DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme Solenza Scala mai 2003 !, Cateva probleme ... de la ce sa fie ?

marius80_eugen
post 16 Dec 2005, 11:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1. Dimineata la pornire ( cand e rece motorul ) se aude o scurta chitaiala exact in clipa in care porneste . Se aude numai cand motorul este rece dimineata , seamana cu un fel de alunecare a curelei foarte scurta ( 0,5 - 0,7 secunde ) . Ce poate fi ?
2. Dupa ce se mai incalzeste ( 20 -30 minute ) , cand folosesc frana de motor , dar si la mers la relanti , ( mai ales ) in viteza I si a-II-a se aude un zgomot , ca si cum ceva ar freca pe disc si cand vine din frana de motor in viteza de relanti se aude si o clampanitura si apoi merge lin . Daca apas abreiajul nu se mai aude . Si ar mai fi si ca in momentul cand apas si am mai frecat-o pun prin inghesuiala se simte pedala ca si cum ar freca pe camasa . Se duce si cablul de ambreiaj ? Am citit pe aici ca ar cam fi dus ambreiajul , desi sincer , dupa 23.000 km mi se pare ciudat rau . Ce ma sfatuiti ? Sa ma duc pe la un garaj sa-mi verifice cursa de ambreiaj ? Sa pun deja niste bani deoparte pentru alt kit de ambreiaj ? Of ...
3. Bujiile se schimba cu totul sau se mai pot curata ?
4. In afara de cutia calculatorului ( pe care am desfacut-o pentru a o curata de oxid de baterie ) la ce altceva trebuie sa mai fiu atent cand vreau sa spal motorul ? ( ca e jegos rau si macar o data pe an zic eu ca merita si el spalat ) Am incercat incet-incet cu o carpa umeda si cu pulverizatorul , dar este Scala si e inghesuiala mare pe acolo . Am mai citit de izolare la : cutie calculator , alternator si cutie sigurante ( la motor in dreapta ) . Alte idei ?
5." Invatatul " motorului se face permanent sau doar cand se trezeste el ? Ca uneori cand sunt mai nervos (10-15 min ) imi place cum alearga , iar uneori , dupa o perioada calma ( 5-10 min ) cand o calc , parca e caruta si ma enerveaza .
6. Si la voi simtiti mai ales intr-a I-a si a-II-a ca sunteti intr-un Matiz ? Adica trepidatia de la ambreiaj , turatia motorului care exact ca la Matiz se aude ( ca am condus un an intreg unul ) . Motorul merge rotund si nu ma plang de trepidatii mari in scaune , volan sau schimbatorul de viteze , dar senzatia asta este , exact ca la Matiz cand o calci in treptele inferioare . Ce se intampla ? Patineaza ambreiajul ? ( ca nu am observat acest lucru ) Din cauza pozitionarii longitudinale e senzatia asta ??
7. Repartitorul de pe spate functioneaza exact ca la o Dacie 1310 ? Adica in functie de greutatea de pe spate da drumul sau opreste din forta de franare de pe puntea spate ?
Eu rog anticipat moderatorii sa nu ma warn-eze ca nu am dat cu pietre ci am prezentat cateva din problemele pe care le am . Am cautat prin topicuri dar nu am gasit decat niste asemanari si nu rezolvari pentru probleme .
Bafta multa si multumesc anticipat pentru sfaturile utile !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lar
post 16 Dec 2005, 11:21
Post #2


