asemenea pui o cirpa mare sub pompa, cirpa absorbanta. Incepi montajul de la teava 1, cea mai dinspre servo. Daca ai pompa dubla cu 3 tevi sau cu 4, pe acel orificiu ar trebui sa curga lichid; daca apare, pompa nu e atacata si montezi conducta 1. Repeti operatia la 2. Acuma, daca e pompa cu 4 conducte, pe orificiul 3, ala mare, nu trebuie sa apara lichid. Ii montezi conducta ca atare. La a 4-a teava sau la a 3-a la cele cu 3 tevi, iarasi trebuie sa apara lichid prin simpla cadere. Daca da, si acolo e OK, montezi conducta. Daca NU, probleme cu echilibrul arcurilor din pompa, e de munca...trebuie pompa demontata, etc. Dupa asta scoti sonda de pe pompa (acel ICP la pompele cu 4 tevi), mergi la conducta stinga spate (cea de pe partea soferului) si desfaci acel aerisitor pina curge lichid fara bule. repeti dreapta-spate, dreapta fata, stinga fata. Apoi, rogi pe cineva sa "faca pedala si desfaci aerisitorul pompei. Repeti operatia pina acolo ai lichid curat. Repui sonda, ii montezi firul ala bun (cel care cu motorul PORNIT, cind il legi la masa provoaca aprinderea becului (!) din bord (NU (P), ci (!)) Ar trebui sa ai frine bune. Succes. |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
- CS-01-TMS
1995/1397cmc Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
era link-ul mai sus..era degeaba?
|
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
in legatura cu aerisirea franelor,eu nu pot face aerisirea pe toate rotile din cauza ventilelor rupte,dar un prieten(inginer la meridian) mi-a spus in felu urmator `` urco cu o roata pe bordura si fa aerisirea numai pe acea roata`` am tacut si am facut si chiar a mers.acum intrebare stie cineva pe ce principiu se bazeaza aceasta metoda??
|
--------------------
dacia
1310
- B 29 AVR
1998
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Sa inteleg ca daca misc acel ax de la servo fara nici un fel de cheie, nu are nici un efect, ca de fapt asta vreau sa aflu.
am citit acel link si vreau sa zic, ca esti unul dintre putini care dai sfaturile cele mai bune ! |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
- B
2001 16V 101 caluti de rasa!
|
|
istvan.t |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 23 September 06 ![]() |
Buna..
De 2 saptamanii nu mai am avut frane bune..si am zis ca trebe sa aerisesc franele(dacie din '96, dublu circuit+servo) am si facut cu motoru oprit+varinata cu motoru pornit, dar de fiecare data am AER in conducte am urmarit toate conductele si nu sunt urme de lichid...,nivelul din borcan nu scade...pe langa pompa nu curge...am fost la un mecanic..si nici el nu a stiut ce sa faca..sa plictisit de aerisit.... ![]() PS: acum o 1 luna am schimbat un racord flexibil pe dreapta poate fii din vina lui? |
--------------------
dacia 1310
cn1
- mm05ysc
1996
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#23
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu dar trebuia refacuta aerisirea complet.
This post has been edited by djasu82: 14 Jul 2008, 20:39 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Sorin_18 @ 14 Jul 2008, 15:25) in legatura cu aerisirea franelor,eu nu pot face aerisirea pe toate rotile din cauza ventilelor rupte,dar un prieten(inginer la meridian) mi-a spus in felu urmator `` urco cu o roata pe bordura si fa aerisirea numai pe acea roata`` am tacut si am facut si chiar a mers.acum intrebare stie cineva pe ce principiu se bazeaza aceasta metoda?? In teoria amicului tau s-ar baza pe principiul vaselor comunicanta (aerul din cilindrul aflat mai jos urca in cel aflat mai sus (pe bordura).. nu e ok in practica. Pe fata am scris cum se aeriseste fara aerisitor, doar cauta (pe la furtun sau cu presa/chei) QUOTE(Adrian_Boy @ 14 Jul 2008, 16:52) Sa inteleg ca daca misc acel ax de la servo fara nici un fel de cheie, nu are nici un efect, ca de fapt asta vreau sa aflu. Exact, e fara efect. QUOTE(istvan.t @ 14 Jul 2008, 19:57) Buna.. De 2 saptamanii nu mai am avut frane bune..si am zis ca trebe sa aerisesc franele(dacie din '96, dublu circuit+servo) am si facut cu motoru oprit+varinata cu motoru pornit, [...] Tradu "cu motor pornit/cu motor oprit". Aerisirea la 4 dublucircuit se face PRIN CADERE; la tine prin cadere curge lichid? Daca da, trage aer pe la garnituri. daca nu, pompa atacata. Acea sonda ai scos-o dupa aerisire? Conducta bypass ai aerisit-o? Cauta, s-a discutat aerisirea pompelor si instalatiilor. Si s-a explicat cum e corect, nu cum fac "mecanicii de cartier". This post has been edited by diaconuliviu: 15 Jul 2008, 06:37 |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ghitza |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu am schimbat cam tot in afara de furtunele de frana di pe fata si tot fleasca e pedala de curs nu curge lichid niciunge .Ce ar putea sa fie
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
- Ar-07-GIB/BG
2003 Berlina
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Aerisire peste aerisire mai ales daca ai schimbat conductele, cand fac aerisirea, m-am invatat sa folosesc 2 litri de lichid si sa nu ma calicesc, cum fac alti mecanici.
Plus de asta stiu ca am aerisit-o chiar eu si nu poate decat sa fie 100% Ok, fara lichid inchis la culoare in instalatie si alte bazaconii de pe la alti mecanici ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
- B
2001 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Twister |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
Probabil pompa ta de frana e atacata in mod repaus de catre servo si nu iti mai deschide supapele de umplere. Asta deoarece spui ca iti curge lichid la aerisire, fara sa actionezi pedala, ceea ce nu este normal la pompa cu 3 conducte.
|
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
- CT-01-...
1994 Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 05:09 |