RELEU INCARCARE DE CIELO, RELEU INCARCARE DE CIELO PE DACIE
![]() ![]() ![]() |
RELEU INCARCARE DE CIELO, RELEU INCARCARE DE CIELO PE DACIE
djasu82 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
rba |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
of of, mai mai, electronica asta...
domnu' djasu82, credeti ca daca agatati in colectorul lui bdx54 poarta lui irf740 (presupunem drena legata la V+ si sursa legata la DF ) obtineti vreo imbunatatire??? o scurta privire aruncata in foaia de catalog a unui tranzistor MOS arata ca exista un parametru care se numeste (de obicei) Vgth - si se numeste tensiune de PRAG pe poarta. in general pentru tranzistoare MOS aceasta este intre 2 si 6V (da, ati citit bine, sunt VOLTI si nu milivolti sau alte subdiviziuni). In foaia de catalog al lui IRF740, Vgth(typical) este de 3V..... boon ce inseamna asta....??? inseamna ca (in termeni profani) Vgs(tensiunea poarta sursa) tre sa fie mai mare de 3V pentru ca tranzistorul sa se deschida (adica sa inceapa sa conduca) in cazul nostru, scopul modificarii era de a "forta" ~14V in bobina rotorului si de a scapa de caderea de tensiune inerenta de pe tranzistorul bipolar (faimosul VCEsat ~0.6-0.8V) boon, tensiunea maxima pe care o putem obtine in poarta lui IRF740, care este drive-uita de BDX54 este 14v-0.8v = 13.2V, corect?.... boon, daca ii dau lu' IRF740 13.2V in poarta, cat pot sa am in sursa, tinand cont ca ii trebe minim 3V Vgs ca sa se deschida ??? pai cazul fericit este 13.2v-3v = 10.2V obs. nu am luat in discutie alte aspecte pentru care scema acesta (propusa de dl djasu82 nu functioneaza si are si probleme cu stabilitatea). deci 10.2V < 13.2V => nu exista nici o imbunatatire in varianta asta. @ MECCA nu-i asa ca ai inlocuit BDX54 cu IRF740 punanad irf-u in aceiasi pozitie ca si BDX-u? io cred ca da, ca are si o bucata de tabla pe post de radator samd. daca ai facut asa, atunci ai legat sursa la v+ si drena la DF, iar tranzistoarele MOS contin pe langa un simplu tranzistor, o dioda interna de substrat (care este destul de tzapana, daca imi este permis limbajul) ce are orientarea de la sursa la drena (e pe dos in functionare normala). tu conectatnd tranzistorul "pe dos" dioda interna este "pe direct" si "baga" curent in rotor ca nesimtita (V+ -~0.3..0.4V). sistemul astfel obtinut nu functioneaza! schema este functionala daca se inlocuieste BDX54 cu un MOS de tip P (atentie maxima la care-i sursa, drena si poarta). intr-un viitor post voi face si o recomandare de tranzistor accesibil (ca pret si disponibilitate in magazin). cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#63
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu am timp eu acuam ca puneam schema si cum lucreaza direct functional momentan ma ocup de motoare generatoare.
This post has been edited by djasu82: 23 Aug 2008, 22:46 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
motoare generatoare ?
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#65
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Secret nu spun pana cand nu calculez tot montajul si dupa cei-mi v-a iesi poate il voi prezenta pe forum .Boala dupa energie te face sa-ti storci neuroni.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
salut revin si eu cu o intrebare daca pe rotoru(50A) de origine se mai adauga in jur de 40 de spire cu acelasi diametru va creste tensiunea de incarcare?? cu releu de dacie cel electronic
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu oricum releul limiteaza tensiunea pe rotor in functie de ce tensiune ai pe baterie , o solutie fulia schimbata cu cea mai mica care se potriveste
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#68
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Solutia finala daca nu se umbla la alternator becuri cu puteri de 40/45W pentru faza lunga si scurta.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
si daca se monteaza un releu electronic de asina sraina si cu adaugare de spire pe rotor ese ceva ??
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cum am spus mai sus NUUU nu conteaza cit de puternic este cimpul magnetic si turatia cu care se invirte citeste si tu acest referat poate te lamureste sau cauta cu GOOGLE generatorul de curent alternativ si vezi care sint solutiile
Attached File(s) ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok am priceput acuma alternatoarelede dacie sunt in stea sau triunghi?
