DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> relanti

Altis
post 31 Dec 2004, 03:04
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




Imi cer scuze daca s-a mai discutat pe tema asta, dar, eu nu am gasit nimic ...
Cand pornesc masina cu motorul rece,trebuie sa tin acceleratia apasata pana se incalzeste(5-10 minute), altfel moare.
Ce ar putea fii? In rest merge bine, accelereaza rezonabil, doar ca stiu ca la injectie nu ar trebui sa moara.
Am trecut la dsn de la o batranica din 89, asa ca nu stiu foarte bine care sunt caracteristicile si perfomantele pe care le are in mod normal sad.gif


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andi
post 31 Dec 2004, 10:16
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 04
From: Bucuresti




problema ta are ca vinovat cel mai probabil motorasul pas cu pas de relanti.
uite aici un tutorial foarte bun care te va ajuta sa iti rezolvi problema.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=691


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 31 Dec 2004, 13:02
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




[quote=andi,31 Dec 2004, 10:16]
problema ta are ca vinovat cel mai probabil motorasul pas cu pas de relanti.
uite aici un tutorial foarte bun care te va ajuta sa iti rezolvi problema. ]
Tocmai am efectuat operatiunea in cauza...si nimic
Era acolo , ce-i drept, ceva mizerie, dar nu s-a schimbat nimic... sad.gif Ce altceva ar putea fii unsure.gif




--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 31 Dec 2004, 15:31
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




Parca se infige mai bine totusi.Oare?
Sau am eu impresii ...Oricum faptul ca nu am un soc manual ca la cealalta ma deranjaza in principal, pt ca trebuie sa stau cu acceleratia apasata , in plus mi-e frica sa nu fie o problema mai mare,sau una care sa se agraveze in timp... sad.gif


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mika
post 31 Dec 2004, 15:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 30 December 04







Daca masina ta este pe injectie nu este normal ca dupa ce ai pornit-o sa stai cu piciorul pe pedala de acceleratie. Autot. este prevazut cu soc automat sisingur se retrage in momentul in care masina s-a incalzit. Calculatorul ptr. injectie din acest motiv a fost creat. Cum procedezi cand pornesti masina?


--------------------
Dacia - Matiz 1410 E/AC
FITI DESTEPTI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 31 Dec 2004, 15:49
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu zic ca-i de la potentiometrul motorasului pas cu pas. Si ar trebui realizata o curatare a supapei de relanti...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 31 Dec 2004, 15:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




Nu cred ca problema ar putea fii mdul in care pornesc...Am pornit o gramada de masini cu sau fara injectie
In sfarsit : Ambreiaj/contact pana stinge ledul bord/electromotor...ciupesc foarte usor acceleratia...
Ideea e ca porneste foarte usor si intotdeauna din prima incercare
Accelerez din obisnuinta putin si foarte usor...problema apare in momentul in care incerc sa eliberez acceleratia...daca dau drumul complet->moare
Au mai pornit-o si altii...nu cred ca ar putea fi un mod defectuos de pornire a motorului...daca totusi tu stii ceva...astept

Si klaus, chiar daca imi arat ignoranta , unde este si cum arata supapa???O sa incerc eventual si asta
Ideea e ca as prefera sa fac eu o chstie care s-ar putea dovedi minora decat sa platesc mult si degeaba...mai ales ca mecanici...e armaghedon dupa ei daca nu am un surub...

