incarcare foarte slaba cu consumatori
![]() ![]() ![]() |
incarcare foarte slaba cu consumatori
tzepesch |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|||
vi_escu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Incepe cu diodele.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Vlad verifica rotorul si vezi daca are 4 .6 ohmi sub aceasta valoare trebuie excitat cu tensiune mult mai mare ! De aceea alternatoarele de dacie nu fac fata.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#4
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
rotorul, intre o lamela a lui si masa?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Minel |
![]()
Post
#5
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 00:10) HAI SA VA VIND NISTE PONTURI DESPRE PROBLEMA ASTA . CU TOATE CA SINT UN MEMBRU INCEPATOR AM EXPERIENTA IN PROBLEMA ASTA DEOARECE M-AM LOVIT SI EU DE PROBLEMA ASTA MAI DEMULT.ASA CA SA INCEPEM CU INCEPUTUL. IN PRIMUL RIND TREBUIE VERIFICAT ALTERNATORUL,ACESTA SE DEMONTEAZA,SE SCOATE CAPACUL DIN SPATE ACOLO UNDE SINT BORNELE DE LEGATURA + - SE SCOATE PUNTEA DE DIODE SI SE VERIFICA ;ACESTEA SE VERIFICA CU PUNTEA REDRESOARE SCOSA DE PE BOBINAJUL STATORULUI.PE DACIE SINT DOUA TIPURI DE PUNTI REDRESOARE SI ANUME 1 CU RA 220 CARE ARE 3 DIODE DE UN SENS SCRISE CU ROSU PE ACELASI RADIATOR SI 3 DIODE DE SENS INVERS SCRISE CU NEGRU TOT PE UN RADIATOR COMUN SI AL DOILEA TIP CU NISTE DIODE CA NISTE PASTILE CARE SINT PUSE INTR-O CHESTIE DE PLASTIC IAR RADIATOARELE SINT PRINSE CU INBUS, ACEASTA PUNTE NU O RECOMAND NIMANUI PT CA ESTE O PUNTE FOARTE PROASTA .SA INCEPEM DECI CU PUNTEA CU DIODE RA 220 SI ANUME VERIFICAREA DIODELOR CARE SE VERIFICA CU UN OHMETRU SAU UN APARAT DE MASURA DIGITAL INDICATIA TREBUIE SA FIE ASTFEL IN SENSUL DE CONDUCTIE LA OHMETRU SA FIE O REZISTENTA CIT MAI MICA DAR NU 0 IAR CEL DIGITAL PE DIODA TREBUIE SA AIBA VREO 300 . ATENTIE!!! TOATE DIODELE TREBUIE SA ARATE LA FEL SI SA NU FIE DIFERENTE PREA MARI INTRE DIODE IAR IN SENSUL INVERS NU DREBUIE SA CONDUCA DELOC. SA SE VERIFICE TRESA DIODELOR SA NU SE MISTE IN INTERIOR SAU SA SE ROTEASCA DACA SE DESCODERA CA SE MISCA SAU SE ROTESTE SE SCHIMBA DIODA SE SCHIMBA DACA UNA SAU MAI MULTE INDICA INDICA O VALOARE MAI MARE DECIT CELELALTE DE ASEMENEA SE SCHIMBA DACA SINT STRAPUNSE [0 IN AMBELE SENSURI] SAU INTRERUPTE [NU DA NIMIC] APOI SE VERIFICA STARORUL CADE ESTE DE 2 FELURI 1 BOBINAT IN TRIUNGHI CARE ARE 3 IESIRI CU CITE 2 SIRME DE CUPRU EMAILAT PE FIECARE GRUP DE DIODE DE 1-1,5 MM; NU IL RECOMAND PENTRU CA DACA SE STRAPUNGE O DIODA SAU MAI MULTE SE ARDE AM PATIT-O 2 BOBINAT IN STEA ARE 3 IESIRI FIECARE CU CITE 1 SIRMA DE CUPRU EMAILATE MAI GROASA DE 2 -3 MM RECOMANDAT CU CIT SIRMA ESTE MAI GROASA CU ATIT PUTEREA ESTE MAI MARE SE URMARESTE SA NU FIE JUPUITE SIRMELE,RUPTE ,ARSE [NEGRE] SE POATE SPALA CU APA CALDA SI DETERGENTI NU CU DILUANTI SAU ALTE PRODUSE PETROLIERE ;SE PUNE LA USCAT SE VERIFICA ROTORUL CU UN OHMETRU SI TREBUIE SA AIBA ATENIE INTRE 3,5 SI MAXM 6 OHMI DACA ACESTE VALORI SINT DIFERITE EXISTA PROBABILITATEA CA SA EXISTE PROBLEME CU INCARCAREA BATERIEI SE CURATA CELE 2 INELE ALE ROTORULUI CU CIRPA APOI CU UN SMIRGHEL FIN SA NU LASE URME DACA CELE 2 INELE AU SANTURI O DIFERENTA MAI MARE DE 3 MM ADINCITURI SAU LOCURI SCHIMBATE LA CULOARE PE SUPRAFATA LUI RECOMAN STRUNJIREA MENTIONEZ CA INELELE AR TREBUI SA AIBA CAM ACELASI DIAMETRU SE ACCEPTA O DIFERENTA DE 2-3 MM SE MAI VERIFICA PERIILE [CRBUNII] SA CULISEZE USOR SA NU SE BLOCHEZE SI SA FIE SUFICIENT DE LUNGI CA IN MOMENTUL CIND SE PUN LA LOC SA SE SIMTA O PRESIUNE ASUPRA COLECTORULUI GATA CU ALTERNATORUL SA PRESUPUNEM CA ALTERNATORUL ESTE BUN , ATUNCI SE PORNESTE MOTORUL SI SE MASOARA INTRE BORNA + A BATERIEI SI BORNA + A RELEULUI DE TENSIUNE [INCARCARE] ACEASTA DIFERENTA NU TREBUIE SA FIE MAI MARE DE 0,2-0,3 V DACA ESTE MAI MARE DECIT VALORILE DATE POATE APARE FRNOMENUL DE FULAREA LUMINILOR SAU DIFERENTE DE TENSIUNE LA APLICAREA SAU SCOATEREA CONSUMATORILOR DIN CIRCUIT [FARURI AEROTERMA STERGATOR E.T.C.] ACEL CIRCUIT ESTE ASTFEL :+ BATERIE-> +ALTERNATOR->BLOC LUMINI->CHEIE CONTACT [CONTACTUL ELECTRIC]->BLOC SIGURANTE[ NU TRECE PRIN NICI O SIGURANTA(DIRECT)]->BOBINA INDUCTIE->RELEU DE TENSIUNE[INCARCARE] MENTIONEZ CA AM GASIT PROBLEME INTRE CONTACT SI RELEUL DE TENSIUNE DIFERENTA EREA INTRE 2 SI 2,5V;AM SCHIMBAT CONTACTUL ELECTRIC SI FIRUL INTRE PANOUL DE SIGURANTE SI BOBINA DE INDUCTIE RESPECTIV RELEUL DE TENSIUNE FULAREA LUMINILOR MAI POATE FI DIN RELEUL DE TENSIUNE[CEL MECANIC] SI ANUME DISTANTA INTRE CONTACTELE LUI SA FIE PREA MARE Sper sa te ajute !! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#6
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
cristal....
multumesc! 20 Aug 2008, 14:52: exact fenomenul acesta il am si eu, fularea luminilor, se schimba intensitatea in ritmul semnalului..... etc. This post has been edited by tzepesch: 20 Aug 2008, 14:52 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#7
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu am suportat releele mecanice nu din cauza ca se regleaza usor ci din aceasta cauza a contactelor proaste. Totusi tot nu o sa incarce cum trebuie . Problema ramne consumatori , eu cand am pus dacia in vanzare am scos farurile de 65W/55W si am pus pe cele originale cu balon rotund 45/40W si casa vezi ca tensiunea pe faza lunga la relantii 750 de ture era 14.2V iar turat 14.3V , am pornit si aeroterma 14.1V am apasat si frana 14V. Eu zic ca asa a fost proiectat alternatorul sa lucreze cu becurile de genul acesta 45/40W cam proaste cei drept dar elimina problemele de incarcare.