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ca sa fiu baiat bun iti raspund eu: triunghi
Si releul tau de incarcare de pe cielo e realizat cu asta: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../MC33099DW.html Daca vezi acolo smecheria asta conecteaza si deconecteaza excitatia alternatorului de cateva sute de ori pe secunda in functie de turatia sa. Asta cred ca in mare parte pentru a se putea folosi un tranzistor smd de comutatie in releu. Pentru dacie parerea mea ramane aceeasi care ti-am mai zis-o de 11 mii de ori: efectul obtinut cu el este placebo doar. Rotorul de pe alternatorul de dacie este jumatate din rotorul de cielo sau espero, sarma de pe stator este mult mai subtire la cel de dacie, pardon mult mai subtire si doar cate o bobina pe cand cel de la cielo are 2 mai groase in paralel. Ala de dacie se chinuie sa genereze aia 36 de amperi la vreo 5000 de ture ale motorului pe cand ala de cielo sau espero probabil ca da vreo 14 15 amperi la relanti deci ma repet: Daca vrei sa ai curent mare de la alternator schimba-l cu totul sau redimensioneaza-l pe cel de dacie. Eu am un alternator de pe espero la care mi s-a ars releul si neavand ce face cu el studiez problema adaptarii acestuia pe dacie folosind ca si regulator un releu obijnuit. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#73
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok mersi pentru explicati
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ce ziceti dada dublez grosimea sarmei de pe un alternator de dacie de 50A respectand acelasi numar de spire dar sarma mai groasa
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da dar ambele infasurari (stator +rotor) , dar trebuie la rotor sa ai minim 3,5 ohmi ceea ce cred ca este destul de greu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#77
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
E de ajuns statorul nu trebuie si rotorul sa aiba aceeasi sarma ! Daca cresti numarul de spire pe rotor cresti si fluxul magnetic implicit creste puterea in stator . Statorul ar trebui sa tina la un curent mai mare sarma e de 1.3 sau 1.5 la statoarele in triungi.
In rotor daca cresti numarul de spire nu mai o sa traga 3A sau 3,5 ci 2,5... Creste rezistenta scade curentul . In fine trebuie experimentat. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
deci sa boninezi numai rotoru?
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#79
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca lai desfacut da cu aceeasi sarma dar cu un numar mai mare de spire de obicei se calculeaza cate spire ia pe volt ...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ma gandeam sa pun acelasi numar de spire dar mai groasa sau doua in paralel
8 Sep 2008, 17:41: sa inteleg ca este suficient sa bobinez numai rotoru?? statoru tine?? This post has been edited by kindeeru56: 8 Sep 2008, 17:41 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ce ziceti??
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu cred ca se va produce vre-o imbunatatire, cum spuneam ca sa cresti puterea , inductorul sa produca cimp magnetic mai puternic , iar sectiunea sirmei indusului trebuie sa fie mai mare , la alternatoare se mai poate mari putere marind frecventa de rotatie a inductorului dar cum spuneam mai ieftin schimbi alternatorul , eu am clasicul cu fulie mica si tine foarte bine consumatorii la relanti cu faruri , aeroterma si stergatoare 13,8 la 800 dar iarna ridic la 1000 si nu mai am probleme
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 4 Sep 2008, 20:55) Ca sa fiu baiat bun iti raspund eu: triunghi [...] Ala de dacie se chinuie sa genereze aia 36 de amperi la vreo 5000 [...] Le-ai incurcat: Cele de 36 A sint in stea, cele de 50A sint in triunghi. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#85
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Corect.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok osa incer sa modific sarma la rotor sa o dublez ca grosime cu acelasi numar de spire
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#87
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Pai si daca o dublezi ca grosime sincer ce vei obtine in afara de un releu de incarcare mort omule?