Agent Smith


Group: Members
Posts: 456
Joined: 27 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 16 Dec 2005, 12:02)
1. Dimineata la pornire ( cand e rece motorul ) se aude o scurta chitaiala exact in clipa in care porneste . Se aude numai cand motorul este rece dimineata , seamana cu un fel de alunecare a curelei foarte scurta ( 0,5 - 0,7 secunde ) . Ce poate fi ?
2. Dupa ce se mai incalzeste ( 20 -30 minute ) , cand folosesc frana de motor , dar si la mers la relanti , ( mai ales ) in viteza I si a-II-a se aude un zgomot , ca si cum ceva ar freca pe disc si cand vine din frana de motor in viteza de relanti se aude si o clampanitura si apoi merge lin . Daca apas abreiajul nu se mai aude . Si ar mai fi si ca in momentul cand apas si am mai frecat-o pun prin inghesuiala se simte pedala ca si cum ar freca pe camasa . Se duce si cablul de ambreiaj ? Am citit pe aici ca ar cam fi dus ambreiajul , desi sincer , dupa 23.000 km mi se pare ciudat rau . Ce ma sfatuiti ? Sa ma duc pe la un garaj sa-mi verifice cursa de ambreiaj ? Sa pun deja niste bani deoparte pentru alt kit de ambreiaj ? Of ...
3. Bujiile se schimba cu totul sau se mai pot curata ?
4. In afara de cutia calculatorului ( pe care am desfacut-o pentru a o curata de oxid de baterie ) la ce altceva trebuie sa mai fiu atent cand vreau sa spal motorul ? ( ca e jegos rau si macar o data pe an zic eu ca merita si el spalat ) Am incercat incet-incet cu o carpa umeda si cu pulverizatorul , dar este Scala si e inghesuiala mare pe acolo . Am mai citit de izolare la : cutie calculator , alternator si cutie sigurante ( la motor in dreapta ) . Alte idei ?
5." Invatatul " motorului se face permanent sau doar cand se trezeste el ? Ca uneori cand sunt mai nervos (10-15 min ) imi place cum alearga , iar uneori , dupa o perioada calma ( 5-10 min ) cand o calc , parca e caruta si ma enerveaza .
6. Si la voi simtiti mai ales intr-a I-a si a-II-a ca sunteti intr-un Matiz ? Adica trepidatia de la ambreiaj , turatia motorului care exact ca la Matiz se aude ( ca am condus un an intreg unul ) . Motorul merge rotund si nu ma plang de trepidatii mari in scaune , volan sau schimbatorul de viteze , dar senzatia asta este , exact ca la Matiz cand o calci in treptele inferioare . Ce se intampla ? Patineaza ambreiajul ? ( ca nu am observat acest lucru ) Din cauza pozitionarii longitudinale e senzatia asta ??
7. Repartitorul de pe spate functioneaza exact ca la o Dacie 1310 ? Adica in functie de greutatea de pe spate da drumul sau opreste din forta de franare de pe puntea spate ?
Eu rog anticipat moderatorii sa nu ma warn-eze ca nu am dat cu pietre ci am prezentat cateva din problemele pe care le am . Am cautat prin topicuri dar nu am gasit decat niste asemanari si nu rezolvari pentru probleme .
Bafta multa si multumesc anticipat pentru sfaturile utile !
*



1. Cureaua patineaza putin, dar poate verifici si starea bateriei (acumulatorului).
2. Aici te-as sfatui sa mergi la un service nu la un garaj, ai putea avea probleme cu vreo planetara ("clampanitura"), sau un tampon de prindere.
3. Bujiile este indicat sa le schimbi la 30.000 km, asa scrie in cartea masinii.
4. Nu spala motorul, scrie si in carte treaba asta. Ce te-ar deranja mai tare ? Ca e murdar si merge sau ca l-ai spalat, e curat boboc si nu mai merge ?
5.Nu prea inteleg sensul "invatatului"
6.Ce e pozitionat longitudinal ? Ca eu stiam ca e transversal. Cred ca ai probleme cu ambreiajul, dar la SLZ la 23.000 km n-ai fi primul, mai cauta si tu pe forum.
7.Da
In final o intrebare: Ai fost vreodata cu masina la vreuna din reviziile obligatorii ? Aka la 10.000 si 20.000 km ?


--------------------
Seat Leon 1P 2009 Sport Pack - B xx xxx
Curiozitatea omoara pisica !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 18 Dec 2005, 15:32
Post #3


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




despre ambreiaj... la mine la 32000km ambreiajul meu este aproape distrus total.. patineaza si in treapta 1 (daca incerc sa plec mai in forta), trepideaza maneta de la schimbator in timpul mersului, se simte cum inca mai invarte pinioanele cand schimb viteza.. ambreiajul nu decupleaza cum trebuie..

normal se poate merge linistit.. dar un condus mai sportiv nu mai duce..