Cine vrea excita cu aproape toata tensiunea rotorul alternatorului. La schema releului lui bygy007 se poate pune in locul tranzistorului final 2n3055 un tranzistor mos IRF540 si se rezolva problema sau cu schema propusa demine cu invertor daca se doreste sa se punabecuri cu puteri de peste 80W. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#8
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
a
releul mecanic mai are un reglaj in interior, un surubel... ala ce regleaza? pe laterala lunga. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ydaniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mai bine cumperi un releu electronic,nou de IPEE:)
Attached thumbnail(s) releu.jpg ( Size: 306.97k ) Number of downloads: 135 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gino73 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
Eu cred ca mai intai trebuie sa verifici daca nu cumva indicatorul este prost, si , asta o faci cu un aparat de masura. Abia daca atunci vezi ca ai probleme cauti mai departe
22 Aug 2008, 12:58: QUOTE(tzepesch @ 20 Aug 2008, 21:55) regleaza tensiunea de incarcare a acumulatorului This post has been edited by gino73: 22 Aug 2008, 12:58 |
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#11
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
aha... la ala nu umblu, nu??? eu doar la rotia zimtata am mai umblat, si reglata cu multimetrul.
indicatorul de bord e f bun. am schimbat si carbunii. 8 lei, urziceni. a, ps: in pantelimon, stiti, unde e sirul de 3 - 4 magazine e unu, penultimul dinspre intersectia cu clinica pantelimon.... sa nu mai intrati niciodata acolo, decat in caz de forta majora. poate!!! peste tot carbunii de alternator, 7,8, 9 , 10 le maxim, urziceni sau conex. la asta 18 lei de urziceni. am ramas tampit. si cam orice vrei sa iei e mai scump cu muuult decat oriunde. nici de la piese de uzina daca iei nu egaleaza. deci ala e un taran care asteapta sa dea faliment;. eventual eu zic sa-i dam o mana de ajutor. nu stiu cum rezista! si mai e si impertinent, ca marfa lui e cea mai buna!... da-da. s-a intalnit hotu' cu prostu'. deci, nu puneti botu. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Releul mecanie, se poate regla in cele mai mici amanunte, adica, indiferent de turatie, indiferent de sarcina, el incarca tot 14,2 V. Pentru aceasta , sa fi sigue ca diodele sunt bune (pune aparatul pe ele, la nevoie desfa legaturile statorului, dar se poate si cu un bec), scoate firul de la excitatie, pune ohmmetrul in locul lui si la masa, si-l invarti usor(fara curea) , pentru a vedea perfectiunea contactelor la carbuni. Daca indicatorul oscileaza (ac, cifre ), inseamna ca are intreruperi - carbuni uzati sau colectori ciupiti, ovali etc.