Curent mai mare debitat de alternator? Miram-as. Alternatorul daciei are statorul bobinat cu sarma de 0,9mm sau 1mm, bygy007, da-ti tu cu parerea pentru ca esti mult mai obiectiv decat altii, djasu82...abtine-te ok? Se admit densitati de 3A/mm2 sau 4A/mm2 de sectiune pe conductirii care au putine spire, sunt folosite o perioada scurta de timp sau bobinele unui transformator din care se absoarbe curentul asta o perioada foarte limitata. Alternatorul de dacie oricum este din fabrica mult subdimensionat. Ce mai vrei de la el? Montand in paralel cu rotorul inca o infasurare identica ai sa obtii un camp magnetic mai mare, care multumita constructiei alternatorului se va disipa in caldura si vei termina practic rapid statorul saracacios in cupru. Sa nu mai vorbim de releul de incarcare pe care nici expertul in electronica djasu82 nu va fi capabil sa ti-l faca. Azi mi-am adus dacia cu lonjeroanele schimbate de la service-ul de peste drum. Tot azi m-am uitat la alternatorul unui VW Caddy de 120A. Ce am avut eu pe espero este mic copil, ala de la Caddy este cel putin dublu. Si a da, si firele care alimenteaza excitatia acestuia sunt duble. Din ce am vorbit cu tine pe messenger deja ai un alternator care frige, ala de dacie cu releul de cielo pe el. Ti-am zis ca ala lucreaza in comutatie, ai mai sus link spre datasheetul controllerului. Eu zic sa cauti un alternator mai potent. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#88
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
osa vad ce fac mersi oricum
This post has been edited by kindeeru56: 11 Sep 2008, 17:51 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 11 Sep 2008, 00:07) Pai si daca o dublezi ca grosime sincer ce vei obtine in afara de un releu de incarcare mort omule? Curent mai mare debitat de alternator? Miram-as. Alternatorul daciei are statorul bobinat cu sarma de 0,9mm sau 1mm, bygy007, da-ti tu cu parerea pentru ca esti mult mai obiectiv decat altii, djasu82...abtine-te ok? Se admit densitati de 3A/mm2 sau 4A/mm2 de sectiune pe conductirii care au putine spire, sunt folosite o perioada scurta de timp sau bobinele unui transformator din care se absoarbe curentul asta o perioada foarte limitata. Alternatorul de dacie oricum este din fabrica mult subdimensionat. Ce mai vrei de la el? Montand in paralel cu rotorul inca o infasurare identica ai sa obtii un camp magnetic mai mare, care multumita constructiei alternatorului se va disipa in caldura si vei termina practic rapid statorul saracacios in cupru. Sa nu mai vorbim de releul de incarcare pe care nici expertul in electronica djasu82 nu va fi capabil sa ti-l faca. ideea cu bobinatul este buna si functioneaza daca se bobineaza ambele (stator+rotor) ceea ce este foarte greu si nu oricine poate face asta , aici intra mai multe inclusiv materialul sau grosimea tolelor din catre este facut statorul , (sint destule informatii pe net despre generatoare,toate functioneaza pe acelasi principiu),. Cum spuneam in postul 82 este mai ieftin sa pui altul, sau daca vrea sa imbunatateasca incarcarea cu minim de investitie se schimba fulia cu una cit mai mica , eu am gasit prin tirg si s-a potrivit , sau de OLCIT eu am stator stea (cel triunghi nu mi-a convenit ca odata dupa ce s-a ars (scurtcircuitat) 2 diode mi s-a ars 2 infasurari la cel triunghiiar cu faruri stergatoare si aeroterma la stop la 950 ture nu scade sub 13,5 This post has been edited by bygy007: 11 Sep 2008, 18:48 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Eu am rezervele mele ca ar intra sarma mai groasa sau inca o infasurare identica pe stator. Pe rotor cu pomeniri duminica la slujba si cu putin ajutor de la doamne doamne hai ca parca ar mai merge.
Daca dublezi numai rotorul o sa ai un stator care se incalzeste in draci si asta din cunostintele mele inseamna benzina arsa de pomana. Chestia este ca se va dubla si consumul la excitatie si atunci o sa avem nevoie de un releu tapan care sa reziste la curentii aia. Poate am mai putea obtine niste curent valorificand temperaturile inalte de pe traseul de evacuare al masinii? La chestia asta nu s-a gandit nimeni inca nu-i asa? Daca unii dintre voi va mai amintiti erau niste lampase mai vechi, rusesti sau nemtesti, nu mai stiu sigur care le aprindeai si aveau niste fire de la care alimentai un aparat de radio pe lampi. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 08:46 |