This post has been edited by altisone: 31 Dec 2004, 15:58


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 31 Dec 2004, 17:27
Post #8


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ei, aia e ca ciupesti acceleratia. Asa ceva nu se face niciodata la pornire. Si asta pentru ca la oprire, motorasul pas-cu-pas se recalibreaza, adica ajunge la zero. La pornire, calculatorul ia drept punct de reper pozitia pedalei de acceleratie si regleaza relantiul in functie de aceasta pozitie. Daca tu apesi pe acceleratie el crede ca aia e pozitia pedalei cand e libera. De-aia cand dai drumul la pedala se opreste motorul pentru ca practic ii ceri motorasului pas cu pas sa scada ma mult decat e reglat el pentru un relanti stabil. Incearca sa pornesti fara sa tii apasata acceleratia si vezi daca mai face. Masinile cu injectie (indiferent de marca lor) se pornesc numai apasand pe ambreiaj, niciodata si pe acceleratie din considerentele de mai sus. Nu mai e ca la cele cu raburator sa tii pe acceleratie, sai dai si vreo 2-3 sprituri inainte, etc.

This post has been edited by bogdan_o: 31 Dec 2004, 17:37


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 31 Dec 2004, 18:11
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




wink.gif hmmm


This post has been edited by altisone: 1 Jan 2005, 02:28


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 1 Jan 2005, 18:24
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




Din punctul meu de vedere are logica doar in parte , asta pentru ca eu ating acceleratia cand deja electromotorul invarte,, deci calculatorul a setat deja.In plus, ar trebui sa moara tot timpul la relanti, nu doar cand motorul este rece.
Oricum, am incercat, si daca motorul este rece, nu porneste decat daca o ajut cu acceleratia ohmy.gif ...
Asta e problema, daca motorul este cat de cat cald, saau temperatura de afara este semnificativ pe +...porneste oricum...asta se intampla si la breakul pe carburatie...


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 2 Jan 2005, 12:07
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




BOGDAN are cat se poate de multa dreptate...NU SE CIUPESTE SUB NICI O FORMA PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE SI NICI IN URMATOARELE 20-30sec pentru ca dai peste cao motaorasul pas cu pas...el trebuie sa-si faca treaba si tu nu il lasi si e normal sa mearga prost...de regul dupa ce pornesti motorul nu pleci cu el rece NICIODATA lasa-l sa mearga cel putin 3 minute si apoi pleci cu masina...de ce?Fiindca nu are ulei destul in rampa de ulei si tre sa-si faca ungerea si daca tu o accelerezi "pe uscat",la revedere motor!!!Toti stiu ca are celebrul tacanit la rece fiindca nu ajunge uleiul imediat in rampa si alte reglaje automate pe care si le face....concluzia...las-o sa se incalzeasca si apoi meri cu ea...si nu te mai atinge de pedala de acceleratie fiindca nu e ca la dacia 89 sa ai acceleratia pe benzina...e pe aer asa ca innebunesti motorasul ala...sa ai spor


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 2 Jan 2005, 21:48
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(MariusWsW @ 2 Jan 2005, 12:07)
BOGDAN are cat se poate de multa dreptate...NU SE CIUPESTE SUB NICI O FORMA PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE SI NICI IN URMATOARELE 20-30sec pentru ca dai peste cao motaorasul pas cu pas...el trebuie sa-si faca treaba si tu nu il lasi si e normal sa mearga prost...de regul dupa ce pornesti motorul nu pleci cu el rece NICIODATA lasa-l sa mearga cel putin 3 minute si apoi pleci cu masina...de ce?Fiindca nu are ulei destul in rampa de ulei si tre sa-si faca ungerea si daca tu o accelerezi "pe uscat",la revedere motor!!!Toti stiu ca are celebrul tacanit la rece fiindca nu ajunge uleiul imediat in rampa si alte reglaje automate pe care si le face....concluzia...las-o sa se incalzeasca si apoi meri cu ea...si nu te mai atinge de pedala de acceleratie fiindca nu e ca la dacia 89 sa ai acceleratia pe benzina...e pe aer asa ca innebunesti motorasul ala...sa ai spor
*



