DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motorul cu aer, inventat de un nonagenar din Balta Albă

Stefan
post 13 Sep 2008, 18:18
Post #1


Quite opinionated


Group: Members
Posts: 1.449
Joined: 18 January 08
From: Cluj-Napoca




Locuiește în București, într-un cartier muncitoresc, a trăit pe propria piele cele mai importante evenimente din istoria recentă a României, iar acum vrea să scrie el istorie cu un vehicul ecologic.

“Uite… Pe-aici intra aerul… Aici e sistemul de micro-compresoare, se duce la butelii, de unde pleacă pe acolo, ajunge la pistoane și pune în funcțiune motorul. Presiunea o reglezi de la șurubul ăsta și așa controlezi puterea motorului”, îmi explică Alexandru Roșu modul în care merge invenția sa. Un motor pneumatic cu dublu efect. De fapt, un motor de mașină care folosește aer comprimat în loc de benzină.

Câțiva ani s-a chinuit să calculeze dimensiuni și presiuni, să reducă mărimea drăciei care va scăpa traficul de poluare, astfel încât să încapă în mașina ce a rămas pentru el punct de referință: Dacia.

Numai că vreo douăzeci de piese din angrenajul Daciei nu își mai găsesc acum locul, având în vedere că benzina și motorina nu mai au ce căuta prin măruntaiele noului motor. Ideea i-a venit prin 1997, iar în 2003 și-a scos brevet de invenție, dar la vremea aceea mașinăria nu era prea eficientă.

Acum i-a adăugat și un mecanism de realimentare din mers cu aer simplu, transformându-l în aer comprimat, și a adus-o la performanțe care să permită folosirea sa la scară industrială. Are 89 de ani. “Tot mereu îmi găsesc ceva de făcut și nu am timp să mor”, explică el secretul longevității sale.

Pentru ultima sa găselniță a primit din nou brevet de invenție, anul trecut. Semn că motorul funcționează, iar principiile științifice aplicate sunt corecte. Singurul lucru din lume care se apropie de ideea sa este un motor, tot pneumatic, al unui american. Dar acela e cu simplu efect, după cum stă scris în brevet. Adică, în timp ce invenției americane i se mișcă un singur piston, motorul lui Roșu învârte două în același timp. “Deci e cu dublu efect”, mustăcește bătrânelul îmbrăcat în straie populare, deși locuiește vizavi de parcul IOR din Capitală. Dar așa își primește el oaspeții. Adică așa iese în public.

Așa merge pe tren sau cu tramvaiul. Și tot așa îl vor vedea și vizitatorii de la Târgul Tehnic Internațional București, în luna octombrie. Pentru că a fost acceptat să-și prezinte acolo invenția. Dar n-a fost simplu. A umblat pe la Ministerul Cercetării, pe la cel al Economiei. A făcut planșe la dimensiunea 1:1 și a completat un vraf de formulare. Apoi a trebuit să deseneze alte planșe, mai mici, colorate și pe înțelesul vizitatorilor de la târg, iar acum și-a cumpărat stinghii de lemn ca să le înrămeze.

Sursa

This post has been edited by Stefan: 13 Sep 2008, 18:20


--------------------
Volkswagen Golf 7 Variant 1,4 TSI 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yoncv
post 13 Sep 2008, 18:23
Post #2


Membru ochelarist


Group: Members
Posts: 441
Joined: 28 September 06
From: Craiova




O singura observatie: daca are 89 de ani e octogenar! Ziaristi de doi lei...