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 19 Dec 2005, 12:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1.Acumulatorul e ok si invarte fara nici o problema , saptamana trecuta l-am curatat la borne si completat nivel cu apa distilata . Cureaua pare ok si e ciudata ca acum o luna cand era mai cald nu facea . In mod normal nu face cand e cald si e mai dilatata ?
2. Sper sa mai tina pana la primavara si atunci poate studiez problema si cu ambreiajul . Se aude mai des in frana de motor si in treptele inferioare cand tinde catre turatia de relanti . Cred ca trebuie sa mai dau drumul putin si la cablu ca imi cupleaza/decupleaza spre 3/4 din cursa spre capat apasata .
Offtopic : i-am dat 140 ieri pe Buc-Pitesti si nu avea nici o greata , dar eram cu tata ( care ma intreba daca ala e turometru sau kilometrajul ) pe fata si cu porcu in portbagaj . Cu ocazia asta am observat ca intra aer rece pe la picioare si trebuie sa mai caut gaurele ...
3. Am facut rost de bujii originale Renault la 50.000/buc si am luat un set si o cheie pentru schimbat ( ca m-am tepuit cand am vb cu un prieten si venise cu cheia de bujii de Dacie 1300 )
4. Sunt retorice intrebarile ...
5. Ce sa-ti spun si eu acum , eu asa am citit cam tot site-ul si asta am gasit ...
6. Scuze , este intr-adevar transversal , intelesesem eu termenul gresit .
Pentru "lar" : Masina a fost la revizia de 10.000 km , pentru ca eu acum o luna am cumparat-o si am cartea tehnica . Fostul proprietar a schimbat si uleiul la 20.000 pentru ca l-am verificat si e nou , dar nu a fost la service . Filtrul de aer l-am schimbat eu si bine am facut ca era "praf" si la propriu si la figurat . La masina i-am facut testul din Vitan ( Computest 2000 ) si se pare ca de pe la filtrul de aer si injectoarele necuratate i se cam tragea puterea mica ( 56 cp ) . Dar baietii au cam avut dreptate cu geometria si echilibrarea , dar din pacate si cu amortizoarele pe spate deocamdata . ( Cu inca o persoana in spate scartaie nasol de zici ca e de la bancheta , dar nu e de acolo )
Pentru "Asi" : Mai eu inca mai consider ca merge destul de sport din punct de vedere al ambreiajului . Oricum e bine de stiut ca sunt cam proaste .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maf
post 19 Dec 2005, 13:28
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 10 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 19 Dec 2005, 12:48)
La masina i-am facut testul din Vitan ( Computest 2000 )
*



OFF:
Cam cat costa o verificare completa a masinii?

This post has been edited by Maf: 19 Dec 2005, 13:28


--------------------
Dacia Solenza Clima - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 6 Jan 2006, 12:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




La Vitan , in decembrie costa cam 2.500.000 . Cureaua se poate intinde cumva ? Se poate misca compresorul A/C sau ce se poate misca sa se intinda cureaua ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 6 Jan 2006, 12:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti






--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 9 Jan 2006, 20:00
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Am citit , dar culmea este ca atunci ei isi doreau "zile racoroase" , iar mie imi face masina acel fluierat scurt tocmai in diminetile reci , iar daca o pornesc pe la 11 -12 , cand e mai caldut ( daca se mai poate spune asa acum ) , nu se mai aude nimic . Dar banuiesc ca este vb despre acelasi scartait scurt ca si la mine .
La Varu nu cred ca vorbim despre acelasi lucru , pentru ca la mine dupa 0,5 secunde dispare si nu se mai aude deloc . Ma voi uita la compresorul de A/C , dar nu cred ca a gasit problema si mai repede banuiesc un condens sau ceva de genul pe fulii si le voi verifica inainte .
Ciudat , un tip care probabil nu era membru , pentru ca nu am citit nimic despre el cred ca a dat raspunsul corect si anume cureaua mai trebuie intinsa . Si asa s-ar mai explica , pentru ca , in aproape 3 ani , se mai slabeste si ea .
Merci mult !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 9 Jan 2006, 21:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




QUOTE(marius80_eugen @ 9 Jan 2006, 22:00)
Am citit , dar culmea este ca atunci ei isi doreau "zile racoroase" , iar mie imi face masina acel fluierat scurt tocmai in diminetile reci , iar daca o pornesc pe la 11 -12 , cand e mai caldut ( daca se mai poate spune asa acum ) , nu se mai aude nimic . Dar banuiesc ca este vb despre acelasi scartait scurt ca si la mine .
La Varu nu cred ca vorbim despre acelasi lucru , pentru ca la mine dupa 0,5 secunde dispare si nu se mai aude deloc . Ma voi uita la compresorul de A/C , dar nu cred ca a gasit problema si mai repede banuiesc un condens sau ceva de genul pe fulii si le voi verifica inainte .
Ciudat , un tip care probabil nu era membru , pentru ca nu am citit nimic despre el cred ca a dat raspunsul corect si anume cureaua mai trebuie intinsa . Si asa s-ar mai explica , pentru ca , in aproape 3 ani , se mai slabeste si ea .
Merci mult !
*


Daca zgomotul e un fluierat scurt la pornire sau la prima accelerare a motorului inca rece si care e mai puternic cand e frig afara este sigur cureaua accesorii sau alternator.Am avut si eu aceeasi problema si zgomotul a disparut dupa inlocuirea curelei care aparent era buna dar testata cu aparatul avea sageata prea mare. Se poate si intinde (piesa e langa compresor) dar se pare ca nu e recomandat. Oricum curelele nu sunt scumpe.


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 13:32
Forum Renault