Ramane accelerata putin, cand schimb vitezele si iau piciorul de pe pedala
![]() ![]() ![]() |
Ramane accelerata putin, cand schimb vitezele si iau piciorul de pe pedala
ianacosti |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|||
paul_damian |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Noah, ma asez si eu cu tine in rand sa astept un raspuns de la cineva care stie.
Si eu am observat fenomenul, si credeam ca e un ajutor din partea calculatorului de injectie (presupun ca ai tot motorul 1,4MPI ca si mine), care, in anumite conditii, face acest lucru. Uite un prilej bun ca sa capat o explicatie ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#3
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
eu nu patesc treaba asta...
Calculatorul intervine cand turatia scade sub cea de relanti sau cand temperatura de afara e scazuta (vezi pornirile iarna cand relantiul e la 1000 si ceva timp de 30-40sec.) Nu bag mana in foc dar as incepe prin curatarea/verificarea senzorilor....turatie, temperatura care sunt responsabili de ceea ce "stie" calculatorul despre motor la un moment dat. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Senzorii sunt curatati toti, am si ddt 2000 si nu am nici o eroare.
Sa presupunem ca eu merg cu masina si motorul are 3000 rpm. In momentul cand calc ambreiajul si ridic piciorul de pe acceleratie, mie calculatorul trebuie sa-mi regleze turatia de la 3000 la 750 rpm. El chestia asta o face cu o intarziere de 1...2 secunde. Cu masina oprita daca tin turatia la 3000 si iau piciorul de pe acceleratie scade imediat la 750. Am facut o proba: cand schimb vitezele iau intai piciorul de pe acceleratie si las motorul in frana de motor 1...3 secunde si dupa aceea calc ambreiajul si schimb viteza. Atunci nu mai face asa. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu as verifica:
- cablul de acceleratie (sa se miste bine in teaca) si sistemul de parghii de pe corpul clapeta - curatenia mufelor de pe corpul clapeta (in special de la rezistorul de pozitie al clapetei fluture) - gradul de curatenie/murdarire a axului clapetei Pe principiu: as suspecata o revenire defectuoasa a clapetei lapozitia de repaos sau un rezistor de depistare a pozitiie de repaos usor cam "obosit" |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
roland |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Calculatorul face chestia asta pentru ca, atunci cand intri in alta treapta de viteza sa nu existe smucituri si pentru ca turatia sa nu scada la relanti pentru ca apoi sa urce inapoi unde era. E mai ok pt. motor si pentru confort ca turatia sa ramana unde trebuie decat sa scada brusc si sa urce brusc (ca la carburatoare).
Daca esti la liber, el stie ca nu esti in sarcina si de aia o scade imediat. Cand esti in frana de motor e, din nou, alt regim in care probabil calculatorul e programat sa nu mai faca asa. Dar au mai fost topic-uri pe tema asta. Asa face orice masina pe injectie (mai mult sau mai putin, functie de programare). Mi-e asa imi faceau toate care mi-au trecut prin mana: Dacia Berlina 1310 Li, Logan, Citroen, Mitsubishi. Si nici una cu carburator nu facea asa. Referitor la ce zice si Klaus: depinde cat de tare face. Intr-o anumita masura trebuie sa faca asa. This post has been edited by roland: 21 Aug 2008, 11:44 |
--------------------
.
.
.
