DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema calculator E3 pe SLZ E2, eroare sonda lambda aval lipsa

corsecus
post 23 Nov 2009, 17:22
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 23 May 08




Salutare!
Am o solenza 2003 pe benzina cumparata in iunie 2008, pana acu am parcurs cu ea cam 25.ooo km fara incidente (schimburi normale de ulei, filtre, bucse, pivoti, cauciucuri, distributia la 60.ooo). Avand in ultimul timp probleme cu mersul la relanti si la mers normal, inecarea motorului in mers si chiar opriri...m,am dus la service sa ii fac o diagnoza computerizata. Acolo, surpriza.....cica am pe masina calculator de euro 3 ne-original, masina fiind euro 2. De aceea singura eroare depistata de laptop a fost legata de sonda lambda aval pe care solenza n,o are fizic. Neputand sa,l depisteze cu serie, calculatorul cica e ne-original...montat cu succes de un ''propritar'' anterior.
Mecanicii mi,au explicat ca, desi ea nu exista fizic, acea sonda ar interveni in functionarea motorului comandand debite de benzina diferite si de aceea mi se ineaca motorul. Solutia propusa de mecanici e inlocuirea calculatorului, lucru usor de zis, greu de platit, e vreo 14 mil...
Intrebarea e, cum d,zeu am mers 1 an juma fara probleme si daca inecarea motorului, care apoi la teste si la putin mers prin oras nu s,a mai manifestat, n,o fi din alta cauza nedepistata la tester. Sa ma pregatesc sufleteste pt o investitie de 15 mil (calculator nou si manopera) sau sa caut in alta parte cauza problemei?
As merge cu ea si asa sperand ca prividenta mi,a luat cu mana problemele...dar parca pe drumuri lungi, cum de altfel faceam, nu m,as mai incumeta.
va multumesc anticipat pentru viitoarele sugestii!


--------------------
dacia SLZ 2003 Scala - 01 B xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 23 Nov 2009, 18:10
Post #2


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Vorbeste cu nenea asta din link. Vezi ca are nr de tel afisat. S-ar putea sa te rezolve el mai ieftin.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showuser=20526


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solenzul
post 23 Nov 2009, 18:32
Post #3


Membru curios


Group: Members
Posts: 404
Joined: 18 March 08
From: Campulung-Muscel




Corsecus, stiu ca pentru Solenze toate calculatoarele sunt Siemens Sirius 32. Nu inteleg de ce cei de la service ti-au spus ca trebuie schimbat tot calculatorul cand presupun ca ar putea schimba doar softul (programul) calculatorului. Adica sa stearga softul de solenza euro3 si in locul lui sa instaleze softul de solenza cu euro2.

Iulikk , cine e nenea din link? Ce poate face, spune-ne si noua ca sa nu murim prosti.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima ; Duster Explorer 2017 ; - AG-09-***, AG-26-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 23 Nov 2009, 21:19
Post #4


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




este un domn meserias in masini din judetul ARGES oras MIOVENI...altceva
nici eu nu cred ca este de la calculator...sa nu ai cumva injectoare de logan pe ea si nu mai face programul fatza injectoarelor...sau ma rog sa intreb miine pe un meserias din Pitesti in ale electronici pe solenza si te anunt...sau intra pe yd meu ...


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 25 Nov 2009, 10:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




sa spunem ca iti trebuie cealalta sonda, nu poti inlocui traseul de evacuare cu unul de Solenza Euro3? Ii gasesti sonda la dezmembrari....Ma gandesc ca nu e asa greu de modificat, chiar era un topic la imbunatatiri.


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 6 Oct 2010, 19:50
Post #6


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Nu a mai intrat sa spuna ce a facut, dar eu stiu ca sonda aia se anuleaza, iar calculatorul de injectie nu mai tine cont de ea, iar eroarea ar fi disparut. Din cate stiu eu nu este alt soft pentru cele euro 3, ci e acelasi soft ca si la euro 2, numai ca sonda de oxigen aval e activa, si conectata fizic la UCE injectie, iar acesta tine cont de ea si actioneaza ca atare.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 8 Oct 2010, 11:44
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(Solenzul @ 23 Nov 2009, 18:32)
Corsecus, stiu ca pentru Solenze toate calculatoarele sunt Siemens Sirius 32. Nu inteleg de ce cei de la service ti-au spus ca trebuie schimbat tot calculatorul cand presupun ca ar putea schimba doar softul (programul) calculatorului. Adica sa stearga softul de solenza euro3 si in locul lui sa instaleze softul de solenza cu euro2.

Iulikk , cine e nenea din link? Ce poate face, spune-ne si noua ca sa nu murim prosti.
*



Eu stiu ca nu este chiar asa . Eu o am din 2003 si aveam calculator de generatia DSN . Cand mi s-a facut flash-tuning-ul , nu s-a putut realiza pe calculatorul de generatie veche care il aveam si l-am schibat cu unul nou de Logan 1.4 si abia atunci a putut face optimizarile si rescrierea de flash .
Deci rezolvarea respectivului este schimbarea ECU-ului cu unul de Euro 2 sau unul nou de Logan , dar si rescrierea softului si a maparilor . Softul este una , iar maparile este altceva . Probabil ca el acum are soft de Euro3 si mapare de Euro 2 , iar masina este Euro 2 .
NU are sens sa se chinuie sa faca masina Euro 3 , pentru ca masina devine mai puturoasa , iar la taxe si ITP este acelasi lucru , deci NU este in avantajul lui .
O alta rezolvare ar fi sa faca un by-pass la circuitul senzorului lambda de dupa catalizator , prin inserierea unei rezistente de o anumita valoare , care sa faca ECU-ul sa creada ca acea sonda este prezenta si are o anumita valoare constanta , valoare la care nu da erori si motorul functioneaza bine . Este putin mai complicat , dar rezolva problema fara inlocuirea ECU-ului si alti bani dati , doar ca trebuie sa se intereseze mai in detaliu de aceasta rezolvare si de consecinte .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 14:01
Forum Renault