Break jeleu
![]() ![]() ![]() |
Break jeleu
Cos |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Li
2002
|
|||
RALLYMAN |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
De verificat cam in aceasta ordine:
-->amortizoarele suspensiei (daca atunci cand treci peste usoarele denivelari ale drumului masina ai senzatia ca pierde directia chiar daca mergi in linie dreapta si trebuie sa contracarezi din volan). -->bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale (daca sant uzate puntea oscileaza in lateral sau "in foarfeca" fata de directia de mers si vireaza masina st-dr de c*r ca si cum ai misca de volan rapid st-dr). -->discurile de frana si tamburii spate sa nu fie ovalizati (asta in cazul in care franeaza in hopuri sau ai pulsatie in pedala de frana). -->ar mai fi multe altele dar, incearca-le pe astea si daca nu, mai vorbim si poate explici mai pe larg ce inseamna "cerne" (in ce directie ?) si cum face "ca un jeleu" (ca o racitura ???). Bafta !!! |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
Ov |
![]()
Post
#3
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
problema poate fi si din directie (cu toate ca cel mai probabil e din bucsile de la bascula spate sau tendoane) si anume din unghiurile de cadere.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Cos |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 January 05 ![]() |
Am sa verific bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale. Amortizoarele stiu ca le am noi (maxim 1000km), tamburi si discuri frana noi.
Da, exact asa cum ai zis RallyMan, da de c*r st-dr ca si cum as lua eu de volan f rapid. Dupa vreo 5 sec se potoleste. Iti dai seama ce balans. Multumesc mult de tot! |
--------------------
Dacia
Li
2002
|
|
autom |
![]()
Post
#5
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
MAi mul ca sigur (asa cum au spus cei dinaintea mea ) e vorba de tendoanele de la puntea spate si geometria fata........ Au foet schimbate semilonjeroanele fata? am vazut un caz cand au fost montate cu o deviatie de 1 cm (sper sa nu fie cazul tau ) Trebuie sa verifici si amortizoarele (foarte sigur ca sunt cu supapele blocate pe anumite pozitii ) ai inaltatoare la arcuri? Ce multe ganduri bune, Salut |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Dyda |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Daca ar fi vorba de ceva bucsi de cauciuc ( flexibloc ) in rulaj ar trebui sa prezinte ceva zgomote specifice - batai, troncaneli.
Dar cum ' jeleul lui prezinta leganari , acestea sunt de la amortizoare. Dupa cum se stie acestea au rol de a amortiza , de a stopa viteza pe destindere cit si comprimare a arcurilor impreuna cu incarcarea respectiva. In momentul cind 2 sau mai multe amortizoare au ramas fara ulei sau supapele sunt decalibrate sau defecte rolul lui este anulat arcul ramine liber producindu-se acest fenomen de leganare accentuata pe o destindere mai mare Verifica toate amortizoarele si inlocuie ce gasesti defect , dupa care mai vorbim |
-------------------- Kox
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(Cos @ 10 Jan 2005, 23:28) Am sa verific bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale. Amortizoarele stiu ca le am noi (maxim 1000km), tamburi si discuri frana noi. Da, exact asa cum ai zis RallyMan, da de c*r st-dr ca si cum as lua eu de volan f rapid. Dupa vreo 5 sec se potoleste. Iti dai seama ce balans. Multumesc mult de tot! Daca acest fenomen se manifesta la viteza mica e de recomandat sa scoti rotile de pe spate si sa le pui pe o masina de echilibrat, sa le invarti si sa urmaresti daca ai cauciucurile deformate (cel mai probabil sant rupte sarmele de la cord) si eventual sa le echilibrezi.... |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
Cos |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 8 January 05 ![]() |
Am dovedit-o cu ajutorul vostru. Am schimbat bucsele si am echilibrat rotile de pe spate. E beton! Rotile nu erau asa de nasoale, adica slabe sanse sa fi fost din ele. Cert este ca acum mai seamana a masina si nu ma mai dau cu barca... Multumesc!
|
--------------------
Dacia
Li
2002
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(Cos @ 13 Jan 2005, 23:19) Am dovedit-o cu ajutorul vostru. Am schimbat bucsele si am echilibrat rotile de pe spate. E beton! Rotile nu erau asa de nasoale, adica slabe sanse sa fi fost din ele. Cert este ca acum mai seamana a masina si nu ma mai dau cu barca... Multumesc! Ma bucur ca ai rezolvat dar parca 150 km/h la Dacie e prea mult... o pui pe butuci repede... no offence ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 19:53 |