PS. Ca sa nu mai zic ca nici macar mare inventie nu e :
Tata va produce o masina cu aer comprimat

This post has been edited by yoncv: 13 Sep 2008, 18:39


--------------------
VW Jetta 2017 - dj-17-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan
post 13 Sep 2008, 19:05
Post #3


Quite opinionated


Group: Members
Posts: 1.449
Joined: 18 January 08
From: Cluj-Napoca




Romanilor le place sa citeasca despre semeni de-ai lor care au inventat roata, care sunt atat de destepti incat au realizat singuri ce au realizat corporatii din afara cu jdemii de miliarde investitii. Eu nu zic ca toate reportajele astea nu prezinta niste oameni extraordinari, dar care e rostul lor? Niciodata nu ajunge ceva de la stadiul de proiect la ceva palpabil. Suntem tara proiectelor.


--------------------
Volkswagen Golf 7 Variant 1,4 TSI 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 20 Sep 2008, 00:45
Post #4


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Ce romantic.
"Numai că vreo douăzeci de piese din angrenajul Daciei nu își mai găsesc acum locul, având în vedere că benzina și motorina nu mai au ce căuta prin măruntaiele noului motor" .
Nu zău? "Acum i-a adăugat și un mecanism de realimentare din mers cu aer simplu, transformându-l în aer comprimat..."
Oameni creduli și jurnaliști de kkt. Hai nea Roșu la Miniș la un șpriț, fac io cinste cu sifonu!


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 20 Sep 2008, 16:18
Post #5


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




aerul atmosferic cine il comprima, marmota care da la pedale?!
daca aveti curiozitatea sa va uitati peste patentele americane o sa vedeti ca si aia au brevetat o gramada de tampenii. cu ce-ar fi OSIM-ul mai breaz?

Deci avem asa urmatoarele doua patente:
http://www.freepatentsonline.com/4124978.html
http://www.freepatentsonline.com/3765180.html

Asa, si pentru numai $20 gasiti aici: http://www.fuellessengineplans.com/air2.htm planurile motorului cu aer comprimat. Mii de oameni folosesc acest motor ca sa obtina electricitate si sa-si incalzeasca locuintele inca din 1998. Insusi CNN a prezentat traznaia. Spor la bricolat in sufragerie.

Nenea ala e rupt de realitate, exact cum mai sunt inca unii cercetatori romani.

This post has been edited by hash: 20 Sep 2008, 16:23


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BuNu'
post 20 Sep 2008, 19:56
Post #6


Biker


Group: Members
Posts: 72
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




acuma nenea asta sunt ferm convins ca a descoperit o parte importanta a unui puzzle si sa tinem cont ca treaba cu patentatul e facuta mai mult pt a da posibilitatea inventatorului sa traiasca nitel mai bine dupa ce isi vinde patentul, sunt rare ocaziile cand acesta se imbogateste subit. Dupa 4 ani dupa ce a fost inregistrat un patent acesta intra ca un bun universal si oricine poate sa il foloseasca. Iar referitor la osim acolo nu prea sunt oameni care sa nu fie isteti, va spun doar un lucru si dupa aia comentati cat vreti pana si einstein a lucrat la osim in elvetia in tinerete. Haideti sa nu facem greseala predecesorilor nostri de a-l vedea pe brancusi doar un tamplar atata timp cat a fost in tara.


--------------------
Dacia Golan 2007 1,5dci 85 KissFM - B-zerozero-LEO
Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 21 Sep 2008, 15:42
Post #7


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Comparatia cred ca e fortata. Ai in vedere si superficialitatea majoritatii jurnalistilor. Urmatorul exemplu cred ca e edificator.
http://www.revista22.ro/html/index.php?art...9&nr=2008-09-17

Mai cred ca jurnalistul nu s-a interesat de loc cam ce exista similar, nu a investigat principiul de functionare, nu are habar de fizica si incearca sa ne prezinte pentru a nu-stiu-cata-oara 'bomba zilei'.

Nu te-ai saturat inca de senzational? (vorba ceea, nu degeaba il numesc 'carcotasii' pe DDD - Dan Senzationescu .. eu am ramas tampit sa-mi descopar unele cunostinte, educate, mari pasionate de 0TV sad.gif( )


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 14:51
Forum Renault