Trecem la releu : conditia este, ca cele trei rezistente sa nu fie intrerupte sau ruginite la legaturile din capete, iar interiorul de sub capac, sa nu prezinte arsuri la vreo piesa . Din rozeta dintata ( slabind putin surubul), se regleaza tensiunea de incarcare, iar din surubul de alama (aflat langa contacte), se regleaza stabilitatea la incarcare, asa fel, ca indiferent de turatie sau sarcina, incarcarea sa fie constanta. Ar mai fi unul , dar nu va sugerez sa - l dereglati. ATENTIE , trebuie facute atatea combinatii intre cele doua reglaje, pana va iese corect, si poate dura si o ora. Nu disperati, SIGUR se poate. Am mai multa stima pentru cele mecanice , decat cele electrice. Electronicul face ce vrea el( daca nu e modificat) si cine are, ori merge bine , ori nu stie ce-i face. 22 Aug 2008, 20:13: Scuzati greselile This post has been edited by PH-06-BOA: 22 Aug 2008, 20:13 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai dintre magazinele din pantelimon.singuru cu ceva marfa si cat de cat mai normal la preturi e comautosport-u:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristio_79 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Am si eu o problema aproape identica:
-acum vreo 3-4 saptamani mi-a murit subit bateria la berlina dupa un drum extern.Am pus-o la incarcat,dupa care am montat-o pe masina.Dupa ce a pornit,zic sa masor incarcarea.La ralanti,fara consumatori indica 12,9-13,1.Daca o acceleram,ajungea pana la 13,3-13,5.Aceleasi tensiuni le aveam si cu consumatori. Merg la un prieten electrician,demonteaza tot alternatorul pana la ultima saiba,curata tot,masoara diode,rotor,stator,toate perfecte.M-au apucat nervii,pun alternatorul pe masina,pornesc,verific incarcarea care este la fel ca inainte.Imi vine sa-i dau foc.Imi spune sa iau un stator sau sa incerc cu un alt alternator. Imi aduc aminte ca un alt prieten dezmembrase cateva Dacii,sun,imi zice ca are 4 alternatoare.Ma duc la el,montez alt alternator,incarcarea la fel.Pun altul,la fel.Nu stiu ce mi-a venit si-l intreb daca nu are si o alta baterie ramasa de la masini.Pun o alta baterie care statuse vreo 2 sapatamani prin curte,montez si alternatorul meu,pornesc si minune:incarca perfect,13,9-14V,atat cu consumatori cat si fara.Am oprit acea baterie pe masina.Releul era nou,identic cu cel din poza de mai sus,bateria era luata in iarna,dar nu am fost cu ea la garantie. Astazi raman farurile aprinse vreo 6 ore,tot dupa un drum extern (nu am fost eu).Ma duc sa o pornesc,o verific inainte sa vad ce tensiune are:2-3V.Bateria care fusese inainte pe masina o pusesem in portbagaj.O masor si culmea,dupa 3 saptamani avea 12,2V.O pun peste bateria de pe masina,scot bornele de la aceasta,le pun pe ea si pornesc.Dupa care scot repede bornele si le pun pe bateria descarcata de pe masina.O las sa mearga putin,pun aparatul sa vad cat incarca-13,8-13,9.Dupa un timp vad ca incepe sa scada usor si se stabilizeaza la 13,3.M-au apucat dracii. In seara asta am coborat sa o verific din nou.Inainte sa o pornesc,avea 12,6V.La ralanti fara consumatori 13,1-13,3,in turatie 13,6-13,7,cu consumatori si in turatie cam 13,5.Nu stiu ce sa-i mai fac si ce sa mai verific. L.L.E-Revin tot aici. Aseara am pus la incarcat bateria cu care am avut probleme prima data.A stat la incarcat 6 ore.Mai devreme am montat-o pe masina si incarca foarte bine-13,9-14,0V,la ralanti dar si in turatie,cu consumatori si fara. Cea care a fost descarcata ieri,mai mult de 13,7V in turatie si cu toti consumatorii porniti nu vrea.Am pus-o la incarcat,o las cel putin 12 ore.Eu suspectez ca as avea un fir dezizolat si are momente cand se atinge pe undeva. This post has been edited by cristio_79: 23 Aug 2008, 11:48 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
asa ca sa-ti faci o idee masoara iesirea DF si masa si vezi tensiunea ea trebuie sa fie variabila daca ai pe baterie 13,5 V iar pe DF ai 12, sau 11,5 atunci este posibil sa ai bateria descarcata si sa mai dureze ceva pina ajunge la 14 V probleme sa-ti faci cind ai tensiune pe DF de 4-8V si 12-13,5 pe baterie
daca ai bateria incarcata 14V si masori DF poate sa scada pina la 2V iar cind bagi consumatori sa inceapa sa creasca |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 16:59 |