DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> SN Clima - probleme AC si nu numai

toogsy
post 30 Jul 2008, 13:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 December 07




Se da una bucata SN Clima cu cca 60000Km, prima masina si experienta ioc. In iarna, periodic mai porneam AC, il lasam cateva minute pornit si totul parea a fi in ordine. Pe la inceputul verii, mergand prin oras si fiind cald in masina, la un semafor am pornit AC. S-a auzit un zgomot puternic sub capota (huruit) urmat de pierderea puterii motorului (se facuse si verde si incercam sa plec de pe loc). Am oprit urgent AC si mi-am vazut de drum. Acasa am incercat sa vad ce se intampla, am pornit AC si totul parea a fi in ordine, fara zgomote sau alte fenomene, exceptand aerul amortit. Am oprit AC dar la repornirea lui, s-a oprit motorul. Am mai incercat din cand in cand sa il pornesc, dar comportamentul era acelasi. La prima pornire scoatea aer usor racoros (nu as baga mana in foc ca era mai rece decat cel din mediu), la urmatoarea pornire se oprea motorul.
Am mers la un service care se ocupa si de incarcare cu agent a instalatiilor de AC, s-a facut un ciclu complet, incl. ulei, dar fara nici un rezultat, comportamentul ramane acelasi. In service am constatat ca daca la prima pornire a AC una din conducte se racea simtitor, la a doua, soldata cu oprirea motorului, ambele erau fierbinti. O prima parere a celor din service a fost ca ar fi compresorul. Am golit instalatia si am repornit AC. Culmea e ca compresorul este actionat si in cazul asta, cu acelasi comportament legat de oprirea motorului. Am facut ceva "sapaturi" pe forum legat de o problema similara, dar nu am gasit mare lucru. Am aflat in schimb ca ventilatorul de pe radiator ar trebui sa porneasca la pornirea AC, ceea ce la mine nu se intampla. Am verificat acum cateva minute si ventilatorul ramane oprit. In rest ventilatorul in cauza pare a functiona normal, porneste cand acul se apropie de prima gradatie de sus, si se simte cand porneste, ca vibreaza binisor.
Daca are cineva o idee cam de la ce ar fi problema...
Multumesc!


--------------------
Dacia DSN 2001 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 30 Jul 2008, 13:59
Post #2


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Probabil GMV-ul are o problema daca nu porneste pe treapta a-2a.
Si poate fi si din cauza compresorului, sa fie defect ...


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 30 Jul 2008, 18:15
Post #3


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Daca nu porneste GMV-ul (ventilatorul) nu se raceste condensorul, deci AC-ul nu poate functiona asa.

@AR-18-MOS omul spune ca GMV-ul nu porneste deloc (nu doar treapta a-II-a)

This post has been edited by Amedeus: 30 Jul 2008, 18:16


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 30 Jul 2008, 18:20
Post #4


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(toogsy @ 30 Jul 2008, 13:56)
In rest ventilatorul in cauza pare a functiona normal, porneste cand acul se apropie de prima gradatie de sus, si se simte cand porneste, ca vibreaza binisor.
*




QUOTE(Amedeus @ 30 Jul 2008, 18:15)
@AR-18-MOS omul spune ca GMV-ul nu porneste deloc (nu doar treapta a-II-a)
*


icon_mrgreen.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 30 Jul 2008, 19:34
Post #5


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(toogsy @ 30 Jul 2008, 14:56)
Am verificat acum cateva minute si ventilatorul ramane oprit. In rest ventilatorul in cauza pare a functiona normal, porneste cand acul se apropie de prima gradatie de sus, si se simte cand porneste, ca vibreaza binisor.
*



Totusi...cred ca am citit bine icon_mrgreen.gif
"In rest" inseamna cand nu e pornita clima. dry.gif

This post has been edited by Amedeus: 30 Jul 2008, 19:35


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toogsy
post 30 Jul 2008, 19:42
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 December 07




"In rest" - adica in functionarea obisnuita, fara aer conditionat. Acul la care ma refeream este cel de la indicatorul de temperatura. Ventilatorul porneste cand se apropie de prima gradatie de pe cadran, pana sa ajunga in zona hasurata.


--------------------
Dacia DSN 2001 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 30 Jul 2008, 19:45
Post #7


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




La cuplarea AC-ului trebuie sa porneasca neaparat si ventilatorul. De aici trebuie plecat cu studierea defectului.


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniM
post 30 Jul 2008, 21:44
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 580
Joined: 11 July 07
From: Gugulania




Parca exista relee pentru fiecare treapta a GMV.Nu?


--------------------
. . . - Skoda Octavia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 30 Jul 2008, 22:18
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Daca ai mers cu AC in oras si nu a pornit venilatorul, a crescut mult presiunea in condensor si probabil a suprasolicitat compresorul. Cred ca ai o problema la compresor, dar vezi si rezistenta pentru treapta I de la ventilator (cred ca e pusa pe radiator).
In treapta I un releu comanda ventilatorul printr-o rezistenta in serie (pentru o turatie mica), iar cand temperatura apei urca mai mult, se comanda treapta a 2-a alimentand ventilatorul direct la 12V printr-un releu. Deci, ori releul, ori rezistenta, ori... nu vine comanda.
Faptul ca se opreste motorul... ia vezi, cand cuplezi AC-ul iti urca un pic turatia, asa, pe la 800-900rpm? ca poate nu ajunge comanda pana in UCE!


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melomanuu
post 15 Aug 2008, 23:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 600
Joined: 10 March 07
From: Timisoara




o alta problema legata de clima care nu stiu din ce cauza poate fi... pornesc clima se simte cum porneste compresorul, baga rece iar de o data decupleza, iar cupleaza compresorul, iar decupleaza si tot asa. Am masurat firul care vine pe compresor si intradevar acel fir intrerupe curentul. Intrebarea mea este daca exista releu pentru clima sau ceva care cooroneaza compresorul


--------------------
dacia super nova 2001 clima - TM86SRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 00:30
Forum Renault