DA DAR NU PORNESTE !!!!! ohmy.gif ohmy.gif


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 3 Jan 2005, 09:15
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Hai sa vad daca te pot ajuta si eu cu o idee. Scoate capacul filtrului de aer, si uita-te cu o lanterna in gaura din mijloc. Teoretic vorbind (si aici va rog sa ma atentioneze careva daca gresesc) ar trebui sa se vada clapeta de aer. Roaga pe cineva sa porneasca masina in locul tau si tu vezi daca se misca acea clapeta in vreun fel sau altul (Fara sa calce acceleratia). Daca se misca, atunci probabil va trebui sa duci investigatia mai departe si sa ii faci un diagnostic al calculatorului. S-ar putea sa fie vreun senzor de temepratura ce indica eronat sau altele, oricum, un test cu calculatorul ar putea sa-ti spun. Grja mare totusi unde mergi, baietii de pe la service-urile de cartier citesc numai codurile de eroare din calculator, si asta s-ar putea sa nu te prea ajute.

A, sa nu uit, in timpul testului de mai sus, vezi sa nu ai frunze sau alte mizerii mari ce ar putea fi absorbite de motor, si nici nu il lasa sa mearga prea mult. In principiu nu pateste nimic motorul daca merge putin fara filtru dar nici foarte bine nu ii face.

O intrebare ajutatoare totusi:
dupa ce se incalzeste, la ralanti, daca pornesti cat mai multi consumatori, motorul se ineaca, tremura, sau tremura putin si isi revine?


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 3 Jan 2005, 10:21
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




Tocmai de aia sunt in ceata eu...odata incalzit motorul, masina merge perfect,cu orice as folosi...proiectoare,faruri, aeroterma sau /si casetofon sad.gif
Trage bine,si sta incremenit la 900 rpm la relanti ,odata motorul incalzit.
M-am gandit si eu sa nu fie senzorul de temperatura,daca are ceva de genul asta, dar nu stiu care e...


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 3 Jan 2005, 10:49
Post #15


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(MariusWsW @ 2 Jan 2005, 12:07)
BOGDAN are cat se poate de multa dreptate...NU SE CIUPESTE SUB NICI O FORMA PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE SI NICI IN URMATOARELE 20-30sec pentru ca dai peste cao motaorasul pas cu pas...el trebuie sa-si faca treaba si tu nu il lasi si e normal sa mearga prost...de regul dupa ce pornesti motorul nu pleci cu el rece NICIODATA lasa-l sa mearga cel putin 3 minute si apoi pleci cu masina...de ce?Fiindca nu are ulei destul in rampa de ulei si tre sa-si faca ungerea si daca tu o accelerezi "pe uscat",la revedere motor!!!Toti stiu ca are celebrul tacanit la rece fiindca nu ajunge uleiul imediat in rampa si alte reglaje automate pe care si le face....concluzia...las-o sa se incalzeasca si apoi meri cu ea...si nu te mai atinge de pedala de acceleratie fiindca nu e ca la dacia 89 sa ai acceleratia pe benzina...e pe aer asa ca innebunesti motorasul ala...sa ai spor
*



Aici s-ar putea sa gresesc eu, dar din cate stiu la masinile cu injectie se recomanda plecarea cat mai "rapida" de pe loc, fara fortarea motorului in primele cateva minute si chiar este contraindicat sa o lasi sa "se incalzeasca".

Corectati-ma daca gresesc pentru DSN... stiu insa sigur ca astea erau recomandarile din cartea tehnica a unui Volvo si aceiasi recomandare parca am vazut-o si pe undeva pe aici pe forum.


