DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nissan cel mai rapid tur Nurburgring, cu masina propulsata pe hidrogen

al3x3
post 27 Jul 2008, 10:33
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 180
Joined: 4 June 08




11 minute si 58 de secunde, emisii zero

Nissan a stabilit cel mai rapid timp pe tur obtinut pe circuitul de la Nurburgring cu o masina propulsata de un motor pe hidrogen.

Sesiunile de teste pe circuitul de la Nurburgring (Germania) sunt adesea anulate din cauza averselor de ploaie. Insa vremea ploioasa nu i-a oprit pe cei de la Nissan sa testeze noul X-Trail fuel-cell (FCV) pe renumita pista de concurs din Muntii Eifel, stabilind de la prima incercare un record pentru un vehicul cu motorizare pe hidrogen.

Frank Eickholt, membru al echipei de curse Nissan in cursa de 24 de ore de la Nurburgring si pasionat al pilotajului pe acest circuit istoric, s-a aflat la volanul prototipului in valore de 1,3 milioane de euro echipat cu pneuri de strada. Cu toate ca pista a fost umeda pe toata intinderea ei de 20,8 km – facand foarte dificil pilotajul agresiv – Eickholt s-a declarat foarte impresionat de X-Trail FCV si a oprit acul cronometrului la 11 minute si 58 de secunde dupa ce a acoperit un tur complet.

“Am fost surprins de usurinta cu care se piloteaza o masina pe hidrogen. Te sui la bord, intorci cheia, si pornesti, la fel ca intr-o masina normala”, spune Eickholt. “Cu toate ca unele sectiuni in urcare au fost dificile, viteza pe care am atins-o a fost impresionanta. Daca pista nu ar fi fost atat de umeda, sunt convins ca am fi avut mai multa tractiune in viraje. Timpul pe tur se poate ameliora cu treizeci pana la patruzeci de secunde in cazul unei suprafete uscate“.

Nissan X-Trail FCV este un SUV de cinci locuri, cu emisii zero, care functioneaza intr-o liniste aproape desavarsita. Este propulsat de energia electrica produsa la bord, intr-o baterie cu hidrogen. Electricitatea este generata printr-o reactie electro-chimica intre hidrogen – pastrat in rezervor la o presiune de circa 700 de atmosfere – si oxigen, singurul produs secundar al reactiei fiind vaporii de apa.

Curentul electric pune in functie motorul amplasat in partea frontala a masinii, dezvoltand 120 CP si un cuplu maxim de 280 Nm. Incepand cu 2006, Nissan X-Trail FCV a fost suspus mai multor teste in regim de trafic rutier, in Japonia si in California. Masina atinge o viteza de varf de 150 km/h si o autonomie de mers de 500 km.

Aflata inca intr-un stadiu incipient al dezvoltarii, se lucreza la X-Trail FCV in directia ameliorarii rezistentei componentelor, a gasirii unor metode mai simple de stocare a hidrogenului si a reducerii costurilor acestei tehnologii. Compania japoneza spera sa demareze productia de serie a vehiculelor pe hidrogen incepand cu anul 2015.

488736e519c53_fuel_cell_th.jpg

Articol preluat de pe TopGear.ro


--------------------
Ford Focus Mk 2.5 (2008)
----
Ex Renault 19 1.8 RT (1993)

.. .- -- - .... . ... - .. --.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jul 2008, 08:37
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cuplul ala pare dubios de mic pentru puterea declarata. E totusi un motor electric. Si BMW-ul de 300 km/h cu V12 aliminetat cu hidrogen ce parere are?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 30 Jul 2008, 13:24
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




Are parerea ca totusi consuma mult mai mult decat asta electric,deci eficienta e pe langa.


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jul 2008, 14:25
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pila de combustie nu e eficienta decat la vreo 60%... asa ca oricum nu prea intereseaza parametrul asta. Mai era si un 750 Li h care era omologat lam circulatia pe strada care ar fi fost in stare de un tur rapid pe acolo.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 30 Jul 2008, 14:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




Pai si crezi ca eficienta la BMW e mai buna de 60%? Eu am niste dubii serioase. Nici macar nu se apropie de 60%.

This post has been edited by LC_TM: 30 Jul 2008, 14:49


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jul 2008, 16:04
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ideea stirii e cat de rapida e caramida aia ecologica. Eu doar subliniam ca exista masini la fel de ecologice mai rapide.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 22:06
Forum Renault