DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Break jeleu

Cos
post 9 Jan 2005, 00:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 8 January 05




Salut la toata lumea!
Sunt nou pe aici. Am si eu o mare problema. Daca se poate sa ma ajutati.
Am o Dacie 1310 Break cam vechiuta ea, din '87. Anul trecut in toamna am bagat o gramada de bani in f.. ei. Cred ca imi luam alta mult mai noua. I-am luat motor nou, cutie 5 trepte, refacut caroserie, vopsit etc. Merge, se infige, fuge 150 km/h dar a aparut o problema. La viteza "cerne". Cand fac o depasire de la 100km/h masina se comporta exact ca un jeleu! Cand reduc viteza si pun frana, se comporta identic. Rotile sunt echilibrate si nu au probleme.
Am crezut ca e puntea rupta. Nu ma prea pricep si am fost cu ea la un nene care le mai bungheste. Nu a gasit nimic.
Sa mai caut defectul sau sa-mi iau alta? Va rog sa ma ajutati! Orice sfat e bine venit. Va multumesc.


--------------------
Dacia Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RALLYMAN
post 10 Jan 2005, 00:07
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 23 November 03
From: CONSTANTA




De verificat cam in aceasta ordine:
-->amortizoarele suspensiei (daca atunci cand treci peste usoarele denivelari ale drumului masina ai senzatia ca pierde directia chiar daca mergi in linie dreapta si trebuie sa contracarezi din volan).
-->bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale (daca sant uzate puntea oscileaza in lateral sau "in foarfeca" fata de directia de mers si vireaza masina st-dr de c*r ca si cum ai misca de volan rapid st-dr).
-->discurile de frana si tamburii spate sa nu fie ovalizati (asta in cazul in care franeaza in hopuri sau ai pulsatie in pedala de frana).
-->ar mai fi multe altele dar, incearca-le pe astea si daca nu, mai vorbim si poate explici mai pe larg ce inseamna "cerne" (in ce directie ?) si cum face "ca un jeleu" (ca o racitura ???).
Bafta !!!


--------------------
Volkswagen Passat Var. GT 16V - CT-97-NFL
Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL
Dacia 1300 1983 CT-97-FNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 10 Jan 2005, 10:53
Post #3


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




problema poate fi si din directie (cu toate ca cel mai probabil e din bucsile de la bascula spate sau tendoane) si anume din unghiurile de cadere.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cos
post 10 Jan 2005, 21:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 8 January 05




Am sa verific bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale. Amortizoarele stiu ca le am noi (maxim 1000km), tamburi si discuri frana noi.
Da, exact asa cum ai zis RallyMan, da de c*r st-dr ca si cum as lua eu de volan f rapid. Dupa vreo 5 sec se potoleste. Iti dai seama ce balans.
Multumesc mult de tot!


--------------------
Dacia Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 11 Jan 2005, 09:06
Post #5


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!






MAi mul ca sigur (asa cum au spus cei dinaintea mea ) e vorba de tendoanele de la puntea spate si geometria fata........

Au foet schimbate semilonjeroanele fata? am vazut un caz cand au fost montate cu o deviatie de 1 cm (sper sa nu fie cazul tau )

Trebuie sa verifici si amortizoarele (foarte sigur ca sunt cu supapele blocate pe anumite pozitii ) ai inaltatoare la arcuri?

Ce multe ganduri bune, Salut


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 11 Jan 2005, 10:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Daca ar fi vorba de ceva bucsi de cauciuc ( flexibloc ) in rulaj ar trebui sa prezinte ceva zgomote specifice - batai, troncaneli.
Dar cum ' jeleul lui prezinta leganari , acestea sunt de la amortizoare.
Dupa cum se stie acestea au rol de a amortiza , de a stopa viteza pe destindere cit si comprimare a arcurilor impreuna cu incarcarea respectiva. In momentul cind 2 sau mai multe amortizoare au ramas fara ulei sau supapele sunt decalibrate sau defecte rolul lui este anulat arcul ramine liber producindu-se acest fenomen de leganare accentuata pe o destindere mai mare
Verifica toate amortizoarele si inlocuie ce gasesti defect , dupa care mai vorbim


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RALLYMAN
post 12 Jan 2005, 23:45
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 23 November 03
From: CONSTANTA




QUOTE(Cos @ 10 Jan 2005, 23:28)
Am sa verific bucsele de la bascula spate si de la tendoanele laterale. Amortizoarele stiu ca le am noi (maxim 1000km), tamburi si discuri frana noi.
Da, exact asa cum ai zis RallyMan, da de c*r st-dr ca si cum as lua eu de volan f rapid. Dupa vreo 5 sec se potoleste. Iti dai seama ce balans.
Multumesc mult de tot!
*


Daca acest fenomen se manifesta la viteza mica e de recomandat sa scoti rotile de pe spate si sa le pui pe o masina de echilibrat, sa le invarti si sa urmaresti daca ai cauciucurile deformate (cel mai probabil sant rupte sarmele de la cord) si eventual sa le echilibrezi....


--------------------
Volkswagen Passat Var. GT 16V - CT-97-NFL
Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL
Dacia 1300 1983 CT-97-FNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cos
post 13 Jan 2005, 21:19
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 8 January 05




Am dovedit-o cu ajutorul vostru. Am schimbat bucsele si am echilibrat rotile de pe spate. E beton! Rotile nu erau asa de nasoale, adica slabe sanse sa fi fost din ele. Cert este ca acum mai seamana a masina si nu ma mai dau cu barca... Multumesc!


--------------------
Dacia Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RALLYMAN
post 13 Jan 2005, 21:47
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 23 November 03
From: CONSTANTA




QUOTE(Cos @ 13 Jan 2005, 23:19)
Am dovedit-o cu ajutorul vostru. Am schimbat bucsele si am echilibrat rotile de pe spate. E beton! Rotile nu erau asa de nasoale, adica slabe sanse sa fi fost din ele. Cert este ca acum mai seamana a masina si nu ma mai dau cu barca... Multumesc!
*


Ma bucur ca ai rezolvat dar parca 150 km/h la Dacie e prea mult... o pui pe butuci repede... no offence ph34r.gif blush.gif ph34r.gif


--------------------
Volkswagen Passat Var. GT 16V - CT-97-NFL
Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL
Dacia 1300 1983 CT-97-FNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 19:53
Forum Renault