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#7
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Eu conduc 2 Solenza (a mea, Rapsodie din nov. 2003 cu 67000 km, si a tatei, Confort fara AC sau servo, din dec. 2004 cu 28000 km, ocazional). A mea era mai lenesa decat a tatei la demaraje si accelerari, eu dand vina pe servo ca ia din puterea motorului (diferentele astea le-au constatat si prieteni la care le-am spus oful meu, dupa ce au condus masina). A tatei accelereaza mai repede, si ramane turata mai mult timp. Intrigat de diferentele dintre comportamentul motoarelor, am curatat singur la Rapsodie corpul clapeta (motorasul pas-cu-pas doar pe exterior, nu am desurubat axul) si senzorul de turatie dupa ce m-am documentat pe forum (multumiri sincere celor ce au explicat ce si cum se face). In corpul clapeta muulta mizerie, aproape pamant... Am gresat un pic parghia dintre cablul de acceleratie si axul clapetei fluture ca si pe acesta din urma. Am schimbat cablul de acceleratie (mi-a ramas blocat cu cateva zile inainte si mai mult asta m-a determinat sa umblu in zona). Ei, de atunci si Rapsodia mea se accelereaza la fel ca Confortul tatei, si am observat aceeasi "intarziere" de reducere a turatiei pe care o are Confortul (deci si la mine daca apas ambreiajul si scot pe liber, ori daca ridic piciorul de pe acceleratie ramane turata cam 5-7 secunde, abia apoi incepe sa scada). Mentionez ca la Confortul tatei nu am "surubarit" de loc de cand a cumparat-o (al doilea proprietar), doar schimb de ulei si placute de frana in service. Parerea mea e ca "asa ar trebui sa face toate ![]() Numai bine. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
roland |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Cu mentiunea ca nu trebuie sa stea 5-7 secunde, ci 1-2 secunde.
|
--------------------
.
.
.
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#9
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Cum spuneam..a mea nu face...si e Confort fara AC.
Din comportamentul descris de voi sunt de acord cu Klaus...ceva la clapeta...datorat fie parti mecanice (cablului de acceleratie,parghii) fie partii electrice (rezistor, motoras pas cu pas.) |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ianacosti @ 21 Aug 2008, 08:41) Am urmatoarea nelamurire: Cand schimb vitezele, calc ambreiajul si iau piciorul de pe acceleratie (normal, ca asa se face), dar in timpul cand masina e cu ambreiajul calcat si piciorul luat de pe acceleratie, motorul se mai tureaza putin. Nu sunt incepator, am vreo 10 ani de condus, deci nu e din cauza mea. Am mai vorbit si cu alti posesori de Solenza si la unii face, la unii nu face asa. De la ce poate sa fie fenomenul acesta, ca ma cam deranjeaza. Prietena face scoala acum si rade de mine ca o accelerez pe liber. Problema aceasta o am de cand am luat masina din iunie, cred ca asa facea si inainte. 1. nu te-ai obisnuit cu ea si tu mai intai apesi ambreiajul si debraiezi si apoi ridici piciorul de pe acceleratie . 2. daca toate sunt curate ( clapeta , motorasul , senzorul de turatie ... ) atunci ai probleme cu reglarea pedalei de ambreiaj . Daca tu cum apesi , cum se debraiaza si nu mai apuci sa ridici piciorul d epe acceleratie , atunci tine prea sus si trebuie slabit putin . 3. nu ti se pare ciudat ca ai problema de cand ai luat masina ? Deci , poate nu te-ai obisnuit inca cu ea ! Inca din prima propozitie a ta se observa greseala : la motorul asta , cu o fractine de secunda INAINTE de debraiere , iei piciorul de pe acceleratie ! Injectia are un mic lag , astfel incat ea mai actioneaza o fractiune de secunda dupa ce tu ai luat piciorul dupa acceleratie , iar in momentul ala , tu decupland cutia , motorul primeste inca o clipa benzina , ceea ce duce la acea acceleratie in gol a motorului . QUOTE(roland @ 21 Aug 2008, 14:18) Corect . DAR voua cat va ia mai oameni buni sa schimbi o treapta de viteza ? 2 Secunde ? In mod normal , dupa ce te obisnuiesti cu ea , nici nu trebuie sa aiba timp sa scada turatia motorului , cand ai luat piciorul si ea ar trebui sa fie deja in cealalta treapta superioara . Nu trebuie sa fie bruscata , nici f rapida schimbarea , ci lina , dar continua . Nici nu trebuie sa zvacneasca , pentru ca , cu cat timpul de transfer intre trepte este mai mic , cu atat operatiile de decuplare-cuplare in cutie sunt mai continue si fara clampanituri si troznituri . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#11
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Partial are dreptate eugen...dar trebuie sa il contrazic un pic.