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 3 Jan 2005, 11:37
Post #16


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Andu @ 3 Jan 2005, 09:15)
O intrebare ajutatoare totusi:
dupa ce se incalzeste, la ralanti, daca pornesti cat mai multi consumatori, motorul se ineaca, tremura, sau tremura putin si isi revine?
*



La mine, cand pornesc dezaburirea luneta, apare un usor tremurat al motorului; cum se "traduce" asta?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Jan 2005, 16:00
Post #17


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




AIX Dezaburirea lunetei "mananca" foarte mult curent si exista tendinta de scadere a tensiunii debitate de alternator. Ca urmare a sesizarii prezentei acestei scaderi calculatorul de injectie comanda automat cresterea turatiei pentru a o compensa. Am spus ca este normal acest tremurat pana la un uct. Daca face numai n momentul in care cuplezi dezaburirea lunetei sau orce alt mare consumator disparand in secunda urmatare atunci e ok. Daca tremura tot timpul cat acel consumator e cuplat atunci exista o problema si trebuie vazut despre ce e vorba.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 3 Jan 2005, 16:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Acum ar trebui stiut ca nici calculatrul nu poate face minuni, asta inseamna ca nu va putea compensa la nesfarsit in sus. Dezaburirea lunetei consuma intr-adevar foarte mult. Cum, in general, nu e singura ci insotita de aeroterma faruri /proiectoare si radio, poate chiar si un picior uitat pe frana la semafor, nu e anormal sa tremure USOR masina. Cu alte cuvinte, tremuratul asta se "simte" in scaun doar si ar putea sa se vada usor la schimbator dar nu mai mult, nu trebuie sa se auda nimic de la motor, nu trebuie sa se vada variatii pe turometru. Asta, dupa mine, se incadreaza in limite normale.

Privind partea cu incalzitul masinii, eu nu am stat nicicand sa o incalzesc. Tot ce fac este sa-i dau max 10 sec dupa pornire in care nu ma ating de acceleratie ca sa-i dau timp uleiului sa ajunga pe unde are treaba. Ma ghidez mai mult dupa celebrul tacanit, cand a tacut e gata de lucru, si intr-adevar, nu ar fi prea recomandat sa o fortati inainte ca acul de temperatura sa depaseasca zona alba de la incepututl cadranului.

Pt altisone: daca esti din Bucuresti sau in B intr-o joi, vino intr-o joi cu o BRRCFA si roaga pe cineva sa vina in ziua respectiva cu o interfata pt DSN ca sa vezi cam pe unde ar fi problema ta.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Jan 2005, 17:13
Post #19


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Calculatorul compenseaza dar numai in limita a max 150 rpm in plus. Totusi, eu am mers (cu SLZ e drept) pe ploaie noaptea, asta insemnand stergatare, faza scurta, proiectoare, aeroterma pe 2 si dezaburire si nu am simtit nici un tremurat anormal.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
patratel
post 10 Jan 2005, 11:42
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




oameni buni, am o intrebare. s-ar putea sa fie putin off-topic...
eu la pornire nu apas ambreiajul deloc. se intampla ceva pe termen lung cu motorul daca nu fac asta?
am vazut si in carte si pe aici recomandarea, dar din reflex nu apas nici o pedala. Nu am nici un fel de probleme, motorul merge brici, insa ma gandesc ca poate n-au zis oamenii aia degeaba sa apesi ambreiajul la pornire.
cum e?


--------------------
Skoda Octavia Elegance - B 47 KVN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Jan 2005, 11:44
Post #21


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




E doar vorba de faptul ca daca pornesti masina fara a apasa pe ambreiaj, elecromotorul (saracul) va trebui sa invarta si arborele primar din CV care la rece stim si noi cam cat de usor se invarte (din cauza uleiului super vascos) smile.gif ...

Altceva nu imi vine in cap.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
patratel
post 10 Jan 2005, 11:46
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti





aha. atunci o sa-l apas. si cam cat trebuie sa-l tin asa, apasat ? smile.gif


--------------------
Skoda Octavia Elegance - B 47 KVN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Jan 2005, 11:47
Post #23


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Pana porneste smile.gif ... dupa ce a pornit, forta necesara invartirii arborelui cutiei de viteze va fi furnizata de motorul insusi (nu de nenorocitul ala de electromotor) ..


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 15:03
Forum Renault