DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacie cu fite., merge si nu merge.

badboy_marius
post 10 Aug 2008, 20:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




Salutare colegi de forum.
Poate sa ma discutat pe tema asta, dar din pacate, nu am gasit ceva asemanator ce mi sa intamplat mie chiar azi.
Plec din bv intr-o mica excursie la lacul Sf. Ana, plec, e totul ok, motorul functiona ok, in toate 4 bujiile. Ajung ceva mai incolo de Sf. Gheorghe si incepe sa-mi mearga in 3.
Opresc , ma uit, verific, bujia a 3-a de la radiator spre volan era buba. O schimb, nimic, mi-o uda, pun toate bujiile de pe ceilalti cilindrii , rand pe rand la pistonul cu buba, pe toate mi le uda.
Plec intr-un final in 3, merg 3-4 km, isi da drumu, dupa 2-3 km, incepe iar so ia in 3...si tot asa ma tinut tot drumu pana la o rascruce de drumuri, ce-mi indica inca 7km pana la lac. hotarasc sa ma intorc, pentru ca restul drumului era urcus, si abia ma taraiam pe acolo in 3 pistoane.

intrebarea mea...ce ar fi putut sa se intample din bv pana unde a inceput sa-mi faca necazuri? 2-3 km imi merge ok, 3-4km in 3, si tot asa, la relanti nu-mi sta tot timpul...ce sa-i fac, la ce sa ma uit?

bujiile sunt ok, fisele le-am schimbat intre ele, sunt ok, platina si platoul sunt noi... dry.gif dry.gif



--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Aug 2008, 20:48
Post #2


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif iar culbutorii sunt aiurea reglati . Pui bujiile la 0.7mm platina 0.4 verifici daca bobina de inductie frige verifici ce scanteie poate da fata de caroserie la 1 cm distanta. Nu da la 1 cm si se incinge schimbi bobina condensatorul. Mai bine dai jos capacul si verifici culbutorii ! Apropo daca mergi turatla 3000 de ture isi va da drumul toate bujiile. Vezi ce buji ai pus coeficientul de temperatura ....


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 10 Aug 2008, 20:56
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




ce-i drept, pe la 1500 - 2000 -2500 rpm, se simte cum merge aiurea motorul, dar daca ii dau la 3000 rpm si mai sus...parca parca, pai azi am venit de acolo, am prins si 120 km/h...in schimb, am un demaraj de mobra...a-2a tre sa-i dau pe la 20km/h ca sa nu dea sa moara motorul...
pai culbutorii...s-au dereglat asa...in mers?
am aprindere electronica...chestie dinaia de tg. mures rosie pusa pe bobina. bobina da scanteie la 1 cm, si mai bine de caroserie, deci...numai la cilindrul ala am pb si asa, deodata

This post has been edited by badboy_marius: 10 Aug 2008, 20:57


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Aug 2008, 21:42
Post #4


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Asa deodata da eu zic sa-ti verifici toti culbutorii , supapele iti pot crea probleme. Ai rateuri la relantii ? din cate ai spus trepideaza turometru deci ai mai dai putin gaz din carburator si mai reduci putin avansul miscand delcoul un pic stre stanga - spre radiator.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 10 Aug 2008, 21:52
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




la relanti nu am rateuri, in schimb este instabil, intrerupe, si cand accelerez in gol se simte cum merge in 3, tremura, parca e posedata.

da, am sa verific culbutorii, vad eu de unde gasesc o lera.
altceva ar mai putea fi in afara de culbutori? am citit pe aici pe forum de alte complicatii...desi, nu cred ca sunt atat de ghinionist.
eu in septembrie o sa cam fac drumuri lungi prin tara cu ea, si de asta intreb, sa ma astept la ce-i mai rau si sa fac acum tot ce pot sa nu am necazuri printr-un pustiu sau printr-un sat de tzigani...

11 Aug 2008, 19:57:
revin.

azi am reglat culbutorii. A 0,15 E 0,20.
la fel face. am pus pe cilindrulala 5 buji de 5 feluri plus bujiile de pe ceilalti cilindrii care functionau. nimic. fisele le-am schimbat intre ele, am pus fise si de la altii, nimic. am scos aprinderea electronica, si am pus condesatorul inapoi, am inlocuit capacul de la delco, am platina reglata la 0,4, platina si platoul noi de altfel...
aaa, ca uitasem, distantele la bujii...am incercat si la 0.7, si mai mica si mai mare, nici un efect, scot fisa nu se simte nici o diferenta in mersul motorului.

deci...daca ati putea sa-mi spuneti ce sa-i mai fac, ce sai cumpar...orice ca am nevoie de masina acum ca de aer.

mersi` sad.gif

This post has been edited by badboy_marius: 11 Aug 2008, 19:57


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 11 Aug 2008, 20:13
Post #6


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




Apropo , ai incercat alta fisa de bujie ... daca nu aia e . Alceva nu vad ce poate fi.