Timpul de schimbare a treptelor trebuie sa fie scurt...DAR suficient de lung pt ca sincroanele sa isi faca treaba...ca altfel iese o caraialaaaa... Deci exceptand momentele cand chiar ne grabim...in rest o schimbare a treptelor in 1-2 secunde e perfecta pentru motor si cutie, iar daca schimbarea treptelor se face si pe undeva pe la 2200-2400 rot/min chiar merge masina lin si fara smucituri. Dar repet..nu trebe sa ne grabim, pentru ca daca la 2400 dai o treapta superioara nu poti avea pretentia "sa aiba viata"... |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Si eu zic ca are dreptate eugen. Eu intai apas ambreiajul si apoi iau picioprul de pe acceleratie. Am facut cu ea 2500 km si cred ca m-am obisnuit, dar m-am obisnuit prost.
O sa incerc sa iau intai piciorul de pe acceleratie si apoi de pe ambreiaj (sau in acelasi timp), dar cum am condus 10 ani dacie cu carburatie sa vad in cat timp ma obisnuiesc. Multumesc pentru raspunsuri! |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mie mi-a luat cam o luna , sa ma obisnuiesc si eu tot de pe carburatie am venit , dar pot spune ca la Matiz de ex nu se intampla asa , avand acel lag mult mai mic ( am condus Matiz vre-o 6-8 luni la serv. ) .
YR-ZBG - nu are de ce sa caraie nimic , cat timp cuplezi treapta de viteza corespunzatoare vitezei si turatiei motorului . Asta pt schimbare rapida in trepte superioare , pt ca in frana de motor , e alta discutie ... si nu are rost aici . This post has been edited by marius80_eugen: 22 Aug 2008, 09:46 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#14
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Off-topic:
Cum spui tu...dar ca un om care am desfacut o cutie de viteze iti spun ca timpul de debraiere trebuie sa fie suficient ca trenul de pinioane sa treaca de la turatia existenta la cea corespunzatoare treptei pe care o cuplezi...treaba pe care o fac sincroanele. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
romanvs |
![]()
Post
#15
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Aceasta probema am avut-o si eu cand am luat masina,dar pana m-am obisnuit cu ea. Acum nu mai am treaba.Este o problema specifica Solenza(eventual Renault),de ex. la Cielo,Fiat nu face asa.
Treaba e sa concordezi bine picioarele la schimbarea treptelor de viteza. Dupa ce "inveti" masina nu mai ai treaba. Toate bune. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
mikemaniack |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Maniac Group: Members Posts: 357 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti ![]() |
la a mea nu face asa daca sunt in frana de motor nu ramane turata imi scade turatia treptat.si nu are nici in intarizieri, la orice moment cand am luat piciorul de pe acceleratie si masina e cuplata intr-o treapta de viteza , turatia scade lin chiar din momentul cand am luat piciorul de pe acceleratie.
Cred ca m-am repetat de vreo 2-3 ori dar ca sa se inteleaga. ![]() |
--------------------
BMW
320D
TOURING EX SOLENZA CLIMA 2004
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mike as face pariu ca daca ai pune o pers obisnuita cu carburatie si pe masina ar descoperi acel lag ! Nu este masina in principiu de vina , ci mai mult soferul .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
mikemaniack |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Maniac Group: Members Posts: 357 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu ce sa zic eu din cand in cand mai conduc si dacia lui taicamiu (berlina 98) e pe carburator si nu observ lagul asta mic. stiu ca odata am patit-o si eu cand eram prin service cand am luat piciorul de pe ambreiaj a ramas turata masina cateva secunde.si le-am zis la aia si nu stiu ce au reglat pe acolo dar si-a revenit.
|
--------------------
BMW
320D
TOURING EX SOLENZA CLIMA 2004
|
|
ramsen |
![]()
Post
#19
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
corpul clapeta este de vina .mai trebuie si ala curatat asa am facut si eu si nu mai am probleme
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
La o saptamana dupa cumparare i-am curatat tot pe la motor. (corp clapeta,
mpp, senzor turatie) si i-am dat cu spray de contacte in toate mufele inclusiv in cea de la calculator. Masina avea acel lag si inainte de curatare si dupa. Acum nu-l mai are ca m-am invatat sa schimb cum trebuie. (iau intai piciorul de pe acceleratie si dupa aceea calc ambreiajul) |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:34 |