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 11 Aug 2008, 20:14
Post #7


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




uda bujiile tot timpu?
cati km are motorul? s-a cam varzit ...ceva la supape sau la compresie daca le afuma sau le uda tot timpul...si numai la pistonul ala.....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 11 Aug 2008, 21:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




da, fisele le-am schimbat intre ele ca n-am par in cap sa numar de cate ori.

motorul are in jur de 150-160.000 km...pai eu ma gandesc asa...daca era, se duceau toate, nu numai pistonu 2.

pai si la supape...ce-as putea sa le fac...cum verific?


si da, bujia aia o uda tot timpul. celalalte merg perfect, si porneste la sfert.

This post has been edited by badboy_marius: 11 Aug 2008, 21:30


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 11 Aug 2008, 22:44
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




un test de compresie la pistonul ala......daca nu are compresie destula....supapele sau segmentii(camasa, piston)

supapele se verifica cand dai chiuloasa jos.

poti sa lasi evacuarea la 0,3mm si sa vezi daca cumva cu o bujie buna se simte o anumita schimbare cand scoti fisa. pe fisa aia sa fii sigur ca vine scantee(verifici la masa)



11 Aug 2008, 22:45:
un test de compresie la pistonul ala......daca nu are compresie destula....supapele sau segmentii(camasa, piston)

supapele se verifica cand dai chiuloasa jos.

poti sa lasi evacuarea la 0,3mm si sa vezi daca cumva cu o bujie buna se simte o anumita schimbare cand scoti fisa. pe fisa aia sa fii sigur ca vine scantee(verifici la masa)

evacuarea la pistonul ala....atat...pentru test

This post has been edited by cristitranca: 11 Aug 2008, 22:45


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 12 Aug 2008, 15:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




este extraordinara masina asta...serios, am incercat si ce mi-a zis cristitranca, si nimic. la fel
cineva mi-a spus ca nush ce camasa a pistonului e dusa, dar...nu vad logica...
daca as lasa culbutorul de admisie mai liber...la 0.25-0.30 ar avea vreun efect?

This post has been edited by badboy_marius: 12 Aug 2008, 20:21


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Aug 2008, 20:29
Post #11


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




da....nu o sa ai putere...care oricum lipseste

prin lasarea dist de evacuare mai mare, asiguri ca evacuarea se deschide mai greu si poate poate mai face ceva compresie....admisia oricum se va deschide dupa evacuare, nu are rost sa ii maresti distanta acolo.

test de compresie si te asiguri....uda bujia la un singur piston..schimbat tot de la aprindere.....atunci ai probleme cu compresia....
ori supapele, ori segmentii ori pistonul ori camasa. fa un test de compresie la vreun service(roaga un muncitor sa iti faca el, nu cu factura, ca iesi mai ieftin) si vezi cum sta treaba......


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 12 Aug 2008, 21:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




cred ca ai dreptate...maine merg si o bag la service si va spun cum sta treaba...


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Aug 2008, 22:16
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




exista o mica posibilitate sa aiba prob axul cu came....sau compresia, dar multi ar tinde spre compresie, oricum fa-i un test sa vezi....sa ne spui si noua rezultatele


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 13 Aug 2008, 14:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




acum am venit de la service. am dus-o de dimineata de la 10, si acu am mers dupa ea. mecanicu de acolo a facut testele la toti cilindrii, si cilindru cu buba nu are nici un fel de problema la compresie. e in parametri si nu e nici o diferenta fata de ceilalti.
in schimb mi-a spus ca as putea avea probleme cu supapele.
in service sa mi-o faca nu o bag acum ca nu am bani, dar n-ar mai strica sa mai aflu si alte posibile cauze...


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 14 Aug 2008, 11:58
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Marius ,daca masina ta are servo-frana ,scoate capatul furtunului ce vine de la servo catre motor (capatul de pe motor) si obtureaza orificiul .Fa-i o proba dupa ...daca merge ,schimba supapa , furtunul sau plosca ...succes !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 14 Aug 2008, 12:44
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




masina are servo frana.
pai noh, m-am gandit si la treaba asta, dar am zis ca daca e de acolo buba, trebuia sa faca figuri tot motorul, nu numai un piston...
dar incerc si va spun pe urma ce sa intamplat.
mersi].

<span class='edit'>14 Aug 2008, 17:00:</span>
mda...am fost azi la masna si i-am scos furtunul de la servo.

nimic gun3.gif post-336-1110552483.gif

This post has been edited by badboy_marius: 14 Aug 2008, 17:02


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 14 Aug 2008, 18:13
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ai scos furtunul ,dar l-ai astupat cand ai facut proba? La 2-3000 de ture in gol, daca scoti fisa, se simte diferenta? Ai fost de fata cand ala de la servis a facut testul? Eu nu cred ca nu e diferenta de compresie, ceea ce inseamna ca o supapa poate sa fie crapata, blocata ,scaun ciupit.
Incearca si tu compresia, cu un manometru, sudat printr-o tava,de o bujie carei i-ai spart ceramica de la interior, si ar fi bine sa-i bagi si o bila de rolment (ca supapa de sens) sa nu vibreze acul tare, sa nu poti citi. Scoti toate bujiile, fixezi manometrul pe fiecare in parte si dai la cheie (cu celelalte bujii scoase). La cele 200 si ceva de ture pe care le face electromotorul, trebuie sa ai presiuni aproape egale in jur de 8-9 atmosfere (si un pistol de umflat rotile , poti folosi sau de verificat, daca tine cel putin 10 atm) dar tu ai motorul cu multi Km si e posibil sa ai si 6 Atm. dar sa fie egale intre ele( cu diferente de cam o jumatate de atm.). Daca n-ai posibilitatea sa faci asta, o bucata de furtun de acetilena sau altul care sa etanseze pe gaura bujiei, pui pistonul in compresie (luleaua in dreptul fisei de la 2, ca inteleg ca asta e, se numara de la volanta) si sufla pe furtun , fara zgomot, sa poti auzi daca scapa in carburator (supapa de admisie) sau in toba, cealalta supapa (asculta altcineva la toba).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 14 Aug 2008, 21:42
Post #18


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




servofrana este legata la admisia pistonului 2, nu la 4.



--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 14 Aug 2008, 22:10
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




un fel de test de compresie, acum nu stiu cat de valabil sa fie, mi la facut un batran astfel : a scos fiecare bujie pe rand si in locul ei a pus un fel de dop de pluta, si apoi a invartit de elice pana dopul ala a sarit de acolo, si a sarit destul de violent. a facut asta la fiecare cilindru, inclusiv cel cu buba.

cel de la service tocmai imi monta bujiile cand am vaneit sa iau masina si atunci mi-a si spus cum sta treaba.

cand am scos furtunul de la servo (de la motor, nu de la pompa), am astupat orificiul acela. tragea aer pe acolo si tare mi-a fost mirarea ca atunci cand luam degetul de pe orificiul ala parca altfel mergea motorul, adica in sensul ca crestea in turatie cu 50 - max. 100 rpm, dar tot in 3 buji. se vedea clar si se auzea la fel.

la turatii mari 2500-3000 ture cand scot fisa nu se simte nici cea mai mica diferenta.
ce-i drept, acum mi-am amintit, tot asa mai acum cateva luni, tot bujia asta nu-mi lucra, dar dupa ce am schimbat-o a fost ok. pana acum cand nu mai vrea de nici un D-zeu sa mai mearga....si ma prins ca acum in septembrie tre sa plec cu ea...am asa o nevoie de ea... 1zhelp00.gif

14 Aug 2008, 22:35:
trebuia sa fac eu schimb cu tipul care mi-a propus sa-i dau dacia pe audi 80 model 1977...

This post has been edited by badboy_marius: 14 Aug 2008, 22:35


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coronarian
post 15 Aug 2008, 09:24
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 4 August 08




Mariuse poti sa-mi trimiti un PM cu id-ul tau de mess ca vreau sa te intreb ceva


--------------------
Renault 21 1993 Diesel, 2068 cm3 - BV xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 15 Aug 2008, 11:27
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




done.

15 Aug 2008, 12:23:
dar delcoul ar putea sa fie de vina...? a inceput sa-mi mearga in 3 dupa ce am luat o groapa...si ma gandesc sa fi sarit ceva pe acolo...eu stiu...

This post has been edited by badboy_marius: 15 Aug 2008, 12:23


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 14:59
Forum Renault